Kb. 1 éve csináltam, de nem emlékszem pontosan a részletekre. Azt a bizonyos NYESZ felmondási dokumentumot kinyomtattam aztán kitöltöttem. Mindenképpen meg kell nyitni előtte 25000 Ft befizetésével egy ezévi TBSZ-t, ha még nem lenne. A számla felmondása menüponton indulj el, a végén úgyis kér majd egy megerősítést, nem tudod elrontani. A legvégén alighanem fel kellett tölteni az aláírt kitöltött felmondási kérelmet, de ez inkább csak rémlik. Onnantól nincs más teendő, ők átvezetik a papírokat a TBSZ-re.
Úgy látszik nem fogalmaztam elég egyértelműen, mindkét esetben kamatfizetés utáni Prémium cseréjéről van szó Bónuszra, a különbség csak a kamatprémiumok mértékében van (mind a Prémiumnál, mind a Bónusznál).
A Prémium rovására szeretném növelni a Bónusz állományom arányát, de nem egyértelmű, hogy melyiket cseréljem le. Ha most cserélek, kapok helyette 2029/N-es Bónuszt magasabb kamatprémiummal, de pont az 1,5%-os Prémiumot kell eladnom (amit leginkább érdemes részben megtartani). Ha várok májusig, amikor fizet az 1,0%-os kamatprémiumú Prémiumom, akkor már csak a 0,25%-ponttal csökkentett kamatozású új Bónuszra tudok cserélni. Melyik a jobb alternatíva?
Evidens dolognak tűnik, de nem szeretném, ha kellemetlen meglepetés érne, mivel ilyesmivel még nem volt dolgom. Nyomdai MÁP Plusz vételekor a postán lehet bankkártyával fizetni? Visszaváltáskor van valamilyen készpénzmentes lehetőség ? (átutalás kérése megadott bankszámlára?)
Az alábbi cikk alapján valószínűbb, hogy ezt a kötvényt is az MREL követelmények teljesítése céljából bocsátotta ki az OTP. https://www.portfolio.hu/bank/20240606/mi-ez-a-270-milliard-forintos-tranzakcio-az-otp-nel-690523 Az is akvizíciós indok ellen szól az is, hogy a korábbi tranzakciók esetén a bejelentés után minimum 6-12 hónapot vett igénybe a szükséges engedélyek megszerzése, a pénzügyi zárás, a tényleges kifizetés még csak ezután következett. Ennyivel korábban drága és kockázatos lenne finanszírozási döntést hozni, amikor még az egész tranzakció kútba eshet, lásd pár éve a romániai példa.
A beszélgetésből az kiderült számomra, hogy, hogy a profi tanácsadók miért számítanak most jobb lakossági kamatokra. Eddig az volt a gyakorlat, hogy a lakossági állampapírokra az állam fizetett 1-2% prémiumot, az intézményi piacon érvényes kamatokhoz képest. Ez a prémium eltűnt, durván egy szinten áll a kettő. Most lesz egy csomó kamatfizetés és az inflációkövetőket nem éri meg tartani, lenne ok visszahozni a lakossági állampapírok kamatelőnyét. Van viszont két új tényező, ami belezavar ebbe. Az első, hogy új emberek jöttek (AKK vezetője és NM), akiket nem köt az eddigi gyakorlat. A második: a gazdaság élénkítése a választások közeledtével szintén nagyon fontossá vált, amihez az se baj, ha pénz egy része fogyasztásra fordítódik, de közben az államot is finanszírozni kell. A kettő között kéne úgy egyensúlyozni, hogy mindkettő teljesüljön.
Osztalék terén mire számítasz? Ha kifizetnék a román leánybankból befolyt összeget, az kb. 500Ft rendkívüli oszti lenne, egy 750Ft körüli alap osztalék felett. De ha nincs tervezett akvizíció, több is lehetne.
5 éves csúcson a zloty az euróval szemben. Ha 2026-ban veszítene a Fidesz, az MNB nálunk is azonnal sokkal szigorúbb kamatpolitikára váltana, emellett idővel több euró jönne támogatásként, mindkettő a HUF árfolyamot erősítené. Emiatt van azért kockázat abban is, ha valaki devizába megy át.
Január 31-én lejár a mostani Bónusz, február 7-én a Prémium (tervezett) forgalmazási időszaka. Én még a 2033/I legnagyobb részében is megvárom, lesz-e változtatás a feltételekben. Ha komolyan gondolják a pénzek ott tartását, annyit minimum meg kellene lépni, hogy az új Prémiumot 1,5%-os prémiummal hozzák ki, 6-7%-os fix induló periódussal. Bónusznál ha végig 2%-os prémiumot tesznek rá a DKJ hozamára, máris 7,5%-os induló hozammal lehet reklámozni.