Szerintem nem jól fogalmaztál (vagy én értem félre) A háboró előtti időszakban a két olaj közti spread 1-2 USD volt. Most 25 USD körül mozog. Mivel a jelenlegi spread 95%-át adó formájában fizeti ki a MOL, teljesen mindegy mekkora a valós spread, ebből nem lesz plusz nyereség. Az urali olaj így ugyanannyiba kerül a MOL-nak, mintha nem lenne háború. Nem lenne olcsóbb az urali a brenthez képest (csak a megszokott 1-2 USD). Jelenleg az üzemanyagárak magasabbak, mint amit a nyersolaj ára mutatna (figyelembevéve a megnövekedett energia árakat is). Szerintem ebből adódik az nagyobb bevétel. Pl. a diesel margin is lényegesen magasabb, mint a "normális".
Itt minden baj gyökere az OTP. Komolyan mondom. Több ezer Mrd Ft értékben vett az elmúlt években olyan kötvényeket, állampapírokat, amik hozama lényegesen elmarad a mai hozamkörnyezettől. Ezektől előbb-utóbb meg kell tudni válnia, és akkor jönnek a veszteség leírások. Olyan ez mint a viadukton kisiklott mozdony. Húzza maga után a mélybe, ami rá van akasztva. Szóval mihamarabb le kell válni róla! A MOL is jobban tenné, ha mihamarabb eladná az OTP rv.-eit.
Az, hogy a reggeli pánikot gyorsan és viszonylag olcsón meg tudták fogni, szerintem mindenképp bíztató. Nem nagyon lehet másra gondolni, mint osztalék-várakozásokra. Persze a felfokozott várakozások sem mindig jók, mert ideges piacon könnyebb a csalódás is.
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.