Egyészt az AW nem kizárólag prémium termékekkel foglalkozik. Másrészt ha nem az AW szerzi meg a BYD jogokat a BYD akkor is jön, tehát leginkább azért mert ezen a réspiacon növekedés várható, míg vannak olyan réspiacok ahol csökkenés. Harmadrészt pedig ezért: "Az új partneri megállapodás keretében az AutoWallis nagykereskedelmi
üzletága, az AutoWallis Distribution számos szolgáltatást nyújt majd a BYD Hungary, a gyártó hazai
leányvállalata számára. " (az októberi közleményből) vagyis itt kiegészítő szolgáltatások értékesítése is várható. A nagyker okán pedig a többi kiskeres üzletből is pénz várható az AW-nál. Hogy az nem kapitalizálja-e az AW egyéb piacait az kérdéses, de annyi biztos, hogy minden egyes márkával stabilabbak a cég pozíciói. (csak mint többször is mondtam már....bár ezt valszeg nélkülem is jól tudja minden részvényes plána a management, hogy az lenne az ideális ha ebből is egy 15 országra szóló szerződés alakulna és nem Magyarországról szólna csak. A másik kérdés számomra, hogy van-e arra bármi esély, hogy az AW valahogyan találjon manak valami szerepet a itthon gyártott BYD-k logisztika értékláncába. Ez utóbbira valszeg mondjuk nem sok esély mutatkozik.
Én alapvetően nem értettem, hogy miért gondoljuk hogy attól mert jön egy kínai autógyártó a piacra, jobb lesz egy premium autokereskedelmi láncnak. Anno ha a Tesla kizárólagos kereskedését megcsípték volna, akkor azt mondom igen, de ha holnap bejön a Xpeng is akkor mi van? Semmi. Ettől nem lesz több auto eladva vagy magasabb profit.
https://invst.ly/12zavr Egyelőre az emelkedő csatornájában van, elszomorító, hogy azok után, hogy 200K-t kiszednek 120 körül, valakinek mégis érdeke 118,5-on eladni. Talán lassan kikopnak ezek a félőrültek, hiszen lassan nem lesz már olyan, akinek valóban megérné szórni 110-120 között.
Én ma gondoltam rá, hogy bővítek (ez nem fogja mozgatni a piacot), de aztán úgy döntöttem, hogy hétfőn jön a negyedik negyedéves sales report. Azelőtt beszálni kissé rulett. Ha az jó lesz és úgy kezd emelkedni az már úgy biztatóbb. (Persze a funda általában szerintem is indokolná a magasabb árfolyamot, viszont az már évek óta indokolná......részben valószínűleg likviditási kérdések, részben az, hogy kevesek radarján van a cég, de részben valszeg annak is a következménye, hogy a kilátásokat valszeg sokak nem túl jónak értékelik és mint tudjuk a cég fundás értéke eléégé érzékeny a marzsok akár csekély mértélű változására is.) Ehhez kapcsolódóan aki esetleg jártasabb az iparágban attól kérdezném, hogy egyébként a nagykereskedők melyik ponttól intézik a logisztikát? Például az itt termelő autógyárak értékesítésének logisztikáját melyik pontig intézi az adott autógyártó és honnan az értékesítési régiót érintő nagykereskedő?
AutoWallis Nyrt+topic