Topiknyitó: Törölt felhasználó 2003. 02. 23. 12:07

Rába és a láma  

Vasárnapi ebéd előtt a korcsmában.
Egy tisztességes spekuláns mivel is kezdi vasárnapi programját?
Míg élete párja a vasárnapi ebédet kotyvasztja, menekülésre adja fejét.
A boszorkány üstben rotyogó, ebédnek nevezett főzet felajzó illata elöl, kénytelen a közeli intézmény, barackpálinka és a savanyú sör illatával átitatott intézménybe menekülni.
Felüdítő érzés a boszorkánykonyha légköre (Ne egyél bele, mert pofán váglak…..!!! Mondtam már cigivel kifelé…..!!! Lehet, hogy anyád úgy csinálja de…….!!!) után a hím egyedektől enyhén izzadságszagú helyiség zsivaja.
Mivel a társasába láma későn érkezvén, a jelenléti ív aláírását követően beáll a söntéspunt előtt kígyózó két ember mögé és Béla harsány kiáltásának eleget téve, előveszi pénztárcáját.
Megért ő mosollyal figyeli Ica (Ő a csapos) dekoltázsát, himbálózó kebleit és zsonglőröket meghazudtoló kacsóját.
Fantasztik us, ahogy az üvegre szerelt fém mütyürrel önti a mérőpohárba a sárgán csillogó párlatot.
Kimérve a mennyiséget egy ügyes mozdulattal, még profi brókert is meghazudtoló póker arccal (fapofával), felét a vendég poharába önti, míg másik felét a kocsma nyereség alapjában hagyja.
Lámát a révedezésből, Ica (Ő a csapos) turbékoló hangja zavarja meg.
-Mi és mennyi pancserkám?
Láma az erotikus hangnemtől zavarba esve, tévesen értelmezi a kérdést, a hatalmas keblekre szegezi tekintettét, majd elrévedezve válaszol.
-RÁBÁt és sokat!!
Ica (Ő a csapos) hatalmas kék szemeit tágra nyitja és őszinte áhítattal bele ordít lámánk képébe.
-Mi van!!??
Majd rövid, rokoni és egyéb anatómiai színfoltokkal tarkított szópárbajt követően, tisztázódik a rendelés tárgya, és végre láma megindulhat a baracknak nevezett gyümölcs párlatával megpakolt tálcával (ÁNTSZ által előirt rozsdamentes) tőzsdei spekulációkban megedződőt társasága felé.
Béla falkavezérhez híven, maga elé húzza a tálcát és egy feles lehörpintését követően, felvállalja az előkóstoló szerepét, majd a leosztás felelősségteljes feladatát.
Lámában a (egy nekem, egy neked, majd ismét egy nekem) teátrális leosztás, némi gyanakvást kelt a testvéries megosztás elvében, de hát egy jó barátban és a brókerében csak megbízik az ember.
B.Béla a benyelt maligánfok a megspórolt fizetőeszköz okozta jóérzés jeléül, egy nagyot csettintett nyelvével, miközben Jenö (Barátai közt Nyuszika) cigarettájából egy szálat lenyúlt.
Miközben a füstszűrőt akkurátusan letörte, elgondolkodva az asztalon üresen lévő „feles” poharakat számolta.
A meztelen cigarettát szája szélébe rakva, láma felé fordult, miközben a mozdulatban benne volt TŰZET!! , feltette szokásos kérdését.
-Na mit vettél??
Láma csodálattal teli félelemmel figyelte Bélát.
A várható szemrehányástól, halkan, suttogva válaszolt.
-Rábát.
N éma csend lett a műintézményben.
Csak egy eltévedt tekegolyóként ide-oda pattogó vendég a mosdó ajtót elfelejtvén kinyitni zavarta meg a csendet.
De az ajtó mellet erre az esetekre rendszeresítet székre leülve ö is elcsendesedett.
Béla elgondolkodva szögezte tekintetét a tálcán szaporodási céllal ügyködő, két légyre, majd egy határozott mozdulattal megzavarva ténykedésüket.
Csend esen megszólalt.
Helyes.
A higgadt helyeslés, a társaságban nyomasztóan uralkodó félelmet, karmesteri pálca intését felelevenítően elhessegette és újra helyreállt a békés zsibongás.
Egy darabig még egyesek szemén látszott a bizonytalanság és óvatosan sandítottak Béla felé.
De lassan mindenki meggyőződött arról, hogy Béla elméje nem háborodott meg és a helyeslése az egy szokványostól eltérő de őszinte.
Rövidesen mindenkiben tudatosodott, és lassan pletykaként terjengeni kezdett hogy az aktuális napi csoda, miszerint Béla igazat adott el ült.
Már csak azért is, mert a „minden csoda három napig tart” Ica (Ő a csapos) által vezette intézményben csak három perc.
Ezt követően már semmi érdemleges nem történt.
Mivel kakukkos órát meghazudtoló pontossággal megjelent Matildka, Jenö (Nyuszika) felesége és házi fodrászuk kreatívságát a fején hordozva jelezte, hogy cselédként foglalkoztatott anyósa elkészült az ebéddel.
Miáltal az ékes társaságot feloszlatja.
Egyesek szerint Matildka híd és egyéb blokádokban hatékony szerepet vállalhatna a rendfenntartó erők költséges bevetése helyett, de ennek hangzatosabb jelét nem merték adni.
Így hát a Rába befektetés bővebb kitárgyalása Bélával, vélhetően a következő szabadfoglalkozásra tolódik.
Béla engedvén az erőszaknak kihörpintette a maradék maligánokat az asztalon lévő poharakból és belegyező bólintással fel állt és hallgatólagos beleegyezését adta a társaság távozásához.
lama
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2012. 11. 01. 20:21
Előzmény: #61078  Törölt felhasználó
#61080
...hmm...!

Ha megfúrjuk az elkártyázását, az brilliáns. Sokkal szerencsésebb , mintha elkártyáznánk, vagy megfúrnánk. :P

..Csak azt nem értem miért nem teszik bele a mérlegbe az ingatlant.. :)


pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 01. 20:16
Előzmény: #61072  tigus7313
#61079
Még valami
Ha menedzsment ezt nem fogadja és nem lelkesedik !
Vagy "erőltetni kelett" azonnal vissza kell hívni őket !

Ez a Rába életében egy nem mindennapi kitőrési lehetőség !
Még akkor is ha a 2013 évi nyereséget felemészti !
(Amit nem hiszek sőt !)
A korcsma mint kisrészvényes a nagytulajdonos ezirányú törekvéseit
teljes mellszélességgel támogatja !

Továbbra is a nagy kérdés a tőke !
Törölt felhasználó 2012. 11. 01. 20:14
Előzmény: #61076  pancserlama.
#61078
Én azért a békesség kedvéért szeretnék látni egy (meghiúsulás esetén a beruházás teljes összegét lefedő MFB-s bankgaranciával megtámogatott) minimum 5 évre szóló, negyedévenkénti elszámolású Volán és/vagy BKK megrendelést is a beruházás bejelentésével egyidőben.
Különben a más területeken elért ebtida elkártyázását megfúrjuk.

..Csak azt nem értem miért nem teszik bele a mérlegbe az ingatlant..
Törölt felhasználó 2012. 11. 01. 20:14
Előzmény: #61070  tigus7313
#61077
"egy nem túl sikeres modell licenszével? "

Ezt egyébként nem láttam az általam újraolvasott cikkben. Kevesebbet rendeltek belőle, mint annyi másból is; gondolom a válság okán.
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 01. 20:05
Előzmény: #61075  Törölt felhasználó
#61076
Azt kell figyelni Pintér mit nyilatkozik az üzem kapacitással kapcsolatban !
Oroszok a MOL vételt honorálni fogják !

Tigus szkeptikus vagy !
Én még emlékszem a keleti Ikarus nagyságrendre !
Mai napig keleten emlegetik és jó értelemben !
Ha 1000 db feletti az üzem kapacitása Rába 5 találat !
Törölt felhasználó 2012. 11. 01. 19:58
Előzmény: #61070  tigus7313
#61075
Sajnos azt kell mondjam, hogy egy (nyugaton)nem túl sikeres modell nagyságrenddel sikeresebb lehet nálunk, a leamortizálódott buszparkunk megújítására. ...és olcsóbb a beszerzése is a vállalatoknak, mint a leghúzóbb modellek. (sokszor használt járműveket veszünk) Ezek viszont teljesen újak lesznek.
Épp a napokban láttam az új metrót; az pl. totál égés, és a franciáknak fizetünk érte egy valag pénzt. Pont sehogy sem néz ki, egyetlen előnye az átjárhatóság, de úgy sírtak a fékei, hogy borzasztó volt hallgatni...szerintem le kellene állítani a behozatalukat, sok gond lesz velük.

Szóval ez a Volvo modell így kedvező áron megszerezhető és bizony már nagyon konkrét. ...és ha kedvező áron tudjuk gyártani, akkor keleten is lehet irántuk érdeklődés, ha pár év múlva kielégítik a magyar piacot.
Ez szerintem ütős lesz.
...és szertintem az is ütős, hogy felívelőben a Rába, nőnek a megrendelések, nagyobbak a volumenek, hosszabbtávúak.
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 01. 19:54
Előzmény: #61070  tigus7313
#61074
Tigus
Ha Ikarus lesz a márkanév kenterbe ver minden gyártót !
Kelet felbecsülhetetlen nagy piaca !
Én kezdek egyre nyugodtabb lenni !))
Törölt felhasználó 2012. 11. 01. 19:53
Előzmény: #61070  tigus7313
#61073
A növekedési sztori megvan.
Az már más kérdés,hogy ez néhány év múlva balul is elsülhet.Minden befektetésben van kockázat.

tigus7313 2012. 11. 01. 19:53
Előzmény: #61070  tigus7313
#61072
link

Credo hattyúdal?

pedig ebben már agyondicsérte a Rábát, és sütgette a Volán tendert is.
Törölt felhasználó 2012. 11. 01. 19:47
Előzmény: #61069  Törölt felhasználó
#61071
Most már azért mindenki elkezdhet hinni a dologban.

"A legfrissebb hírek szerint egy jövőre bezáró svédországi busz-összeszerelő üzem berendezéseit szerezhetik meg a győriek a Rába-Volvo autóbusz magyarországi gyártásához."

Ez egyre konkrétabb...
tigus7313 2012. 11. 01. 19:42
Előzmény: #61069  Törölt felhasználó
#61070
és ezt kell a nyakba venni?

link

"A cégcsoport az új autóbusz bemutatásával lezárja 2008 óta tartó, összességében több milliárd forint költségigényű fejlesztési programját és felkészülten várja a Volán társaságok buszbeszerzési tendereit."

több milliárd-éveken át történő fejlesztés!

egy bezáró (rentábilitási probléma miatt) üzem megvásárolt eszközeivel, egy nem túl sikeres modell licenszével?
egy politikai ígéretre alapozva?

ajajjjj.

ha ebbe belemegy a menedzsment....és veszteség lesz belőle.....
persze nem az állami döntéshozót (nyomásgyakorlót) fogják elővenni (aki már ott sem lesz akkora)
Törölt felhasználó 2012. 11. 01. 19:28
Előzmény: #61068  Törölt felhasználó
#61069
Főoldal

2012. november 01., csütörtök, 19:20 • Utolsó frissítés: 6 perce
Szerző: Muck Tibor

A legfrissebb hírek szerint egy jövőre bezáró svédországi busz-összeszerelő üzem berendezéseit szerezhetik meg a győriek a Rába-Volvo autóbusz magyarországi gyártásához.

Tegnap reggel járta körbe az internetet a HVG hetilapban a múlt héten megjelent információ, hogy a tavasszal többségi állami tulajdonba került Rábából – a gyár vezetőinek tiltakozása ellenére – buszgyártót akar faragni a kormány, és hogy a győriek most a svéd Volvóval keresik az együttműködést az ezredfordulón már kipróbált és balul elsült autóbuszgyártás felélesztésére (link). A HVG legfrissebb, hivatalosan meg nem erősített híre szerint az a lehetőség is felmerült, hogy a svédországi Säffle városban lévő buszkarosszáló üzem berendezéseit hozzák Magyarországra.

Ez a lépés mindenesetre kézenfekvő lenne, a Volvo ugyanis október elején bejelentette, hogy az alig kilencezer lakosú délnyugat-svédországi városkában lévő 400 fős üzemét a jövő nyáron bezárja, és kizárólag a lengyelországi Wroclawban folytatja a buszgyártást. Az 1913 óta működő (és 1981 óta a Volvo kezében lévő) üzem leállítását az európai piac pangásával és az árakat lenyomó túlkínálattal indokolták; azóta az is nyilvánosságra került, hogy az idei harmadik negyedévben a svéd gyártó csupán 2137 buszt tudott eladni az egy évvel korábbi 2954-gyel szemben. A Volvónak egyébként futóműveket szállító Rábának viszont – már ha semmiképpen nem úszhatja meg az autóbuszgyártást – kapóra jönnének a Svédországban fölöslegessé váló berendezések, miután két évig tartó, vaskosan veszteséges előző buszos kalandjának 2001-es befejezésekor a teljes kapacitását fölszámolta.

A buszgyártásban azonban nem a berendezések a legfontosabbak, hanem a rutinos munkáskezek (lásd keretes írásunkat). Győrben pedig már csak azért sem lesz egyszerű máról holnapra hozzáértő csapatot toborozni, mert az Audi is bővítésre készül, és a német márka ottani gyárában (mérlegbeszámolója szerint) tavaly 7,9 millió forint volt a személyi jellegű ráfordítások egy főre jutó átlaga a Rába-Jármű Kft. 4,2 milliójával szemben.

A Volvo egyébként (amely a személyautó-gyártást és vele a márka használatának jogát még 1999-ben eladta a Fordnak, az pedig két éve a kínai Geelynek) nem elsősorban buszgyártó cég. Főleg önjáró alvázakat készít – motorral, sebváltóval, futóművekkel: csak be kell ülni a vezetőülésükbe, és elfordítani a kulcsot –, amelyek a legkülönfélébb teherautók, buszok, egyéb haszonjárművek alá kerülhetnek. Alvázait sokszor kisebb gyártók veszik meg, hogy ők építsenek rájuk komplett járművet – ilyen volt a kétezres évek közepén a székesfehérvári Alfa Busz is, amelyet azóta már fölszámoltak –, de persze magának a Volvónak is vannak karosszálóüzemei. A most bezárásra ítélt säfflei üzemben is csak a karosszériák kerültek rá az alvázakra.

Ugyanez a helyzet az 1996-ban alapított, négyszer nagyobb wroclawi egységgel, amelyet 2000-re fejlesztettek a Volvo legnagyobb európai autóbusz-összeszerelő üzemévé – miután a svédek 1991-től hat éven át hiába kilincseltek Budapesten, hogy az egyre kilátástalanabb helyzetben lévő Ikarust megvásárolhassák. Ha tehát minden a friss kormányzati tervek szerint alakul, a másfél–két évtizeddel ezelőtti forgatókönyv válhat most valóra, csak sokkal szerényebb kivitelben: Volvo-klón buszok készülhetnek a Rába-gyárban, esetleg – a nemzeti nosztalgia jegyében – a Széles Gábor-féle Műszertechnikától visszavásárolt Ikarus-logóval. És persze, a konstrukcióból adódóan, jóval drágábban, mint amire az utóbbi tízegynéhány évben felnőtt, az állami buszvásárlási stop által szorongatott magyar magánbuszgyártók képesek – de ha a gyártó is és a vásárló (Volán vállalatok, BKV) is állami cég, akkor a pénz nyilván nem számít.
Kézi munka

A buszgyártásban, a nagy sorozatszámok miatt magasan automatizált személygépkocsi-iparral szemben, világszerte a kézi munka dominál. A méretre vágott acél zártszelvényeket (tulajdonképpen szögletes csöveket) előre megkonstruált sablonokba illesztik, és kézzel hegesztik össze belőlük az alvázat, a két oldal-, a homlok- és a hátfal meg a tető szerkezetét, majd azokból a komplett vázat. Ugyancsak kézi munkával ragasztják fel a homlok-, a hátfal és a tető ma – már jellemzően műanyag –, illetve az oldalfalak alumíniumlemez borítását, majd az ablakokat. A hézagokat kéziszerszámmal tömítik, kézi munkával szerelik be a motort, a sebességváltót, a futóművet, valamint az egyéb hozzávalókat, és persze az utastér berendezése, a jármű „fölöltöztetése” is így történik.
Törölt felhasználó 2012. 11. 01. 18:22
Előzmény: #61057  tigus7313
#61068
...hmm...!

...jó hogy írod:

"...ezt törvényben nem lehet jól leszabályozni (nem véletlen, hogy az IFRS esetében is CSAK a befektetési ingatlanokra érvényes a piaci érték kimutatási kötelezetség), mert mit ér egy gyárcsarnok? ha termelnek vele, mit ér ha nem, mit ér ha végelszámolják a céget? annyi érték, ahány felhasználási mód.
vagy éppen milyen módon értékeljük, hozam alapon? összehasonlító ár? vagy éppen újraelőáálítási érték? a három különböző érték esetén melyik az elfogadott?"

..."tigus"...!

...ez valóban nem törvényi "akármi", de még azt is lehetne belőle csinálni, nem is nagy "kunszt"...!

...merthogy, a termelési ingatlanok értékeit, - bizony -, az "újra előállítási érték" alapján KELL értékelni, hiszen nélkülük, a termelés sem jöhet létre, ami nélkül, a termelés nyeresége, vagy vesztesége sem keletkezhetne...!

...na most...!
...ha egyszer, valóság hűen megtörténik az értékbecslésük, - egy adott időpontban -, onnantól kezdődően, - egy meghatározott idő intervallumon belül (max: 10 év, min: 5 év), elég csak indexálással aktualizálni az értékeiket, minden könyvelési időszak végén...!
...így csak ritkán szükséges költséggel terhelni a céget, sőt, egyszerre való "tömeg" becslés, - fajlagos költsége -, akár 50 %-ra is leesik, az egyedi becslések költségeihez képest...!!!
...de még a 10 %-os érték sem elképzelhetetlen, hiszen az igazi munka, az összehasonlító értékek beszerzése, illetve a felmérések elvégzése (és nem kell minden becslésnél elvégezni a felméréseket, csak a változásokat, stb.)...!
...szóval érteni szükséges a megbízáshoz is, mert sokba kerülhet, a kontárság...!!!

...stb. stb. stb...!
Törölt felhasználó 2012. 11. 01. 16:09
Előzmény: #61057  tigus7313
#61067
...hozok egy "pofára esési" példát önkormányzati területről, a valótlan értéken való nyilvántartás, hátrányáról:

...történt egyszer, hogy egy közcélú ingatlan építése okán, az önkormányzat nem volt hajlandó megegyezni a kisajátítottal a cserében, merthogy azt az ingatlant amit cserébe kért a kisajátított, azt ingyen gazdagodásnak tekintette, mondván hogy annak valós értéke, jócskán meghaladja a kisajátítási értéket...!
...a kisajátított ráfizetésre is hajlandó volt, mégsem jött létre a csere...!
...bíróság végül megítélte a csere jogosságát, ám nem határozta meg a csere tárgyát...!
...kezdődött elölről az alkudozás, de így sem jött létre...!
...amikor is, - háttér tanácsomra -, végrehajtást kért, az önkormányzat ellen...!
...a végrehajtó meg bekérte az önkormányzat összes ingatlanának kimutatását, meg a nyilvántartási értékeit...!
...amikor ez beérkezett, - persze nagyon hiányos volt -, ám a végrehajtó azt kérdezte a delikvenstől, tud-e ezekből választani olyat, amelyik összegben és elfogadhatóságban megfelel neki...?
...talált...!!!
...de olyat, hogy a "polgi", meg a "közgyüli", a falnak ment az eredménytől...!
...nem is beszélve a közfelháborodásról, amit persze, csitítani, meg elhallgattatni próbáltak, a politikai hátrány mérséklése okán...!
...be is jött, mert az ellenzék partner volt ebben...!
...kb. 20-30 szoros valós értékű ingatlant "hajtott végre" a végrehajtó, a nyilvántartási értékek, "slendriánsága" okán...!!!
...de még így is jobban jártak, mintha megint "befékeztek" volna, mert több mint 1 mrdFt támogatást buktak volna, ha vitatják az értéket...!!!

...és ez az az "elfogadhatatlan" veszély, - számomra -, meg minden részvényese számára a Rábának, hogy hihetetlen "bukót" csinálhatnak, az ilyen nyilvántartás, meg "vételi ajánlat" okán...!!!
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 01. 15:30
Előzmény: #61065  Törölt felhasználó
#61066
Nézd antal
Összevonták a volánokat
A holdingokhoz felkerül a közbesz.. kiírják variálják felebezik..stb
Szóval mire ez összeáll addigra matyó hímzés is kerül a buszokra.
Szóval az előkészítés nem gond.

Ami most a gond a gyenge Q3 !
Törölt felhasználó 2012. 11. 01. 15:06
Előzmény: #61064  pancserlama.
#61065
...hmm...!

...ilyenkor van az, hogy az ember keze beleér a bilibe, oszt felébred, amikor odaér, hogy a JOGSZABÁLY, - ugye -, előírja, hogy már a buszokon is kötelező a biztonsági öv, oszt elkezdi számolni a tervezőgép, a lekötési pontok szilárdságát, hát kijön, hogy egy I 200-as gerenda is kevés, szilárdságilag, a 80 fő, ütközési energiájának a felfogására, stb...!
...persze, van megoldás, de "karizmás" főnöknek, szanatóriumba szükséges járnia...!
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 01. 14:14
Előzmény: #61063  Törölt felhasználó
#61064
Egy busz összeszedése nem kutatás téma
Leporolnak pár tervet leülnek pár műhelyel ...
Építenek egy csarnokot és kész !
Esetleg megveszik az egyik kicsit !

Technikai részletkérdés az egész
pár mrd még bele is fér a témába
Törölt felhasználó 2012. 11. 01. 14:04
Előzmény: #61061  pancserlama.
#61063
...hmm...!

"...A fejlesztés, tervezés, szervezés...stb egy éve már folyik csak a lepték volt ismeretlen !"

...ezt honnan vetted...?
...a nyáron még, Pintér azt nyilatkozta, hogy a fejlesztési kapacitása, jó ha 30 %-ban szabad, mert a többit a megrendelők lekötötték...!!!
...vagy "állam apu", már ezt megelőzően is megrendelhette, a buszok kifejlesztését...???
...háááááááááát, nagyon meglepne...!!!
Törölt felhasználó 2012. 11. 01. 13:54
Előzmény: #61057  tigus7313
#61062
...hmm...!

"...ez az a rész, amit egy fejlett (a magyar nem az) tőkepiacon a piaci szereplők pontosan tudnak, vagy sejtik, így a felvásárló nem tudna áron alul (ahogy a tőkepiac engedi) hozzájutni a részvények többségéhez..."

...itthon sem lett volna módja, - még "állam apunak" sem -, hozzájutnia, HA a Tpt szerint járt volna el...!

...merthogy, itthon is előírja ám jogszabály, a részvényesek véleményének a meg tudakolását, a közgyűlésen keresztül...!
...csakhogy, tojtak rá...!

...tehát, igen is, van rá jogszabály, csak többek közt, a Price Waterhaust is "elfelejtette" ezt a szakvéleményében "előhozni", de akárcsak utalni is rá, de egyértelműen...!

...hogy világos is legyek, a Tpt. az "egyebek" feltételek között írja ezt elő, amibe meg beletartozik, az ALAPSZABÁLY előírásai is...!!!
...ott meg a közgyűlés hatásköreiben megtalálható...!!!
...ilyen egyszerű (ma már!)...!
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 01. 13:51
Előzmény: #61060  Törölt felhasználó
#61061
...egyszerűen NINCS, hazai BEVÁLT konstrukciójú busz, a hazai kínálatban...!
Igazad van ezt mondtam én is
A fejlesztés, tervezés, szervezés...stb egy éve már folyik csak a lepték volt ismeretlen !
Szóval jövőre már sorozatba is mehet !
A többit nemértem !)

Topik gazda

pancserlama
4 3 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek