Zarojelben szolva, hugo a Boss naci volt. Nalam nem szalonkepes ;:-) Sajnos az egesz europa 1vicc, a legrosszabb ertelemben veve operett, melodrama, stb. Daytrade-elni talan lehet, bar sztem, es ezert irom ezt, az usa tozsden ennyi energiaval, amit az ember belefektet ezekbe az europai szarokba, tobbet lehet keresni es/vagy kisebb a kockazat. Ertelmes ellenvelemeny welcome...
Az a baj , hogy a környezetvédelem jelenleg egy hatalmas üzlet semmint a valós környezetvédelemről szól. Nagyon sokan nagyon jól megélnek belőle míg másokat neg tönkrevágnak. A környezetemben ismerek egy céget ami papíron a környezetvédelemért dolgozik, valójában pedig habzsi dőzsi van a környezet meg le van sz…. va.
Nem a topic része, ezért off. Nagyon sokat vitatkozok erről és a következő könyvet ajánlom mindenkinek A jövő minisztériuma. Kicsit orwelli, de sajnos lehet, hogy a jövő. Egy biztos, a jelenlegi 8mrd emberből 6,5 mrd sz...ik az olyan dolgokra, hogy ESG, Zöldek, környezet tudatosság. Csak az a bökkenő, hogy a természet, majd kikényszeríti, vagy így, vagy úgy. On.
Az a baj, hogy az európai gyártást erőltetett zöldítéssel nagyon drágává teszik aztán meg behozzák a kínait mondván, hogy az európai drága. Lásd pl. Thyssenkrupp.
Jelenleg más országokba szervezik ki a környezetszennyezést. A szennyező gyártás ázsiába, a hulladék Afrikába megy. Az is kérdés, hogy az 446 milliós Európa inkább kulturális példaképként befolyásolja a világot, mint a fogyasztásával. India + Kína majdnem 3 milliárd ember, ha ők igazán beindulnak, már mindegy lesz, mi mit teszünk.
Már ideje lenne, hogy az EU megtalálja a tökeit! Míg itt a környezetvédelem címszó alatt tönkrevágják az ipart ( vegyipar, autóipar, acélgyártás stb.) addig a kínaiak teleszenbyezik a világot és röhögnek az EUn. Felületesen láttam valamelyik nap egy cikk címét ami arról szól, hogy ez az erőltetett környezetvédelem többet árt mint használ. Szerintem a német és francia EUs választások eredménye után észbekapnak és kicsit helyreteszik a zöldeket.
Nincs hír, de úgy látom, az amerikaiak nagy figyelemmel vannak a Bayerre, és a CPI kedvező lett, így most minden megy fel. Még a Lufthansa is. Ennél nincs feljebb!
Akkor ki tudja húzni az EU a kínai sárkány fogát, csak kár hogy 20 éve azt nyomatják,hogy ez menti meg a bolygót. (Tudom, ahol a lítiumot bányásszák, és nincs már talajvíz, azok más véleményen vannak).
Ha a hidrogén győz akkor a belsőégésű a győztes. Bár én elfogult vagyok a belsőégésüek felé. Valójában ezt a német gyártók tökélyre fejlesztették csak az idióta életszerűtlen környezetvédelmi előírások miatt tolják tele az autókat pici vacak motorokkal. Egy 2 literes nénet motorral kiautózok a világból. Ha meg hidrogénes akkor meg zölden autózok ki vele a világból.
Nagyon hosszú távon a technológia dönti el, rövidebb és középtávon a teljesen elektromos kínai és a belsőégésű európai harcolt ma az EU-ban. Két életképtelen modell?
Én nagyon emlékszem kb 2-3 éve arra a cikkre amiben Toyota úr (akkor még ő állt a Toyota élén) és a BMW műszaki igazgatója is egyértelműen állították, hogy az EV egy zsákutca lesz , kitömik vele a vevőket aztán irányváltás lesz. Akkor ők mindketten a hidrogént jelölték meg a jövő autózásaként és én hiszek nekik.
Pedig ez gyakori. Felbolydult a világ, az olajárak, a kamatok, a geopolitikai helyzet annyit változott 4 év alatt, mint máskor 40 év alatt. Tervezhetetlen lett minden.
Értem én ezt, de így lehetetlen fejleszteni. Elindulsz valamerre, aztán egyszercsak kukába dobsz mindent, és elindulsz a másik irányba? Elégetted a fejlesztésre szánt pénzt.
Eurós részvények vitasarok