Topiknyitó: Törölt felhasználó 2015. 08. 13. 18:30

Klímaváltozás  

A brit kormány lecsap a palagáz-kitermelés környezeti hatásai miatt aggódó önkormányzatokra



A brit kormány bejelentette, hogy ezentúl közvetlenül adja ki az engedélyt palagáz kitermelésére, annak érdekében, hogy megkerülje a gyakran túl lassú és vonakodó helyi hatóságokat.



A kormány ezen kívül lecsap a palagáz-kitermelést akadályozó önkormányzatokra is. Különösképpen azokat az önkormányzatokat szeretnék azonosítani, akik túllépik a kitermelési engedélykérelem elbírálására adott 16 hetes törvényi határidőt. A kormány szintén hozzáférhet majd az engedélyezési dokumentumokhoz azokban az esetekben, amikor a kitermelésre vonatkozó engedélyt elutasították, de a döntést kifogásolta a vállalat, ami engedélyt kért a fúrásokra.



A konzervatív kormányfő, David Cameron kabinetje lelkes támogatója a palagázhoz kapcsolódó fejlesztéseknek, mivel úgy vélik, hogy az olcsó és nagy mennyiségben rendelkezésre álló energiaforrásra alapozva a gazdaság is bővülhet. De az ambícióik ütköznek a palagáz kitermelés környezeti hatásai miatt aggódó önkormányzatokkal, akik eddig felelősek voltak az engedélyek kiadásáért. (Le Figaro)
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
elemes
elemes 2016. 01. 19. 13:40
#780
link

"...az amerikai hatóságok attól tartanak, hogy felbukkanhatnak a vírust hordozó szúnyogok az országban. A vírust ugyanis szúnyogok terjesztik, amelyek a felmelegedés miatt egyre északibb területeken is megélnek, így terjeszthetik a betegséget."
Törölt felhasználó 2016. 01. 14. 20:21
Előzmény: #777  Törölt felhasználó
#779
Őrült idők: hurrikán januárban

Atlanti-óceáni hurrikánok inkább nyár közepétől ősz végéig szoktak lenni, ehhez képest most, január közepén épp ilyen formálódik az Azori-szigetektől délre. Annyira a ritka az ilyesmi ilyenkor, hogy utoljára 1938-ban regisztráltak januári hurrikánt, és vihart, aminek neve volt, 1978-ban.

Most az Azori-szigeteknél tart a vihar.
A vihar észak-északkelet felé tart, 32 kilométer/órás sebességgel, de tartósan 145 kilométer/órás szelek kavarognak.
Miután pénteken várhatóan átrobog az Azori-szigeteken, várhatóan Grönlandnál ér partot a vihar. (CNN, Washington Post)
link

amúgy semmi gond persze
pitcairn2 2016. 01. 13. 13:30
Előzmény: #777  Törölt felhasználó
#778
erre a sekélyes hülyeségre kitűnő válasz az alábbi 10 grafikonból álló animációs film...

a grafikonok __egyre hosszabb__ perspektívába helyezik az utóbbi 130 éves időszakot a nagyobb léptékű rátekintés végett...

10 grafikon animációs filmen a sekélyes klímariogatás ellen
link

Törölt felhasználó 2016. 01. 13. 13:20
Előzmény: #771  Törölt felhasználó
#777
Szokatlan hőhullám sújtja az Északi-
Az ilyenkor szokásosnál 30-40 fokkal magasabb hőmérsékletet mérnek ezekben a napokban az Északi-sark környékén.

Egy meteorológiai állomás, amely egy, az Északi-sarktól mindössze 500 kilométerre fekvő bóján működik, nulla fokot mért szerda délelőtt közép-európai idő szerint - közölte a Német Időjárás-szolgálat (DWD).

Egy másik, az Északi-sarktól 330 kilométerre lévő bója hőmérője is csak mindössze mínusz 1 fokot mutatott szerdán. Csütörtökre még melegebbet várnak, akár plusz fokokat is mérhetnek, utána azonban újra hidegebb napok jönnek a jóslatok szerint.

Az ez idő tájt a nap 24 órájában sötét Északi-sarkon jelenleg tél van, a hőmérsékletnek mínusz 30-40 fok körül kellene lennie.

Szokatlan jelenség
Mindig is előfordult, hogy meleg légtömegek áramlotta télen a sarkvidék fölé, de az ilyen "hőhullámok" nagyon szokatlanok - mondta Adrian Leyser, a DWD meteorológusa.

Az amerikai légkör- és óceánkutató intézet, a NOAA nem tartja kizártnak, hogy egyes pontokon akár 50 Celsius-fokkal is meghaladhatja a hőmérséklet az ilyenkor szokásost.

Az Északi-sarkvidéken bóják segítségével mérik a hőmérsékletet, magán a sarkon nincs mérőállomás. Az Északi-sarkhoz legközelebbi szárazföldi meteorológiai állomás 1500 kilométerre, a Spitzbergákon található, ahol szerdán plusz 3 fokot mértek, 15 fokkal többet az ebben az évszakban szokásosnál.
Törölt felhasználó 2016. 01. 11. 14:53
Törölt hozzászólás
#776
pitcairn2 2016. 01. 11. 14:49
Előzmény: #718  Bekre_Pal
#775
hej de jó kis animáció:)

link

pitcairn2 2016. 01. 11. 13:04
Előzmény: #718  Bekre_Pal
#774
eszméletlenül pöpec chart-ok vannak itt:)

Paleoclimate Page
link

elemes
elemes 2016. 01. 10. 21:42
#773
egyetlen fénykép.

link
pitcairn2 2016. 01. 09. 15:00
Előzmény: #260  pitcairn2
#772
...
Törölt felhasználó 2016. 01. 06. 17:53
Előzmény: #770  Törölt felhasználó
#771
beírni
Törölt felhasználó 2016. 01. 06. 17:52
Előzmény: #769  Törölt felhasználó
#770
miért
Törölt felhasználó 2016. 01. 06. 17:52
Előzmény: #768  Törölt felhasználó
#769
kell
Törölt felhasználó 2016. 01. 06. 17:52
Előzmény: törölt hozzászólás
#768
szavanként
Törölt felhasználó 2016. 01. 06. 17:48
Törölt hozzászólás
#767
Törölt felhasználó 2016. 01. 06. 17:48
Törölt hozzászólás
#766
Törölt felhasználó 2016. 01. 06. 17:47
Törölt hozzászólás
#765
pitcairn2 2016. 01. 06. 15:51
Előzmény: törölt hozzászólás
#764
no de kérem, hol marad a csillagközi katasztrófát kiváltó meteorbecsapódás és az atomháború? :)

a földönkívüliek inváziójáról már nem is beszélve:)
Törölt felhasználó 2016. 01. 06. 15:44
Törölt hozzászólás
#763
Törölt felhasználó 2016. 01. 06. 10:51
Törölt hozzászólás
#762
Törölt felhasználó 2016. 01. 06. 10:44
#761
A kanadai jégutakat veszélyezteti a klímaváltozás

A távoli bányákhoz vezető, amúgy is csak rövid ideig használható utak felolvadhatnak.

Az idei évben sem volt hiány a klímaváltozás lehetséges következményeit firtató előrejelzésekből, az Environment Canada viszont egy újabb szemponttal bővíti a listát, amely elsősorban az ország északi részén élők és az ott dolgozók mindennapjait keserítheti meg. A melegebb hőmérsékletek ugyanis megnehezítik a közlekedést, ezzel pedig veszélybe sodródik több távoli bánya ellátása is.

A Reuters hírügynökség oldalán megjelent írásban arról olvashatunk, hogy bár a helyiek és az illetékesek szerint is időben megnyílik majd az Északnyugati területek fővárosát három északi gyémántbányával összekötő jégút, a fontos utánpótlás azonban csak rövidebb ideig lesz eljuttatható a célpontba, mivel ezúttal később jött a hideg, tavasszal pedig jóval korábban megindul majd az olvadás. A tavak százai és ezrei, valamint a tundra a melegebb időszakban nem biztosít ideális körülményeket a közlekedéshez, emiatt pedig a bányák elérése is megnehezedik.

A jeges útvonal január végére valószínűleg beüzemelhető állapotban lesz, a most decemberben mért -15 Celsius-fokos átlaghőmérséklet azonban a második legmelegebbnek számít, ennek inkább -20 alatt kellene lennie ahhoz, hogy minden a megszokott ütemben haladjon - a nehezebb rakományokat pedig csak március elején szállítják le, amikor normális körülmények között a legvastagabb a jégtakaró.

A tartományi rangot a picinyke, alig 43 ezres lakosság miatt kiérdemelni nem tudó territórium kormánya már jó ideje szeretne állandó utat építtetni, hogy legalább a 400 kilométeres út déli szakaszán biztosítsák az állandó közlekedést, ezzel egyben meghosszabbítva a jégút hasznos üzemidejét, a tavaly mintegy 9 ezer kamiont kiszolgáló útvonalra azonban eddig nem jutott elég pénz. Erre a projektre mintegy 170 millió kanadai dollárt kellene költeni, bár az ötvenes években már felmerült a teljes, akkor még 600 kilométeres jégsztráda állandósítása is (nyilván egy jóval nagyobb összegért), ami ma már csak ködös álomnak számít.

Az elmúlt 68 év során ezen a területen 4,5 Celsius-fokkal emelkedett a téli hőmérséklet. A jégút megolvadása persze eltörpül a valódi veszély mellett, hiszen globális szinten mintegy 1700 gigatonna szén nyugszik az állandóan fagyott rétegekben. Ennek felolvadása óriási mennyiségű szén-dioxid és metán kibocsátását eredményezné, amely nagy valószínűséggel extrém időjárási körülményeket idézne elő, amit minden kontinensen megéreznénk.

Topik gazda

aktív fórumozók


friss hírek További hírek