Topiknyitó: Portfolio 2010. 04. 02. 08:49

Ázsia: mérsékelt optimizmus  

Ugrás a cikkhez
Mérsékelt optimizmus és zömében enyhe pozitív elmozdulások jellemezték az ázsiai börzéken a kereskedés irányát. Jót tett a hangulatnak a tegnapi jó amerikai foglalkoztatottsági adat és az amerikai indexek erősödése is. A főbb indexek közül az 1...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=1&i=131019
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
tberki 2017. 10. 15. 16:21
Előzmény: #7398  totoro
#7400
Barmikor vevo vagyok egy tesla s otodebe kerulo w213/s213-ra!!! 
Orbitalis butasagot irtal mar megbocsass
Boole 2017. 10. 15. 16:01
Előzmény: #7397  Tibi0002
#7399
Nem egyszerű kérdés. Mi hajtotta eddig a lakásárak emelkedését? 
1) Óriási likviditás, pénzbőség. 2) Alacsony kamatkörnyezet. 3) 2019. év végéig 5%-os ÁFA az új építésű ingatlanoknál. 4) Külföldiek nagy zsetonnal való megjelenése, akik az ingatlanpiac szabad kínálatának 30%-át megvásárolják. 5) A lakáskiadás befektetésként való elterjedése. Ha az ingatlanok árai tovább is emelkednének, akkor is a dinamikája már csökkenni fog. A panelek már szerintem nem fognak tovább emelkedni. A III. kerületben pl. egy 70 m2-es 3 szobás lakás 2013-ban a piaci aljban 10-12 millió HUF között volt, most 20-28 millió HUF között, állapottól függően. Egy-egy helyen már csökkennek az árak és megjelentek az árkedvezmény lehetőségei is, mivel túl sok fejlesztés van folyamatban és nagyon sok ingatlan kerül piacra a következő 2-3 évben. Ennyi nagypénzű vevő már nem lesz. Nem beszélve arról, hogy ha közben lesz egy piaci gubanc, akkor óvatossá válhatnak a vevők. Másik kockázat, hogy a fejlesztők hitelre építkeznek és a leendő vevők futják azt a kockázatot is, ha a fejlesztők közben csődbe mennek, akkor a fejlesztés maga a fedezet és a vevő előzetesen befizetett pénze, amely jelentős is lehet, elveszik. 
totoro
totoro 2017. 10. 15. 15:25
#7398
Ja azt már hozzá sem teszem, hogy a Teslát egy ötödannyiba kerülő autóval állították párba. Megnézném ha a valódi riválisok azaz a luxus sportkocsik közül választottak volna mennyire jött volna a ki a CO2 terhelés.
Tibi0002 2017. 10. 15. 15:20
#7397
Szerintetek Magyarországon időben még meddig emelkednek a lakásárak? 
totoro
totoro 2017. 10. 15. 15:17
Előzmény: #7390  szabota
#7396
A belső égésű motorok környezetterhelésében azért messze nem csak a CO2 a káros faktor, ezért álszent ez az összehasonlítás az elektromosokkal. A benzines autóknál a gáznemű szennyezőanyagok jelentősek, a dízeleknél meg a korom, de összességében a személyautókból több száz egészségre káros összetevő jut a levegőbe  a nehézfémektől a szerves vegyületekig. És megjegyzem, hogy az életciklus alatt egy személyautó átlagos futásteljesítménye jóval több mint 180 000 kilométer, ezért még a pusztán CO2 alapú összehasonlításban is megbukik, továbbá azt is megjegyzem, hogy 100év evolúciója után vagyunk benzines fronton, és nincs már hová fejlődni, míg az elektromos autókhoz kapcsolható  környezetterhelés még simán csökkenhet akár nagyságrendekkel is.
pomperj 2017. 10. 15. 15:07
Előzmény: #7394  Cipolla22
#7395

Szia, szerintem KBH szepen megy a tobbi lakasepitovel egyutt. Es mivel lassankent emelkednek az USD kamatok, mindenki elorehozza a haz-vasarlast, mert 5 eves fix kamattal venni jonak latszik.   
Szerintem igen szep profit lehet a kovetkezo 2 negyedevben. KBH iden EPS=1.65 varhato, jovore talan 2.10 lehet. A hurrikan okozta lakasepitesi hiany is segit a Texas/FLorida piacon; az atlag eladasi arszint emelkedik, iden kb. 10%. Szoval ha marad a PE=20, akkor siman tovabbi  +50% potencial.  A KBH lakas-keszletuk 1.2Mrd, a telek-keszletuk 2.2 Mrd. Ennek a 10%-al magasabb ar-szinten valo  ertekesitese Q4-Q1 idoszakban, nos, szepen megemeli  majd a profit-sort 2018ban.
Most kicsit elore futott a chart, gratulalok mert eppen a legszebb rally elejen  vettel. Szoval egy par napos korrekcio kellene es idoszeru is,  de KBH szerintem megy  tovabb. Nagy a lendulet.  En tartom a poziciot.  Szerintem a korrekcioja alatt meg most is igencsak erdemes belevenni, en is tervezek meg egyet venni.  Es ha megnezed, a hasonlo helyzetu TOL es LEN is kitoresben van. A kisebb epitok, pl. CVCO is nagyot futott.
Cipolla22 2017. 10. 15. 14:23
Előzmény: #7301  pomperj
#7394
Szia János! Mennyi emelkedést látsz KBH-ban? Tetszett az idea és vettem is belőle, Q4-re szerettem volna 2-3 részvényen keresni 10%-ot, ez kb már megvan. Feljebbre várod az építőket, vagy Te is már realizálgatsz? Köszönöm!
lngnl 2017. 10. 15. 13:56
Előzmény: #7391  Törölt felhasználó
#7393
".ez pedig a hatekonysag...
nagysagrendekkel tobb energiat kepes eloallitani mint olaj,gaz szen esetleg napenergia..."
Ezt nem egeszen ertem.
"olcso es mindig rendelkezesre allo energiara egy fejlett ipari orszagban mindig szukseg van..."
Nem lehet az kijelenti hogy ez pedig csak az atomenergia. Majd nezd egyszer orszagonkenti LCOE arakat.
lngnl 2017. 10. 15. 13:49
Előzmény: #7388  pomperj
#7392
1. A francia az AREVA, es valoban csodben.
2. Az atomeromu nem zold, mivel az elhasznalt hosszufelezesi ideju sugarzo futoanyagokat tarolni kell valahol par szaz evig.
3. Pont hogy a decentralizalas teszi biztonsagasabba es rugalmasabba egy orszag aram termeleset. Ma Paks adja a termeles 40% at, gondold el mi tortenne ha lenne ott egy komoly meghibasodas. Van a neten egy terkep ahol latszik az eszaki tengerre tervezett szelfarmok teljesitmenye. Tobb 100 GW tol beszelunk.
4 Az emberek nem az atomeromuveket fogjak kovetelni hanem a villamos aramot az hogy nekik honnan jon tok mindegy. Kepzeld csak el te mit szolnal ha a te kozeledben epiteneke egy atomeruvet. Egy csernobili katasztrofa 30 eve kesereti meg az emberek eletet pedig jo nehany szaz kilometerre volt. Az a baj az atommal hogyha egy olyan orszag uzemelteti aki nem figyel az biztonsagos uzemeletesre az ot korulvevo orszagokra is kihatassal van.
Ezzel az egesszel csak azt akarom mondani hogy szerintem az atomeromu a multe. Foleg hogy az energia tarolas egyre jobban jon fel.  
Törölt felhasználó 2017. 10. 15. 11:21
Előzmény: #7388  pomperj
#7391
Ne feledkezunk el a legfontosabb elonyerol az atomenergianak...ez pedig a hatekonysag...
nagysagrendekkel tobb energiat kepes eloallitani mint olaj,gaz szen esetleg napenergia...
(itt nem 2-3-szoros kulonbsegrol beszelunk hanem ezer-tizezerszeres), ha pedig megnezzuk hogy mekkora szenyezessel jar napelemek eloallitasa szallitasa es uzembe helyezese es utana megvizsgaljuk, hogy mennyi energiat kepesek eloallitani, majd ezt osszehasonlitjuk az atom energiaval....akkor fel merul a kerdes hogy egyaltalan mirol beszelunk???
olcso es mindig rendelkezesre allo energiara egy fejlett ipari orszagban mindig szukseg van...
szabota 2017. 10. 15. 11:12
Előzmény: #7387  Törölt felhasználó
#7390

Augusztus-szeptemberi mérnök újságban volt erről egy cikk. A cikket Dr. Anisits Ferenc írta, aki a dízel üzemű gépjárműveknél alkotott maradandót..
https://hu.wikipedia.org/wiki/Anisits_Ferenc
Elektromos autók vizsgálata eddig azért kapott emissziómentes minősítést mert csak a "tank to wheel" vizsgálati rendszert alkalmazták. Készült egy tanulmány az Europai bizottság megbízásából ami a valós "well to whell" igazolását követelné minden e autót gyártó cég számára.
A cikk elemzi a CO2 emissziófaktorokat a tüzelőanyagok szempontjából. 
Egy svéd tanulmányt is megemlít a szerző. Ami azt vizsgálja, hogy az elektromos autók akkumulátorainak gyártásánál mennyi CO2 keletkezik... Összehasonlítottak egy Mercedes E-klasse benzinmotoros autót egy modern Teslával. Egy Tesla akkumulátor előállításánál 15t CO2 képzódik!!, ami egy benzines Mercedes-E autónál 160.000km megtétele után keletkezik..
egy német szakfolyóirat főszerkesztője jól foglalta össze tulajdonképpen ami a számokból is látszik.
"Egy hagyományos belső égésű motorokkal hajtott gépjárművekkel nyolc évig lehet hajtani mielőtt a környezetet olyan erősen szennyeznék mint a lítiumion-akkumulátorok gyártása egy TESLA Model S méretű autó számára, áramfogyasztás nélkül."
tehát egy e autónál "minden az emissziómentességre utaló reklám durva szemfényvesztés".
http://keptarhely.eu/view.php?file=20171015v00mxv9pl.png
pomperj 2017. 10. 15. 10:48
Előzmény: #7388  pomperj
#7389

A nepszeruseg fordulatairol 2 pelda. 
1)A Hollywoodi Weinstein -zaklatas  botrany jo pelda, hogyan mukodik a nepszeruseg. Ket hete Weinstein volt a vilag csucsan, BeverlyHillsen a vilagszep nok "imadtaak ot. Ismerem regota a fura jelenseget, hogy a vilagszep szinesznok mindig alacsony kover bankarokba szeretnek bele, (mint a W. producerba), es nem a szeptestu tanckar-fiukba. Vajon miert veszik el oket neha? A luxusfelesegeknez kepest a legjobb prostik is olcsok. 
Es nem panaszkodott eddig egyik szineszno sem, pedig sok-sok filmhez a szereposztas a divanyon kezdodott. Hallgatott mind. Hanem kameraknak csokoltak a himlohelyes arcat, atadtak egymasnak a telefonszamat, tudtak mindenrol.  Aztan egy hangulatvalto pillanat, es minden megvaltozik: a nepszeru W egy uldozott, megkeseredett, lenezett fereg lett.
2)Donald. Az elnokvalasztasi versenyben eloszor lenezett bohoc volt a "komoly" kormanyzo/senator jeloltek kozott. Aztan 8 honappal kesobb az szegenyeknek tett igeretek,  a masokat lenezo grimasz, es a nagy magabiztossag legyozte a ketkedest. A fajvedok es szegeny feherek szavazataival elnok lett.
Most ? Nyiltan targyaljak naphosszat a TV-csatornakban Donald levaltasara alkalmas impeachment, vagy a 25. cikkely lehetosegeit. Ujra olyan idiotanak latszik, mint az elso nap volt. Eddig szetrugott legalabb 5 fontos nemzetkozi szerzodest,  megprobalja kinyirni a szegenyeknek kedvezo Obamacare-t. Konfliktusban kerult N Korea, Mexico, Iran, Kina, soroljam fel mind?
pomperj 2017. 10. 15. 10:20
Előzmény: #7385  lngnl
#7388

1)Erdekes gondolatokat feszegetsz. Igen, az atomeromuvek nem nepszeruek, Fukushima ota csucsra-jaro  ellenszel van. Megis, most eppen 50-et epitenek, Argentinatol Finnorszagon at Kinaig. Nem mert nepszeru, hanem mert nincs jobb. 
Westinghouse a legnagyobb epitojuk, mar csodben. A francia epito  Avire majdnem.  Japan 25 reaktora all, a nemetek leallitast terveznek. De azota Japan  sorban kapcsolja vissza oket, nincs mas megoldas. Es egyebkent a fo kerdes: mikor kell venni uranbanyat? Amikor nepszerutlen.


2)Az atomeromu zold (!), nem szennyez, nincs CO2, es nincs hoveszteseg es por. Ellentetben a szen, gaz, biomassza/bioethanol es mas alsagos-bio megoldassal. Es ejjel is mukodik. Persze hogy jo kiegeszito a napelem es a szel; de egyikhez nap kell es masikhoz szel. Europaban keves helyen van szel pl. Eszaki Tenger, es keves helyen van eleg eros nap pl. Spanyol, Gorog. De Europa 3/4 reszen nincs mas gazdasagos megoldas. Kinaban, Indiaban stb. sincs.
3)Decentralizalt energiatermeles ? Igen, lehet nemlileg decetralizalni. De biztonsagi, stabilitasi okokbol egy modern orszag aligha teheti ki magat aramhianynak. A modern vilag meg sokkal tobb energiat akar, es sokkal jobb ellenorzott, stabil korulmenyek szerint termelni es szetosztani. 
4)Atomeromu nepszerusege innen csakis felfele mehet. A nepszeruseg gyorsan tud valtozni. Addig tud lenni, mig felgyullad a lampa, ha bekapcsolod. Amikor nem tolt a mobil, nincs internet,  es nincs aram e-autoba, akkor majd sokkal nepszerubb lesz: kovetelni fogjak az atomerumuveket.  India, Kina, Indonezia mar ebben a hangulatban van. Lesz biztonsagosabb technologia. Most 460 atomerumu mukodik,  50 eve. Ebbol 3-ben volt komolyabb baj, Csernobil, Fukushima, Tree Miles. Nem olyan veszes, es lesz biztonsagosabb is. Egy hurrikan/tajfun nagyobb  kart csinal, es es azokbol evente 10 van. 
5)Egy volt kollegam a vilag energiaiparaval foglalkozott. Szerintem az a vilag pulzusa. A szivverese jellemzo ciklusa kb. 25 ev. Ugy 10-15 evig nepszerutlen, aztan 10-15 evig nagyon nepszeru. Az utolso 15 evben a kommunikacio technologia volt a csucson.  Valami mas kovetkezik; pl. a mobilitase ami stagnal jo ideje, Mint pl. e-auto.
 
Törölt felhasználó 2017. 10. 15. 08:50
Előzmény: #7386  lngnl
#7387
Az elektromos autó egy kicsit olyannak tűnik, mint a bitcoin. Bitcoinba becsomagolnak egy adag dollárt, átutalják, aztán kicsomagolják.
Az elektronos autóhoz előállítják az áramot, nem kis (lég)szennyezést okozva és azt használják fel. Tehát csak annyi, hogy nem helyben szennyez, de ezzel a körrel szerintem sokkal kisebb hatásfokú mert ugye meg kell termelni az áramot, szállítani, tölteni, raktározni és újra visszaalakítani mozgási energiává.
Kíváncsi lennék, hogy (csak elméletben) egy liter benzinből előállított áram mennyi kilométerre lenne elegendő.
Tudom, nem benzint  használnak az erőművekben, de számolhatnánk kibocsájtott széndioxidban is.
Ugyanez a bioetanol, az akkor lenne jó, ha a felesleges terményt használnák fel, de a különböző támogatások miatt, már csak erre a célra termelik a terményeket.
Egyszer olvastam róla, hogy Spanyolországban egy naperőműnél éjjel megvilágították a naplemeket, hogy még akkor is legyen áramtermelés. Azért volt kifizetődő, mert a" zöld" áramot háromszoros áron adták, mint amennyiért kapták a "nem zöld" áramot.
lngnl 2017. 10. 15. 07:30
Előzmény: #7381  kozi723
#7386
A problema az hogy az Magyarorszagi helyzetbol indultok ki. Mondok neked egy kulfoldi peldat. Emiratusok, benzin ara jelenleg 100Ft, ugye olajtermelo orszag. Multheti bejelentes, minden kutra tesznek chargert, itt van fizetokepes kereslet a teslakra. Igen ez egy gazdag orszag, de latszik az irany hogy merre fog haladni a jovo.
lngnl 2017. 10. 15. 07:26
Előzmény: #7373  pomperj
#7385
Szeretni szoktam az elemzeseidet de az atomeromuvek jovobeli lehetosegeivel szerintem nem jo iranyt mutatsz. Mondom ezt ugy hogy energia iparban dolgozom. Amit elfelejtesz hogy mennyi fejlesztes van jelenleg a vilagon. A gaz eromuvek hatasfoka egyre jobb, a zold energiak egyre tobb reszt harapnak ki a termelesbol, az atomeromuvek tarsadalmi elfogadottsaga egyre alacsonyabb. Az en velemenyem a jovo a decentralizalt energia termelesben van. Kis lokalis gyorsan indithato eromuvek, tovabba a lakossag sajat maga altal megtermelt energia visszataplalasa, zold energia plusz energy storage, gaz esetleg atom bazis eromuvek. Musk terve egyebkent szerintem nagyon elore mutato. A jovo szerintem a batteryben van es a villamos halozat fejlesztesben. Utobbi szerintem egy jo befektetes, mert akarhogy is valtozaik az energia termeles alapja, nagyobb halozatra mindig szukseg lesz.
Törölt felhasználó 2017. 10. 15. 02:12
Előzmény: #7383  Törölt felhasználó
#7384
egyebkent az en elektromos bicimmel, jo esetben tud az ember 140-180Km-t tekerni es az aksi eleg pici, mar ha 1 autohoz viszonyitjuk akkor jelentektelen....2-4 ora alatt feltoltheto attol fuggoen, hogy mennyire meritettem le az aksit..., fognak am elektromos robogokat is gyartani nem csak autokat..
ha pedig elterjedne a kozossegi autozas akkor nem mindegy hogy par ora alatt tudja az ember feltoltetni...???
Törölt felhasználó 2017. 10. 15. 02:07
Előzmény: #7381  kozi723
#7383
Az nagyon valoszinu hogy az elektromos autok elterjedesehez tobb mint 2-5 ev kell es valoszinuleg nem europaban fog legjobban elterjedni....en inkabb 5-10 evvel szamolok jo esetben...es inkabb azsiai regioban hiszem hogy fog igazan szamitani, nagyobb piac...(gyorsan novekvo kozep osztaly).
azert azt ne feledjuk hogy a novekvo energia igeny nem csak az elektromos autokon mulik...; mert elobb fognak hutot, tv-t, szamitogepet es legkondi-t venni mint elektromos autot...Azsiaban pedig kozel 4 milliard ember el, szoval nem ketseg, hogy rengeteg energiara lesz szukseg, nem veletlenul epitgetik 10-sevel az atomeromuveket...
kozi723
kozi723 2017. 10. 14. 22:22
Előzmény: #7381  kozi723
#7382
Arról pedig még nem is beszéltem, hogy egy 145 ezer lakosú Pécs 1!, azaz egy! db töltővel rendelkezik. Először legyen minden kúton, meg nagyobb bevásárló centrumokban. Abszúrd hogy azzal kéne kezdeni az autóvásárlást követően, hogy áthúzatom a vezetéket a falban, hogy ne olvadjon le a villanyóra. Egy UPC vagy Digi társasházi elosztó cseréje is fényéveket vesz bizonyos helyeken igénybe. 
kozi723
kozi723 2017. 10. 14. 22:16
Előzmény: #7380  Boole
#7381
A kérdés, hogy ez a 700-900km futni képes illetve gyorsabb töltést tudó eszközök megfizethetők lesznek e. Nyilván haza szemmel nézem elsősorban, de túl sok Teslat (a jelenleg legnagyobb hatótávval rendelkező személyautó) nem látok az utakon. Ja, hogy majd 19-ben elérhető lesz a 350km-t tudó Nissan Leaf 3, amit én is, Te is, halandó meg tud fizetni, az azért nem fogja ugyanazt tudni. Ebből kifolyólag hazánkra és szerintem az EU zömére ez a 2019 meglehetősen korai becslés. Ott lesz majd igazán nagy durranás, ahol a fogyasztóknak lesz rá lóvéja, és kinek lesz pl., akinek most van 30 gurigája teslára meg otthoni home charging station-re. Továbbra is úgy érzem, hogy ez a kaliber még nem a mi piacunk, így egyelőre korai a hálózati igénybevételt feszegetni. Először legyen minden második autó Leaf, de hát még azt sem tudjuk. Step by step. 

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 4 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek

  • BÉT
  • Indexek
  • Deviza
  • Befalap
      • Forgalom
      • Nyertesek
      • Vesztesek