Topiknyitó: pomperj 2018. 02. 27. 07:28

Financial Forecasts  

 Azsia: mersekelt optimizmus
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Boole 2021. 02. 10. 15:30
Előzmény: #36956  kozi723
#36960
Cserébe egy ötlet. AESE warrantját (AESEW) is érdemes venni. Én vettem belőle egy kicsi adagot, hogy kipróbáljam az IB-n ezeket az instrumentumokat. A lezárás feloldása után lehet benne komoly zseton. A cég kiárulja a póker részleget, cash-hez jut és akár egy SPAC-á is alakulhat új üzleti lehetőség után nézve. Van benne kockázat, de ha pl. valaki beletesz 1000 USD-t, akkor ezért 0,65 USD/warranttal számolva kb. 1538 db warrantot tud venni. Tehát a kockázat is limitált, mivel csak 1000 USD-t veszíthet az ember. Ha csak a részvény ára felmegy 3-4 USD-re, akkor ebben van 200-400% profit is. AESE WAR Aug09'24 11.5 Call (SELF,1) ALLIED ESPORTS ENTERTAINMENT. Ez 1/1 arányú a részvénnyel, tehát ugyanúgy viselkednek, mint a részvény, csak kb. 2-3x nagyobbat hoz profitban, mint a részvény, ha az ár emelkedik. Ez természetesen lefelé is így van. Az alaptermék részvény most 2,62 USD-n van és ezeknek a warrantoknak nincs időértéke, csak lejárati ideje, ami 2024.08.09. A lehívási ára 11,5 USD. 
Boole 2021. 02. 10. 15:17
Előzmény: #36956  kozi723
#36959
Köszönöm mindenkinek!
Boole 2021. 02. 10. 15:16
Előzmény: #36953  Törölt felhasználó
#36958
Köszönöm.
JeGeMeLOV
JeGeMeLOV 2021. 02. 10. 15:02
Előzmény: #36956  kozi723
#36957
Booledog szuletesnapot! 
(ha szabad szóviccelni)
..
János, köszönöm az arany elemzéseidet és a reggeli válaszokat a kérdésemre! 
kozi723
kozi723 2021. 02. 10. 14:55
Előzmény: #36924  Boole
#36956
Isten éltessen sokáig!
pomperj
pomperj 2021. 02. 10. 14:55
Előzmény: #36912  JeGeMeLOV
#36955
Arany temahoz.
Meg nincs akkora nagy, es  koztudatban az inflacio, hogy elkezdjenek Aranyba menekulni.
De az arany tema egyaltalan nem rossz, fundasan sem. Tulajdonkeppen value kategorianak tekinthetok.
,
1)A Q3ban az Arany ara atlagosan 1880-1900 USD korul volt, es Q4ben legfeljebb 20-30 -al  varhato kevesebb.  Ugyanakkor a koltsegek se mentek fel, sot GOLD koltsege 30-40 USDvel csokken is, ugyhogy a varhato profit Q4ben mindegyik aranybanyasznal kb. ugyanott lesz, mint Q3ban volt.
A jarvany utan sok hazassag lehet Indiaban, Kinaban es mashol is, megugorhat a kereslet.
.
De nezzuk konkretan.
2)GOLD, Barrick. 
Eddig 2020 EPS=16+23+41 cent volt, es most bejohet ujra Q4=41 cent, evesen EPS=1,21 a varakozas.
Ha az arak es koltsegek ugyanigy maradnak, 2021 EPS=4*40cent, =1.60-1.70 USD lehet.
AISC koltseguk 950 USd/oz, a legalacsonyabb koltsegu banyak
.
Ehhez kepest az arfolyama 22, PE=18, BV=14. Barrick atlagos PE hanyadosa 22-25 savban van, 
szoval van benne 2021 evre 1.60*22=35, az pedig egeszen szep rally potencial.
.
3)Anglogold, AU
Eddig 2020 H1 EPS=97cent, H2 EPS=1.30 varhato, evesen 2.20 USD profit a varakozas. 
A Q3 nagyon eros volt, EBITDA felfutott 803m szintre, 170% mertekben. 
AISC koltsege 1044 USD/oz, meg sosem volt ennyi. A margin 40%-->45% ugrott fel. 
A mostani arfolyam 23, PE=11.
Az a gyanum, pozitiv meglepetes lehet H2 eredmenyuk.
A net debt 900m ala vittek 6 ev alatt 3.5Mrd szintrol. A merleguk robusztusan stabil.
.
4)Kinross, KGC 
Eddig EPS=10+15+25 cent,  Q4=25-30 cent lehet, evesen EPS=75-80 cent  a varakozas.
2021evre EPS= 90-100 cent a profit varakozas. 
Az ASIC koltseguk 1140 USD/oz, BV=5.7,  es a mostani 7.2 arfolyamnal PE=9.
A net  adossag meretesebb 1.7Mrd, de a menedzsment onbizalmara jellemzo hogy ujra elkezdtek fizetni szereny osztalekot. A termelt arany mennyisege is novekszik, iden 2.4m uncia lehet, es 2021-ben ezt tulszarnyalni igerik.
Ha 2021re elerik az EPS=1.0-1.2 USD szintet (es ehhez nem is  kell GLD ar novekedes),  
es az atlagos PE=18 mutatot, akkor Kinross tobb mint duplazhat ebben az evben.
JeGeMeLOV
JeGeMeLOV 2021. 02. 10. 14:54
Előzmény: #36952  Törölt felhasználó
#36954
Köszi, 88 Cent átlaggal van! 
Törölt felhasználó 2021. 02. 10. 14:53
Előzmény: #36924  Boole
#36953
Boldog Szuletesnapot!
Törölt felhasználó 2021. 02. 10. 14:51
Előzmény: #36944  poreci
#36952
Grat mester, nekem 1dodó átlaggal van... 
AlonsoRenault 2021. 02. 10. 14:38
Előzmény: #36949  kukker
#36951
Nem mondtam, hogy nincsenek árnyoldalak, a lítium.bányászat is fejlődik, kinyerhető tengervizbol is. De az olajbányászatról és finomításról (hevíted amit egyszer majd elégetsz) mi a véleményed? Tudtad hogy a finomításhoz használnak sok kobaltot és egyébb ritkaföldfémeket? Többet mint egy aksinál sokkal. Főleg hogy az újabb aksikban már kobalt sem lesz.
kukker 2021. 02. 10. 14:35
Előzmény: #36949  kukker
#36950
kukker 2021. 02. 10. 14:33
Előzmény: #36946  AlonsoRenault
#36949
Én most kezdek azért utánanézegetni, hogy bizony-bizony a lithium kinyerésével az édesvíz eltűnik onnan és az állalvilág azonnal károsodik.
Will green technology kill Chile's deserts? - YouTube
És van még erről szó más videókban is.
Az édesvíz ami iszonyú mennyiségben kell hozzá.
Brutál mennyiségben.
Szóval itt valami nem olyan hiper-szuper, kicsit át kell néznie ezt az embernek, mert a nagy hype elvakít minket....
AlonsoRenault 2021. 02. 10. 14:32
Előzmény: #36946  AlonsoRenault
#36948
Ja és az egyik legfontosabb dolgot kihagytad a kalkulációnál. Sokkal-sokkal jobb egy elektromos autó értéktartása mint egy hagyomanyosé, mivel a motorikus alkatrészek tovább bírják és ez lesz a jövő is. Egy hagyományos prémium autón akkora écs van mint ide Lacháza, egy állandóan szoftverfrissülő Model S messze jobban tartja az árát erről van több kimutatás is már. Emelett a Tesla a töréstesztek alapján biztonságosabb is mint hagyományos társaik de ez igaz az összes elektromos autóra is mert kevésbé borulékony és a motortében van hely nagyobb gyűrődő zónának. Na így lett a vejed befektetése egy hagyományos autókhoz képest jobb pénzügyi döntés. Peace!
Fuleee_Bear
Fuleee_Bear 2021. 02. 10. 14:26
Előzmény: #36942  davidmate85
#36947
És meg is indul, úgy néz ki. Én is köszi, már +-ban a stop
AlonsoRenault 2021. 02. 10. 14:23
Előzmény: #36921  pomperj
#36946
Nos ez így nem volt túl kerek hsz. Az hogy egy Teslának ugyanakkora a szervízköltsége mint mondjuk egy hasonló kategoriájú Audinaknaz teljes mértékben kizárt. Ha a Teslá nem viszed 5 évig a szervíz közelébe se akkor sincs semmi. Nagy ritkán kell benne folyadékot cserélni, fékbetétet nagyon ritkán, semmi főbb alkatrész, semmi motort érintő drága mulattság. Hasonló prémium autót meg vihetsz be évente, repkednek a 100 ezrek csak azért hogy a motort karbantartsd. Váltó, hengerek, vezérműlánc, olajcsere, kokszosodás, dízeleknél részecskeszűrő ko. Na ezek nincsenek Teslánál. Számold össze ezekre mennyi megy el egy hagyományosnál. Ráadásul egy modern benzines kb. a legritkább esetben jár optimális üzemmeleg állapotban, mert mire bemelegszik a gazda megérkezik a munkahelyre. Az elektromos autó hatásfoka 90 százalék, a modern benzinesé meg 30-35 ha belevesszük a melegedést is vagy még ennél is rosszabb. És ugye ha hideg a motor sokkal jobban szennyez is, a részecskeszűrőt meg kb 100 k után romon van a legtöbb autóban mert a gazdi nem költ rá. Kb. ha kőolajból lenne az összes áram akkor is jobb lenne a környezetnek mint egy modern benzines, mivel egy erőmű jóval gazdaságosabban állítja elő az energiát mint egy autó, a hálózati veszteségekkel együtt is kevesebbet fogyasztana egy ilyen töltésű képzeletbeli villanyautó. Arról nem is beszélve egy erőműben mennyivel jobban, hatékonyabban tudják szűrni a levegőt és nem a városban eregetik a koszt. Persze erről szó sincs a nap és szélerőműveknek hála sorra zárják be a szénerőműveket drasztikusan zöldül az áram az egész bolygón egész egyszerűen nem éri meg a szeneseket üzemeltetni mert a megújulók lenyomják árban. Nem véletlen a mátrai erőmű helyzete is. Szóval a helyzet egyre inkább napról napra kedvez a villanyos autóknak. Az aksik ára drasztikusan esik egy villanyautó olcsóbban gyártható mint a hagyományos amint felfut a termelése és lesz elég aksi. Jelenleg azért drágább mert nincs elég aksi a világban és durván keresleti piac lesz. 2030 ra meg nem tudsz majd nem elektomos autót venni, mert nem is éri meg meg be is tiltják addigra. Ja és nem az aksigyártásról a konteó hogy több kárt okoz a környezetnek a legyártása mint hasznot, na ezt se kell elhinni. Sokan ezt szajkózzák mintha kb fúziós erőműnyi energia kéne hozzá. És igen már manapság is 90 százalékban újra tudják hasznosítani az aksikat, de előbb az autókból kiszedik és áramszolgáltatók hasznosítják pufferként. Ezek mellett ahogy írták már a Tesla inkább szoftvercég amelyik a villanyautó korszak beálltára a legnagyobb autógyártók magasságába lép most kb csak a VW tudja tartani a lépést darabszámban. A többi meg nem fogja tudni mert sokáig nem lesz hozzá aksiuk. Na ezt árazza a piac. Ezzel együtt maga a Tesla részvény sztem is durván lufiban van jelenleg. Csak gondoltam az alapvető tévedéseket megcáfolom.
davidmate85
davidmate85 2021. 02. 10. 14:14
Előzmény: #36944  poreci
#36945
Nekem csak 6k van de nagyon boldog vagyok vele. Majd megesszük megisszuk ha realizalok😄
poreci 2021. 02. 10. 14:12
Előzmény: #36943  poreci
#36944
nekem  már jó 50% nyerő van rajta... és szerencsére egész sokat vettem belőle...:-)
poreci 2021. 02. 10. 14:11
Előzmény: #36942  davidmate85
#36943
én biztos mondtam kb. 2 hete. Nem tudom, hogy előttem mondta-e valaki más is...
davidmate85
davidmate85 2021. 02. 10. 13:57
Előzmény: #36941  JeGeMeLOV
#36942
Valaki mondta itt a GHSI-t bele is vettem en meg azt Koszonom 😄
JeGeMeLOV
JeGeMeLOV 2021. 02. 10. 13:43
#36941
Uavs vétel, március közepére 30-50 közé várom, most 15. Köszi a tippet Máté! 

Topik gazda

pomperj
pomperj
3 5 5

aktív fórumozók


friss hírek További hírek