Topikgazda: resone 2015. 10. 05. 18:12

Waberers  

WABERER`S INTERNATIONAL Zrt.



2015. okt. 05. 18:00 BÉT határozat - értékpapír bevezetése

A Tőzsde vezérigazgatójának 413/2015. számú határozata a WABERER'S INTERNATIONAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság törzsrészvényeinek 2015. október 6. napjával történő tőzsdei bevezetéséről



link
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
impudent 2019. 08. 08. 15:50
Előzmény: #4279  csibe74
#4280
biztos a Gyuláé volt
csibe74
csibe74 2019. 08. 08. 15:49
Előzmény: #4278  impudent
#4279
Azt gondolom stop-loss ma nem volt. Az az 5K-s meg  pár apró dobta nyitóban. Nem indított el stop-loss lavinát.
1250 
impudent 2019. 08. 08. 14:58
Előzmény: #4277  impudent
#4278
a stop lossos elment a p..ba aki pedig megkapta nyert egy 100 ast
impudent 2019. 08. 08. 14:57
Előzmény: #4275  csibe74
#4277
elkaphatták pár stop lossolo pakkjait
Zsimo
Zsimo 2019. 08. 08. 14:57
Előzmény: #4275  csibe74
#4276
Szar érzés befosni 
csibe74
csibe74 2019. 08. 08. 14:55
Előzmény: #4272  Zsimo
#4275
Pánik dobás volt. 1055-re tette be ha jól emlékszem az 5K-ját.
_Macika_
_Macika_ 2019. 08. 08. 14:54
Előzmény: #4271  csibe74
#4274
sztem jhéten lenyugszik
a forgalom is
Zsimo
Zsimo 2019. 08. 08. 14:54
Előzmény: #4266  -bubu-
#4273
Köszi! 
Zsimo
Zsimo 2019. 08. 08. 14:53
#4272
1255! Szegény mit szólhat most aki dobta 1130 nál! 
csibe74
csibe74 2019. 08. 08. 14:31
Előzmény: #4270  _Macika_
#4271
Gyerekek , ezt mintha veszegetnék. 1255
_Macika_
_Macika_ 2019. 08. 08. 14:15
#4270
1250. szépen sávozik
forgalom is van
pomperj
pomperj 2019. 08. 08. 13:57
Előzmény: #4250  _Macika_
#4269

Erre a CONCORD elemzesre  muszaj reagalni.
Annyira ostoba, hogy az egyenesen  abszurd.
.
1)Elemzo kollega (?) azt allitja, sot rajzocskat csinal, hogy a 3 uzletag osszeadasaval jon ki az ertek, megpedig
-RCl (Regional Contract Logisztika)   1372Ft, 
-ITS (internat. Transp) -400Ft
-Insurance 1100Ft -or er reszvenyenkent, 
Szoval osszeadva a ceg erteke 1981Ft. 
Aztan levon -10%ot, es kijon neki 1783Ft Fair ertek.  4 szamjegyu  pontossaggal !
.
2)Bocsanat, de Elment az elemzo esze.
A WABE uzleteben az 
-RCL 36m EUR arbevetelu, 
-Insurance, egyeb 17m EUR, szoval ket kicsike uzletag van, meg egy fontos, 
-ITC viszont 123 m EUR.
.
3)Ha tehat egyaltalan erdemes valamit osszeadassal elemezni, a
a sulypont akkor is 60-70% reszaranyban az ITC.
Es a masik ketto, ami osszesen hoz  EBITDA-ban 5.7m + 1.7m=+7.4m EUR-t, 
es elvisz a ITC fo uzletag  -16M EUR korul?
akkor egy P/EBITDA=6 szorzoval az a 2 mellekuzemag erhet osszesen  40-45M EUR erteket.
Nade, a WABE vagyona osszesen nagyjabol 400-450m EUR ! Es nagy resze a 4300 kamion.
Ha ezeket a szamokat az elemzo linearisan osszeadja, uzletag sulyozas nelkul, akkor az total ostobasag.
.
4)Semmi bajom CONCORD-al. De nehogy mar megegyunk minden ostabosagot.
Barki, aki WABE rszvenyt vesz, az nem a lokalis szallitasert vagy a biztositasi uzletert veszi, hanem a sulyponti nemzetkozi fuvarozasert.
Azr viszont COCORD  -400Ft re taksalja reszvenyenkent. Ami szinten h@lyeseg.
impudent 2019. 08. 08. 13:48
Előzmény: #4267  csibe74
#4268
egy limites nap kellene
csibe74
csibe74 2019. 08. 08. 13:46
Előzmény: #4266  -bubu-
#4267
1220 zöld. Jelenleg.
-bubu-
-bubu- 2019. 08. 08. 13:15
Előzmény: #4265  Zsimo
#4266
Zsimo
Zsimo 2019. 08. 08. 13:12
Előzmény: #4264  -bubu-
#4265
Ezt mind beírni :)
-bubu-
-bubu- 2019. 08. 08. 13:07
Előzmény: #4256  _Macika_
#4264
Waberer’s: Egyelőre nem fog a kézifékTovábbra is nehéz helyzetben van a Waberer’s, az eredmények éves bázison jelentős visszaesést mutatnak, a vesztesége pedig tovább duzzadt a második negyedévben. A gyengébb eredmények több tényező együttesének tudhatóak be, melyek közül néhány rendszeres tétel a jövőben is terhet ró a cég vállára. Emiatt nem könnyű osztozni a menedzsment optimistább várakozásában, miszerint a jelenlegi intézkedések javíthatnak az eredményeken.A Waberer’s árbevétele éves bázison több mint 6%-kal 172,7 millió euróra esett vissza a tavalyi bázishoz képest. A bevételt nagymértékben rontotta, hogy az eredetileg március végére kitűzött Brexit-határnap miatt csökkent a szigetországi forgalom, mivel a kereskedelmi partnerek előre feltöltötték a készleteiket. Másfelől az iparágban felszabaduló fuvarkapacitás a kontinentális Európára irányult és okozott átmeneti kínálati többletet, ez pedig a nemzetközi fuvardíjak csökkenéséhez vezetett. A Brexit-határnap elhalasztásával a fuvarozási tevékenység csak júniusra tudott stabilizálódni.Továbbá a Waberer’s áprilisban átállt az SAP-alapú fuvarirányítási rendszerre, amely azonban komoly működési problémákat eredményezett.  A rendszerproblémák főleg az első hetekben jelentkeztek, melyek több esetben is a megrendelések elvesztését okozták, ez pedig végső soron tovább rontotta a bevételt. A Waberer’s közleménye szerint a rendszer már sokat javult, de bizonyos javításokra még szükség van, mindez azonban már csak marginális hatást jelent az üzletmenetre nézve.A bruttó fedezet az árbevételnél jóval nagyobb mértékben, 26%-kal esett vissza. Ez egyfelől az alacsonyabb bevétellel, másfelől a főbb közvetlen költségek emelkedésével magyarázható. Az utóbbihoz tartozik a munkaerőhiány okozta bérnyomás, a dráguló tranzitdíjak és üzemanyag. Ezeket a költségelemeket nem tudta teljes mértékben ellensúlyozni a flottacsökkentés, ahol az átlagos kamion- és sofőrszám egyaránt 6%-kal csökkent.Ebből látható, hogy a közép-kelet-európai régióban tapasztalt munkaerőhiány és az ezzel összefüggő bérnyomás a fuvarozói szektorban jelentős többletkiadást jelent, és a jelenlegi flottaleépítési program ezt a hatást nem tudja teljes mértékben semlegesíteni. Már csak azért sem, mert a közvetlen költségek, mint az említett munkabér, üzemanyag, autópálya és tranzitdíj közel tízszerese a közvetett költségeknek. Ezeknél a költségelemeknél egyelőre nem látszik trendforduló, miközben a Waberer’s díjképzése és díjérvényesítése hektikusan alakul, így a menedzsment kiadáskontrollhoz köthető optimizmusa ugyan dicséretes, de a második félévi teljesítményt is érdemes kellő óvatossággal kezelni.Tehát hiába a szigorú költségkontroll a közvetett költségeket illetően, éves bázison a rendszeres EBITDA 41%-kal 12 millió euróra esett vissza. Az üzemi eredmény a visszaeső EBITDA és a tavalyihoz képest növekvő értékcsökkenés és amortizáció miatt veszteségbe fordult. A Waberer’s flottacsökkentése ugyanis átmenetileg magasabb értékcsökkenést eredményez.A taglalt folyamatok eredményeként a cég nettó vesztesége 0,1 millió euróról 9,1 millióra duzzadt, amely a második leggyengébb érték 2016 óta, miközben a Waberer’s 2018 második negyedéve óta folyamatosan veszteséges.A nemzetközi fuvarozásban tapasztalt bevétel csökkenést a regionális kontrakt logisztika és az egyéb szegmens javuló teljesítménye sem tudta ellensúlyozni. Mivel a nemzetközi fuvarozás teszi ki a teljes bevétel több mint kétharmadát, így ez a meghatározó szegmens a bevételtermelés szempontjából. A már említett Brexit-hatás, valamint a fuvardíjak csökkenése negatívan hatott, melyet csak részben ellensúlyozott a raktározási szolgáltatások és a biztosítótársaság tevékenysége iránt erősödő kereslet.A Waberer’s üzletágai közül a regionális kontrakt logisztika bír ugyan a legnagyobb árréssel, de itt is romlott az EBITDA marzs. Mindez az alvállalkozóknak fizetett magasabb bérrel és az egyes ügyfeleknek adott egyszeri kompenzációkkal magyarázható. Meg kell azonban említeni, hogy a logisztikai ágazat pontosan ugyanakkora, 5,1 millió eurós EBITDA-t termelt, mint a bevételben több mint háromszor nagyobb nemzetközi fuvarozás.Végezetül a nettó pénzügyi adósság tavaly év vége óta 277,9 millió euróról 328,1 millió euróra emelkedett. Ebben nagy szerepet játszott az IFRS 16 számviteli standard, de emellett nőtt a nem lízing adósság, miközben a készpénzállomány az egynegyedével csökkent. Ezek együtteseként a nettó tőkeáttétel (nettó adósság a rendszeres EBITDA-hoz viszonyítva) 4,3-ról eddig nem látott szinte, 5,7-re ugrott. Mindez azt is jelenti, hogy a Waberer’s egyre messzebb sodródott az elméleti osztalékfizetéstől, melynek egyik feltétele a 3 körüli szorzó.A Waberer’s napi grafikonja (2019.08.08. 12:00)A Waberer’s grafikonja sok újdonsággal nem szolgált, hiszen az árfolyam a részvénykibocsátás óta trendszerűen esett. Az elmúlt másfél hónapban ugyanakkor stabilizálódást láthattunk, és az árfolyam egy közel 200 forintos sávba szorult be, melyhez átlag alatti forgalom társult.A jelentést nem hatotta meg a befektetőket, a részvényárfolyam kismértékű csökkenéssel reagált. A Waberer’s technikai képe sokat javulna, ha az árfolyamnak sikerülne felfelé kitörnie az említett sávból. Ebben az esetben a következő ellenállási zónák rendre 1550-1600 forintnál, majd 1840-1860 forintnál húzódnak. Amennyiben azonban letöri a sávot, úgy a történelmi mélypont közelébe süllyedhet az árfolyam.  Kovács Bálint2019. augusztus 8. 12:38
geza0123 2019. 08. 08. 13:06
Előzmény: #4262  Metwolf
#4263
Re: googletranslate
Metwolf
Metwolf 2019. 08. 08. 12:54
Előzmény: #4261  gyula1971
#4262

Sajnos a BÉT elemzői programjában résztvevő cégekre kiadott elemzések mind angol nyelven íródnak, így magyarul ne várd szerintem. Pedig a BÉT a magyar tőzsde, nem is értem kinek jutott eszébe csak és kizárólag angol nyelven elindítani ezt a programot. Ha a magyar mellett kerülne publikálásra angolul is, azt megérteném, de hogy magyarul nem?
Re: tőzsdefejlesztés
gyula1971
gyula1971 2019. 08. 08. 12:36
Előzmény: #4254  Metwolf
#4261
Jó lenne Magyar nyelven olvasni az elemzést, a Concorde -nél van valaki ügyfél itt közöttünk? .akkor tegye be,megkérjük.

Topik gazda

resone
resone
3 4 4

aktív fórumozók