A Bernstein Societe General és a BofA Global Research optimista jelentéseket tett közzé az EU légitársaságairól. Mindkét jelentés megjegyzi, hogy 2025-ben az uniós légitársaságok stabil kereslettel, kínálati korlátokkal és csökkenő üzemanyagköltséggel szembesülnek majd, ami egy álomforgatókönyvet eredményez. A Bernstein Societe General jelentése szerint 2024-ben erőteljes kereslet és stabil hozam alakult ki, és 2025-re is hasonló légkört jósol. Az üzemanyagköltségek csökkenése 3 milliárd eurós ágazati profitnövekedést jelent. Ahogy a légitársasági szektor szereplői konszolidálnak, és a rendelkezésre álló flotta mérete többé-kevésbé változatlan marad, a kínálat nem tart lépést a légi utazások iránti kereslettel, így az árak valószínűleg emelkedtek maradnak. Az EU légitársasági szektorában a Ryan Air (RYAAY) és a Wizz Air (WIZZ) a legjobb választásuk. Míg a Ryanair júniusi és szeptemberi -15%-os, illetve szeptemberi -7%-os árengedménye ártott a Wizz Airnek, 2025-ben mindkét társaság bevétele növekedni fog, az Air France KLM (AIRF) és a Lufthansa (LHAG) mellett. A BofA Global Research jelentése megjegyezte, hogy bár „a légitársaságok még mindig diszkontban vannak (12%-kal alulteljesítenek), ez csak azt jelenti, hogy a vételre minősített légitársaságok részvényei még mindig emelkednek. Az EU légiközlekedési szektorában a legjobb választás az International Airlines Group (IAG), amely profitál majd „erős márkaportfóliójából és földrajzi helyzetéből, valamint költségszabályozási múltjából”. Megismétlik a Ryanair és az easyJet (EZJ) vételi besorolását is, mivel ezek hosszú távú átlagos P/E értékeik alatt állnak, de jó a bevételnövekedés és erős mérlegük. A légi utazások iránti kereslet ellenálló maradt a háborúk, az infláció és a kamatemelések során, és 2025-ben ezek a tendenciák folytatódni fognak. Noha 2025 elején stabilan alakulnak a foglalási és árképzési trendek, a vállalati utazások iránti kereslet jóval elmarad a 2019-es szinttől, állapítja meg a BofA Global Research jelentése. De van hely a kilábalásra, és ez innen ered, mivel a vállalati felmérések szerint 2025-ben az utazási kiadások növekedése várható. A BofA közgazdászai hátszélként a 2025-26-os időszakra stabil globális növekedést és a társaságiadó-kulcs csökkentését várják Trump alatt. Mindkét tényezőről úgy tekintenek, hogy potenciálisan nagyobb légi utazási kiadásokhoz vezet Amerikában. Európában a légitársasági szektor fellendülése lassabb lesz, de nagymértékben az IAG, a Lufthansa és az Air France vállalati utazásainak növekedése vezérli. Míg 2024-ben már konszolidációs hullámot tapasztaltak a légitársaságok között, van még lehetőség többre. A Bernstein-jelentés szerint a Lufthansa 43%-os részesedése az ITA-ban és az Air France-KLM 20%-os SAS-részesedése jelzi a lehetőségeket. Az olyan régebbi csoportok, mint az IAG, várhatóan megvásárolják az easyJet slot-portfólióját a kulcsfontosságú európai központokban
De minek? Hogy 25 évre szerződhessenek a kormányközeli alvállalkozók, akik majd veszteségbe döntik, és utána 1 Ft-ért eladja az állam nekik? Vodafone, Digi, Budapest Bank is ezért kellett?
Magyarok vagyunk, itt élünk. A Ft a hivatalos fizetőeszköz. Wizz Airt lehet venni a BÉT béta szekciójában Ft-ért. Az miért nem jó, vagy miért nem jàrható?
Sokkal könnyebb egy kis kozkez hányadot manipulálni azaz az árát felpumpalni. Lásd magyar mutyi tőzsde...(Persze ez a legtöbb tőzsdére igaz most. Lásd még korlátlan likviditás avagy QE)
Úgy is, hogy nem forint, hanem dollár van a számlán? Ebben az esetben dollárból fog konvertálódni a szükséges dollár mennyiség fontba automatikusan, majd, ha lezárom a pozit, akkor ugyanez vissza fontból dollárba?
Nem hinném, Váradinak az a jó, ha magas az árfolyam, mert akkor hozzájut a bónuszához. Ha és amennyiben eléri a 120 fontot az árfolyam, akkor 100millió font üti a markát.
Most, hogy van repterunk, lesz légitársaságunk is. Csak idő kérdése. Mutyi megy. Miért pont erre ne vetne szemet a NER? Nagy falat az biztos, de a szándék tuti megvan. Az árat meg manipulálni ők tudják. Varadival is valószínűleg ambivalens a kapcsolatot. Néha vele, néha nélküle, de nem ellene. Szerintem az állam stromanokon keresztül felhalmozási szakaszban van.
Ami még így eszembe jut a cégről, emlékeim szerint már 2023 őszén, talán november táján hallgattam a Concorde podcastban ajánlást vételre, olyan 1600 körül volt akkoriban az árfolyam, hogy rendeződnek a hajtómű problémák, és hogy milyen jó lesz. Persze lehetett pár kört csinálni benne, de ahhoz képest lentebb van most már az ár, és most is hasonlókat mondanak. Technikailag nagyon adná magát az újabb felkör ezekről a szintekről. Viszont hol lehet ezt a részvényt megvenni dollár alapon, ha egyáltalán? Azt látom, hogy a Béta piacon van forintért, meg ugye fontért is lehet a londoni tőzsdén? Igazából ez a bajom, hogy nem tudom hol tudnám, hol kéne megvenni a papírt a legegyszerűbben.
Hát ez a tőzsde "varázsa"! Sohasem tudhatjuk 100%-os biztonsággal, hogy egy cég alulértékelt vagy reális az adott pillanatban az értékeltsége (vagy még akár lejjebb is zuhan). Jelen pillanatban viszont sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy alulértékelt, és 1200 GBp alatt pedig végképp súlyosan alulértékelt már. Aki tutibbra akar menni a beszállással, neki nyilván azt lehet ajánlani, hogy várja meg, hogy forduljon az árfolyam. Azaz ha eléri a mélypontot, akkor azon a szinten néhány napot pilinckázik az árfolyam a szint környékén, (lehet még, hogy kicsit lejjebb is megy az árfolyam) és ha már egyértelműen elindul felfelé, akkor beszállni. 1550 GBp-ig felfelé jelenlegi tudásunk szerint frankók vagyunk mindenképp. És azért mégiscsak a jelenlegi árfolyam mellett az kb. 25% plusz. U.i.: Persze bármikor beüthet a ménnykű bármilyen eddig nem ismert rossz hír formájában!! Illetve Trumpi is képes bemondani bármilyen új "nagyszerű tervet"...
Wizz Air részvényesek topikja
Azért nyitottam ezt a témát, hogy a Wizz Air részvényesekkel meg tudjuk beszélni az aktualitásokat a vállalattal kapcsolatban.