Tax loss harvesting van, bizony iden a Teslan lehet adot optimalizalni akinek kell:) valszeg beindult a psziho arra is hogy a 100at meg kell nezni, igy onbeteljesito valszeg.
Én nagyon pesszimista vagyok az AMZNal kapcsolatban. A világ legveszteségesebb webshopjáról beszélünk, aminek a 40P/Es értékeltségét csak azt tartja fenn, hogy a felhő üzletág nyereséges és gyorsan nő. De ha a Covid os tech mánia után a felhőbiznisz neadjisten belassul, az AMZN durván fejreáll. Egy felezés minden további nélkül benne van.
Azon is érdemes lehet elgondolkoni, hogy Tesla pár hét alatt miért esett 200ról 100-ra!? Musk miért rombolja direkt, szánt szándékkal a saját cégét az összevissza hülyeségeivel?! Nemrég még a Tesla nagyságát hirdette mindenhol,most meg elengedi a kezét? Nekem ez nem tiszta. Persze tudom(az egyik legnagyobb kritikusa vagyok EV szektornak),egy olyan szakaszában van a piac amikor mindent adnak,de nekem egy kis összeesküvés elmélet is van mögötte. . A lényeg, hogy nem fognék mindent a medvepiacra
Soxor elmondtam Neked is meg mindenkinek: a P/E ráta önmagában nem sokat jelent egy adóssághegyekkel túlfűtött világban, pláne egy olyan iparágban, ahova néhány tucat elektromos-autó gyártó kezdte el ontani nos a többé-kevésbé homogén termékeit, amiket legfeljebb a marketing különböztet meg egymástól. Az adóssághegyek valójában előrehozott fogyasztások, amik megdobták jelen esetben az EV-k értékesítését, de hosszabb távon meg mivel előrehozott vásárlások voltak, most majd kevesebbet lehet eladni belőle. Másrészt nem hitt nekem senik, de mondtam, hogy az EV-ben hihetetlen erős verseny jön, ami lemorzsolja a profitokat évtizedes távlatban. Az autóipar aranykora rég véget ért. (Pláne nagy fenyegetés a car-sharing, ami most a zöld mozgalmak révén fel fog futni). Harmadrészt a Tesla árfolyamát eddig sem a fundamentumok mozgatták, hanem néhány jegybankár. Ha megnézitek a tőzsde az utóbbi évtizedben kizárólag a jegybanki intervencióknak megfelelően mozogott, semmi de SEMMI MÁS nem számított még néhány napos időtávon belül sem. És ezek közép távon nem kedvezőek. Vége annak a mitosznak, hogy a pénznyomtatás nem gerjeszt inflációt.
Meglatjuk. En azert nem temetnem, ahogy amzn-t se, valszeg us inflat osszeszakitjak 3/6 honapon belul. Lesz meg hype mindenhol. Ha nen szakad tovabb en mernek belenyulni majd, kell egy forditos gyertya naposon hogy ne napi aljon zarjon. :)
A 2017-2019 közötti hosszú oldalazásban későn felhalmozók kezdenek nyugtalankodni, főleg most, hogy Musk napról-napra egyre dilisebb lesz, plusz a versenytársak is durvulnak, infláció meg az egekben. A 46-os jóslatod bőven jó lehet, nehogy a végén 20-26 legyen belőle.
0% os növekedésre nem jár a 16-18as P/E szerintem. Teslánál a növekedés megadása mellett vannak még olyan veszélyek is, hogy eléggé elöregedett már a kinálata, van egy olyan tippem, hogy a profitabilitást úgy érték el, hogy a jövőbemutató fejlesztéseket kannibalizálták. Egy méret fölött nem lehet gerilla üzemmódban fejleszteni, marketingelni.
Más fórumon még mindig sok lelkes Tesla hívő akart vásárolni belőle. Azt sugallva, hogy mindjárt fordul. Ez megerősíti azt a vélekedésem, hogy még van kit kitömni, van hova zuhanni.
20as PEn van jelenleg. Most nem azt mondom hogy bekene ugrani, de ha mar nem szakad, tuti venni fogom. Tegyuk fel h 0 % novekedes lesz benne es mondjuk lecsapjak 16/18 PEre, akkor vegulis azon veszem meg, minden mas meg addicionalisan 0nak tekintek az onvezetest ha lesz valaha, solar, robotika, esetleg kocsi energiatarolast meg minden kutyut amit kitalalnak. Az azert nem rossz setup, teny hogy most hullo kes, de erdemes figyelni.
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.