Topikgazda: 2007. 08. 17. 09:53

MOLly tulajok topikja  

Hi!



Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.


Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2009. 01. 06. 10:32
Előzmény: #35659  Törölt felhasználó
#35660
b......nemigaz, de az :DDDD.
link
Törölt felhasználó 2009. 01. 06. 10:31
Előzmény: #35658  Törölt felhasználó
#35659
Elmaradt a link .

Törölt felhasználó 2009. 01. 06. 10:30
Előzmény: #35657  bradpitt
#35658
Gázvita !!!!
bradpitt 2009. 01. 06. 10:14
Előzmény: #35656  dzsimi
#35657
nincs de, emelkedünk, vajon miért?
dzsimi 2009. 01. 05. 12:58
Előzmény: #35655  Törölt felhasználó
#35656
..de legalább emelkedik.....ki is dobom a felét.....
Törölt felhasználó 2009. 01. 05. 12:43
#35655
...mégis hol a forgalom?..hol a tömeg, aki venni akar a béten?
tchongee
tchongee 2009. 01. 05. 10:19
Előzmény: #35653  Törölt felhasználó
#35654
2007. július 13-án a Magyar Olaj és Gázipari Nyrt. („MOL”) Igazgatósági ülésén áttekintette az OMV által tett elõzetes és feltételekhez kötött megkeresést, amelyben a MOL felvásárlását célozta meg.

Az Igazgatóság egyhangúlag elutasította ezt a kéretlen és barátságtalan megkeresést. Az Igazgatóság úgy gondolja, hogy ez a megkeresés vagy egy társasági kombináció az OMV-vel nem jelentene vonzó üzletet vagy értéket a MOL, részvényesei, valamint a többi érintett számára.

A MOL-nak független társaságként kiváló jövõje van és elkötelezett saját, sikeres stratégiájának végrehajtása mellett, mely magasabb, fenntartható növekedést és értéket teremt részvényeseinek, ügyfeleinek, dolgozóinak és a többi érintettnek.

Egy külön tõzsdei bejelentésben a MOL a mai napon közzétette a Társaság kiváló organikus növekedési kilátásait és új osztalékpolitikáját.
Törölt felhasználó 2009. 01. 02. 14:09
Előzmény: #35652  Törölt felhasználó
#35653
"Sztem meg a kereslete viszonylag rugalmatlan"

Bénzbőség idején tényleg abszolút rugalmatlan.
Tökmindegy hogy 20 ezer vagy 30 ezer megy el kocsikázásra, mikor a jövedelem ennek tízszerese.

"a reál kereset 1-2 % al csökken"

Nem a reál kereset csökkenésétől félnek, hanem a munkanélküliségtől. Ez egyrészt a ténylegesen munkanélkülivé válók piacról kivonulását, másrészt a munkanélküliségtől való félelem miatti fogyasztásvisszaesést, harmadrészt a hitelezésből származó "elkölthető pénzek" eltűnését jelenti. Ez már 25%-os nagyságrend, ha az optimistáknak lesz igazuk. (Én is ezek közé sorolom magam.)

"Az USA autóiparáról meg annyit h jelentősen le vannak maradva a fejlesztésekkel legalábbis Japánhoz képest 1-2 éven belül nem hiszem h jelentősen nőne a hibridek száma amik azért hibridek mert benzin is kell hozzájuk :)"

A hibrid drága mulatság.
Inkább olyasmi valószínű hogy a régi tragacs forgalomból kivonásakor kap egy jegyet, amivel olcsón vehet kisfogyasztású autót, akár hitelre. A fogyasztással megspórolt pénz lenne a hitel törlesztőrészlete. Ez egy hasonló buborék, mint a fannie-freddie, de legalább csökken az olajfüggőségük és az autógyárak is levegőhöz jutnak. (Néhány millió exautógyártó munkanélküli is drága mulatság)

"Egyébként meg nem vagyok egy nagy vállalat értékelő"

Én sem.

"de ha olyan nagy bajok lennének a céggel akkor nem keresne felvásárlási célpontot."

A nagy bajok ezután jönnek (ha jönnek...)

"2 hónapja ha jól emlékszem még ezt a céget írták az egyik legstabilabb pénzügyi hátterűnek . "

A lehman előtti korszakra gondolsz?
Annak sajnos vége.
Az olaj most szerintem is szerencsésebb befektetés, mint a MOL.
Törölt felhasználó 2009. 01. 02. 11:06
Előzmény: #35645  Törölt felhasználó
#35652
"Olajpapíroknál óriási kockázatot jelent hogy az autózásról sok ember le tud mondani anélkül hogy különösebben megerőltetné magát."

Sztem meg a kereslete viszonylag rugalmatlan legalábbis a fogyasztási cikkekhez képest mindenképp (sokan nem csak kocsikázásra használják, ipar, fuvarozás stb. és egyre többen is használják lásd: Kína). Másik meg h nem csökken sztem olyan mértékben a kereslet ahogy gondolod ilyen árak mellett legalábbis nem. Több mint 25%-al csökkentek a benzinárak Magyarországon értem én h a reál kereset 1-2 % al csökken de akkor is több benzint tudnak venni...

Az USA autóiparáról meg annyit h jelentősen le vannak maradva a fejlesztésekkel legalábbis Japánhoz képest 1-2 éven belül nem hiszem h jelentősen nőne a hibridek száma amik azért hibridek mert benzin is kell hozzájuk :)

Egyébként meg nem vagyok egy nagy vállalat értékelő ez igaz de ha olyan nagy bajok lennének a céggel akkor nem keresne felvásárlási célpontot. 2 hónapja ha jól emlékszem még ezt a céget írták az egyik legstabilabb pénzügyi hátterűnek .

Mindezek ellenére én inkább az olaj ETF-el foglalkozom Mol beszállón talán majd 9000 körül gondolkozok.
Törölt felhasználó 2009. 01. 01. 22:48
Előzmény: #35650  Törölt felhasználó
#35651
Törölt felhasználó 2009. 01. 01. 21:50
Előzmény: #35649  zotya32
#35650
Én nem , és ezek szerint a tőzsde sem.
És erre teljesen magamtól jöttem rá!
Szilveszter után!!
zotya32 2009. 01. 01. 21:44
Előzmény: #35648  Törölt felhasználó
#35649
egy amatőr visszakérdezés:
Te dolgozol holnap?

:)

Törölt felhasználó 2009. 01. 01. 21:10
#35648
Egy amatőr kérdés: kinyit holnap a tőzsde?
Kösz a választ
Törölt felhasználó 2009. 01. 01. 20:37
Előzmény: #35646  hill
#35647
Ez remek beruházás lesz.
hill 2009. 01. 01. 20:32
Előzmény: #35645  Törölt felhasználó
#35646
"MOL növeli ausztriai benzinkútjainak számát
A MOL és olasz versenytársa, az ENI megállapodott, hogy a
MOL átruház 10 romániai benzinkutat az ENI-re, míg cserébe
az ENI 26 Osztrák benzinkutat ad át a MOL-nak. A tranzakció
zárását követõen, a MOL 121 benzinkúttal rendelkezik majd
Romániában és 73-mal Ausztriában, míg az ENI-nek 158
benzinkútja lesz Ausztriában és 37 Romániában."
Törölt felhasználó 2009. 01. 01. 19:49
Előzmény: #35640  Törölt felhasználó
#35645
"ha Warren Buffet-nek megéri olajcégekbe fektetni akkor nekünk is."

Valami azt súgja hogy most nem adna 10.000 Ft-ot a MOL-ért.

"Hogyan lehet számszerűsíteni azt, hogy csak Magyarország szorult IMF csomagra és emiatt jobban adhatták az itteni részvényeket?"

Mindenhol adták.
Olajpapíroknál óriási kockázatot jelent hogy az autózásról sok ember le tud mondani anélkül hogy különösebben megerőltetné magát. Akinek a munkábajáráshoz feltétlenül kell, az a létszám meg nem tart el ekkora cégeket.
Másik kockázat hogy van egy TVK is, ami szintén nem tud nyereséges lenni, mára óriási konkurenciája alakult ki.
A harmadik hogy az USA autóipart az mentheti meg ha erőltetni kezdik a nagy fogyasztású autók cseréjét. (amolyan fogyasztási csekk módszerrel) Ez megint rossz az olajárnak.
A negyedik hogy a MOL management nem áll a helyzet magaslatán. Azt már régebben is jeleztem hogy Nyilasi számaival bizony gond van, de a MOL bevásárlások INA-ból, srv-ből ettől még szörnyen pazarlóak.
Az ötödik hogy van lex-MOL! Tessék végre megérteni: EZ A CÉG NEM ELADÓ!!! punktum.
A hatodik hogy a Magyar gazdaságpolitika is kudarc.
A hetedik hogy az OMV mint finomítói konkurencia elég jó eszközöket választott a túléléshez, a MOL egy kicsit lassabban reagál. (Bár mintha kezdené felfogni hogy lesz valami fogyasztásvisszaesés, vagy mi a csuda. De hogy a benzinkutaknál kisebb sor állna? És azt meg hogy?)

Én a napközi shortolgatást egyéb elfoglaltságok miatt abbahagyom, de egy aranybánya volt, értékteremtés a javából.

Most már akár fel is mehet az ára.
:)
Törölt felhasználó 2009. 01. 01. 01:13
Előzmény: #35643  herlas
#35644
BUÉK, még a vezetőknek is..:-))
herlas 2008. 12. 31. 16:34
Előzmény: #35636  Törölt felhasználó
#35643
Gepida:
kösz a helyesbítést, a CEZ ügyletben tényleg volt valami csavar. A pénz befolyt érte, a saját részvények állománya ennyivel lecsökkent, de negyedévente a vételi opció értéke változik a részvény árfolyammal együtt, ami a pénzügyi eredmény soron megjelenik. Ötletes konstrukció lehet, nem szerepel hitelként (így nem rontja az eladósodottsági mutatót) és mégis kamatot fizetnek rá.

Tchongee:
Ebben nem értünk egyet, szerintem ha nincs az OMV átvételi kísérlete és a rá adott válasz sorozat, ma nagyjából (+-10%) ugyanitt lenne az árfolyam, a válság miatt.
2007. január 15-16-hoz képest (ez egy általam véletlenül kiválasztott békebeli időpont majdnem 2 éve) itt áll az árfolyam most 2008 végén:
MOL 48%-on
OMV 47%-on
PETROL 46%-on (szlovén)
PKN 55%-on (lengyel)
OIH 57%-on (ágazati index)
Exxon: 110%-on. (ezt valaki megmagyarázhatná, 10%-kal magasabban áll!)
Mit követett el a lengyel vagy a szlovén menedzsment, hogy ennyit esett a cégük részvényének ára? Hogyan lehet számszerűsíteni azt, hogy csak Magyarország szorult IMF csomagra és emiatt jobban adhatták az itteni részvényeket?
Törölt felhasználó 2008. 12. 31. 16:16
#35642
Boldog Új Évet a Molly tulajoknak, kisbüfiknek, nagybüfiknek, warren büffetnek és a Mol menedzsmentnek is (nekik sem lehet egyszerû most) meg mindenkinek!

Törölt felhasználó 2008. 12. 31. 16:11
Előzmény: #35639  hill
#35641
Nem eltüntetnek minden pozitiv hírt, hanem egyszerűen nincs.

Ha ez most a felvásárlás szakasza, akkor tényleg nagyon finoman csinálják...kicsit elegem van ezeből az összesküvés-elméletekből, háromkívánságosdi ez.

Ki tudja mikor, egyszer csak jön a felrántás, én tudom is mikor, kb. 5 év alatt biztosan felrántják, jó magasra.

Warren Buffet meg nem nem hazai olajcégbe fektetett, ki tudja miért...

friss hírek További hírek