Igen, én sem venni akarok, hanem azon morfondírozok, hogy minimum azt a részt amit higítottam Intel-en 20-ért eladni, vagy az egészet, mert mondjuk VIP veszteség minimalizáló helyzet is lehetne elvileg.
Intel 2 napon belul 2 ajanlatot is kapott. A masodik ma volt, az Apollo , APO, ami 5Mrd$ befektetesrol szol, egyelore nem vilagos hogy reszvenyeket kap erte (=higitas) vagy valami specialis kotvenyt. De a piac nyilvan a penteki QCOM ajanlatot merlegeli komolyabban. . A QCOM kb. 190Mrd$, Intel most csak 95Mrd$. Mi tagadas, QCOM a smartphone chipjeivel jol keres, adossaga csak 15Mrd$, a 160$ arfolyam es EPS=11-12$-nal a PE=15 korul nincs tulertekelve, sot mostanaban esett az arfolyama 20%-ot. A menedzsment szerint jol megy a felfutasban levo IoT bizniszuk is. QCOM novekedese evi 10-15%, es egyelore vidam es stabil a kilatas is. . Nem nagyon ertem, minek kellene atvenni jo nagy adossaggal az Intel osszes problemajat. Annyi ertheto, hogy Intel chipagyaraiban latnak kozvetlen hasznot, es QCOM nem TSM-el gyartatja majd a chipeket Taiwanban, hanem sajat Intel foundry-ban. Ha az az USA-ban gyartana, talan kapna par Mrd$ allami tamogatast. Lenne uj uzletaga is, mert Intel megiscsak vezeto gyarto a PC mufajban. . Szerintem az Intel 53Mrd$ adossaga hatalmas problema. Egy 50-60 Mrd$-os cash ajanlat Intel-ert a QCOM realis 5 eves teherbirasa korul van; de ennyiert aligha fognak az Intel nagy Fund tulajdonosai atpartolni, es kenyszeriteni Intelt az ajalnlat elfogadasara. Most nem erdemes se INTC se QCOM papirt venni.
SPY daytrade tovabbra is eletben van a ket lehetseges alternativa. Vagy a csutortoki csucs ota egy a-b-c alakul es ebbol meg a (c) van hatra, es az (a) ala megy. Vagy a korrekcio ennel sokkal kisebb lesz, es mar felfele indul ujra. Nagyobb (60 es 240min) idotavokaon egyelore a bullos varakozas a valoszinu. . https://imgur.com/a/20u1LCe . Harris LHX kitorest kezdett.
Mit gondoltok az Intel felvásárlási story-ról? Nekem kicsit olyan érzésem van, hogy ez nem valószínű, hogy megtörténne ( qualcomm nem elég nagy ehhez és a versenyhivatal sem biztos, hogy belemenne ) és az árfolyam szépen visszamegy majd ahonnan felemelkedett a hírekre. Vagy ki mit gondol ilyesmivel meddig mehet most?
Emelkedő gázár EURUSD gyengülést hoz(hat) (rontja az EU külker mérleget), EURUSD esést általában minden követni szokott, még az arany is. USDHUF +1% egy óra alatt, jelzés értékű egy általános (le)fordulásra.
Gázban megvolt a rollover. Kíváncsi leszek mit csinál a közel 30 cent contango réssel. Shortolni nem merem. A rés betöltése viszont jó vételi pont lehet...
Azsia folytatja multheti rallyt. A regio tozsdei, most deviza es kamatvagas oldalrol is dupla hatszelben vannak. , 1)Ujabb kis kinai elenkito lepes: 0.1% repo kamatcsokkentes van, es lassankent a sok kicsi sokra megy. A 4 honapja eso SSEC index a multheten megfordult, es szerintem 3-4 honap rallyval visszaemelkedik a 3150 kiindulo szintjere. Ez baratsagos 16% rally potencial iden. Kina osszenyomott rugo kozeptavon. . https://imgur.com/a/KXY8Gl3 . 2)India es SIngapore volt eddig a ket legerosebb Index. A tobbi Azsia index koveti oket. . https://imgur.com/a/RVyL8Pn . 3)Ausztralia kitores utan van, itt par napos korrekcio es visszateszt varhato. A BHP banyasz vegre kovetni fogja a regios rallyt. , https://imgur.com/a/wFCUXoC . 4)Olaj A vilagban a feszultseg- gocokban (Ukrajna, Libanon, Gaza, Libia, Sudan, stb) nincs enyhules, sot a konfliktusok nyilvanvaloan elezodnek. Az kulon katasztrofa, hogy az ENSZ, amely a 90-es evekig legalabb a Biztonsagi Tanacsban probalta enyhiteni a proxy haborukat, most vegkepp tehetetlen lett, mert a BT tagja, Russia maga haboruzik, es raadasul Kina nyiltan tamogatja ezt. Az ENSZ, ami 80 eve alakult, azonnali atszervezesre szorulna; de senki nem tesz semmit. . Ha a trend folytatodik, akkor nemcsak a csokkeno olajkut-hozamok, hanem a haborus lezarasok es klima viszonyok miatt is, hirtelen energia-hiany alakulhat, plane ha kiterjed meg kritikusabb helyekre. . A Solar es WInd tema mukodik, evente 8-20% a novekedes tempoja, de a kinai tultermeles miatt az arak 50%-al estek, es meg mindig nem invesztalhato.
Jó ez a számolás, de pl. az én ismeretségi körömben 1 autó, 1 család azaz 2 felnőttre jut egy - tehát sokkal kevesebb kell ténylegesen (tény, hogy ők Bp.-iek lehet vidéken lehet más a helyzet), de az 1 felnőtt 1 autó számítás biztosan nem jó ...
69 ezer euro? Annyiert mustang van es ranger raptor. Sosem kerult annyiba egy galaxy, akarmilyen felszerelt. Masik, hogy az olajcsere jelzese elore be van programozva, (nem er semmit, csak ha alacsony a szint) ha varosban/vegyesen hasznalod akkor max 15 ezer km amit erdemes betartani, orszaguti hasznalatnal sem varnek 20 ezer folott. Valamint ha nincs meg a km akkor evente. Japan autoknal pedig ez meg kevesebb.
Az eladó nem hivatkozott az új árára, egy fordos irattartóban volt, a szervizkönyvvel, az elvégzett beavatkozásokról bizonylattal, digitális szervizkivonattal. A korábbi fordomnál a szervizkönyvben lehetett látni, hogy utólag töltötték fel, a bélyegző színe nem változott, az aláírás színe sem. Minden szépen sorban feltöltve. Az újabbnál viszont elég hihető volt a kinézete. Az előző tulaj semmivel nem spórolt, ennek ellenére én is nagyon sokalltam az új árát, nem tudom mi volt beleszámolva. A hasonló új 16 millió forint körül mozgott. Elég sokáig 25 ezer euróért hirdették, aztán hirtelen levitték 20 000-re. Egy hét múlva mentünk megnézni és legnagyobb meglepetésünkre 18 ezer volt kitéve a szélvédőre. Letettem a foglalót, majd másnap elvittem a szerelőmet, aki azt mondta, ha nekem nem kell, ő megveszi. Az volt az érdekes, hogy rossz kategóriában hirdették, lehet szerencsém volt, hogy más nem talált rá. Egyenlőre nagyon meg vagyok elégedve 3 év használat után.
Én ennyire nem értek hozzá, de a mostani ford galaxymban a szervizkönyve szerint 60 ezrenként cserélték a sebességváltóban az olajat és a szűrőt. Állítólag van még egy szűrő benne, de ahhoz darabjaira kell szedni, hogy ki lehessen cserélni. A motorolajnál meg jelzi, mikor óhajtja, ez kb 25 ezer körül jelentkezik, a gyár 30 ezret ad meg. A korábban vett ford galaxym már 400 ezret futott, igaz az kézi váltós, az 1,8 literes (125 Le) motor gyengének bizonyult. A mostani 200 lóerős, 6,5 literes átlagfogyasztással
A Ford elég hulladék autókat dobott piacra az elmúlt 10-20 év során, ezért lehet ekkora az értékcsökkenés, bár a 69ezer nekem elég valótlannak tűnik. Lehet, hogy megvezettek vele. Az osztrákokat sem kell félteni.
Az automat váltós autókról annyit érdemes tudni, hogy ha 250ezernél több van az autóban és a tulaj nem tudja valahogy igazolni, hogy fel lett újítva a váltó akkor a következő tulaj fogja felújítatni. ez 500ezer és 1millió között mozoghat. Érdemes lehet ilyenkor egy automata váltó specialistával beszélni, aki megmondja mennyi lesz pontosan és ezt lealkudni az autó árából. Az automata váltó élettartamát a rendszeres olaj és a váltóban lévő szűrő cseréje nagyban befolyásolja. Ez 100ezer km-enként ajánlott, ha a gyártó máskép nem írja elő. Az olaj, a szűrő, a munka szerintem 100ezerből kijön, de a többség nem csinálja, ezért megy tönkre a legtöbb automata 250ezer körül.
3 év alatt simán szét lehet hajtani egy autót ha nincs karbantartva csak használják. Ezért kell a szerelő aki látja a különbségeket. A mai autók egy jelentős része 0w20-as olajat használ, ami nagyon híg ezért már új korától csipegeti a motor, ezt meg is jegyzik a gyári leírásokban. Sokan még életükben nem húzták ki a nívópálcát a motorból, előfordúl, hogy már az első 15ezres olajcserére úgy megy az autó, hogy a 3.5L helyett 1 liter van csak a motorban. Olajnyomás még van, de az alacsony mennyiség miatt az olaj nem tud rendesen visszahülni (a menetszél hűtené az olajtaknőben, ha megfelelő a mennyiség) ezért megég, belekokszosodik a szűk helyeken. Pl. a dugattyúgyűrűk hornyaiban, így a gyűrű beleszorul a horonyba és nem tudja lehúzni a henger faláról az olajat, ami bekerül a motorba és elég. 15ezer van az autóban, de innentől már egyre nagyobb lesz az olajfogyasztása. Kb. ennyit a 3 éves autókról.
Nem igazán az 5 ezer eurós suzukiról írtam. Engem az automata sebességváltó miatt hülyéztek le, a fordban a power shift állítólag 150 ezret bír, aztán csere. A felújított kb 6 ezer euró. Lehet, csak szerencsém van, de most 250 ezernél járunk. Arról nem beszélve, hogy 18 ezerért vettem az újonnan 69 ezres kocsit. Ha kell, belefér a 6 ezer+2 ezer munkadíj. Amikor megvettem 150ezer km-rel, ment a szerelőhöz és mindent lecseréltettem, annak ellenére, hogy számlákkal és szervizkönyvvel bizonyították a karbantartást.
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.