Topiknyitó: pomperj 2018. 02. 27. 07:28

Financial Forecasts  

 Azsia: mersekelt optimizmus
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
süveg
süveg 2023. 01. 07. 22:11
Előzmény: #83938  maxhell
#83940
Tesla: Mr Valuation se rohanna venni.
https://www.youtube.com/watch?v=24dQyf7-ik0
Alapvetően aki ránéz a Nasdaqra nem siet mostanában növekedési részvényt venni.
ragarda
ragarda 2023. 01. 07. 20:46
Előzmény: #83937  DMolnar
#83939
Ha jól emlékszem kb nullában zárta őket. 
maxhell 2023. 01. 07. 20:31
#83938
Teslával kapcsolatban nagyon jó képet ad a jelen helyzetről a Concorde podcast legújabb része. Az alábbi tényezők vezettek a jelenleg kialakult eséshez: emelkedő kamatkörnyezet, a növekedési sztori átárazódása, a már korábban elindult esés a tech szektorban, a Twitter sztori és az azzal kapcsolatos részvényeladások és folyamatos "botrányos" megnyilvánulásai, tettei a vezérnek, ebből következően a lakossági befektetők elpártolása, esetlegesen a nagyobb intézményi befektetők elpártolása,  a Musk mítosz leomlása, a verseny növekedése. 
Ha normál luxusautó gyártók értékeltségéhez viszonyítjuk, (BMW, Mercedes) akkor 25-30USD/részvény ár felelne meg neki, ha a "kommersz" autógyártó Toyotához, akkor 60-70 USD. Nyilván eddig sem így volt értékelve, de ha a piac ebbe az irányba mozog, akkor ez lehet az irányadó viszonyítási pont. 
A legérdekesebb és legtanulságosabb gondolatnak azt találtam, hogy ha elfogadjuk azt, hogy tényleg értékeltségi buborék volt a 400-as szinteken az ár, magyarán egy gigantikus lufi, ami most leereszt, akkor viszont nincs olyan tőzsde történeti példa arra, hogy egy ilyen esetben a korábbi értékeket valaha is újra megközelítette, vagy meghaladta volna az adott instrumentum ára bármikor is. Ilyen esetekben a kezdeti 50%-os esést még gyakran követi akár újabb 60, 70, 80%-os esés is.  A lufi újra fújása csak akkor lenne lehetséges, ha újra lenne valami olyan dobás ami eddig még nem, ami újra visszahozná az értékeltségi buborékot, ami a lehetetlennel egyenlő, jelen helyzetben a fentiek miatt. 
Érdemes meghallgatni a podcastet.
DMolnar
DMolnar 2023. 01. 07. 20:31
Előzmény: #83935  Boole
#83937
Burry végül sikerrel shortolta a teslat? Vagy elverzett a korai short nyitáson? 
süveg
süveg 2023. 01. 07. 20:01
Előzmény: #83933  AlonsoRenault
#83936
Erstéhez került, nagyon meg kell gondolnom minden tranzakciót. ;)
Boole 2023. 01. 07. 19:53
Előzmény: #83934  pomperj
#83935
Egyetértek. Amikor kiszámoltam a belső értéket, a valós értéket és az eladási modell alapján az egy részvényre eső értéket a 2022-es év végi adatok alapján, akkor arra a következtetésre jutottam, hogy 36 USD-nál mindenképpen érdemes megvenni, 50-67 USD között érdemes figyelve csipegetni, de 90 felett nem érdemes, mert nincs benne semmi diszkont.    
pomperj
pomperj 2023. 01. 07. 18:56
Előzmény: #83928  AlonsoRenault
#83934
Egyetertunk, TSLA  "ha leereszt, nagyon jo vetel"
Akkor nezzuk a realitas szamokat, fundasan most hol van elfogadhato vetelar?.
2022 EPS=3.60$/sh  korul varhato most,  es ha jovore meglesz a +30% volumen es arbevetel, akkor
2023ban  82mrd-->113Mrd sales, es profitban EPS=4.80-5.00$ jon varhatoan.

Ha evente a novekedes lassulas 7% akkor 4 ev mulva, 2026, a profit duplazni fog, es EPS=9-10$ lehet.
Azt is tegyuk fel, hogy addigra a PE mar nem lesz sokkal magasabb mint az  autogyartok szokasos
"normalis "  7-9 szorzoja, akkor 4 ev mulva TSLA erhet (9-10)*(7-9)=63-90$-t.
.
Most 110$ az arfolyam. Ha a 4 ev varakozast  7% kamattal kalkulalom, akkor 
mostani  "elfogadhato" TSLA reszveny vetelara  45- 65$. 
Szoval, innen meg felezodnie kell ahhoz, hogy egy  konzervativ invesztor megvegye.
Persze, lehet vitatni mindegyik szamot.  De kozben hatalmasat valtozhatnak a korulmenyek,
lehet egesz mas technologiak tornek elore, a verseny sokkal nagyobb lesz EV mufajban,
szoval a rizikokat is beszamitva igy gondolkodnek rola:
Ha lejon ebbe a savba, fundas alapon is erdemes probalkozni.
AlonsoRenault 2023. 01. 07. 18:25
Előzmény: #83931  süveg
#83933
Megtennéd értünk? 
Boole 2023. 01. 07. 18:23
Előzmény: #83920  pomperj
#83932
Hosszú az anyag, de nagyon érdekelne a véleményed, hogy a költségvetés változásai szerinted milyen hatással lehetnek a piacra? Ebből szerintem következtethetünk arra, hogy a jövőben mire fognak költeni, tehát mely szektorok és iparágak lesznek a kedvezményezettek. Ebből következően mely cégek lehetnek jó befektetések. Köszönöm előre is. 
https://www.cbo.gov/publication/58455
https://www.govinfo.gov/content/pkg/PLAW-117publ169/pdf/PLAW-117publ169.pdf
https://tax.thomsonreuters.com/news/the-federal-inflation-reduction-act-p-l-117-169-and-state-taxes/
süveg
süveg 2023. 01. 07. 18:12
Előzmény: #83929  AlonsoRenault
#83931

Ha eladnám tuti soha nem tudnám annyiért visszavenni.
Lehet 1 db-ot el kellene adnom, hogy emelkedjen. :)
kozi723
kozi723 2023. 01. 07. 15:13
Előzmény: #83909  yooio
#83930
AlonsoRenault 2023. 01. 07. 13:44
#83929
Ha tegyük fel Rig kitör, hol adnátok el ideiglenesen?
AlonsoRenault 2023. 01. 07. 13:40
Előzmény: #83907  pomperj
#83928
Csak azt tudom írni mint az előttem szólók. Hiába adnak el egyre többet a versenytársak, azt gyenge profit mellett tudják megtenni vagy éppen veszteséggel. A Tesla az S et, x-et leszámítva sosem volt luxus gyártó, ha jól tudom te élsz Amerikában legalább néha de innen is látszik, hogy az ottani legalább 3* os fizetések mellett a model 3 meg y az az átlagember pénztárcájához van kitalálva, mintha itt egy golfot kéne megvennie valakinek. A Teslának egy dologra kell figyelnie, hogy a gyára maxon pörögjön ha ehhez árat kell csökkenteni akkor azzal inkább a konkurencia kerül veszélybe mert akkor ők sem adhatják annyiért amennyiért eddig és könnyen lehet hogy a veszteséges tartományba csúsznak. Márpedig a kínai gyárul baromi hatékonyan és olcsón tud gyártani, márcsak a méretéből adódóan is. Szóval sosem annak kell félnie aki a legolcsóbban tud gyártani, ráadásul szoftverben van vagy 10 év előnyük. Nézd meg mit tud a vw multimedia rendszere, saját maguk is szégyenlik, fel is vettek plusz 1000 programozót. Csak mire ennek eredménye is lesz az hosszú évek. Hajtáslánc hatékonyság területén is jelentős még az előnyük. Töltőhálózat terén meg nagyon nagy. Ezzel együtt fel volt fújva a részvény ára rendesen, ha leereszt sztem nagyon jó vétel. Nem nagyon látom, hogy bármilyen területen is a fejükre nőttek volna. Ha tudsz ilyet szólj.
kajli_man
kajli_man 2023. 01. 07. 12:54
#83927
https://www.youtube.com/watch?v=skUbF_wz87c
Aki szereti a chartokat, annak is van egy kis "chart porn". Nem kell végignézni a másfél órát, kb. 40-50 chartot mutatnak, némítva tekergetve végig lehet futni 10 perc alatt, akit érdekel. Olaj, arany, ezüst kapcsán bullosak, sőt egyelőre azt mondják, hogy már épül a következő bull piac. Pár nagy tech cég húzta le az indexeket Q4-ben, viszont kevés új mélypont van október óta a részvények nagyrészénél, ami szerintük bullish.
kajli_man
kajli_man 2023. 01. 07. 12:48
Előzmény: #83920  pomperj
#83926
"Hat lehet. De miert csak oktoberben, mindossze 3 honapja vette eszre Gold, hogy inflacio van?"
Akkor volt meg a dollár csúcs, szerintem ahhoz van köze.
KrisztinaI 2023. 01. 07. 11:50
Előzmény: #83924  KrisztinaI
#83925
ui. egy szóval sem temettem. :-) 
KrisztinaI 2023. 01. 07. 11:48
Előzmény: #83922  yooio
#83924
Egy autóipari elemző azt mondta, hogy őt kiveszik a vezetésből, akkor a részvény ára kb 50 USD lesz.
Nem kell őt kivenni, sőt szükség is van rá, hogy álmodjon, lehet, hogy tudna még olyasmit kitalálni, amitől megint 300 lesz az árfolyam, csak valahogy az egészet kiszámíthatóbbá kell tenni a külvilág felé.
KrisztinaI 2023. 01. 07. 11:44
Előzmény: #83921  yooio
#83923
Értem, amit mondasz, a nagyobb marzsból könnyebb adni.... ez  igaz, de ha a többiek hozzá emelik az árat, akkor nekik is jut valami,  de ezt már nem tudom megítélni.
yooio 2023. 01. 07. 11:34
Előzmény: #83919  KrisztinaI
#83922
Lehet utalni, lehet szeretni, de nagyon nagyon buszke. Nem fog neki beleferni hogy a csodajat legyaluljak. Egyebkent az a hor jarja hogy Tesla nelkule is koszoni szepen jol van, legjobb szakemberek dolgoznak ott, elketyeg nelkule is. Onjaro a ceg, a hype faktor kiarazodott/kiarazodik. Na de temetni? Nana…
yooio 2023. 01. 07. 11:31
Előzmény: #83915  KrisztinaI
#83921
Azt ne felejtsd el hogy az output cost eg es fold USA/Kina. Raadasul az alapanyag arak is csokkentek+ folyamatos ktg csokkentes. Tetelezzuk fel hogy nem hulyek dolgoznak Teslanal, latjak hogy telitett a piac lejjebb veszik az arat, a marzs viszont szignifikansan nem fog csokkenni szvsz. Apr-ban okosabbak leszunk, de a tobbi gyartot egy arverseby vesztesegbe fogja lokni, mig Tesla marzsa lehet hogy 16rol 12re esik idolegesen, ami vallalhato, cserebe a kisgyartok 70/80 %nal csodgondok lesznek 1 even belul. Gondolok itt pl XPEV , Nio-ra, amik sokkal nagyobb szarban vannak, mint elsore latszana. 

Topik gazda

pomperj
pomperj
3 5 5

aktív fórumozók


friss hírek További hírek