PKTM-re valami pofátlanul alacsony árra megbízást adni? Hátha kiürül a könyv és valaki piaci áron adja? Mondtad hogy illikvid, meg azért ma pánik eladások is befigyelhetnek. Tudom 10 fogorvosból 8 a calgon-t ajánlja, meg saját felelősségre, stb.
Már -22%, aug. eleje óta elfeleződött az árfolyam. Sejtettem hogy oda a profitabilitás, és azt gondoltam amiatt esett 30%-ot jelentés óta. De a bejelentésre fog esni még 30%-ot. Most már Varta szintű short squeeze-t várok 10 alól.
Egy picit talán off, de nézzétek el nekem. Ha Erste-nél veszek WIZZ-t (JE00BN574F90), BÉT béta, akkor a pénzem fontban lesz és azt számolják mindig forintra amikor kimutatják a portfólióban? Vagy alapból forintban nominált? Tehát ha a forint gyengül fonthoz képest az nyereség nekem vagy tökmindegy?
Részvényekre szánt kb 25 ezer €uróm most jelenleg befektetve TUI, Bayer, KTM, Stellantisz, Polytec, HogoBoss részvényekbe. Bukóval ritkán szoktam eladni, de ha úgy látom cselekszem. Egyenlőre várok és álltatom magam azzal, hogyha volt egy részvény annyi mint amikor vettem, akkor lesz is annyi. Akkor kiszállok és veszek mást. A nyerőkből természetesen szintén veszek mást. Én csak kényszerből leszek hosszabb távú befektető.
Múlt héten azt mondtam 145-nél veszek Boeinget, 146-nál fordult meg, vége a sztrájknak. Akármilyen rosszul megy minden, a BA katonai háttércég, és a geopolitikai helyzet miatt senki nem gondja hogy bajban lenne attól, hogy nem tudnak repülőgépeket gyártani. LMT, RTX 100%-ot ment egy év alatt, és mindkettő holnap jelent. Szerdán jelent a Boeing is, így a 145 még mindig az asztalon van, sőt a 135 is.
Igen, augusztus 23-án, a féléves jelentéskor. Nincs negyedéves jelentés, így idénre semmi jó nem várható. Stefan Pierer a részvények 70%-át tartja, ami segíthet egy short squeeze-t. Nem likvid a részvény (egyébként sem, de így meg pláne nem). Hozzá nem adnék, talán csak valami extrém mélyponton. 23-24 biztosan lesz még, kérdés, honnan pattan fel, 10 alól? A legjobb szcenárió az lenne, ha Stefan megvenné a maradékot. Kimennék Bécsbe karácsonyi vásárra, innánk egy puncsot és €38-ért odaadnám neki a részvényeim.
Jelentések: csütörök: Renault, X-Fab (technikailag jól néz ki, esélyes a 7.1) Péntek: Porsche, Mercedes A Wizz air pengeélen táncol, 3 számjegyű ár jön ha a héten nem tartja meg ez a szint. De november 7.-én jelent.
Ezt gyanítom én is! - Mármint, hogy Varta lesz. Sajnos 25-ről szintén zenész. Ki a fasz venné a buzi motorjaikat? Nem is értem miért vettem bele, mikor egyértelmű volt a bukás. Dehát nem lehet mindenen nyerni. Azt kellene tudni mikor omlik teljesen össze, vagy tesz-e addig még halvány felpattanást?
Pierer Mobility ad-hoc közlése: H2 rosszabb lesz a vártnál, előjelzés törölve (mínuszos első félév után nyereséges 2024-et ígértek), ami még ijesztőbb hogy 6-ról 2 főre csökkent az igazgatótanács. Német fórumban megkérdeztem, egy helyi osztrák azt írta hogy leépítés állandó, indiai/kínai gyártásról beszélnek, és nem akarnak már ktm-et venni. PKTM ma -5%, havi teljesítmény -26%, YTD -62% Ez mások már múlt kedden tudhatták, mert akkor szakadt le, már a covid-mélypont alatt van. Megvan az új Varta, kár, hogy 24.3 az átlagom. Szerintem lesz benne felpattanás, mert Stefan Pierer is vette mostanában (bár ő is jobban járt volna ha vár vele).
Eurós részvények vitasarok