Topiknyitó: Törölt felhasználó 2003. 02. 23. 12:07

Rába és a láma  

Vasárnapi ebéd előtt a korcsmában.
Egy tisztességes spekuláns mivel is kezdi vasárnapi programját?
Míg élete párja a vasárnapi ebédet kotyvasztja, menekülésre adja fejét.
A boszorkány üstben rotyogó, ebédnek nevezett főzet felajzó illata elöl, kénytelen a közeli intézmény, barackpálinka és a savanyú sör illatával átitatott intézménybe menekülni.
Felüdítő érzés a boszorkánykonyha légköre (Ne egyél bele, mert pofán váglak…..!!! Mondtam már cigivel kifelé…..!!! Lehet, hogy anyád úgy csinálja de…….!!!) után a hím egyedektől enyhén izzadságszagú helyiség zsivaja.
Mivel a társasába láma későn érkezvén, a jelenléti ív aláírását követően beáll a söntéspunt előtt kígyózó két ember mögé és Béla harsány kiáltásának eleget téve, előveszi pénztárcáját.
Megért ő mosollyal figyeli Ica (Ő a csapos) dekoltázsát, himbálózó kebleit és zsonglőröket meghazudtoló kacsóját.
Fantasztik us, ahogy az üvegre szerelt fém mütyürrel önti a mérőpohárba a sárgán csillogó párlatot.
Kimérve a mennyiséget egy ügyes mozdulattal, még profi brókert is meghazudtoló póker arccal (fapofával), felét a vendég poharába önti, míg másik felét a kocsma nyereség alapjában hagyja.
Lámát a révedezésből, Ica (Ő a csapos) turbékoló hangja zavarja meg.
-Mi és mennyi pancserkám?
Láma az erotikus hangnemtől zavarba esve, tévesen értelmezi a kérdést, a hatalmas keblekre szegezi tekintettét, majd elrévedezve válaszol.
-RÁBÁt és sokat!!
Ica (Ő a csapos) hatalmas kék szemeit tágra nyitja és őszinte áhítattal bele ordít lámánk képébe.
-Mi van!!??
Majd rövid, rokoni és egyéb anatómiai színfoltokkal tarkított szópárbajt követően, tisztázódik a rendelés tárgya, és végre láma megindulhat a baracknak nevezett gyümölcs párlatával megpakolt tálcával (ÁNTSZ által előirt rozsdamentes) tőzsdei spekulációkban megedződőt társasága felé.
Béla falkavezérhez híven, maga elé húzza a tálcát és egy feles lehörpintését követően, felvállalja az előkóstoló szerepét, majd a leosztás felelősségteljes feladatát.
Lámában a (egy nekem, egy neked, majd ismét egy nekem) teátrális leosztás, némi gyanakvást kelt a testvéries megosztás elvében, de hát egy jó barátban és a brókerében csak megbízik az ember.
B.Béla a benyelt maligánfok a megspórolt fizetőeszköz okozta jóérzés jeléül, egy nagyot csettintett nyelvével, miközben Jenö (Barátai közt Nyuszika) cigarettájából egy szálat lenyúlt.
Miközben a füstszűrőt akkurátusan letörte, elgondolkodva az asztalon üresen lévő „feles” poharakat számolta.
A meztelen cigarettát szája szélébe rakva, láma felé fordult, miközben a mozdulatban benne volt TŰZET!! , feltette szokásos kérdését.
-Na mit vettél??
Láma csodálattal teli félelemmel figyelte Bélát.
A várható szemrehányástól, halkan, suttogva válaszolt.
-Rábát.
N éma csend lett a műintézményben.
Csak egy eltévedt tekegolyóként ide-oda pattogó vendég a mosdó ajtót elfelejtvén kinyitni zavarta meg a csendet.
De az ajtó mellet erre az esetekre rendszeresítet székre leülve ö is elcsendesedett.
Béla elgondolkodva szögezte tekintetét a tálcán szaporodási céllal ügyködő, két légyre, majd egy határozott mozdulattal megzavarva ténykedésüket.
Csend esen megszólalt.
Helyes.
A higgadt helyeslés, a társaságban nyomasztóan uralkodó félelmet, karmesteri pálca intését felelevenítően elhessegette és újra helyreállt a békés zsibongás.
Egy darabig még egyesek szemén látszott a bizonytalanság és óvatosan sandítottak Béla felé.
De lassan mindenki meggyőződött arról, hogy Béla elméje nem háborodott meg és a helyeslése az egy szokványostól eltérő de őszinte.
Rövidesen mindenkiben tudatosodott, és lassan pletykaként terjengeni kezdett hogy az aktuális napi csoda, miszerint Béla igazat adott el ült.
Már csak azért is, mert a „minden csoda három napig tart” Ica (Ő a csapos) által vezette intézményben csak három perc.
Ezt követően már semmi érdemleges nem történt.
Mivel kakukkos órát meghazudtoló pontossággal megjelent Matildka, Jenö (Nyuszika) felesége és házi fodrászuk kreatívságát a fején hordozva jelezte, hogy cselédként foglalkoztatott anyósa elkészült az ebéddel.
Miáltal az ékes társaságot feloszlatja.
Egyesek szerint Matildka híd és egyéb blokádokban hatékony szerepet vállalhatna a rendfenntartó erők költséges bevetése helyett, de ennek hangzatosabb jelét nem merték adni.
Így hát a Rába befektetés bővebb kitárgyalása Bélával, vélhetően a következő szabadfoglalkozásra tolódik.
Béla engedvén az erőszaknak kihörpintette a maradék maligánokat az asztalon lévő poharakból és belegyező bólintással fel állt és hallgatólagos beleegyezését adta a társaság távozásához.
lama
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2012. 11. 03. 16:42
Előzmény: #61219  Törölt felhasználó
#61220
...háááááááát, persze én másképpen látom, mert ilyen helyzetek, csak a csúcsforgalmi időszakban jönnek össze, de. és du. 1,5-2 óra időtartamra...!
...a többi időszakban 5 - 20 nyugdíjassal közlekednek a helyi járatok...!
...kifejezetten reklámnak vehető, hogy utaznak is rajtuk...!
...ide jutottunk...!!!

...de, a kerékdob és utasfolyosó szélességi gondja, Ikarusoknál ismeretlen volt...!
...ez valami speciális "svéd fogás", de hogy ott mi célt szolgál, fogalmam sincs, de még kitalálni is képtelen vagyok...!
Törölt felhasználó 2012. 11. 03. 16:06
Előzmény: #61217  Törölt felhasználó
#61219
Két-két jegyellenőr ellenőrizné a várost két-két (kölcsönvett) igazoltatásra jogosult taggal. Pár hónap alatt rend lenne a városban, elenyészőre csökkenne a bliccelők száma és nem kellene ilyen hülye szabályokat alkotni...
Törölt felhasználó 2012. 11. 03. 15:51
Előzmény: #61217  Törölt felhasználó
#61218
Az utasokat le kell tiltani az utazásről. Teljesen feleslegesen nehezítik meg testtömegükkel, fizikai kiterjedésükkel az utascserét.
Törölt felhasználó 2012. 11. 03. 15:09
Előzmény: #61214  pancserlama.
#61217
...hmm...!

"...Kérdem én ha nem buszoznak miért lényeges a buszklima ?!..."

...na, ha már bele kérdeztél a konstrukcióba, egy újabb momentum:

...nálunk, mivel "bődületesen" sok a bliccelő (járatonként 1 - 2 utas!), ELRENDELTÉK (jogszabályt alkottak rá!), hogy csak első ajtós felszállás lehetséges, az utasok számára (kivétel a rokkantak, meg a gyerekkocsival utazók)...!
...csakhogy, (az emberek nem hülyék), "tojtak rá" (merthogy, bérlettel, jeggyel, ugyan már, miért nem használhatnák a többi ajtót felszállásra)...!
...na de, - látva az eredményt -, a jogalkotók, nem hagyták annyiban...!
...verejtéket izzadva, alkottak egy másikat is, méghozzá azt, hogy mindaddig, amíg az összes felszállók, fel nem szálltak, addig a leszállók, leszállási jogát elvonják, mert a leszállók, aljas szándékból, felengedik szállni, a felszállókat...!
...ez aztán "tette be az ajtót", az "alfák" konstrukciójának...!!!
...merthogy, a sofőr fülke, az egyik lehatárolója az utas áramlásnak a felszállással szemközti oldalon (jó széles, hogy minél jobban nyomorogni tudjanak, a szorongó utasok)...!
...a másik oldalon (a felszállás oldalán) meg oda "rittyentették", a "bazi nagy" gázolajtartályt, a kerékdob fölé...!
...na hát a kerék dob, az egy külön "álom", ha ott alulról szerelni kell, mondjuk 1 - 2 évente valamit...!
...merthogy, ha a kormányzott kerék keresztben áll, - merthogy szerelés közben elengedhetetlen a "derékszögű kanyarodás"(?!) -, na akkor is a kerék, meg a dob közzé fér, egy "muki"...!
...így aztán, az utas folyosó szélessége, becslésem szerint, jó ha 55 cm lehet...!
...na most, például az állomásnál, nagyjából kb. 30 leszálló és 30 felszálló kíván helyet cserélni...!
...igen ám, de előbb a felszállóknak KELL felszállniuk, a jogszabály szerint, mert addig amíg fel nem szállnak, - a leszálló "aljas" utasnép -, a közlekedési szolgáltató, jogszabály szerinti foglya...!
...na de, a rohadék "alfában", nincs annyi hely, a felszálló ajtó és leszálló ajtó között, hogy elférjen az "aljas" utasnép...!
...ilyenkor kiordít a sofőr, "tessék összébb húzódni, mert ha nem, itt fogunk rostokolni éjfélig"...!
...aztán bezárja a felszálló ajtót és csak utána nyitja a leszálló ajtót...!!!
...na most, képzeljétek el ezt a jelenetet, guruló bőröndökkel, meg "banya taligával"...!!!
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 03. 14:09
Előzmény: #61215  Törölt felhasználó
#61216
Ne csináld ezt velem Antal45
S91 nél az élőmunka miatt magasabb !
Te is tudod hogy megy ez !
Számla nélkül ÁFA benyelve .. dolgozó zsebbe megkapja a lét ..
Albánokat ,Románokat besem kell jelenteni !
Szóval busz eredmény tartalom jelentős !
Törölt felhasználó 2012. 11. 03. 14:03
Előzmény: #61212  pancserlama.
#61215
...hmm...!

"...Ebitda 12 %..."

...most, a futómű túlsúlya okán...!
...és az S91 Ebitda-ja mennyi...???
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 03. 14:00
Előzmény: #61213  Törölt felhasználó
#61214
Nem kell aggódni
Még egy kis benzin ár emelkedés és még a megrögzött autósok is buszra szállnak !
Mit gondolsz mire megy ki ez a játék ?))
Már kezdik szelöztetni az 1 e Ft/0,5 l benzin árat !
Rövidesen szürke egyenruha mindenkinek és csak Rába buszokkal lehet közlekedni !
Nők rózsaszín,pasik piros , vegyesek és politikusok szivárványszínű
Rába buszokon járnak dolgozni !
Mi a gazdag Rába tulajdonosok pedig nemzetiszínű karszalaggal,matyohimzéses böszárú gatyában szemléljük majd a népet (aki persze nem hülye)

Kérdem én ha nem buszoznak miért lényeges a buszklima ?!
Ha nincs utas kész haszon !
Nem kell a klima !

Törölt felhasználó 2012. 11. 03. 13:46
Előzmény: #61210  pancserlama.
#61213
...hmm...!

"...Szolgáltatók akár egy burkolt adószedők !
Jegy árat emel... Rába nyereséges onnan kiveszi a járulékot,nyereséget ....
Szóval érdemes számolni !..."

...na, ha "számolok", akkor én a buszgyártásba "ugrást", úgy elkerülném, mint "Szent Pál az oláhokat"...!

...merthogy, például nálunk az "alfáknál", 350 Ft egy jegy, ami Budapesten csak most lesz, na így "az jött ki", hogy az utas szám, minimum 20 - 30 %-os csökkenéssel "reagált"...!
...persze, ebbe alaposan "bele játszott", az "alfák" konstrukciója is, meg a bérszínvonal alakulása, stb....!

...a tömegközlekedés helyett, brutálisan megnőtt a kerékpáros forgalom, hiszen egészségesebb, gyorsabb is, de főleg gazdaságosabb...!
...olyan a helyzet, - az utasszámok alapján -, hogyha megszüntetnék a "Horn bérletet", - a csúcsforgalmi 1,5-2 órás időszakon kívül, gyakorlatilag elég volna taxival ellátni a tömegközlekedési igényeket...!
...azaz, a buszgyártásra - a valóságban - nem lenne szükség...!!!
...talán, a főváros egyes vonalai kivételével, ám ott is sok vonal válna szükségtelenné...!
...és, úgy tűnik, ez nem csak hazai jelenség...!
...talán a hibridbuszok fejlesztése hozhatna jelentős költségcsökkentést, amivel talán vissza térhet, az utazó közönség jelentősebb része...!

...stb. stb. stb...!
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 03. 13:20
Előzmény: #61209  Törölt felhasználó
#61212
Ebitda 12 %
A 8 %al én nem vagyok megelégedve !

De én a sajáttőke "növekedést" figyelem !
ROE

Eddig bejött !
Illetve mostmár szerintem a Rábánál mint befektetésnél megnőtt a jelentősége
Törölt felhasználó 2012. 11. 03. 13:17
Előzmény: #61209  Törölt felhasználó
#61211
...hmm...!

...jó úton jársz...!
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 03. 13:11
Előzmény: #61209  Törölt felhasználó
#61210
Nem érdeke az államnak a Rábából a szolgáltatókba tolni a zsét !
Gondold végig !
Szolgáltatók akár egy burkolt adószedők !
Jegy árat emel... Rába nyereséges onnan kiveszi a járulékot,nyereséget ....
Szóval érdemes számolni !
2 év és részvényenként 150-200 nyereséget tud a Rába !

Lehet hogy "elkelt" a telek !

Törölt felhasználó 2012. 11. 03. 12:42
Előzmény: #61201  pancserlama.
#61209
Felesleges. Nem az árbevétel a kérdéses, hanem az ebitda. Az árbevétel simán meglehet ennyi ( megfelelő számú busszal ), viszont ha nem hozza a 8%-os ebitda-t erre, akkor ott testüreg motozás lesz.
De azért is felesleges még ezzel számolni, mert érdemi nyilatkozat nem történt, másrészt itt van az útban az a fránya ingatlan. Ha nem kerül be minimum 4+ MRD értékben a mérlegbe SOS, akkor rövid időn belül csúnya tulajdonosi háború kezdődik. Aztán ott lehet, hogy elszáll az egész.

..Csak azt nem értem miért nem teszik bele a mérlegbe az ingatlant..
Törölt felhasználó 2012. 11. 03. 12:10
Előzmény: #61206  Törölt felhasználó
#61208
...hmm...!

"...Ki mondta, hogy nem tanultak a múlt hibáiból???..."

...hát én, "Nantal45"...!

...merthogy, - ugye -, a Jármű Kft. csak "bele mászott" az S91 fejlesztésébe és gyártásába, a 2001 évi "buszgyártás leépítés" után...!
...oszt', megint kapott egy "macsarit", még szerencse, hogy a fejlesztéseiket a norvégok megvették...!
...de, még így is horribilis veszteségben lehet, ez a fejlesztésük...!
...még akkor is, ha jól sikerült, akkor sem nyereséges...!!!
...jó...! ...tudom, kockázat nélkül nincs eredmény...!
...bocsi, de azért "csaholok", mert egy horribilis kudarc, meg egy "fél siker" után, - nekem részvényesnek -, borzalmasan nem hiányzik, egy horribilis újabb "macsari"...!
Törölt felhasználó 2012. 11. 03. 11:45
Előzmény: #61196  Törölt felhasználó
#61207
...hmm...!

...a duplázásért elnézéseteket kérem, de fogalmam sincs, "hogy jött ez így össze"...!

...ami meg, az árfolyam várakozásaidat illeti, azok nagyon is reálisak volnának, SŐT, - ha az összes ingatlant -, VALÓS értékben, tartalmazná a mérleg...!!!

...horribilis ingatlan értéken "csücsül" ám a Rába...!!!

...de már annyiszor leírtuk, ám úgy tűnik, "1702" taktikájára lesz szükségünk, mindegyikőnk kommentje után írva...! ...:-(((...!
Törölt felhasználó 2012. 11. 03. 11:34
Előzmény: #61202  Törölt felhasználó
#61206
"...előtte kell jelezni a "sofőrnek", hogy "a kanyar után, szakadék jön", annak, aki már járt, ezen az úton...!"

Éppen ezt mondom. Ki mondta, hogy nem tanultak a múlt hibáiból??? Mert Te folyamatosan ezt mondod, mintha ezt akarnád mantrázni. Szerintem a Rábánál is tisztában vannak azzal, hogy mi volt, sőt Veled ellentétben azzal is, hogy mi az elképzelésük, terveik. (mi lesz) Te pedig a múlt alapján minden kérdésben negatívan nyilatkozol.
Tegnap is írtam, így parttalan a dolog.

A hivatalos nyilatkozat után érdemes ezt folytatni.

Törölt felhasználó 2012. 11. 03. 11:30
Előzmény: #61202  Törölt felhasználó
#61205
"...hááááát, a cikket olvasva, mintha kifejezetten észak európai megrendelésekről olvastam volna, ami ugye a klimatikus viszonyokra tekintettel, nem ugyan az a körülmény, mint ami Magyarországon várna rá...! "

A nem túl sikeres modellt Tigus írta, de erre nem utalt semmi az eredeti cikkben. Csupán arról, hogy párszáz darabbal csökkent a megrendelésük.
Nem volt szó a nem túl sikeres klímáról sem, ezt mi beszéltük. Ezt meg kell oldani, ahogy írod honosítani kell. Természetesen, ha még mindig a tizenéves minőségűek. Ezt nem tudjuk, találgatunk.

A Volvo 7700 viszont 100%-ig szélesebb, mint a régi Ikarusok. Meg kell várni, hogy lesz-e belőle valami, melyik modellről van szó, és a Google-ben meg kell nézni a paramétereket.

Szépet Nektek!
Törölt felhasználó 2012. 11. 03. 11:24
Előzmény: #61202  Törölt felhasználó
#61204
Azt tudom, hogy a Volvo 7700 érzetre és látványra is szélesebb, mint az Ikarus.
Törölt felhasználó 2012. 11. 03. 11:19
Előzmény: #61194  Törölt felhasználó
#61203
...hmm...!

..."luigiano"..!

"..Ez egy másik modell..."

...hááááááát, elnézve az általad adott linkben lévő fotót (amit köszönök), bizony nagyon is "alfás"...!!!
...persze nem a külseje alapján...!
...hanem, a belseje után ítélve, amit enged láttatni...!
...aztán, azt még nem írtam le, hogy becslésem okán, mintha az "alfa", kb. 20 cm-rel keskenyebb konstrukció lenne, mint az Ikarus...!
...következésképen, nyilván a Volvo is ennyivel keskenyebb lehet, hiszen Volvo alvázra épült, az "alfa"...!!!
...na, ha ez így igaz, akkor - szerintem -, az életben nincs mód, a Volvóból Ikarus "utasbarát" járgányt "kalapálni"...!
...akárhogy reménykedünk is...!

...és azok a "gyártási sablonok" is átalakításra szorulnak, amit a know-how-val adnak, oszt mibe sem kerül ez...!
...persze, az "áttervezéssel", próbákkal, kísérletekkel, lehet jó buszt "kihozni", de ez időben, nem egy szűk év intervallumba és költségbe esik...!

...aztán:

"...Több, mint egy évtizeddel újabb fejlesztés, többezres darabszámban, Európában megrendelve..."

...hááááát, a cikket olvasva, mintha kifejezetten észak európai megrendelésekről olvastam volna, ami ugye a klimatikus viszonyokra tekintettel, nem ugyan az a körülmény, mint ami Magyarországon várna rá...!

...oszt', nagyon jó lenne, ha ezt mi részvényesek is "betudnánk emelni", merthogy a döntés, bizony a szavazatainkon múlik...!!! ...:-)))...!
...(most röhögő görcsöt kaptam!)...!

...aztán:

"...Meglátjuk az új busz paramétereit, aztán visszatérünk rá...!

...Te "luigiano", akkor már "fújhatjuk"...!
...előtte kell jelezni a "sofőrnek", hogy "a kanyar után, szakadék jön", annak, aki már járt, ezen az úton...!
Törölt felhasználó 2012. 11. 03. 11:18
Előzmény: #61194  Törölt felhasználó
#61202
...hmm...!

..."luigiano"..!

"..Ez egy másik modell..."

...hááááááát, elnézve az általad adott linkben lévő fotót (amit köszönök), bizony nagyon is "alfás"...!!!
...persze nem a külseje alapján...!
...hanem, a belseje után ítélve, amit enged láttatni...!
...aztán, azt még nem írtam le, hogy becslésem okán, mintha az "alfa", kb. 20 cm-rel keskenyebb konstrukció lenne, mint az Ikarus...!
...következésképen, nyilván a Volvo is ennyivel keskenyebb lehet, hiszen Volvo alvázra épült, az "alfa"...!!!
...na, ha ez így igaz, akkor - szerintem -, az életben nincs mód, a Volvóból Ikarus "utasbarát" járgányt "kalapálni"...!
...akárhogy reménykedünk is...!

...és azok a "gyártási sablonok" is átalakításra szorulnak, amit a know-how-val adnak, oszt mibe sem kerül ez...!
...persze, az "áttervezéssel", próbákkal, kísérletekkel, lehet jó buszt "kihozni", de ez időben, nem egy szűk év intervallumba és költségbe esik...!

...aztán:

"...Több, mint egy évtizeddel újabb fejlesztés, többezres darabszámban, Európában megrendelve..."

...hááááát, a cikket olvasva, mintha kifejezetten észak európai megrendelésekről olvastam volna, ami ugye a klimatikus viszonyokra tekintettel, nem ugyan az a körülmény, mint ami Magyarországon várna rá...!

...oszt', nagyon jó lenne, ha ezt mi részvényesek is "betudnánk emelni", merthogy a döntés, bizony a szavazatainkon múlik...!!! ...:-)))...!
...(most röhögő görcsöt kaptam!)...!

...aztán:

"...Meglátjuk az új busz paramétereit, aztán visszatérünk rá...!

...Te "luigiano", akkor már "fújhatjuk"...!
...előtte kell jelezni a "sofőrnek", hogy "a kanyar után, szakadék jön", annak, aki már járt, ezen az úton...!
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 03. 10:59
Előzmény: #61197  pancserlama.
#61201
1702,watson,tigus......
Számolok, kockásfüzet...

2014-2015
90-100 Mrd árbevétel nagyon elrugaszkodott ?

Topik gazda

pancserlama
4 3 4

aktív fórumozók