Tenyleg nem kotozkodeskeppen mondom, nekem is van/volt ilyen koru autom. 1. A 15eves auton a ponthegesztesek 30szazaleka mar *valamennyire* korrodalt ami a szerkezeti szilardsagot jelentosen lerontja. 2. Legzsakok szavatossagi ideje 8/10 ev Ez minden autora igaz
2)NG Tegnap eros +5% NG rally arra utal, hogy keszen van a wave(2) korrekcio, es folytatodik a BULL. Elinduloban van wave(3) sokkal feljebbre. A biztosabb bull signal a 2.93 elozo csucs fole kitores lesz. http://keptarhely.eu/view.php?file=20230721v02xt8zxk.jpeg A gaztermelokre, mint SWN, EQT DVN, stb. erdemes lesz figyelni. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20230721v02xcq78c.jpeg . 3)Olaj Brent 3 hete emelkedik. A kinai kormany ujabb stimulusokon tori a fejet, mert az eddigek nem inditottaak be a kinai fogyasztas novekedeset. Az Oroszok a 0.5m bpd termeles csokkentesi igeretre nem torodnek, de magatol is csokken, es ennek legalabbis egy reszet teljesiteni fogjak. Szaud a majusi termelest 7m bpd-re csokkentette, es azota is tartja. Az ameriai olajimport maradt a 7m bpod szinten, pedig a termelse nott kicsit. Az USA keszletek nagyjabol a sokeves atlag szintjenel vannak most. , Lehet, hogy ez a szamozas optimista, (amig nem tor ki 84 fole), de talan javulnbak az eselyek . http://keptarhely.eu/view.php?file=20230721v03xbau2f.jpeg . 4)SPY Lehet ugy nezni a NAPOS charton, hogy keszen van a felkorrekcio. Tovabbra is erdemes a piros gombot keznel tartani. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20230721v03xddrub.jpeg
Lenyegeben errol szol az egesz kapitalista gazdasag. A vilagpiacok osszessege az emberiseg globalis "vagyonat" reprezentalja, amibe mindenki probal minel kevesebbet befizetni es minel tobbet kivenni. Alkalmazottkent, vallalkozokent, befektetokent, spekulanskent, torvenyeken belul vagy kivul - a cel ugyanaz: minel tobbet elhalaszni a masik elol.
1, Tanits egy nyelvi modelt az elmult evek webes publikacioibol 2, Fuszerezd meg egy kis politikai korrektseggel, newspeak-kel, esetleg gazdasagi erdekekkel 3, Generald ezzel az ujabb tartalmat 4, A kovetkezo verzio letrehozasahoz ismeteld meg a lepeseket Nem biztos, hogy produktiv iranyba halad ez az "AI" dolog...
nagyon egészséges lenne egy korrekció és oldalazás 1-2 hónapig, akkor fennmarad a hosszútávú AI trend (akár évekig is, egészséges megfélemlítő korrekciókkal, hogy ne lehessen sokaknak felszállni a vonatra). ARKK-ot érdemes benchmarknak használni ami már kijelölte a mélypontot. Kvantum, robotika, AI, kryptobányász cégekben szép potenciál lesz.
Azt tudatosítanunk kell, hogy a kapitalizmusban minden a profitról szól. Ezen a nagy öko-zöld mánián valakik óriási pénzt keresnek és ez a fő. Semmi köze a mentsük meg a világot reklámhoz. Azért fogyasztanak el egy országnak való áramot, hogy egy digitális jel lábnyomát számontartsák, amivel a coinbárók játszadoznak, nem beszélve a csak az erre a célra használható bányászgépekről. Csak azért gyártják ezeket, hogy óriási bányászfarmokon zabálják az áramot, . Egy két cég meg ezek felhalmozásával verseng egymással, persze hitelből, hogy az adott mennyiségű felszabaduló coinból, minél többet elhalászhasson a másik elől.
Még egy élmény a META chatbotjával. Van beépitett web elérése, és habár a keresője nem tántoritotta el attól, hogy hülyeséget mondjon nekem, többször is szóltam neki, hogy hülyeséget beszél, nem ismerte el. De amikor benyomtam neki egy linket, hogy nesze bazmeg olvasd el, akkor bocsánatot kért és elismerte, hogy elolvasta és igazam van.
Az a vicces, hogy a chatgptt és a gpt4 et használta fel a META a saját chatbotja tanitásához, igy 5 millió dollár helyett 600 dollárba került a tanitó adat előállitása. Lehet, hogy az eredetileg inherens módon monopóliumnak gondolt AI is nagyon gyorsan commodity lesz, hiszen inherens módon a saját fejlesztését is megdiszruptálja?
AI al kapcsolatban érdekesség, hogy a facebook pár napja dobta ki a llama2 gpt model és chatbotját. Érezhetően gyengébb, mint a chatgpt, viszont ez teljesen open source, és kereskedelmi célra is felhasználható. Tehát bárki tudja saját gépen vagy akár felhőben futtatni és felhasználni üzleti célra. Ha ebből trend lesz, az alaposan diszruptálni fogja az MSFTt. Másik érdekes dolog, hogy az AMD bejelentett egy LLM gyorsitó chipet, még nem volt időm utánaolvasni, de baromi érdekes, hogy mit tud.
De abban azert egyeretunk hogy joval magasabbak a tulelesi eselyek egy 3/5 eves prem SUVban(vagy barmilyen 1/5 ev kozti autoban) mint egy 15 eves Passatban. Vagy nem?
Nem akarok elkeseríteni senkit , de pont a gyerekeket nem tudják megfelelően megvédeni baleset során .https://www.autoblog.com/2023/03/14/most-midsize-suvs-miss-the-mark-in-iihs-rear-seat-crash-test/ Másrészt mindenki azt hiszi tévesen, hogy majd SUV- ban túléli jobban a balesetet. Csak megfelelő szögből kell érkezni és kettészakad a SUV is. https://youtu.be/-O1UPqLBQb0
Válts elektromosra, válogasd ki a szemeted, kapcsold le a villanyt, vegyél fel egy pulóvert és csak 19°-ig melegítsd fel a lakást, sétálj a klímáért.... . Miközben: Az elektromos autók sokkal környezet károsítóbbak, mint bármelyik személyautó a világon! Mesterséges havon rendezték meg a téli olimpiai játékokat Pekingben. Franciaországban a síterepeken éjfélig világítják meg a lejtőket, hogy a "későn kelők" éjjel síeljenek. A Lufthansa 8000 "üres" járatot tart fent, hogy megtartsa a helyeit. A nagy focimeccsek nagy része este a mindent felemésztő mega reflektorfények alatt zajlik!- Légkondicionált a katari világbajnokság megrendezésére hívott 8 új és gigantikus futballstadion (sivatagban! ) Több ezer kamion autózik körbe, hogy gyümölcsöt és zöldséget hozzon nekünk Olaszországból, Afrikából, Spanyolországból, miközben a regionális termékek a kukába kerülnek, vagy buldózerek gázolják le. A világ legnagyobb hajója: A Wonder of the Seas 7000 utast, 2300 fős legénységet fog szállítani és körözni a tengereket. Körülbelül 3500 konténerszállító kering a világon, és mindegyik 1000 km-enként 28.000 liter üzemanyagot fogyaszt. A milliárdosok "csillagászati" feltételekkel kínálják magukat űrutazásra Dubairól és az élelmiszer pazarlásrol pedig ne is beszéljünk. De gondolkodjunk el mit csinálunk az éttermekben, szállodákban... És... Eközben "AZ ÖKOLÓGIA ÉRDEKÉBEN" megtiltjuk a kissé öreg dízel vagy benzines autó vezetését azoknak az embereknek, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy autót cseréljenek, és akiknek használniuk kell, hogy munkába menjenek! Nooormális???? Világ!!!!
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.