A szállítmányok ütemezése nem csak a MOL-on múlik. Omisaljnál benyomják a vezetékbe,utánna az azt követő szállítmányok( szerb,horvát,szlovén) nyomják tovább Magyarország felé. Az is opció lehet,hogy egy részét Sisakon tartályparkba kítárolják. Ez teljesen más,mint gázvezetékeknél,itt minden ország az általa vásárolt olaját szeretné megkapni minimalizálva a különböző minőségű kőolajok keveredését.
Emlékszem rájuk név szerint, mint ha tegnap lett volna, 2020 novemberében 1500 as molnál várták az ezret :) 1 hónap múlva 2k volt, 3hónap múlva 2500! Most a bikába hisznek, meg a 20 ezres otiba 😂
Törölt felhasználó2023. 03. 20. 18:08
#4392
Emlékszem, hogy covid alatt számtalan fórumozó szidta a Molt és vezetését, miért vett Azeri ACG olajmezőt - résztulajdonosként - hiszen csak a veszteséget termeli?! Hol vagytok most ?
Jó lene tudni, hogy ezt most milyen arányban tudják bedolgozni és milyen ütemben érkeznek további szállítmányok, rendszeres lesz, vagy csak kísérlet, stb. Több a kérdésem, mint a válasz. A pozsonyi finomítónak ez kb 5-6 napi kapacitását fedezi. De a hír jó, üzleti-és ellátásbiztonsági szempontból egyaránt. Ennél csak az lenne nagyobb jelentőségű ha kiderülne, hogy sikerült a különböző forrásból származó olajak közül kikeverni azt amit egy az egyben be lehet dolgozni a finomítókban.
És ha jól tudom a visszaesés a mennyiségről szól, nem az árbevételről...szóval kb 10% csökkenés a mennyiségen, és a sapkalevétellel 20% plusz. Ez jó így.
Egyezzünk ki abban, hogy az ársapka kivezetése és a 40-ről 95%-ra emelt extra prof. adó nagyjából azonos hatást fejt ki a profitra azaz eredője nulla. Persze sokkal jobb lenne, ha több profitot hagyna Orbán a Molnál, ez nem is kérdés.
Nem néztem most rá a finomítói árrésekre, csak arra reagáltam, hogy az ársapka kivezetése magasabb profitot eredményezne. Erre írtam, hogy egyéltalán nem biztos.
MOL tulajok normálisan