A szállítmányok ütemezése nem csak a MOL-on múlik. Omisaljnál benyomják a vezetékbe,utánna az azt követő szállítmányok( szerb,horvát,szlovén) nyomják tovább Magyarország felé. Az is opció lehet,hogy egy részét Sisakon tartályparkba kítárolják. Ez teljesen más,mint gázvezetékeknél,itt minden ország az általa vásárolt olaját szeretné megkapni minimalizálva a különböző minőségű kőolajok keveredését.
Emlékszem rájuk név szerint, mint ha tegnap lett volna, 2020 novemberében 1500 as molnál várták az ezret :) 1 hónap múlva 2k volt, 3hónap múlva 2500! Most a bikába hisznek, meg a 20 ezres otiba 😂
Emlékszem, hogy covid alatt számtalan fórumozó szidta a Molt és vezetését, miért vett Azeri ACG olajmezőt - résztulajdonosként - hiszen csak a veszteséget termeli?! Hol vagytok most ?
Jó lene tudni, hogy ezt most milyen arányban tudják bedolgozni és milyen ütemben érkeznek további szállítmányok, rendszeres lesz, vagy csak kísérlet, stb. Több a kérdésem, mint a válasz. A pozsonyi finomítónak ez kb 5-6 napi kapacitását fedezi. De a hír jó, üzleti-és ellátásbiztonsági szempontból egyaránt. Ennél csak az lenne nagyobb jelentőségű ha kiderülne, hogy sikerült a különböző forrásból származó olajak közül kikeverni azt amit egy az egyben be lehet dolgozni a finomítókban.
És ha jól tudom a visszaesés a mennyiségről szól, nem az árbevételről...szóval kb 10% csökkenés a mennyiségen, és a sapkalevétellel 20% plusz. Ez jó így.
Egyezzünk ki abban, hogy az ársapka kivezetése és a 40-ről 95%-ra emelt extra prof. adó nagyjából azonos hatást fejt ki a profitra azaz eredője nulla. Persze sokkal jobb lenne, ha több profitot hagyna Orbán a Molnál, ez nem is kérdés.
Nem néztem most rá a finomítói árrésekre, csak arra reagáltam, hogy az ársapka kivezetése magasabb profitot eredményezne. Erre írtam, hogy egyéltalán nem biztos.
Régi motoros vagy a Mol topikokban ezért csodálkozom, hogy a finomítói árréssel egyáltalán nem számolsz. Ezen profit nem tartozik az extra adó hatálya alá. Másik topikban reggel levezettem. Ami a 10% forgalom csökkentést illeti -a novemberi még ársapkás hónaphoz viszonyították , decemberhez képest nincs érdemi vissza esés. Viszont a nagykereskedelmi árak között akár 160 Ft is lehet literenként a szabadáras lét alatt., ami nem volt teljes ársapka alatt. Tehát részben igazad van, de akkor a másik igazságot is fejtsük ki. Szerintem sokkal jobb Q1 lesz,mint amire várnak egyes elemzők vagy befektetők.
55% spread adó van szemben a sapkával. 40% már tavaly is ki volt vetve, végig a sapka alatt. Nyereséges a MOL továbbra is, másik topicban le lett vezetve. Nem írom le még 1x.
Szia! Üdv a topicban! MOL kúton dolgozol, de azt a kutat a MOL is üzemelteti? A töltőállomások jelentős része franchise rendszerben vagy bérleti szerződéssel működik.
A bevétel papíron több lesz, a nyereség nem gondolom. Ugyanis bekapta a MOL a Brent-Urals spreadre kivetett 95%-os különadót. Ez lehet, hogy jobban fáj, mint a hazai ársapka, mert a teljes urals beszerzésre vonatkozik, nemcsak a hazai forgalomra.
Szia. Úgy legyen. Nekem részvényeim vannak csak. Nem játszom a certifikátokkal soha. 1-3 év távlatában gondolkodom. Érdemes így kezelni most a tőzsdei folyamatokat. Sok nyerőt
MOL tulajok normálisan