Mai hír, hogy megvámolják a kínai elektromos autókat, a tisztességtelen állami támogatások miatt. (Az európai autógyártók bizonyára jobban tudják, mi az, hiszen Kínában még mindenki biciklizett, amikor ők már ilyet kaptak. A szabad piaci verseny tényleg csak egy mese). Tehát, elképzelhető olyan szcenárió, amiben beismerik hogy lemaradtak elektromos autókban, és beismerik hogy az akkutechnológiával trójai falovat engedtek be, és csendben visszaállítják a belsőégésűt, mert az az EU-s ipart segíti, míg az elektromos a kínait. Ezt megnehezítik az olajárak, ha magasan maradnak, valamint a fogyasztói igény az elektromos autózásra, ami nem lesz nulla. Ugyanakkor az is érdekes, hogy az autózás közös költségeit hagyományosan a jövedéki adóból finanszírozzák, tehát elektromos autózni csak azért olcsóbb, mert nem kell az üzemanyagra jövedéki adót fizetni? (Most a piaci áramdíjas Ny-Európai országokra gondolok, nem Magyarországra, mert itt töredékáron van az áram). Végülis lehet olyan szcenárió, hogy valahogy átalakítják az adózást, ráteszik az áramra a jövedéki adót vagy leveszik az üzemanyagról is, és megnövelik a gépjárműadót, megvonják az elektromosok adókedvezményeit, tovább növelik a vámot, és megtámogatják a saját gyáraikat. Ez esetben megindulhat az autóipar felfelé, de erre egyelőre kicsi az esély.
Lenzing 15% részesedést a vásárol a brazil Suzano. +11% ma. Kérdés, hogy a bennfentesek, akik márciusban bevásároltak és majdnem 40% pluszban vannak, eladnak-e, érdemes figyelni.
Autósakkal én nagyon vigyáznék. Értékeltségük nagyon függ a kínai piactól. Másrészt borzasztó sokba kerülnek a fejlesztések és anbyira egyértelmüen az irány sem látszik. A chartokon pedig szintén bezavarhat az a tény, hogy az autós cégek értékeltsége nem az mint mondjuk 5 éve volt. Sokan ott esnek csapdába, hogy a historikus értékeltséghez viszonyítják az árukat és így nagyon olcsónak tűnnek. Valójában nem azok. A növekedésre kell koncentrálni az értékelésüknél azt viszont nehéz megmondani hiszen kínával igencsak folyik a csörte az autók terén.
Azért fájó évekig bukóban ülni, még akkor is, ha fiatal az ember és, hogy kalkulál is vele. De meggyőztél, hogy sem könnyelmű nem vagy és komolyan is alá tudod támasztani amit írsz. Kívánom, legyél sikeres, sok nyerőt!
Soha nem lehetek biztos abban, amit csinálok, így nem szeretek egyszerre nagy adagban bevásárolni, sem eladni. Persze rövid trade-k mind így történnek, de én hónapokra-évekre terveznék , megvárni a következő akár két-három, negyedéves jelentést (július 24. a következő, meghozhatja a 66-ot). 10% veszteséget még elbírok. 66-nál a Head&shoulder célár van - február 22-május 20 közt formálódott, 15€ magas, a nyaka 81-nél van (81-15=66). Ide is esik az éves pivot szint S1. A 60 a korábbi ATH csúcs fele. Más módszerekkel más szintek jöhetnek ki, illetve sokan nem használnak ilyen eszközöket, csak a pénzügyi adatokra koncentrálnak.
PAG911: Porsche AG közgyűlés után is esik. Igértek 2,30 EUR osztalékot, az nem nagyon fogja egekbe repíteni az árfolyamot. Kíváncsi leszek, meddig esik le.
Hat szerintem túlárazott.Békeidőkben is a netto margin 7-8% körül forog.Figyelembe véve hogy most problémákkal küszködik azt látom vannak jobb ajánlatok(papirok) is a piacon.15-20 P/E környékén magasabb haszonkulccsal dolgozó cégeket is lehet kapni most. Persze egyik sem a vegyipar területén.Talán a Soitec ami vegyiparhoz meg a semiconductorhoz is passzol.
Mit gondolsz a BASF-ről? Tradereket biztos nem érdekli, mert nincs volatilitása, értékeltsége relatív alacsony, osztalékfizető. Az emlekedő gázárak biztos nem tesznek jót neki. Megfordulhat a negatív trend, vagy value trap?
Egyik másik autügyártó sem ment ennyit felfelé. Tán s Dacia van a héttérben? Fr az már korábban is megvolt. Esetleg még a Macron nyomhat neki lét "védelmi" célokkal?
Eurós részvények vitasarok