Topiknyitó: Skatepapa2020 2022. 04. 10. 20:14

Elektromos autó mint befektetés  

Sziasztok azért hoztam létre ezt a topicot mert még nincs ilyen, és kíváncsi vagyok a véleményetekre.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
FeherTibi 2023. 08. 21. 03:19
#12
Tudja valaki, hogy a Volkswagen (Vow3.de) es a Porsche (Pah3.de) reszvenyek miert ilyen olcsok ? de pl. a Bmw (bmw) eves csucsa kozeleben van. annyit olvastam, hogy a Porsche nem tudott atterni az elektromos meghajtasra, de szerintem tobbrol vagy nem errol van szo.
Robinka80 2022. 04. 18. 20:55
Előzmény: #10  tokos.
#11
Az áram ára most is sávos, méghozzá évi 1320 kWh. Onnantól kezdve, hogy valaki bedugja a konektorba a kocsit tölteni mitől kerülne többe? A jövedéki adó a fossziliseknél egy dolog, a másik az elektromos autó után fizetendő áfa, a napelemek amiket fel fognak tenni az eautó tulajok egy idő után, az ebből adódó adók, egyéb bevételek. Egyre több helyen már fizetni kell a parkolásért eautóval is. De amúgy miért ne kéne mikor ugyanúgy parkolóhelyet foglal el? Súlyadót még nem kell fizetni de ezt is be fogják hozni előbb-utóbb, mert miértis nincs most is? 
A nagy baj, hogy a rezsicsökkentés miatt a szolgáltatók nem bővítik a hálózatot, pedig a megnövekedett napelemszám és az energiafelhasználás miatt erre égető nagy szükség lenne.
tokos. 2022. 04. 18. 13:54
Előzmény: #7  Robinka80
#10
Annyit azért lehet tenni, hogy sávossá teszik az áram árát, havi 100-150 kWh kedvezményesen, a többi meg piaci áron.
Ez alól is ki lehet bújni valamennyire valószínűleg, de kevesbé, mint most. A fosszilisoknál alkalmazott jövedéki adót ezzel még mindig bukja az állam, viszont a mostani áraknál a rezsicsökkentést csak felül kell majd vizsgálni..
KrisztinaI 2022. 04. 18. 11:21
Előzmény: #4  Robinka80
#9
FYI: most minden használt autó tartja az értékét.
zsoltee77
zsoltee77 2022. 04. 17. 22:09
Előzmény: #6  szieszta
#8
ki rebesgeti? blikk?
Robinka80 2022. 04. 17. 21:23
Előzmény: #6  szieszta
#7
Ekkora marhaságot. Hogy ellenőrzik? Medencék fűtése nem luxus, vagy a nyaraló vagy a többedik ház? Ezt már több éve rebesgették, de a valóság az, hogy mindent megtesznek érte hogy elterjedjen. Igaz, hogy baromi drága de a luxus azért nem itt kezdődik.
szieszta 2022. 04. 17. 20:43
Előzmény: #5  qpec
#6
Már azt is rebesgetik, hogy az otthoni töltést is meg fogják adóztatni, mivel elég nagy kiesés a kincstárnak, a luxusautók fenntartása. Csak idő kérdése.
qpec 2022. 04. 17. 17:53
#5
Egy napi használatra vett személygépkocsi soha nem lesz befektetés.Arra OT-s rendszámú ritkaságot kell vásárolni.Az autók,ha használatban vannak,mindig jelentős az üzemeltetési költségük.Még  90-es évek elejéről vannak erre vonatkozó feljegyzéseim.Reggel találkoztam egy hírrel/de nem találom/,hogy a töltőáram árát több szolgáltató ápr.26-tól 20-35%-al emeli,aminek következtében a költsége egy 5-6.5 l/ 100 km es hagyományos benzines fogyasztásával lesz egyenértékű.Csak akkor rentábilis az elektromos,ha otthon hálózatról és/vagy napelemmel töltjük.
A szabad mozgásnak ára van,tehát nem érdemes sokat molyolni a témán,mert a szabadság soha nem volt ingyen!!
Robinka80 2022. 04. 17. 17:20
Előzmény: #2  Skatepapa2020
#4
Elmesélem a saját storymat ezzel kapcsolatban. 2021 márciusában raktunk napelemet. 7000kWh-nyi mennyiséget akartunk kiváltani, de 12kW-os invertert szereltettünk fel, arra az esestre ha bővítenénk. Ez 2,62M Ft volt akkor. A gyakorlatban 8300kWh-t termelet, ez 40Ft/kWh-val számolva évi 332000Ft. Tehát most több mint 10% hozam van rajta évente, ha elengedik a rezsicsökkentés kezét akkor a többszöröse. A napelemre 30 évig 85%-os hatásfok garanciát vállaltak. 
Idén februárban vettünk egy 2020 december végi Leafet 380km-el 9,2MFt-ért. Eddig 4000km-t mentem vele, ami a mostani üzemanyag árakkal 7 literes fogyasztással számolva 134000Ft megtakarítást jelent. Az igazsághoz hozzátartozik a CASCO, ami nekem 172000ft/év. Egy évben kb. 18000km-t megyek, ez az előző átlagfogyasztással és 500Ft üzemanyag árral 630000Ft, szervizelés, olajcsere nincs.
A kocsi mostani ára 10M Ft felett van. Tehát, elvileg megérte. 
Az üzemanyag ára az árstopp után el fog szállni, akkor pedig még több a megtakarítás. Ha évi 10% megtakarítás nem is érhető el vele nekem ennyi éves futással, de biztonságos, otthonról töltöm, az ára pedig egyre több a mostani helyzetben és nem is gondolnám, hogy visszamennének az árak.
A dolog másik része hogy 3000db MOL részvényt adtam el 2600Ft körüli árnál. Ez a mostani árral számolva 1,2M Ft-al kevesebb, az osztalékról nem is beszélve. De hoztam egy döntést és nem bántam meg. Majd a többi papír dolgozik e helyett a 3000 MOL helyett :)
puplicsek 2022. 04. 17. 16:39
Előzmény: #2  Skatepapa2020
#3
Szia, 
én 3 évet számolgattam, hogy elektromos auto, vagy napelemet vegyek a megspórolt 3 millio forintomból. Mindkét matekban volt pár változó, ezért nem tudok biztosra menni sajnos, kockáztatnom kellett. Napelemmel évi 300.000 forintot tudtam volna spórolni és 5 év mulva eladom a házat, kiszámíthatatlan az áram jovobeli ára. Az autóm fenntartása évi 1.200.000 forintomba került. Szóval vettem egy i3as Bmw-t. Úgy számolok, hogy évente 800.000 forintot spórolok vele. 4 év mulva a spórolt pénzből meg veszek napelemet, ha megéri. Nagyjából 10 szempontot vettem fogyelembe, amiből 5 kiszámíthatatlan. 
Skatepapa2020 2022. 04. 10. 20:17
#2
Szóval a felvetés villany autó 10-15 millió Ft értékben vajon spórol e annyit havonta mint egy lakás vagy egy állampapír. Mennyit veszít az értékéből az autó ha sokat hajtják? Vagy az infláció meghaladja az autó érték veszteségét.

Topik gazda

aktív fórumozók


friss hírek További hírek