Hmm. Ha nem is decemberben, talán januárban. De legalább valami hír még idén megjelent: Lithium Americas Corp. now meets the
share price history threshold requirement to list the company's shares
on the New York Stock Exchange (NYSE). As a result, the company intends
to list directly on the NYSE and will not be undertaking an NYSE
American listing as an intermediary step. The company has applied to the
NYSE and expects to be listed in January, 2018, upon receipt of formal
approval from the NYSE. Boldog Új Évet Mindenkinek!
Folytatodik a Kinaiak bevasarlasa a Lithium projektekbe. Ez eppenseggel az LAC argentin banyaja mellett van. Az aranyok erdekesek: a banyaba invesztalrak 20 M USD, es eladtak... 265 M USD aron. Es ha ez jo a kinaiaknak, akkor... China’s NextView New Energy Lion Hong Kong deepened its stake in the lithium sector on Monday (December 18) with a deal to acquire Lithium X Energy (TSXV:LIX). The company has entered into a definitive agreement under which it has agreed to acquire all the issued and outstanding common shares and warrants of Lithium X for $2.61 per share and $0.01 per warrant. In total, the deal is valued at $265 million.
Lithium X’s main asset is its Sal de los Angeles lithium brine project in Argentina’s Lithium Triangle. About $20 million was spent on the project between 2010 and 2017, and it has a resource estimate of 1.037 million tonnes of lithium carbonate equivalent in the indicated category and 1.007 million tonnes of lithium carbonate equivalent in the inferred category.
1)Az LAC korrekcio felgyorsult az utolso par napban. Ezt vartuk is, nincs meglepetes. Amekkora rally volt az utolso 1.5 evben, 2.0--->14.0 CND kozott, eppen annak megfeleo korrekcio kell alakuljon idoben es meretben is. A chart arra utal hogy most tobbhonapos korrekcios idoszak kovetkezik. Arra szamitok, hogy kb. fibo 38% meretu lehet, es az emelkedo impulzis (iii-iv) hullamaig fog lemenni. Ez a mai 10.7 arhoz kepest 7.5-8.5 koruli target a wave (2) elkeszulteig. http://keptarhely.eu/view.php?file=20171217v00my1vrv.jpeg Szerintem most nem erdemes venni. Reszemrol szepen kivarom a korrekcio veget, nagyjabol a fenti target arnal, es meg egyszer feltankolok ott. De figyelni kell, mert egyetlen hir is megzavarhatja a technikai alapu korrekcios varakozast, es hamarann ujra impulzivan emelkedhet. A vegere kiderul, hogy miert akarok meg tankolni? . . 2)Fundasan a helyzet valtozatlanul pozitiv. . a)A lithium ara a 2evvel ezelotti 8000USD/t szintrol megharomszorozodott. Most 23.000 USD/t korul van. Ennek farvizen minden lithiumos banyasz nagyot ment, volt dupla-tripla is, de LAC a 7x ar-felfutasi szorzojaval vezeti a mezonyt. b)A lithium kereslet evi 15% nagysagrendben no. Most 200.000t/ev. Ha a e-autokhoz egyenkent kell 30 kg korul, akkor az e-autok gyartok altal tervezett felfutas sok-sok evre is igen biztos kilatasu piac, tovabbi aremelkedessel. Az LAC tervezett 25.000t/ev termelese 2019 vegetol a vilag lithium igenyenek 10%-a lesz. A termeles 100%-at a 2 nagy tulaj akarja megvenni. c)A Cauchari brine lithium project (lasd elobb) LAC szerint a terv szerint halad. A termeles 1.5 ev mulva indul be. A penz megvan a 420 M USD projektre. 30%-a a nagy tulajok toke-resze (Ganfeng 16%, Bangchak 16%, management 12%)) es hitel-betetje, plusz 70% bankhitel. d)A reszvenyek szama 88.5 M db. Mai aron az LAC kb. 1.0 Mrd USD nagysagrendu vallalat. e)Ha a beruhazas kesz lesz 2019H2-ben, es valoban 2500USD/t aron tud termelni lithiumot, es akkoriban a mai 22.500 USD aron eladni, akkora varhato eves EBITDA 500 M USD korul lesz. Ez az SQM-el valo 50-50 megosztas utan, egy 6-8 szorzoval 3-4 Mrd erteku LAC ceget tud projektalni. Tehat fundas alapon 2020-ra elkepzelheto egy 3-4 Mrd nagysagrendu LAC kapitalizacio, es 30-40 USD/rv ar-projekcio. .
A lithium nagyjabol egyutt korrigalt a Tesla reszvennyel. Am, TSLA mintha keszen lenne a (4) korrekciojaval, es megindult az uj rallyra. http://keptarhely.eu/view.php?file=20171216v00ma0sdw.jpeg EZ fundasan is rendben levonek latszik, mert Januartol megindul a model 3 gyartas heti 5000 db, az evi 250.000. Meg mindig kevesebb a szuksegesnel, de ha tenyleg elerik a 22-25% margin szintet vele, akkor fundasan is van nemi alapja. A Lithium korrekcio meg nem latszik kesznek; persze, lehet erosebb mint TSLA, hiszen a piacon mindenki e-autokrol beszel 2018-ra. LAC is szepen tartja magat. Egyebkent a benz cabrio tenyleg jol nez ki belul; ahhoz kepest a model 3 (megneztrem a Fashion Island Plazaban) eleg muanyag-erzet volt. Dehat, az ara is mas: a harmada...de a vezetesi elmenyben veri.
A dec. jo hir az, hogy elkezdtek arulni a 2018-as GM Volt modellt. Ebben van egy 50-60km-re eleg 15 kwh akku, a feltoltes 10 orat is eltart; de hosszabb tavokra van egy kis 1.4-es motor is benne. A kocsi jo formaju, tegnap nezegettem, es 30e USD korul aruljak a Costco tagoknak. Ez nem a luxi, hanem a kornyezettudatos atlagembernek van kitalalva. Fog ez a kocsi is menni jovore. A GM felfutott, de kerdeses hogy tartja-e magat. 2018 alighanem gyengebb autos ev lesz. A Tesla -20%-ot rogyott meg, ami nem is sok ahhoz kepest, hogy a ceg szamai nem jok. ES, nem jott ki a model 3 sem. Jovore 500e db a "kotelezo", kulonben tenyleg baj lesz. A lithium banyaszok korrekcioja elkezdodott, egyelore messze nem eri el sehol a kritkus 38% merteket.Es persze, ebbol a korrekciobol meg sok honap van hatra.
"lesznek olyan celok "= nagy térfogatú kis súlyú áruk transzportja; vagy "milkrun" típusú járatok akár nagy ipari parkokon belül. A mai jarműipari logisztikában nagyon el tudom képzelni ezeket a járműgyárat a mellette levő logisztika központokból JIS-ben kiszolgáló járatként. Az még nekem is tetszene, és ott a hátrányok annyira nem domborodnának ki.
Az e kamionnal sok baj van, nem is az ara a legnagyobb. A kamionos cegek jellemzoen lizingelik a cuccot, gondolom lesz olyan konstrukcio ami kisimitja a kulonbseget valamennyire. Az igazan nagy problema inkabb a suly/hasznos teher arany ill a tengelyterheles lesznek szvsz. Amit el tudok kepzelni hogy lesznek olyan celok amire jol lesz hasznalhato HA a hatotav stimmel. Ma egy kamion 22-25 liter gazolajat hasznal fel 100km alatt (nyilvan nem az europainal haromszor nagyobb amerikai modellekre gondolok), a tank merete 600liter korul kezdodik es atalakitasok nelkul 1400 kb a teteje a Scanianal. Kiszamolhato hogy a mai toltessurusegekkel milyen sulyra lenne szukseg ugyanennek a hatotavnak az eleresehez es az az akku milyen sulyu ill mennyi ideig tart feltolteni... Egyre inkabb bohocnak tartom a tesla "frontemberet", telik az ido meg mindig nem sikerult felmutatni sem komoly sorozatgyartast sem nyeresegesen gyartott termeket, de egyre tobb jobbnal jobb otlete van. Ettol fuggetlenul nagyon komoly valtozasokat hozott az iparag eletebe.
1) SQM par nap mulva jelent; a konszenzus EPS=0.40 kornyeken van, ami eves szinten 1.60. Tavaly 1.30 volt, tehat van javulas; de nem eleg. Mert az ar kozben duplazott 30.0--->60.0 szintre, a profit meg mindossze +23% nez ki. Es ha nem lesz nagy pozitiv meglepetes, akkor nem meglepo hogy korrekcionak kell jonnie. Egyebkent maris PE=23 --->40 felfutasrol beszelunk. Es SQM nem is tiszta lithium mufaj, mert a bevetel nagyobbik resze guano-bol van; az meg nem duborog annyira. . 2)Macyben mar megy a preBlackFriday. En hozzajarultam 3 cashmere pulloverrel meg egy Paige farmerrel a sikerhez;-) A nejem se lustalkodott;-) . De az elojelek tenyleg jok: a parkolok mar hetvegen tele voltak. A Burlingtonban viszont ma nem voltak sokan, pedig van TommyHilfiger olasz bor-zako 59-ert. De az utakon mar du. 3-tol dugok vannak mindenhol, szoval mennek a nepek vasarolni. A luxy noi bundak egyenesen olcsonak tunnek Bloomingdale-nel (1999 USD) a Bp-i arakhoz kepest; ami nem semmi, mert ott a Macyhez kepest 5x szamok a jellemzoek. A Sachs rengeteg Armani oltonyt kinal, egesz normalis arakon. Itt szokas thanksgiving elott kozvelemenyezni, ki mennyit tervez kolteni iden? Es a szamok 980 USD korul vannak, ez +8% tavalyhoz kepest. Megjegyzem, megjottek a kedvezmenyes elofizetesek az invesztor-lapokra is, es iden nem emeltek sehol. A kevezmenyes buy-back kocsicserek az Audinal es Toyotanal a legjobbak. Szoval, most szerintem is lehet retail reszvenyt nezni.
Ha igaz a pletyka, akkor az e-kamion 80-90%-kal drágább lesz, mint egy diesel. 25-30 millió HUF különbséget mikor hoz be egy e-kamion? Gumi azon is kopik. Sok dolgot nem kell cserélni egy e-kamionon és lehet, hogy az áramot a kamionoknak ingyen adják. Az árkülönbség akkor is nagy. Persze, ha a különbséget 20-30%-ra csökkentenék, akkor rendben.
Tesla kezd zuros lenni. Lehet, hogy csak hangulati kerdes, de tul sok nekem a negativ fejlemeny. Egyreszt, mert a ceg egyszemelyes, es Elon Musk tehetsege nem kerdeses. De tulsok minden massal is foglalkozik. SpaceX, mars project, stb. Pedig ahhoz, hogy 500.000 autot gyartsanak 2020-ra, ahhoz hozzaertesen kivul fokuszalni is kell. Harmadreszt, a luxus auto kategoriabol epp ma kirandul a teherauto mufajba, ami vegkepp nem "glamour" uzlet, hanem hidegfeju profitabilitas kerdes; ebben Musk nem volt eros soha. . Masodszor, van egy fundas aggalyom. Ha igazan elerne TSLA a celt, hogy 25% margin sav kornyeken dolgozzon, akkor a varhato profit 7.0 USD/reszveny lenne. Csakhogy egy PE=20 (ami igen eros ertekeles az auto-iparban) mellett ez fundasan 140 USD arat indokolna. Az ar most 310 kornyeken van. Az ellemzok Tesla rat 120-500 Kozotti savban becsulik mostanaban; nincs konszenzus. Viszont a 310 arral maris be van diszkontalva egy "tokeletes" terv-vegrehajtas. Ha a tozsdek gyengulnek, vagy barmi gikszer elokerul, akkor meglepo eses kovetkezhet. . Az egesz a lithium ara es kereslete miatt fontos. Nyilvan, TSLA esese es a gigafactory esteleges kudarca nagy ellenszel lehet a lithiumosoknak is. Ne legyen tevedes: hosszu tavon LIT igen jo tema; Rovid es kozep tavon, es fundasan nezve a legnagyobb felhasznalo kilatasait, kis ovatossagot ajanlok.
Gyerekek. Mi a répa van itt ma megint... ? :))) János. Majd egyszer egy postafiókot szeretnék kérni, ahova egy jóféle Tokaji Aszút elküldenék... Ha nem sértelek meg...
Egy szot meger: igen, az 1:5 konszolidalas is okos lepes, es a ASX-en bevezetni is okos lepes. A konszolidalas utana 442 M db reszveny helyett 88 M db lesz; es ennek megfeleloen a nov.8-an a birtokolt reszvenyek szama 1/5-re esik le, viszont az ara 5-szorozodik, szoval kb. USD 8-9 szintre ugrik fel az 1.5-1.6 arsav. . Ket okbol lesz jo ez jo a kicsiknek: egyreszt, nem "filleres" a reszveny-kategoria tobbe, hanem "kozepkategorias" cegnek minosul. Ettol kezdve a legtobb Fund vasarolhatja. (jellemzoen a Fundok 5 USD alatti reszvenyt nem vesznek, nem engedi az alapito okleveluk.) Masreszt, nem kell tobbe OTC piacrol Torontoban arbitrazsolni robotokkal. A ceg reszvenyeinek forgalma fokozatosan (talan gyorsan is) atmegy nagyobbreszt NY-ba, ahol sokkal likvidebb a piac, sokkal nagyobb lesz az erdeklodes is. Igen sok Fund (foleg persze a kisebb-kozepesek) nem tud venni direktben Torontoban, nincs ott sajat broker-kapcsolat. NY-ban viszont mindenkinek van, tehat szelesebb lesz a vevoi kore. Az a gyanum, hogy ez a kis valtozas siman hozhat napok alatt +(10-15)% emelkedest, nov.8 utan. Erdemes mostanaban elkapni egy melypontot.
Tesla ma fog jelenteni. Ez a jelentes nagyon fontos egy olyan starategiai cegnel, mint TSLA. . Az ara visszaesett 320 szintre. Ul a suporton. Jogos is a csalodas, Q3-ban nem birtak beinditani a vart utemu termelest. A Panasonic megigerte, hogy a lithium-battery gyartas robotizalasat hamarosan megoldjak. Ha nem sikerul, es emiatt veszelybe kerul a mar bearazott 2018 evi 500.000 db model3 gyartasa? Es jelentes utan nagyot esik ? Nos, akkor Tesla igen jo vetel lehet ott lennt. De akkor esetleg, bar kevesbe, de mennek vele le a lithiumosok is. Es akkor meg egyszer adodohat egy finom diszkont ar, az LACDF, ALB, SQM stb, vetelere.
De maga Lithium Americas kezdett el mozgolódni a nevadai projektjében, nem más lithiumosról van szó. Ráadásul ebben 100% a tulajdonrésze, míg az andoki projektben 50%.
AZ a baj, hogy a volgyekben lerakodott iszapbol a lithiumot kivonni egesz komplikalt vegyi folyamattal lehet, es annak koltsege kb. haromszorosa a parologtatasnak. Szoval, egyelore ezert is, hanyagolnam a canadai es mas banyasz-alapon dolgozo lithiumosokat, mert ar/profitban nem versenykepesek ALB, SQM, LACD es ORL (=ORRCF) primitiv Andoki parologtatos, de olcso modszerevel. Persze idovel, amikor azok kapacitasa majd par ev mulva keves lesz, ok is beindulnak. Megjegyzem, ORL eppen kitort, nagyon erdemesnek latszik venni itt.
Közben LACD Nevada projektjében is felerősödött a mozgolódás. Itt nem a párologtatós módszerrel, hanem külszíni fejtéssel bányásznának. A feltárás már korábban befejeződött, a Preliminary Feasibility Study-t 2018 közepére ígérik.
A cikkben levo tablazat a lenyeg: abbol alahuznek 2 allitast. 1)A varhato osszes kitermelheto Li mennyiseg az uj felmeres szerint 1.5 M tonna. Ez a korabbi becsles nyolc (8) szorosa, 2) A mai 13.000USD/tonna Lithium-arakon a potencialis total arbevetel 20 Mrd USD, az kb. a magyar GDP duplaja. Nem kis temarol van tehat szo. Ha a kitermelesi koltseg valoban 2500 USD/t lesz, es a beruhazas a tervezett 2 telepre (evi 2*25000 tonna kapacitas) kb. 1.0 Mrd USD, akkor az osszes kiadas 5 Mrd. Szoval a potencialis profit = 20-5=15 Mrd USD. Mivel a mostani kapitalizacio 550 M USD, a potencialis novekedes 30 x. Igen, harminc. Ja, a lithium nem marad ilyen olcso....lasd korabbi lithium-at becsles.
Olvasom, hogy FMC le szándékozik választani lítium üzletágát 2018 második H2 céldátummal. Addig még van idő tanulmányozni, de ebben várhatóan lesz mit keresni, ha megvalósul.
Ma FMC-ből is bevásároltam, de könnyen lehet, hogy várhattam volna egy kis korrekciót. Nekem inkább a 3 nagy (SQM, ALB, FMC) + 1 kicsi (LAC) felállás jobban tetszik, de ez ízlés kérdése. Ezen kívül még az ausztrál GXY.AX cégen is gondolkodom, hogy kiküszöbölhessem a dél-amerikai politikai rizikót (bár nekik is van érdekeltségük Argentínában). Mennyi esélyét látjátok például annak, hogy Chilében vagy Bolíviában államosítják a bányákat. Ilyenekkel számoltok?
A #452-ben osszefoglaltam a tobbi kicsit. Az nem volt regen, es nekem LACDF mellett Orocobre latszik a legjobbnak; kiprobalt dologba vagtak bele, van realitasa a projektnek, es a lithium-juk arszintje is versenykepes lesz. De nezd at, foleg fundas/kritikus szemmel te is. En is orulnek egy update-nek roluk. Ird meg nekunk.
Probaljak fabrikalni egy elkepesztoen bull ideat a kilatasokrol? . Az e-auto egy innovacios folyamat legelejen jar. Nagyon messze van meg idoben is, arakban is a buborektol. Mondjuk 15-20 ev mulva lehet a tema a csucson. Most a legelejenek a vegen jar: felkerult a tema a terkepre. . HA egy 1500 kg-os auto nagyjabol 30.000 EUR-be kerul, tehat az auto ara kb. 20 EUR/kg. Benne a hajtas legfontosabb anyaga a lithium, aminek ara most kb. 10 EUR/kg? Ez elkepesztoen olcso, explicite az atlagsuly/at mutatohoz kepest is csak a fele (!). De idovel fokozatosan felfogjak, hogy lithium a legfontosabb anyag benne; es annak az ara az atlagnak akar a tizszerese is lehet, tehat ? Igen, 200 EUR/kg. . Ha lithium ara 20-szerezodhet, a kitermelesi atlagara meg duplazodik 10 ev alatt? Akkor a profit a mostaninak kb. 50-100-szorosara emelkedhet....es ugyanennyire a lithium- banyaszok ara. Szerintem vard meg az elso visszahuzodast...ami egyebkent idoszeru lenne 4 honapnyi mikro/orias-rally utan.....es celozz epiteni egy diverzifikalt portfoliot: 2 nagy termelo es 2 kicsi. En erre fogok torekedni.
Regota nezegetem az SQM-t es az ALB-t, viszont mindketto eros csucson van, mi a velemenyetek a jovorol, johet egy korrekcio vagy menetelnek felfele tovabb?
1. "kemény sziklából dolgozó kicsik" : én inkább ércbányászatnak fordítanám a "hard rock mining" kifejezést 2. A nagy árfolyam emelkedésben persze akadnak kivételek, mint például az én kedvencem (és befektetésem), a Pure Energy Minerals, amely az 1 évvel ezelőtti 0.6-0.7 CAD sávból mára egyértelműen 0.5 CAD alá esett; jelenleg 0.46 CAD és a tendencia csökkenő. Volt egy kevés LAC is birtokomban, de eladtam, és mindent a fentire tettem. Gratulálok azoknak, akik LAC-t megtartották.
Azt a realitas miatt meg kell jegyezni azert, hogy LAC-vel szerencsesek is vagyunk. Az utolso masfel evben a nagy lithium-banyaszok tobbet emelkedtek a kicsiknel. Ok atlagosan +100% korul emelkedtek, SQM +210%, FMC +120%, Albemarle +110%. Ehhez kepest a junior banyaszok kozul LAC +300%, de egyedul. A kicsi-tobbiek joval kevesebbet, pl. Lithium X +80%, Orocobre +60%. Es vannak a"kemeny sziklabol dolgozo kicsik", tehat akik nem parologtatnak az Andokban, azok sokkal komplikaltabb technologiakkal dolgoznak, mint Galaxy Resources es Nemaska Lithium, szinten +100% korul emelkedtek. Szoval, szerencsenk is van.
A 1.70 USD target szam elkepesztoen bull volt 2 evvel ezelott, amikor 0.20 arszint kornyeken probaltam fundas es Ta alapon projektalni. Azota LACDF 8-bagger, most 1.60 USD. A koztudatban a lithium fontos anyagkent rogzult, mar sokan tudjak hogy az e-autozas alapanyaga. Ehhez kepest a Lithium ara 5000--> 9000 t/USD lett, szoval nagyjabol duplazodott. http://keptarhely.eu/view.php?file=20171020v00mnagvw.jpeg Megjegyzem, mas forrasok szerint a valos Lithium ar ennel joval tobb. Maga LAC pl. igy tudja: http://keptarhely.eu/view.php?file=20171020v00m59m9n.jpeg Autonkent kell 30 kg belole, az autonkent 300 USD. Igazan nem veszes reszarany, tud az lenni sokkal tobb is. De anelkul egyelore nincs e-auto. Szamoljuk LAC erteket az ovatosabb kiindulo adatokkal. A lithium banyaszok merlegeiben a korabbi ARBEVETEL megduplazott, a koltseg nagyjabol +10% nott, tehat mostanra a profit lett akkora, mint a 2 evvel; ezelotti ARBEVETEL...mert az aremelkedes tobbletpenze mind a profit soron kotott ki. Az LAC meg nem termel; most beruhaz, es 2018-tol kezd termelni. A beruhazas 425M USD, a varhato Li kitermelesi koltseg 2500-3000 USD/t. Evi 25.000t lithium termelese tehat a becsult 2019 evi 10.000 USD/t aron, az 250 M USD/ev arbevetel, es ebbol 10 ev alatt lesz kb. 1.75 Mrd FCF, es ebbol evi 120 M USD koruli lehet az atlagosan varhato profit. Szamoljunk PE=15 szammal, akkor LAC erteke? 120M profit*15PE= 1.8 Mrd USD erteku ceg. Az LACD-ben most van 330 M db reszveny. Akkor 10 eves tavlatban egy reszveny erteke 1800/333= 5.4 USD lehet. Es a ceg 2 ev mulva mar ezt a profit szamot hozza (!) Azt tervezik LAC jovojerol, hogy meg egy ugyanekkora, 25.000T/ev kapacitasu banyat epitenek ott fennt az Andokban. Az nagyjabol ezt az arkalkulacios szamot kepes megduplazni. Az kb. 10 USD/reszveny. Ha jol szamoltam....hol a hiba? Szoval? Igen, kicsit elore futott az LAC ara, es egy rosszabb hangulatban visszaeshet 1.0-1.20 savba. Am, ha hosszu tavon tartod az unokadnak, ahogy en tervezem, akkor meg egy 8-bagger van benne potencialisan. Semmi lufi nincs ebben egyenlore. Megy szepen, ahogy vartuk is.
Nekem úgy tűnik, hogy a nickel mint a lithium aksik egyig fő alkotóeleme a közeljövőben további 25-30% emelkedhet, érdemes ránézni. Kérdés: Ismertek nickelt bányászó tőzsdei céget?
Nem jó embert kérdeztél meg. Az Erste Befektetési Zrt. tud segíteni. Mond azt nekik, hogy promton szeretnél venni X db LITHIUM AMERICAS CORP./ CA53680Q1081 / részvényt Frankfurton keresztül Euro-ban.
A mikor vételt persze meggondolnám.
Ebben pomperj biztos jobban tud neked segíteni.https://www.teletrader.com/lithium-americas-corp/stocks/details?symbol=tts-103216268
ESaturday, October 07, 2017
The Government commitment to quadruple the production of lithium in four years
In view of the global change towards renewable energy matrix is seeks
to increase the manufacture of the mineral present in the batteries of
mobile phones and electric cars. Image of SANTIAGO SPALTRO
by SANTIAGO SPALTRO
The Government commitment to quadruple the production of lithium in four years
In view of global change in the energy mix to renewable sources, the
Government hopes to quadruple in four years the current national
production of lithium, the mineral present in the batteries of mobile
phones and electric cars.
This morning was attended by the
Minister of energy and mining, Juan Jos Aranguren, Argentina currently
produces about 50,000 tons of lithium per year and expected that to 2021
this figure should reach 200,000 tons. It's a strategic investment,
since by the Paris agreement on climate change, several countries of the
European Union ahead of that in 20 years they will not consume fossil
fuels.
In dialogue with journalists in the Jujuy town of
Purmamarca, the local Governor, Gerardo Morales revealed that I
authorize mining Sales of Jujuy to exploit lithium from brines Olaroz
Chico. The company will produce about 45,000 tons of ore.
Likewise, the mining company Exar (Argentine subsidiary of Canada's
Lithium Americas Corp.) already invested u$ s 35 million in exploration
of lithium and potassium at Cauchari-Olaroz. In the next two years be
disbursed u$ s 460 million to produce 25,000 tons of lithium per year,
and then invest others u$ s 200 million to double its contribution.
In this way, Jujuy will reach in 2023 an extraction of 95,000 tons of
lithium per year, which would add almost half of it produced in
Argentina.
Before the press, Morales said that these
projects will add between 1200 and 1300 jobs, employment in a province
with high unemployment and more of public workers (85,000) private
(55,000). "We thought to get to balance fiscal 2020, since at present we
have a deficit of $200 million per month, with 110,000 retirees and
59,000 social plans," he explained.
On the other hand, in
the consultation of El Cronista, the Governor referred to the political
prison of his opponent and leader of the Organization neighborhood Tpac
Amaru, miracle room. "The provincial justice is independent. There are
judges who voted as the Inter-American Court of human rights, and others
that do not. President Mauricio Macri not told me anything about it in
recent days,"he said
Úgy látom, inkább a korrekció jött be. SQM-et hogy látod meddig korrigálhat? Itt is gondolkodok egy kis realizáláson és visszavételen. Előre is köszönöm a választ!
A pozicio felet az unokamnak tartom, az 20 ev mulva annyit hoz, mint a BRKS hozott az elmult 40 evben.A masik felet evente egyszer, a legnagyobb korrekcios idoszakban eladom, es visszaveszem. Most meg tartom, dehat LACDF nagyon kozel van mar (1.50 USD ma) a target 1.60-1.70 savhoz,Ugyhogy figyelek es tervezem hogy eladom, amikor (5) csucs megvan; es visszaveszem lejjebb.
link
Lithium Americas