Topiknyitó: Törölt felhasználó 2003. 02. 23. 12:07

Rába és a láma  

Vasárnapi ebéd előtt a korcsmában.
Egy tisztességes spekuláns mivel is kezdi vasárnapi programját?
Míg élete párja a vasárnapi ebédet kotyvasztja, menekülésre adja fejét.
A boszorkány üstben rotyogó, ebédnek nevezett főzet felajzó illata elöl, kénytelen a közeli intézmény, barackpálinka és a savanyú sör illatával átitatott intézménybe menekülni.
Felüdítő érzés a boszorkánykonyha légköre (Ne egyél bele, mert pofán váglak…..!!! Mondtam már cigivel kifelé…..!!! Lehet, hogy anyád úgy csinálja de…….!!!) után a hím egyedektől enyhén izzadságszagú helyiség zsivaja.
Mivel a társasába láma későn érkezvén, a jelenléti ív aláírását követően beáll a söntéspunt előtt kígyózó két ember mögé és Béla harsány kiáltásának eleget téve, előveszi pénztárcáját.
Megért ő mosollyal figyeli Ica (Ő a csapos) dekoltázsát, himbálózó kebleit és zsonglőröket meghazudtoló kacsóját.
Fantasztik us, ahogy az üvegre szerelt fém mütyürrel önti a mérőpohárba a sárgán csillogó párlatot.
Kimérve a mennyiséget egy ügyes mozdulattal, még profi brókert is meghazudtoló póker arccal (fapofával), felét a vendég poharába önti, míg másik felét a kocsma nyereség alapjában hagyja.
Lámát a révedezésből, Ica (Ő a csapos) turbékoló hangja zavarja meg.
-Mi és mennyi pancserkám?
Láma az erotikus hangnemtől zavarba esve, tévesen értelmezi a kérdést, a hatalmas keblekre szegezi tekintettét, majd elrévedezve válaszol.
-RÁBÁt és sokat!!
Ica (Ő a csapos) hatalmas kék szemeit tágra nyitja és őszinte áhítattal bele ordít lámánk képébe.
-Mi van!!??
Majd rövid, rokoni és egyéb anatómiai színfoltokkal tarkított szópárbajt követően, tisztázódik a rendelés tárgya, és végre láma megindulhat a baracknak nevezett gyümölcs párlatával megpakolt tálcával (ÁNTSZ által előirt rozsdamentes) tőzsdei spekulációkban megedződőt társasága felé.
Béla falkavezérhez híven, maga elé húzza a tálcát és egy feles lehörpintését követően, felvállalja az előkóstoló szerepét, majd a leosztás felelősségteljes feladatát.
Lámában a (egy nekem, egy neked, majd ismét egy nekem) teátrális leosztás, némi gyanakvást kelt a testvéries megosztás elvében, de hát egy jó barátban és a brókerében csak megbízik az ember.
B.Béla a benyelt maligánfok a megspórolt fizetőeszköz okozta jóérzés jeléül, egy nagyot csettintett nyelvével, miközben Jenö (Barátai közt Nyuszika) cigarettájából egy szálat lenyúlt.
Miközben a füstszűrőt akkurátusan letörte, elgondolkodva az asztalon üresen lévő „feles” poharakat számolta.
A meztelen cigarettát szája szélébe rakva, láma felé fordult, miközben a mozdulatban benne volt TŰZET!! , feltette szokásos kérdését.
-Na mit vettél??
Láma csodálattal teli félelemmel figyelte Bélát.
A várható szemrehányástól, halkan, suttogva válaszolt.
-Rábát.
N éma csend lett a műintézményben.
Csak egy eltévedt tekegolyóként ide-oda pattogó vendég a mosdó ajtót elfelejtvén kinyitni zavarta meg a csendet.
De az ajtó mellet erre az esetekre rendszeresítet székre leülve ö is elcsendesedett.
Béla elgondolkodva szögezte tekintetét a tálcán szaporodási céllal ügyködő, két légyre, majd egy határozott mozdulattal megzavarva ténykedésüket.
Csend esen megszólalt.
Helyes.
A higgadt helyeslés, a társaságban nyomasztóan uralkodó félelmet, karmesteri pálca intését felelevenítően elhessegette és újra helyreállt a békés zsibongás.
Egy darabig még egyesek szemén látszott a bizonytalanság és óvatosan sandítottak Béla felé.
De lassan mindenki meggyőződött arról, hogy Béla elméje nem háborodott meg és a helyeslése az egy szokványostól eltérő de őszinte.
Rövidesen mindenkiben tudatosodott, és lassan pletykaként terjengeni kezdett hogy az aktuális napi csoda, miszerint Béla igazat adott el ült.
Már csak azért is, mert a „minden csoda három napig tart” Ica (Ő a csapos) által vezette intézményben csak három perc.
Ezt követően már semmi érdemleges nem történt.
Mivel kakukkos órát meghazudtoló pontossággal megjelent Matildka, Jenö (Nyuszika) felesége és házi fodrászuk kreatívságát a fején hordozva jelezte, hogy cselédként foglalkoztatott anyósa elkészült az ebéddel.
Miáltal az ékes társaságot feloszlatja.
Egyesek szerint Matildka híd és egyéb blokádokban hatékony szerepet vállalhatna a rendfenntartó erők költséges bevetése helyett, de ennek hangzatosabb jelét nem merték adni.
Így hát a Rába befektetés bővebb kitárgyalása Bélával, vélhetően a következő szabadfoglalkozásra tolódik.
Béla engedvén az erőszaknak kihörpintette a maradék maligánokat az asztalon lévő poharakból és belegyező bólintással fel állt és hallgatólagos beleegyezését adta a társaság távozásához.
lama
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 05. 13:54
Előzmény: #61278  tigus7313
#61280
Még sehol nem volt az állam amikor már hasonló kijelentések elhangzottak a Rábánál )
Nem nagyon kell a buszt erőltetni az államnak )
Vagy is nem a Rábánál, reméljük máshol majd (Volánok,Azer..) erőltetik !
Törölt felhasználó 2012. 11. 05. 13:41
Előzmény: #61276  pancserlama.
#61279
...hmm...!

...háááááááát, - szerencsére -, az eddig legyártott összesen 5 norvég + 2 svéd S91-eshez, a Rába csak az alvázakat szállította, a karosszériát Mátyásföldön "tették rá"...!
...így igen, komplett alvázgyártásra, a Rába Jármű Kft-je kifejezetten profi gyártó és az EBITDA-ja is megfelelő lehet...!
...de a többi "herkentyű" babrálása, nem a Rába "habitusába" való, szerintem, de a körülmények okán sem...!
tigus7313 2012. 11. 05. 13:22
Előzmény: #61276  pancserlama.
#61278
mernének mást mondani:)

persze ez a kijelentés az S91-re vonatkozott.
emlékeim szerint az Ikarus E91-et porolták le ehhez. az E95-öt (ez volt a nagyobb busz) viszont a fiókban hagyták.
Törölt felhasználó 2012. 11. 05. 13:09
Előzmény: #61276  pancserlama.
#61277
:))
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 05. 12:54
Előzmény: #61275  Törölt felhasználó
#61276
Hogy mennyire kellett erőltetni az államnak a buszgyártást!

link

"A rendezvény végén Csizmadia Katalin, a Rába Jármű Kft. üzletfejlesztési menedzsere vette át a szót. Mint mondta, a Rábánál az Ikarus EAG bezárása után sem adták fel a reményt, hogy egyszer ismét autóbuszokat, illetve autóbuszalvázakat fognak gyártani"
Törölt felhasználó 2012. 11. 05. 12:25
Előzmény: #61272  pancserlama.
#61275
...hmm...!

1.)"...Hát ezt előre nehéz belőni..."
...nem előre kértem, hanem utólag...!
...merthogy, már - ha jól tudom -, a norvég megrendelést (több darabot!) leszállították, tehát már lenni kell EBITDA adatoknak...!

2.)"...Kezdjenek el gyártani és majd a versenyárat a bevezetést követően kiderül..."
...az S91 fejlesztéséről nagyon kevés infóval rendelkezem, de gondolom, hogy a Jármű Kft kapacitás lekötési gondjainak a "pufferolására" szolgálóan "álltak bele", ennek a fejlesztésébe, amire valóban szükséget mutat a piac, hiszen az utasszámok, rohamosan csökkennek, világszerte, ami a kisebb tömegközlekedési eszközök irányába tolják el az igényeket...!
...azaz, az S91 fejlesztése, kapacitás lekötési irányultságból indokolt lehetett...! ...persze, nem ráfizetéses termelés esetén, hanem, legalább nullszaldósan...!
...de, egy városi nagy busz gyártásba vonása, az már külön üzem egységet igényel és kizárólag megfelelő EBITDA mellett "ésszerű", hiszen Nyrt-ről van szó, ahol a részvényesek "nagyon érzékenyek"...!!!
...de ezen túlmenően a tőzsde megköveteli a cég átláthatóságát, a részvényesek és a piac korrekt tájékoztatását, a befektetéseik védelme okán, stb...!
...azaz, itt nincs helye a "hittannak"...!
...az ilyesmit, - általában -, tornyos épületekben szokták gyakorolni, itt meg azért a tőzsdéről van szó, ahol a cégek piaci adatainak lennének döntő jelentőségei...!

3.) tudtommal, - a Kravtext -, a már leírt, "keresztfinanszírozással" operál, ezért van még a "víz felszínén", de bármikor "alámerülhet"...!

...stb. stb. stb...!
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 05. 12:20
Előzmény: #61273  egyveleg
#61274
Régóta nem árazódik a Rába
egyveleg 2012. 11. 05. 12:05
Előzmény: #61272  pancserlama.
#61273
szünet alatt sok helyen lehetett olvasni a buszgyártás lehetőségét. Azonban nem látom, hogy árazódna.

Többi versenytárs közül biztos lesz néhány csőd, bár nem magyar piacra gyártanak.
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 05. 11:08
Előzmény: #61271  Törölt felhasználó
#61272
S91 EBITDA ))
Hát ezt előre nehéz belőni
Kezdjenek el gyártani és majd a versenyárat a bevezetést követően kiderül.
Viszont ha pl. Kravtexnek megéri, akkor a Rábának miért ne érné?
Az aggodalmaskodásod változás, fejlődés ellenes, amit nem értek.
Túlzottnak is tartok.

Már irtam
DE ismét leírom.
MO az elkövetkezendő években annyi busz kell amit a jelenlegi magyarországi kapacitás nem tud !
Ha a gyártok sorába most egy belép, még mindig egészséges a verseny !
Miért ne legyen ez a Rába ?!
Törölt felhasználó 2012. 11. 05. 10:49
Előzmény: #61270  pancserlama.
#61271
...hmm...!

...túl van ragozva, - szerintem -, pedig egyszerű, a "befektetési szituáció", mennyi is, az S91 EBITDA-ja...?

...másrészt, a HM megrendelések, mindenhol a világon, a "gáláns" kategóriákba "szoktak" esni (a speciális és egyedi igények okán), néhány - de szaporodó - kivételekkel...!

...oszt, a Jármű Kft-nél - bizony - előfordulhat, úgynevezett "keresztfinanszírozás" is...!
...azaz, sötétség nappal...!
...ezért lenne hasznos, tisztán látni, az S91 EBITDA-ját...!
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 05. 10:26
Előzmény: #61269  Törölt felhasználó
#61270
Nantal45

Azt tudod hogy most is gyárt járművet a Rába ?!
Nem busz léptékben, de HM megrendelések…
Na szóval Pintér bajszos, de nem hülye !
Ha beleugranak a busz bizniszbe, akkor tudja mit és mennyit.
Szóval szerintem nem kéne helyette aggódnunk
A dolgok pedig nem úgy mükszenek hogy leszólnak telefonon, hogy nézd, már Pintérkém gyártsatok pár buszt nekünk, mert Tarlósnak remeg a szeme sarka!
A dolog úgy mükszik,hogy részben tulajdonosi oldalról van egy megnövekedett igény, kereslet, amit botorság volna Rába részéről nem kihasználni.
A politika vezérelt para pedig sajnos van, azzal nem lehet mit kezdeni, tudni kell,be kell kalkulálni és ennek megfelelően kell a befektetésekkel kapcsolatban dönteni !
Szerintem Rába ha beleugrik a buszpiacba az jó stratégia, döntés..és nyereséggel kecsegtető az általad vélt kockázatok pedig életszerű, de napi kockázatok, nem pedig alapokat rengetők.

Munkaerő nem gond, egyetemmel együtt mükszenek.. munkanélküliség is van….. szóval szerintem ez szintén technikai részletkérdés.
EBITDA ?
Ha nö a kereslet (és még van pozíció is a piacon) nő a nyerség is !
Államnak nem érdeke hogy a vevő oldali zsebében maradjon a zsé
Az érdeke a kiegyensúlyozott piaci szereplés!
Politikának (hatalom Fidesz) szintén nem érdeke, vagy nem látok érdekét, hogy átpumpálja egyik zsebből a másikba Ellenkezőleg azt vélem hogy a Rába busz projekt sikere az érdeke!
Törölt felhasználó 2012. 11. 05. 10:08
Előzmény: #61264  pancserlama.
#61269
...hmm...!

...Te "láma"...!
...a HVG cikkében, világosan le van írva, hogy a Rába bérszínvonala, kb. 4,2 mFt/év, míg az AUDI-é = kb. 7,3 mFt/év...!
...na most, a kézimunka igényes buszgyártás
"idetelepítése" esetén, hová szállhat el a gyártási költség Győrben...?
...ehhez mutat irányt, az S91 EBITDA-ja, de én ezt nem ismerem...!
Törölt felhasználó 2012. 11. 05. 09:54
Előzmény: #61248  Törölt felhasználó
#61268
...hmm...!

"...Az Ikarusok hírből sem ismerték a klímát, ezért is sántít az összehasonlítás. (tudom, nagyobbak voltak az ablakai, de a világ sajnos (egyelőre) a klíma felé mozdult el, nem a nagyméretű, nyitható ablakok irányába.)
Szóval klímást klímással érdemes, kell hasonlítani!
...és klíma átlag 2 hónapig sem megy..."

...na, itt estem pofára, de nagyon...!
...merthogy, én azt gondoltam (miért nem gondolhattam volna?), hogy ezek a klímák, az egyébként is hűtésre szoruló motor hőjét hasznosítják, abszorpciós hűtőfolyamaton keresztül, amiben a svédeknek amúgy is elévülhetetlen érdemeik vannak, hiszen az "elektrolux" találta fel és gyártotta is az ilyen hűtőrendszereket...!
...azaz, többlet motor teljesítmény (többlet energia felhasználás) nélkül (most nem bele számítva, a levegő keringtetésére szolgáló ventilátorok többlet teljesítmény igényeit), szolgáltat klimatizálást...!
...erre fel, olvasva a Volvo technikai adatait, a linkekben, a klímarendszer teljesítmény szükséglete (és ugyanennyi körüli a fűtőrendszer igénye is), kb. 25 - 30 KW körüli...!
...ezek szerint nem abszorpciós a klíma rendszerük, hanem kompresszoros...?

...hát, messze nem semmi találmány lehet...! ...:-(((...!
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 05. 09:29
Előzmény: #61265  atikasz
#61267
Elképzelhető hogy a tigus szindróma (FIDESZ) mellett a Q3 tól való félelem tartja távol a vevőket.
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 05. 09:21
Előzmény: #61265  atikasz
#61266
Igen
Ilyen hírek mellett ilyen figyelem valóban durva!
atikasz 2012. 11. 05. 09:13
Előzmény: #61264  pancserlama.
#61265
vételi oldal durva.
300db.
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 05. 08:28
Előzmény: #61263  Törölt felhasználó
#61264
Jó reggelt !
Szép napot.
Nantal45
Szerintem sem igénytelenek ennyire ezek a buszok.))
Ha mindenbe „belekötünk” persze hozhatja ezt a látszatott,de szerintem, akik gyártják, döntenek a vételről, azért vannak ott mert van szaglásuk a témához.
Rába, ha elkezd egy újterméket gyártani, ami akár világszínvonalú is egyúttal tudva, hogy a kereslet nagyon megugrott (2 év éheztetés) szerintem kimondottan jó ötlet és csökkent kockázatú projekt !
Nem értem a”félelmet” kritikát vagy ellenérzést !
Az megfordult a fejedben hogy te vagy túl „aggódó „?!
tigus
Valóban nehéz ebben az esetben meghúzni a mezsgyét.
Buszgyártás:
Ráerőltetés?
Profilbővítés?
Állami lobbi?
Egy kedvező klímájú piacra történő bevonás…..?
Törölt felhasználó 2012. 11. 05. 00:12
Előzmény: #61245  Törölt felhasználó
#61263
...hmm...!

...na, most tudtam a linkeket megtekinteni...!
...hát mit mondjak, nem vagyok elragadtatva tőlük, az általam tapasztalt gondokat, ezek a kialakítások sem "kezelik"...!
...talán, a nem "podeszre" szerelt ülések előnyösek lehetnek, a zsúfoltság esetén, hiszen az ülés alá fér a cipők orra, míg a "podesz" esetén ezt a teret nem tudják hasznosítani, sőt...!
...de továbbra is azt tartom célra vezetőnek, hogy a felszálló ajtó és az első leszálló ajtó között, csak 1 - 1 sor ülés legyen...!
...de ha már, az ülés szám mindenáron való növelése a cél, akkor is a felszálló oldalon csak 1 sor ülés az indokolt, a zsúfoltsági helyzetek feloldhatósága és az utas áramlás elősegítése céljából...!
...az első kerék dobok méretét nem tudtam érzékelni a fotókon és azt gondolom, hogy azok szélességi méretét nagyjából mód lehet, egy ülés szélességben kialakítani...!
...különben, ma este, lemértem a nálunk közlekedő "alfák" első folyosó szélességét, ami a felszállóoldali kerékdob és a másik oldali "podesz" között 70 cm...!
...ám ezt a szélességet a sofőr fülke mellett, egy kapaszkodó rúd 65 cm-re szűkíti...!
...na, ezek a méretek esetén van gond, a guruló bőröndökkel és "banya taligákkal", zsúfoltság esetén...!
...amit a "meglátásom szerinti kialakítás", volna képes "kezelni"...!
Törölt felhasználó 2012. 11. 04. 22:18
Előzmény: #61258  Törölt felhasználó
#61262
...Köszönöm...!
Törölt felhasználó 2012. 11. 04. 22:07
Előzmény: #61256  Gomez
#61261
...hmm...!

"...Valószínű, hogy régebben, mint Ön Rába tulaj vagyok. Megelégedésemre..."

...hát én, Pintér úrhoz, no meg sok kommentelőhöz hasonlóan, a Rába részvény árfolyamával messze nem vagyok elégedett...!
...Önnel ellentétben...! ...:-)))...!

...merthogy, a Rába horribilis ingatlanvagyona, a mérlegen kívül "kódorog", írhatnám úgy is, hogy "ebek harmincadján"...!

...oszt, egyszer csak, azt vehetjük észre - kisrészvényesek -, hogy tegnap még volt, ma meg már nincs (képletesen írva!)...!

...lehet hogy ez a vélelmem, - az Ön elégedettsége okán -, rosszul esik, de hát, ez a vélelmem az enyém, meg elég sokunké, itt a "pf.hu fórumán...!

...nem vagyunk egyformák...!
...bocsi...!

Topik gazda

pancserlama
4 3 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek