A korábbi évekhez hasonlóan 2013-ban is nagyon jól teljesített a Fidesz-közeli Közgép: több mint 90 közbeszerzésen nyertek, de a leányvállalatai sem panaszkodhatnak. A cégek, illetve azok a konzorciumok, amelyeknek tagjai voltak, több mint 380 milliárd forintot nyertek 2013-ban különböző tendereken. A Közgép nemcsak vasutat és autópályát épít, hanem radioaktív hulladéktárolókat, de megjelent az energia- és távközlési szektorban is. A cég minden évben megnövelte az árbevételét, és milliárdos osztalékot fizet ki a tulajdonosainak.
Ha tegnap valaki sétált volna a Kossuth téren..az megcsodálhatta az ország Karácsonyfáját...ÉÉÉÉSSS...körülötte a szánkókat... A SZÁNKÓKAT!!..amit a keresztényellenes soros csürhe megrongált..ellopott..a pokol tüzén égetett el..pedig nemzetünk(abból is a nemesebb fajta) azokat karácsonyi ajándéknak szánta szegény gyermekeknek... Nos..a Karácsony elmúlt..persze jön a következő.. ..vasárnap tüntetés..megyünk arra(persze csak ha Gyuri bá arra utasít)..
Persze, sok mindenen lehet változtatni, a mindenkori kormány döntésétől függ, de nem célszerű. A normális eljárás az lenne, ha megmaradnának a járulékok és ténylegesen arra is fordítanák őket, amiért befizetjük, ráadásul úgy állapítanák meg a mértéküket, hogy fedezzék is a kiadásokat. Persze ehhez kellene egy világos, átlátható szabályozási rendszer, kötött költséggazdálkodás, valós normatívák, stb. Amíg ez nincs, addig marad az eddigi kutyaütő rendszer. Azért lenne jobb így, mert pl. az eü járulékot csak az egészségügyre fordíthatnák, tehát nem lehetne belőle Lőrincnek adni direktbe (persze áttételesen még akkor is lehetne, hisz miért ne ez a jó ember nyerje meg a kórházfelújítási pályázatokat pl., de egy kicsit nehezedne a dolga).
A mostani szabályozás világos, de akár változhatna úgy, hogy más legyen a jogosultság feltétele. Hozhatnak olyan törvényt, hogy ezután az adófizetés a feltétele a jogosultságnak, a járulék fogalmát pedig kivezetik.
De van értelme a megkülönböztetésnek, mivel az egyik fajta valamilyen jogosultságot teremt, míg a másik nem jogosít semmire. Pl. a nyugdíjjogosultság egyik feltétele a 20 év biztosítási jogviszony, járulékfizetés igazolása (most nem néztem utána, lehet, hogy már nem 20 év kell). Az, hogy adóforintokból kell kiegészíteni valamelyik kasszát még nem befolyásolja ezt a körülményt, max. az aktuális kormány ostobaságára világít rá.
Mint korábbi írásomból egyértelműen kiderül, alkalmazott, munkabérrel rendelkező esetében nincs értelme a megkülönböztetésnek, be lehetne szedni 1 címszóval, és majd a NAV szétdobja. Ha meg ragaszkodunk ahhoz, hogy biztosítási elven működtetjük, akkor meg a járuléknak fedeznie kellene a kiadást. De jelenleg a központi költségvetésből kell kipótolni a nyugdíjkasszát. Akinek nincs semmilyen jövedelemképező jogviszonya, attól persze be kell szedni a díjat, illetve valahogy igazolnia kell, hogy jogosult ellátásra.
A munkáltatói nyugdíjjárulék szűnt meg (és az egészségügyi), helyettük van a szociális hozzájárulási adó. A munkavállalói járulék viszont megmaradt, ezek alapján jogosultak vagyunk nyugdíjra, eü ellátásra és munkanélküli ellátásra.
A közgazdasági alapfogalmak nem alkotmányos kategóriák. Egy kötelező állami elvonásnál, ha jár valami közvetlenül érte, akkor nem adó, ha nem jár semmi, akkor adó.
Nem vesztette értelmét, egy példa: tegyük fel, hogy Józsi nem fizet semmiféle adót, de befizeti a havi kötelezőt az eü ellátásra. Józsink tehát használhat mindent, amit adóból fedeznek és igénybe veheti a természetbeni eü ellátást is. Vegyük a fordítottját, Józsinknak van 100 millió forint árfolyam nyeresége, ami után befizet 15 % adót, viszont nem fizeti a havi eü-t. Józsink ugyanúgy használhat mindent, amit adóból fedeznek, viszont az eü kifizetteti vele az esetleges ellátást, hiába hivatkozik arra, hogy befizetett egy csomó adót.
Ez addig volt komoly, amíg a munkáltató által fizetett járulékokat át nem nevezték adónak, és azóta a költségvetés egészíti ki minden évben az elkülönített állami pénzalapokat, azaz az ellenszolgáltatást részben már adóból finanszírozzák. Innentől kezdve ez az adójogi megkülönböztetés értelmét vesztette. Lehetne 1 db nagy elvonás, tök mindegy, milyen néven.
Különösebben nem akarok belefolyni a vitába, mindössze egy pontatlanságot javítanék: az adó egy olyan kötelező befizetés, amiért nem jár ellenszolgáltatás, így a járulék nem adó, mivel azért jár ellenszolgáltatás (eü természetbeni és pénzbeni ellátás, nyugdíj, stb.).
Az elvonás az elvonás, mindegy minek hívják, ebben egyet értünk. Én nem hegyeztem ki, de végig adómentességről beszéltem, ami megállja a helyét. Az taszít, ahogy itt egyesek azonnal lehülyézik és minősítgetik vitapartnereiket. Így kêptelenség érveket ütköztetni és értelme sincs. Hozzátenném, hogy semmilyen hívő nem vagyok, sem Orbán, sem szoci. Meg van a vélemênyem az egész politikai elitnek nevezett bagázsról.
A Fidesz rendbeteszi az országot
link