Portfolio
4
5
1
2010. április 02. | 08:49
#1

Ázsia: mérsékelt optimizmus  

ugrás a cikkhez
Mérsékelt optimizmus és zömében enyhe pozitív elmozdulások jellemezték az ázsiai börzéken a kereskedés irányát. Jót tett a hangulatnak a tegnapi jó amerikai foglalkoztatottsági adat és az amerikai indexek erősödése is. A főbb indexek közül az 1...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=1&i=131019
Rendezés
Hozzászólások oldalanként
kedd, 18:44
előzmény: #7427  lngnl
#7432
Nekem uniper van ipo ota
kedd, 14:33
előzmény: #7429  pomperj
#7431
1 éve kielemeztem, akkor sem és most sem látok benne fantáziát. Túl nagy a piaci kínálat és folyamatosan csökkennek a termékek eladási árai, amelyek a bekerülési árakkal nincsenek arányban. Nem lehet megbecsülni, hogy a papír kb. mikorra lesz profittermelési szempontjból megvehető és mennyiért, illetve egyáltalán valaha megvehető lesz-e hosszú befektetés szempontjából.  
kedd, 14:30
előzmény: #7429  pomperj
#7430
Köszönöm szépen. Akkor a legbölcsebb lesz ha tényleg megvárom azt a 2012-es aljat. 
kedd, 14:11
előzmény: #7422  kozi723
#7429

SPWR tema.
1)Az utolso honapokban par kinai es US solaros csodbe ment. Az egesz szektor ultra-kompetitiv, egmast alul-licitaljak  minden munkaert. De meg mindig tulsok a kapacitas, es a tulelo kinai cegek  tovabbra is ontik a piacra az allamilag tamogatott, fel es negyed arra lediszkontalt solar elemeket. Most SPWR a Fab  2 gyarat leallitotta, es atviszi a gyartast egy modernebb uzembe Mexicoba.
De ettol meg se Q3, se Q4-ben nem lesz profit. De a  veszteseg csokkenni fog, a 2016 evi -3.40 USD volt, es iden -2.40 USD varhato. Talan 2018 ban mar kozel lesz a nullahoz. Bookvalue iden 5.20 USD korul lesz  evvegere, pedig 3 eve meg 12 korul volt. Ha 2018-ban is veszteseg lesz, akkor a mostani arrol bizony eshet meg egyet.
A szerenyen javulo kilatas alapja az, hogy egyre tobb allam megkoveteli az eromuvektol, hogy az aram valamekkora reszet solar eromuvekkel allitsak elo. SPWR bevetelenek 55-60%a megiscsak a solar-eromuvekbol jon. Annak az allami beavatkozasok miatt jobb kilatasai vannak, mint a residential solar leasing, ami 28%. A commercial 15-20% mostanaban  kevesbe vonzo a Trump-vilagban megszunt tamogatasok miatt.
A legnagyobb aggodalom a jovo juniusban lejaro 300 M USD  bond, amit esetleg nem fognak tudni kifizetni. A Total persze fizethet helyettuk mint nagy tulaj, dehat most ott se dol a penz.  Szoval, a kilatasok tovabbra is zavarosak. A ceg nagyon saros talajon tapicskol 3 eve mar; persze barmelyik pillanatban johet valami fordulat de egyelore nem novelnek benne poziciot.   Megjegyzem, a chart nem szep, szoval TA alapon sem. Korabban optimistabban lattam SPWR helyzetet, es lehet hogy most tuzottan pesszimista vagyok.
kedd, 10:41
előzmény: #7411  Kisvuk
#7428
http://www.portfolio.hu/vallalatok/varatlan-vereseget-szenvedett-a-megujulo-energia-ausztraliaban.3.265421.html
talan nem kell meg temetnunk a regebbi eroforrasokat sem a szen, sem az uranban...
kedd, 09:31
előzmény: #7423  tberki
#7427
"Ami biztosnak latszik az az elektromos infrastruktura fejlesztesenek szuksegessege, en ezt latom befektetesre erdemes teruletnek."
Hamar itt tartunk, mik szerintetek a megfelelo cegek a befektetesre? Multheten atnezegettem egy par halozatos ceget de egyiksem igazan gyozott meg.
kedd, 09:06
előzmény: #7425  pomperj
#7426

A ciklus, es az oscillatorok mind kesz allapotot mutatnak a lefordulashoz:
http://keptarhely.eu/view.php?file=20171017v00mu6llw.jpeg
2)A Dollar meg egy par napot emelkedhet, egy (b) hullamos visszateszteles-nek nez ki leginkabb, ami 93.5 korulig tarthat. Utana meg egy eses kell, (c of 2). Aztan folyatodhat az USD erosodesi fo trend.
3)Bond piacon is egy trend-elleni fel-korrekcio latszik, majdnme 154-ig emelkedett. Nemsokara jo eselyu short lehet.
4)Ezust 17.50 ig emelkedett, aztan napkozben elesen lefordult. Ez semmi jot nem jelent GLD_nek sem. Nem lennek meglepve, ha Gold 1260 ala szakadna.
kedd, 08:24
előzmény: #7414  pomperj
#7425

1)Megerkeztunk. Az SPY a csatornak felso vonalanal van:a hetes charton is, a 120min charton is.
Raadasul jol nez ki az 5 hullamos szamozas is, minden idotavon.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20171017v00m84od.jpeg
Meg par nap gyenge emelkedes elfer. De nagyon toppy. Mit mutatnak a tobbi TA mutatok? folyt. kov.
kedd, 07:53
előzmény: #7423  tberki
#7424
A BYD-et sem tartod jó cégnek?
kedd, 07:38
előzmény: #7414  pomperj
#7423
Nincs szandekomban ujrakezdeni ezt a beszelgetest Janos. Te az elobb e auto=tesla megallapitasokat tettel, en pedig azt mondom hogy nagyon gyenge minosegu termeknek tartom azt az autot a hajtaslancot kiveve, es vannak mas ilyen, autokent sokkal jobban szereplo termekek is
Tovabbra is tartom hogy a jelenlegi technologia nem alkalmas a hosszu tavu celok eleresere es ebben meg lesz valtozas nehany even belul, ezert en nem tartom meg befektetesre alkalmasnak a most futo uj cegeket. Ha kihagyom az evszazad uzletet, ajve. Olyan iranyu fejlodest varok ami toltessuruseg novekedest eredmenyez, ez egyszerre novelne a hatotavot es csokkentene a sulyt.
Ami biztosnak latszik az az elektromos infrastruktura fejlesztesenek szuksegessege, en ezt latom befektetesre erdemes teruletnek.
kedd, 00:10
#7422
Régóta szemezünk vele, beszéltünk is róla sokszor, ma is seggbe rúgták 3%-kal és nagyon közelít egy kihagyhatatlan vételhez. Tudom, tudom hogy szarban a szektor, és a fenékhalászat nem mindig jön be, de bottal meg kéne piszkálni. 
A 6 dollárt most már kötelező jelleggel el kell érni, mágnesként húzzák lefelé. Na de 5 dollárról egy 6 éves double bottom-ra nem megvenni? Egyszerűen nem tudom elhinni, hogy SPWR nem éli túl a szektor nehézségeit.
Sunpower:
https://invst.ly/5gz50
60 24 válasz erre
hétfő, 23:36
előzmény: #7420  eurocent
#7421
Kapaszkodok is rendesen belé. 18,2 (2017.02.14-i csúcs) az eredeti céláram, hogy a megfelelő hozam kockázatom kijöjjön, bár jó lenne ha 19,7környékéig is elszaladna. Hogy kalkulálod a célárat egyébként? Október 31-én jön DO jelentés, november 1-én pedig RIG. Ha az előző félévből indulunk ki és az azóta alakuló wti árfolyamból, akkor jó jelentésre számíthatunk. Egyébként ha a heti wti készlet adatok jól alakulnak és átlépjük az 52,3-52,8 sávot, akkor egy köpás az 55 és DO-ban ez 8-10% lesz. Tartasz belőle Te is?
(Ritkaság, hogy 2013 óta harmadszor van már az árfolyam a 200-as MA felett, ebből 1 éppen hogy csak pár nap volt. Tartósság válhatná..)
hétfő, 22:18
előzmény: https://invst.ly/5gx2yIlletve mi a helyzet VRX-szel? Mint a nyeletlen fejsze. 12,9-13,0 ha leszakad 12,0-12,1-ig további szabadesés. Van még ennél is lejebb? https://invst.ly/5gx48' href="https://forum.portfolio.hu/prev/12922/5126313">#7418  kozi723
#7420
DO-t legalább 17,x-ig érdemes tartani.
hétfő, 21:52
előzmény: https://invst.ly/5gx2yIlletve mi a helyzet VRX-szel? Mint a nyeletlen fejsze. 12,9-13,0 ha leszakad 12,0-12,1-ig további szabadesés. Van még ennél is lejebb? https://invst.ly/5gx48' href="https://forum.portfolio.hu/prev/12922/5126313">#7418  kozi723
#7419
VRX 11,83 körül megállhat, de 10-nél lejjebb nem valószínű hogy leesik. M-nél 16-alatt, talán 13-12 sávban lehet az alja.
hétfő, 20:59
előzmény: #7417  eurocent
#7418
Pár hete beszéltetek Macy's-ről. Naposon dupla alj fogta ma, de nem úgy tűnik mint ami fordulni szeretne. Nézted esetleg, hogy mi lehet az esés alja? 
https://invst.ly/5gx2y
Illetve mi a helyzet VRX-szel? Mint a nyeletlen fejsze. 12,9-13,0 ha leszakad 12,0-12,1-ig további szabadesés. Van még ennél is lejebb? 
https://invst.ly/5gx48
hétfő, 20:39
#7417
RSX-ben van +9-12% potenciál, akit érdekel...
60 23 válasz erre
hétfő, 09:47
előzmény: #7414  pomperj
#7416
Sokszor a gazdaságossági szempontokat felülírja trend és a divat. Még ha több kárt is okoz egyelőre a litihium és egyebek, elmondhatod hogy full electric vagy. Ami menő dolog. Szerintem sok dolog, többek között az e-auto is erről kezd szólni. Illetve azért azt is érdemes számításba venni, hogy az atomenergia mellékterméke valamint a lithium mellékterméke irányítottan helyezhető el. A CO2 kibocsátás viszont ott jelentkezik, ahol élünk, közlekedünk, bevásárolunk. Nyilván ettől még nem jó hozzáállás, hogy a szarunkat máshova pakoljuk, de a melléktermék elhelyezése gondolom olyan helyre történik, ahol a lehető legkevesebb kárt okozza az élő szervezetnek. Magyarán ha a két technológia egyenlő egységű kárt okoz, már csak a desztináció miatt is érdemes szemléletet váltani. 
hétfő, 09:42
előzmény: #7414  pomperj
#7415
Nem tudom figyeled-e a GBP-t...;de velemenyem szerint a kovetkezo napokban lesz benne komolyabb elmozdulas...
;)
(nincs ra garancia, de a tapasztalat ezt mondatja velem ahogy a piacot figyelem)...
hétfő, 09:27
előzmény: #7405  tberki
#7414

Azt megertem, hogy szereted a Benz autokat, pl. en szivesen vezetem neha a felesegemeet. A kerdes azonban az, hogy 1.0 Mrd Benz, vagy 1.0 Mrd db Tesla okoz-e nagyobb konyezeti terhelest  mondjuk 10 ev alatt?  Ugy tunik, ettol a kerdestol fugg a mobilitas jovoje, es nem a szemelyes preferenciatol.
Nem vagyok vegyesz. Az akku tartalma  anod=lithium, a katod=manganoxid vagy valami hasonlo vegyulet. Eleg sok variacio lehet. Kell autonkent 30kg beluluk. A kerdes az, a 200.000 km utazashoz a 160 kg benzinhajtas + 20t olaj eloallitasa es elegetese a nagyobb szennyezes, vagy  a 30kg lithium+mangan es 20,000kW aram eloallitasa  a nagyobb szennyezes?
Egyelore ugy tunik a vilagnak, hogy az utobbi. Ha maskepp lenne, akkor Benz-ek mar regen lelottek volna az egesz e-auto koncepciot, es kirohogtek volna. De nem, inkabb maguk is abba az iranyba fordulnak. Ha igy van, akkor az invesztori realizmus arra kell sarkaljon minket, hogy az uj e-auto vilaghoz szukseges nyersanyagok, tudaas, technologia, aram stb. legyen a befektetesi celpontunk. Ugy tunik, Nicolas Tesla talalmanya 140 ev utan levaltja Karl Benz talalmanyat; es a helyes irany az, ha 1 lepessel masok elott jarunk.
hétfő, 08:34
előzmény: #7408  apocca
#7413
de panelre írták a 20-28-at...az brutális, anyué ráadásul tégla volt...
hétfő, 08:33
előzmény: #7406  bluebalu
#7412
Ausztria közelében van ez is...bár itt is nagyon megugrottak....de h egy panel 20-28 legyen, nemrég adtam el egy osztatlan közös udvarral egy házat 88 négyzet alig bírtam eladni 16.5-ért, kicsit vizes volt...és gyakorlatilag nagyon közel van Ausztria
hétfő, 07:54
#7411
Nem dolgozok az energia iparban,de ismerek nehany embert akik ott dolgoznak, vannak akivel eleg joban vagyok....
Atom energiara nem azert van szukseg mert unatkozunk, hanem mert ez az egyik ill. legolcsobb formaja az energia eloallitasanak...egy hazat lakast ill. kisebb telepuleseket el lehet latni nap,szel,viz, olajbol nyert energia eloallitasaval ez kicsiket korulmenyesebb millios varosok ill. mega varosoknal....
masik igen fontos dolog, hogyha egy terseg energia ellatasa nem novekszik es mar ki van epitve megfeleloen akkor ott konnyebb szepen attalni zoldebb energiaforrasokra lepesenkent mint 1 olyan helyen ahol az energia igeny folyamatosan no....
Most a foldrajzi adottsagokba nem is megyek bele tulsagosan, hogy biznyos orszagokban aranylag konyebb napenergia, szel, geotermikus, vizenergia stb.stb eloallitani mint mas helyeken...
nem is olyan reg volt 1 felmeres itt au-ban, hogy hajlando lennel-e tobbet fizetni hogy az energia amit fogyasztasz zold energia forrasbol jonne; valaszok:
az emberek 58%-a nem hajlando tobbet fizetni zold energiaert
23%-a maximum ~7000ft-nak megfelelo osszeget lenne hajlando fizetni havonta...
(na most ezt ugy kell elkepzelni, hogy 1 olyan orszagban ahol az emberek havi kozel 1mFT-ot keresnek es 1 atlagos csalad havi jovedelme pedig kozel 1,5-1,8mft/ho nem hajlando meg 0,5%-al tobbet fizetni havonta hogy az energia amit hasznal zold energiabol jojjon...;de tovabb megyek itt ahol az egyik legmagasabb a napsuteses orak szama a vilagban...ha valaki napelemeket tesz a haza tetejere kozel 2 ev alatt kepes breakeven-re kihozni a koltsegeket majd a kovetkezo 18-23 evben "szinte ingyen" juthat energiahoz, sot heti szinten akar ~100$ ertekben adhat el a halozat fenntartojanak elektromossagot....
Velemenyem szerint ne keverjuk ossze mi az amit az emberek szeretnenek ill. almodoznak es mi a valosag...
Nem vagyok az atomenergia szovivoje, nekem mindegy honnan jon az energia,sot en akar kepes vagyok akar 5-10%-al is tobbet fizetni azert hogy megujulo es kornyezet barat energiaforrasbol jojjon az energia amit hasznalok,de a kronyezetemben elo emberek 80%-a nem akar tobbet fizetni....
Szoval egesz mas a sentiment es egesz mas a valosag....
61 30 válasz erre
hétfő, 07:48
előzmény: #7406  bluebalu
#7410
Úgy bizony, az annyi.
vasárnap, 21:54
előzmény: #7406  bluebalu
#7409
A keres(l)et és kínálat szerint vannak az árak, Mosonmagyaróváron minden zugot kiadnak az Ausztriába ingázó munkavállalóknak, ott a lakások árai a csillagos eget súrolják....ha van eladó   :-) Két településsel odébb meg a villáért sem adnak annyit.
vasárnap, 21:26
előzmény: #7406  bluebalu
#7408
igen, BP-n ott mozog balu. Édesanyád lakását itt min 5 milkával drágábban lehetne eladni
vasárnap, 21:21
előzmény: #7406  bluebalu
#7407
karbantartott, jó állapotú...
vasárnap, 21:20
előzmény: #7398  Boole
#7406
komolyan mondod h pesten ennyi most egy panel...? én nyugat-Magyarországon élek és most adtam el anyám első emeleti tégla, egyedi gázos 56 négyzetes lakását 14-ért....
vasárnap, 20:42
előzmény: #7404  totoro
#7405

https://www.truecar.com/prices-new/tesla/model-s-pricing/
https://www.truecar.com/prices-new/mercedes-benz/e-class-pricing/
nem mintha számitana de maradjunk annyiban hogy max másfél... Ha meg az ultrabrutal 100p melle a e63 amg-t teszed akkor egy árban vannak...
És igen nem egy liga, menetteljesitmenyben és élményfaktorban a tesla verhetetlen, de attól a műanyag szartól még az én e klassem után is hányok pedig az messze áll a "designo"-tól... de ennek mi köze is van a co2-höz???
vasárnap, 20:20
előzmény: #7399  tberki
#7404
Ok, akkor harmadannyiba kerül, "óriásit" tévedtem. Nagyon nem egy liga a tizenmilliós mercedes és a negyvenmilliós tesla.
Azt is lefogadom viszont, hogy a nagy számolásban nem adták hozzá a benzines autók CO2 terheléséhez a motorgyártás, és az egy nagyságrenddel nagyobb alkatrészszükséglet miatt pluszban a gyártás során keletkező CO2 terhelést. Az üzemanyagok se maguktól másznak ki a földből, mire egy liter bekerül a tankba a kitermelés/finomítás/szállítás során is nem kevés keletkezik, gondolom azzal se számoltak.

Topik gazda

Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók

friss hírek

AZ OLDAL TETEJÉRE