Felmerült az utóbbi időben az IT, EV kérdésköre, de ezt tágíthatom a growth cégek körére.
Nem vitatom, hogy a jövő az alternatív hajtású autóké, illetve a net és IT alapú világé. Ugyanakkor érdemes szem előtt tartani, hogy egy részvény árazását nem az indokolja, hogy lesz-e növekedés az adott szektorban, hanem a profit.
A kettő pedig nem jár feltétlenül együtt. Kiváltképp a fent említett két szektorban. Ahhoz, hogy profitot hozzon a cég, védhető versenypozícióval kell rendelkezzen. Kérdezem, hogy biztosak vagytok-e abban, hogy az EV szektor piacszerkezete olyan lesz-e, hogy a mai szereplők profitábilis versenypozícióban lesznek, és ráadásul még védhető is lesz-e a pozíciójuk. Gondoljunk bele abban, hogy egy tizede annyi alkatrészből álló meghajtás piacára nem lépnek-e be könnyen új szereplők? Vagy nem modulárisak lesznek a jövő autói, ahol a piacon rengeteg beszállító lesz, az OEM-ek meg csak összeszerelnek kis profitmarzzsal.
Szóval azt látni kell, hogy a jelenlegei EV és IT lufi valójában egy reményre épül (legyártottt ingyenpénz alapokon megtámogatva), de egyáltalán nem biztos, hogy vannak fundamentális alapjai, még akkor sem, ha 10 év múlva csak EV autók lesznek.
Ugyanez a véleményem a legtöbb IT cégről. Mondjuk a semiconductor szektor egy kicsit más szvsz, azt nem mosnám ebbe bele.
Nem vitatom, hogy a jövő az alternatív hajtású autóké, illetve a net és IT alapú világé. Ugyanakkor érdemes szem előtt tartani, hogy egy részvény árazását nem az indokolja, hogy lesz-e növekedés az adott szektorban, hanem a profit.
A kettő pedig nem jár feltétlenül együtt. Kiváltképp a fent említett két szektorban. Ahhoz, hogy profitot hozzon a cég, védhető versenypozícióval kell rendelkezzen. Kérdezem, hogy biztosak vagytok-e abban, hogy az EV szektor piacszerkezete olyan lesz-e, hogy a mai szereplők profitábilis versenypozícióban lesznek, és ráadásul még védhető is lesz-e a pozíciójuk. Gondoljunk bele abban, hogy egy tizede annyi alkatrészből álló meghajtás piacára nem lépnek-e be könnyen új szereplők? Vagy nem modulárisak lesznek a jövő autói, ahol a piacon rengeteg beszállító lesz, az OEM-ek meg csak összeszerelnek kis profitmarzzsal.
Szóval azt látni kell, hogy a jelenlegei EV és IT lufi valójában egy reményre épül (legyártottt ingyenpénz alapokon megtámogatva), de egyáltalán nem biztos, hogy vannak fundamentális alapjai, még akkor sem, ha 10 év múlva csak EV autók lesznek.
Ugyanez a véleményem a legtöbb IT cégről. Mondjuk a semiconductor szektor egy kicsit más szvsz, azt nem mosnám ebbe bele.
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.