Topiknyitó: Törölt felhasználó 2003. 02. 23. 12:07

Rába és a láma  

Vasárnapi ebéd előtt a korcsmában.
Egy tisztességes spekuláns mivel is kezdi vasárnapi programját?
Míg élete párja a vasárnapi ebédet kotyvasztja, menekülésre adja fejét.
A boszorkány üstben rotyogó, ebédnek nevezett főzet felajzó illata elöl, kénytelen a közeli intézmény, barackpálinka és a savanyú sör illatával átitatott intézménybe menekülni.
Felüdítő érzés a boszorkánykonyha légköre (Ne egyél bele, mert pofán váglak…..!!! Mondtam már cigivel kifelé…..!!! Lehet, hogy anyád úgy csinálja de…….!!!) után a hím egyedektől enyhén izzadságszagú helyiség zsivaja.
Mivel a társasába láma későn érkezvén, a jelenléti ív aláírását követően beáll a söntéspunt előtt kígyózó két ember mögé és Béla harsány kiáltásának eleget téve, előveszi pénztárcáját.
Megért ő mosollyal figyeli Ica (Ő a csapos) dekoltázsát, himbálózó kebleit és zsonglőröket meghazudtoló kacsóját.
Fantasztik us, ahogy az üvegre szerelt fém mütyürrel önti a mérőpohárba a sárgán csillogó párlatot.
Kimérve a mennyiséget egy ügyes mozdulattal, még profi brókert is meghazudtoló póker arccal (fapofával), felét a vendég poharába önti, míg másik felét a kocsma nyereség alapjában hagyja.
Lámát a révedezésből, Ica (Ő a csapos) turbékoló hangja zavarja meg.
-Mi és mennyi pancserkám?
Láma az erotikus hangnemtől zavarba esve, tévesen értelmezi a kérdést, a hatalmas keblekre szegezi tekintettét, majd elrévedezve válaszol.
-RÁBÁt és sokat!!
Ica (Ő a csapos) hatalmas kék szemeit tágra nyitja és őszinte áhítattal bele ordít lámánk képébe.
-Mi van!!??
Majd rövid, rokoni és egyéb anatómiai színfoltokkal tarkított szópárbajt követően, tisztázódik a rendelés tárgya, és végre láma megindulhat a baracknak nevezett gyümölcs párlatával megpakolt tálcával (ÁNTSZ által előirt rozsdamentes) tőzsdei spekulációkban megedződőt társasága felé.
Béla falkavezérhez híven, maga elé húzza a tálcát és egy feles lehörpintését követően, felvállalja az előkóstoló szerepét, majd a leosztás felelősségteljes feladatát.
Lámában a (egy nekem, egy neked, majd ismét egy nekem) teátrális leosztás, némi gyanakvást kelt a testvéries megosztás elvében, de hát egy jó barátban és a brókerében csak megbízik az ember.
B.Béla a benyelt maligánfok a megspórolt fizetőeszköz okozta jóérzés jeléül, egy nagyot csettintett nyelvével, miközben Jenö (Barátai közt Nyuszika) cigarettájából egy szálat lenyúlt.
Miközben a füstszűrőt akkurátusan letörte, elgondolkodva az asztalon üresen lévő „feles” poharakat számolta.
A meztelen cigarettát szája szélébe rakva, láma felé fordult, miközben a mozdulatban benne volt TŰZET!! , feltette szokásos kérdését.
-Na mit vettél??
Láma csodálattal teli félelemmel figyelte Bélát.
A várható szemrehányástól, halkan, suttogva válaszolt.
-Rábát.
N éma csend lett a műintézményben.
Csak egy eltévedt tekegolyóként ide-oda pattogó vendég a mosdó ajtót elfelejtvén kinyitni zavarta meg a csendet.
De az ajtó mellet erre az esetekre rendszeresítet székre leülve ö is elcsendesedett.
Béla elgondolkodva szögezte tekintetét a tálcán szaporodási céllal ügyködő, két légyre, majd egy határozott mozdulattal megzavarva ténykedésüket.
Csend esen megszólalt.
Helyes.
A higgadt helyeslés, a társaságban nyomasztóan uralkodó félelmet, karmesteri pálca intését felelevenítően elhessegette és újra helyreállt a békés zsibongás.
Egy darabig még egyesek szemén látszott a bizonytalanság és óvatosan sandítottak Béla felé.
De lassan mindenki meggyőződött arról, hogy Béla elméje nem háborodott meg és a helyeslése az egy szokványostól eltérő de őszinte.
Rövidesen mindenkiben tudatosodott, és lassan pletykaként terjengeni kezdett hogy az aktuális napi csoda, miszerint Béla igazat adott el ült.
Már csak azért is, mert a „minden csoda három napig tart” Ica (Ő a csapos) által vezette intézményben csak három perc.
Ezt követően már semmi érdemleges nem történt.
Mivel kakukkos órát meghazudtoló pontossággal megjelent Matildka, Jenö (Nyuszika) felesége és házi fodrászuk kreatívságát a fején hordozva jelezte, hogy cselédként foglalkoztatott anyósa elkészült az ebéddel.
Miáltal az ékes társaságot feloszlatja.
Egyesek szerint Matildka híd és egyéb blokádokban hatékony szerepet vállalhatna a rendfenntartó erők költséges bevetése helyett, de ennek hangzatosabb jelét nem merték adni.
Így hát a Rába befektetés bővebb kitárgyalása Bélával, vélhetően a következő szabadfoglalkozásra tolódik.
Béla engedvén az erőszaknak kihörpintette a maradék maligánokat az asztalon lévő poharakból és belegyező bólintással fel állt és hallgatólagos beleegyezését adta a társaság távozásához.
lama
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2012. 11. 04. 21:48
Előzmény: #61257  tigus7313
#61260
...Köszönöm, EZ a LÉNYEG...!
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 04. 20:50
Előzmény: #61257  tigus7313
#61259
Így igaz !
Törölt felhasználó 2012. 11. 04. 19:40
Előzmény: #61253  Törölt felhasználó
#61258
"5.) ...a tőzsdéhez értés...? ...hááááát, aki azt állítja, az nagyot lódít...!"
Ez az utóbbi idők legjobb gondolata tőled... :)
tigus7313 2012. 11. 04. 19:20
Előzmény: #61256  Gomez
#61257
gondok szerintem sincsenek, sőt külpiacokon egész jól alakulnak a dolgok.

gond, egy esetben lehet, ha az állami tulaj az észérvek (megtérülés) ellenére erőltetni fog bármit.
Gomez 2012. 11. 04. 18:55
Előzmény: #61254  pancserlama.
#61256

T. pancserlama!

"Aztán ekkor majd rendbejönnek..." = költőileg, ha Nanti majd rendbe teszi.
Vannak, akik szerint nagy gondjai vannak a Rábának.
Vannak, akik szerint csak kisebbek a gondok.
Mások szerint jó felé halad a Rába útja.

Én optimista vok.

T. Nanti!

A léthez nem feltétlenül szükséges a pf.hu fórumon való kommentelés.
Valószínű, hogy régebben, mint Ön Rába tulaj vagyok. Megelégedésemre.
Tehát egy hajóban (buszban/traktorban) evezünk.

:)

Törölt felhasználó 2012. 11. 04. 18:36
Előzmény: #61249  Törölt felhasználó
#61255
...köszönöm a fáradtságos keresgéléseidet, a linkjeidet még nem volt módom megnyitni, mert megint fagyóba ment, a gépem, de megfogom nyitni, ha "rendbe szedem"...!

...na, úgy tűnik, hogy a Volvo is szerezgeti a tapasztalatait, hát majd meglátjuk mire jut...!

...és igen, végül is a Volvo fogyasztása, - szerintem -, akkor is magasabb, ha a gyárilag ajánlott motort szerelik be, mint az Ikarusok fogyasztása, azonos kapacitású buszok esetén...!

...számomra, ez nem volt nyilvánvaló, ezért is lepett meg, az itthoni közlekedési cég, - tavalyi -, horribilis 1 mrdFt-os vesztesége, aminek az indoklására nem került sor...!
...bár a sofőrök jelzéseiből tudtam a Volvók többlet fogyasztásáról, de ekkora mértékre gondolni sem mertem...!
...azaz, - most már -, van sejtésem, honnan is jöhetett össze, ez a horribilis veszteség...!

...még egyszer köszönöm...!
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 04. 18:00
Előzmény: #61252  pancserlama.
#61254
Gomez
"Aztán ekkor majd rendbe jönnek a Rába dolgai és mehet az árfolyam a csillagokig. :)"

Miért kéne rendbe jönni a Rába gondjainak?
Milyen gondjai vannak?

Törölt felhasználó 2012. 11. 04. 17:44
Előzmény: #61250  Gomez
#61253
...hmm...!

...Kedves "Gomez"...!

...mivel meg is szólított, (vagy hivatkozott rám?) néhány észrevételem, a kommentjére vonatkozóan:

1.) ...nem emlékszem, hogy kommentelt volna ebben a topikban eddig, - de messze nem zárnám ki -, a lényeg hogy számomra Ön ismeretlen, így fogalmam sincs, hogy "hová is tegyem"...?
2.) ...a bemutatkozása, - számomra -, érdekes, mert gépjárműtervezést is megemlít, a szakmai pályáján...!
3.) ...megfigyelése, hogy - valószínűleg - rám gondolt, a "sokszínű" hozzászólásom okán, mintha a hitetlenségét jelezné, hogy ilyesmi "nahát, az lehetetlen"...!
...hát bizony, itt a valóság, hogy lehetséges, merthogy, soha sem tartottak "szakbarbárnak"...!
4.) ...különben, a Volvo kritikáim, - bár mérnök ember vagyok -, mégis, - csak és kizárólag -, UTAS kritika...!!!
...de, az is, a nagyon is megalapozottak közül valók...!
...ritkán lehet, ilyenekhez hozzájutni, komoly felmérések és kutatások (súlyos költségek) nélkül...!
5.) ...a tőzsdéhez értés...? ...hááááát, aki azt állítja, az nagyot lódít...!
...de, vannak szabályok, tapasztalatok és körülmények, amelyekre, illik figyelemmel lenni...!
6.) „...na de, biztos hogy nem álltak sorban, a buszok tervezői, amikor az "észt osztották"...!” ...ha félre érthető (bár nem hiszem!), ez egy igen komoly KRITIKA lenne, akár "gúnnyal" is megfejelve...!
...merthogy, a busztervezők, - állítom -, nemigen használják a terveik tárgyát, - hogy is jönne az már ki (tisztelet a kivételeknek, de nagyon kevesen lehetnek, meg oszt, a szavuk sem sokat érhet!) -, így aztán honnan is lenne tapasztalatuk, az utasok "kínjairól"...!

...stb. stb. stb...!

...egyebekben pedig, köszönöm a kommentjét...!
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 04. 16:41
Előzmény: #61250  Gomez
#61252
Hát a világ már csak ilyen ))
Gomez 2012. 11. 04. 15:42
Előzmény: #61250  Gomez
#61251

Lehet nyugodtan mínuszolni, az igazság fájni szokott.
Nem bántási szándékkal íródott, csak lábjegyzet.
Gomez 2012. 11. 04. 15:36
#61250

Fárasztó (de néhol szórakoztató)a rengeteg sok zagyvaság, amit itt páran összehordanak.
Top pl: „...na de, biztos hogy nem álltak sorban, a buszok tervezői, amikor az "észt osztották"...!” !!!! (betű, vessző szerinti idézet, Volvo vs Nantal45) – Ilyen és hasonló kijelentések egy útkaparótól (aki az anyanyelve helyesírásának elemi szabályait sem képes alkalmazni) módfelett megkérdőjelezik a fórum komolyságát. :(

Van közöttünk néhány polihisztor. Értenek mindenhez!
Építőipar, közgazdaságtan, ingatlan adás-vétel, gépjárműszerkezettan, jog-„ipar”, útépítés, elektronika, vállalat szervezés/irányítás, városfejlesztés, pszichológia, telek spekuláció, gépipari gyártástechnológia, …... stb…stb….

Egyvalamihez nem értenek – a tőzsdéhez!
Az egyik az élete munkáját bukta az OTP-ben, a másik egy családi ház árával szorult be a Rábába, a harmadik … titkolja a bukót, és azt füllenti, hogy nyerőben van….. – De azért ezek a néhányak osztják az eszet, magyarázzák, hogyan kell tőzsdézni/befektetni/spekulálni, mit kellene a Rába, Volvo, stb vezéreknek, mérnököknek, szakiknak csinálniuk, mit kellene mindenki másnak másképp tenniük!! - Mert Ők tudják, tudnak mindent! Csak épp a saját dolgukat nem tudták és baszták el! Akkor, amikor a tőzsde közelébe jöttek.

Én az autószerelői státusztól (ebben volt autóbusz szerelés is!) a járműtervezésig(!!) végigjártam az autóipari szakmai szamárlétrát, de nem veszem a bátorságot és nem ócsárolom egy autóipari világcég tervezőgárdáját. - Mert autós diplomával a zsebemben nem ezt a tisztet adta számomra a Sors!
Álmélkodva figyelem, hogy itt a fórumon néhány, magát autós szakembernek kikiáltó Rába tulajdonostárs ontja magából a „jobbnál-jobb” gjműszakmai megoldási lehetőségeket, amiket az általuk tudatlannak vélt autós tervezőmérnökök nem alkalmaznak.

Nanti! Sztem szegődj el a Volvo-Rábához és mindenféle vonatkozásban (gazdaság, pénzügy, telek, műszaki termékfejlesztés /különös tekintettel a Volvo buszok ergonómiai szempontból – szerinted - silány belső kialakítására/, „hibrid futóművek frappáns megoldása”, profitabilitás, tőzsdei árfolyam karbantartás, gyártástechnológiai-/anyagmozgatási –folyamatok, munkavédelmi kockázatelemzések, … stb) tedd rendbe ezt a kócerájt! Mert a hsz-eidből az tűnik ki, hogy ezekre mind „rálátásod” van.
Aztán ekkor majd rendbe jönnek a Rába dolgai és mehet az árfolyam a csillagokig. :)

Törölt felhasználó 2012. 11. 04. 13:14
Előzmény: #61248  Törölt felhasználó
#61249
...és a 12:30-kor belinkelt cikkben lévő képeken ez is jól látszik:

"Az újonnan bemutatott 8900-as kivitel alacsonypadlós részén az üléseket magas dobogók helyett alacsonyabban, közvetlenül a padlóhoz rögzítve helyezték el. A középső ajtó mögött változatlan maradt az üléskialakítás"

Mintha Antinak gyártották volna. Ezért mindenképp fel kell utaznia Pestre, és kipróbálni majd a buszokat.
Törölt felhasználó 2012. 11. 04. 13:07
Előzmény: #61246  Törölt felhasználó
#61248
...és még valami.

Az Ikarusok hírből sem ismerték a klímát, ezért is sántít az összehasonlíztás. (tudom, nagyobbak voltak az ablakai, de a világ sajnos (egyelőre) a klíma felé mozdult el, nem a nagyméretű, nyitható ablakok irányába.)

Szóval klímást klímással érdemes, kell hasonlítani!

...és klíma átlag 2 hónapig sem megy.
Törölt felhasználó 2012. 11. 04. 12:58
Előzmény: #61246  Törölt felhasználó
#61247
Számomra az eddigi lényeg:

"Akárcsak a hajtásláncot, amely a felépítmény konstrukciójához hasonlóan gyökeresen megújult az elődtípusokéhoz képest. Az eddigi 12 literes motort a Volvo kompaktabb, könnyebb, korszerűbb, takarékosabb és akár az Euro 5-nél szigorúbb EEV környezetvédelmi minősítéssel is rendelkezésre álló, 7,1 literes, 290 lóerős dízelmotorja váltotta fel. Ezenkívül a háromtengelyes modellek a Volvo 9,4 literes, 380 lóerős motorjával is rendelhetőek. A kisebb motor részecskeszűrővel is felszerelhető, míg mindkét erőforrás száz százalékos biodízellel is üzemelhet."

Tehát, ha továbbra is kicsinek minősülne a 7,1-es motor, akkor sem kell 12 literest választani, hiszen ott a 9,4-es, 380 lóerős motor...EURO 5-nél szigorúbb minősítéssel!!!

Vagy egy király Rába motor választható, ha van ennél jobb a kínálatban. Van???
Átszereljük a régi Ikarusokból. (nem hagyhattam ki) :P

Jó lesz ez, nagyon is!!!
Törölt felhasználó 2012. 11. 04. 12:53
Előzmény: #61245  Törölt felhasználó
#61246
Látom már, hogy mivel kapcsolatban írtad:
"A BKV által beszerzett Volvo 7700A buszok nem mondhatók minden tekintetben sikeresnek. A járműveket a gyártó cég tanácsa ellenére a kisebb, hétliteres hengerűrtartalmú dízelmotor-változattal rendelték meg, amely nagy utasterhelésnél és különösen nyáron, ha a klíma-berendezés is működik, csak erőltetett üzemben képes mozgatni a 18 méteres járművet. A fogyasztás ilyenkor eléri a 65-80 litert 100 kilométeren, ami a régi Ikarus 280-as típus üzemanyag normájának közel a duplája és ez igen költségessé teszi a Volvók üzemeltetését."

Nincs mese, meg kell fogadni a gyártó ajánlását, ez van. Ahogy látom, ez sem a Volvo hibája, hanem a spórolni akaró városvezetésé, így hosszabb távon viszont nem spórolnak. Persze ismét teljesebb lenne a kép, ha az év nagyobb részét kitevő klíma nélküli, illetve a forszírozott utasterhelés nélküli fogyasztásokat is összehasonlítanák, mondjuk éves futásteljesítményre vetítve.

DE! Ez a Volvo 7700-ra vonatkozik. Már nem erről a típusról beszélünk, hanem az új modellről, motorokról. ...és motort szabadon választhatsz bele...szerintem. Főleg, ha Te gyártod.
Törölt felhasználó 2012. 11. 04. 12:42
Előzmény: #61244  Törölt felhasználó
#61245
Az alacsonypadlós kivitel látszik a képeken, de szerintem az összes modell hasonló ebben a kérdésben. Nem fogok ezügyben nyomozni, így Rád vár a feladat Anti, hogy meggyőzz arról, hogy a hasonló feladatokra használt városi buszok (más márkák kínálatában) nagyobb lábteret kínálnak a dobok között. Én a gyakorlatban nem tapasztaltam ilyet.
Törölt felhasználó 2012. 11. 04. 12:38
Előzmény: #61243  Törölt felhasználó
#61244
Egy régebbi cikk,szintén képekkel, bemutatással:

link

"Akárcsak a hajtásláncot, amely a felépítmény konstrukciójához hasonlóan gyökeresen megújult az elődtípusokéhoz képest. Az eddigi 12 literes motort a Volvo kompaktabb, könnyebb, korszerűbb, takarékosabb és akár az Euro 5-nél szigorúbb EEV környezetvédelmi minősítéssel is rendelkezésre álló, 7,1 literes, 290 lóerős dízelmotorja váltotta fel. Ezenkívül a háromtengelyes modellek a Volvo 9,4 literes, 380 lóerős motorjával is rendelhetőek. A kisebb motor részecskeszűrővel is felszerelhető, míg mindkét erőforrás száz százalékos biodízellel is üzemelhet."

Nem hiszem, hogy ennél a motornál kevesebbet fogyaszt az ősrégi Rába motor. Ugye nem a lokomotív méretű csuklós 7700-ast hasonlítottad össze a sima Ikarus 260-nal?
Törölt felhasználó 2012. 11. 04. 12:30
Előzmény: #61242  Törölt felhasználó
#61243
Komplett bemutatás magyarul:

link

Utasbarát fejlesztések
Olvasson többet a témában! 7900, 8900, bemutató, Volvo, Rolling Tons, Volvo Bus
2012. január 11. 08:21 | Írta: Baranya Pál
Folytatja termékpalettájának fokozatos megújítását a Volvo Buses. A tavaly bemutatott 8900-as sorozat új alacsony belépésű kivitellel bővült, továbbá bemutatkozott az új 7900-as alacsonypadlós városi autóbusz is.
Nem kis kihívás elé állította a Volvo a nemrég bemutatott 8900-as modellcsaládot, hiszen a korábbi 8500-as, illetve 8700-as szériát egyaránt az új típusnak kell felváltania. Ez már előrevetítette, hogy a 8900-as számos változatban rendelhető majd, a legkülönfélébb igényeknek megfelelően. Ezen igencsak szerteágazó skála legújabb darabja egy új alacsony belépésű kivitel, amelynél azonban az alacsonypadlós részen közvetlenül a padlóhoz rögzítik az üléseket, az általánosan elterjedt dobogók beépítése nélkül. Az alacsony belépésű kialakítást számos üzemeltető kedveli, hiszen egyszerű és kényelmes beszállást biztosít, miközben a jármű hátsó részében a hagyományos, magasabb üléspozíciót kedvelő utasok is megtalálhatják a nekik tetsző üléseket. Az új Volvo 8900 bemutatásakor azonban csak a már korábban is alkalmazott, dobogókra helyezett ülésekkel készültek alacsony belépésű kivitelek. Ennek fő oka, hogy sokak szerint az utasok komfortosabban érzik magukat, ha ülőhelyeiket a padlónál kissé magasabban helyezik el, továbbá a dobogók kialakítása a gyártó dolgát is megkönnyíti, hiszen a több hely jóvoltából optimálisabban helyezhetők el az akkumulátorok, üzemanyagtartályok és egyéb segédberendezések. A Volvo megrendelői azonban egyre gyakrabban kerestek olyan változatokat, amelyeknél az ülőhelyeket alacsonyabban, közvetlenül a padlóra rögzítve helyezik el, így az új 8900-as sorozat immár ezen elvárásokat is képes kielégíteni. Mivel az ülések alacsonyabbra kerültek, az oldalablakokat is mélyebbre húzták a tervezők, hogy az utasok a már megszokott jó kilátást élvezhessék menet közben.

Az újonnan bemutatott 8900-as kivitel alacsonypadlós részén az üléseket magas dobogók helyett alacsonyabban, közvetlenül a padlóhoz rögzítve helyezték el. A középső ajtó mögött változatlan maradt az üléskialakítás

Mivel az alacsony belépésű autóbuszokat szinte kizárólag városi forgalomban használják, a Volvo a kifejezetten városi alkalmazásra szánt hétliteres motorját párosította a modellhez, amely az Euro 5 mellett az EEV károsanyag-kibocsátási határértékeket is teljesíti, sőt, koromkibocsátása részecskeszűrővel tovább csökkenthető.
Természetesen az új 8900-as kivitel is a társaitól megszokott magas biztonsági színvonalat nyújtja, valamennyi üléshez rendelhető két- vagy hárompontos biztonsági öv, de elektronikus menetstabilizáló, tűzoltórendszer és kifejezetten autóbuszokhoz kifejlesztett Alcolock rendszer is szerepel a kínálatban. Ez utóbbi a teherautós változattal szemben lehetővé teszi a motor beindítását, ám a fékek nem oldhatók ki, amíg a járművezető nem bizonyítja józanságát.

Mélyebbre húzták az oldalsó ablakokat a tervezők, így nem romlott az alacsonyabb üléseken ülő utasok kilátása
A kibővült 8900-as család mellett új típussal is gazdagodott a Volvo autóbusz-kínálata, mégpedig a 7700-as sorozatot leváltó 7900-as szériával. A 7900 számos hasonlóságot mutat a 8900-as típussal, karosszériájuk ugyanazon koncepció alapján készült, és alkatrészeik mintegy 70 százaléka közös. Ez jelentősen megkönnyíti a szervizelést azon üzemeltetők számára, amelyek flottájában mindkét típus szerepel. A 8900-hoz hasonlóan a 7900-as számos alkotóeleme is könnyű anyagokból, elsősorban alumíniumból, üvegszálból és különféle műanyagokból készül. A korszerű alapanyagok jóvoltából a 7900 tömege lényegesen kisebb elődjéénél, a hibrid változatnál például 500 kilogrammos csökkenést értek el a szakemberek. A lefaragott kilók a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás mellett lehetővé teszik, hogy az autóbuszok több utast szállítsanak, ez a gázüzemű csuklós 7900 esetében például 14 plusz főt jelent a 7700 hasonló kiviteléhez képest. Az új kialakítás részeként számos elemet hegesztés helyett csavarozással rögzítenek, ami egyszerűbbé és olcsóbbá teszi a sérült alkatrészek, például a lökhárítók sarkainak cseréjét.

Mind külsejében, mind műszaki felépítésében közeli rokonságot mutat a 8900-as sorozattal az újonnan debütált 7900-as széria. Az alkatrészek mintegy 70 százaléka közös
A 7900-as sorozat 12 méter, illetve csuklós kivitelben 18 méter hosszú változatban rendelhető. A járművek mozgatásáról a Volvo D9B dízelmotor 260, 310 vagy 360 lóerős verziói gondoskodhatnak, de földgáz- és biogázüzemű, illetve hibrid meghajtású kivitel is szerepel a kínálatban. A motorokhoz ZF vagy Voith automatikus sebességváltók társíthatók, míg a hibrid kivitel I-Shift automatizált sebességváltót alkalmaz.
A Volvo nagy hangsúlyt fektetett a Volvo 7900 hibrid meghajtású változatának fejlesztésére. Ennek oka a hibrid buszok népszerűségének növekedése, ami eddig mintegy 300 eladott darabot jelent. Több európai nagyvárosban is teljesítenek már szolgálatot Volvo 7700, illetve emeletes B5L típusú hibrid buszok, de Brazíliában is találkozhatunk a svéd gyártó környezetbarát autóbuszaival. A siker elsősorban annak köszönhető, hogy a hibrid hajtáslánc bizonyította a dízel kivitelekével megegyező megbízhatóságát, miközben akár 37 százalékos üzemanyag-megtakarítási lehetőséget kínál.

Elsősorban városi és elővárosi közlekedésre szánja a Volvo az új alacsonypadlós 7900-as sorozatot, amely hibrid hajtáslánccal is rendelhető
Messze nem merült ki azonban a Volvo mérnökeinek figyelme az új karosszéria és hajtáslánc megtervezésében. Ahogy a gyártótól már megszokhattuk, kiemelt figyelmet fordítottak a járművezetőre is, hiszen a munkakörülmények számos üzemeltetési tényezőt befolyásolnak. A kipihent, éber sofőr előzékenyebb az utasokkal, biztonságosabban közlekedik és kíméletesebben bánik járművével, amelynek már pénzügyi előnyökkel is jár. A Volvo ezért számos járművezető véleményét kikérte, különböző vezetői környezeteket tesztelt és számítógépes szimulációkat, illetve számításokat végzett a legjobb kialakítás megtalálása érdekében. A vezetőülés és a kormánykerék tág határok között állítható, a nagyméretű üvegfelületek és visszapillantó tükrök remek kilátást biztosítanak, és a kezelőszervek is oda kerültek, ahová a járművezetők többsége tette volna őket. A sofőr kényelmét külön légkondicionálási zóna, illetve tágas tárolóhelyek fokozzák.
Az új Volvo 7900 kezdetben a 7700-hoz hasonlóan a Volvo lengyelországi gyárában készül majd, ám mivel számos ponton megegyezik a 8900-as szériával, később Svédországban, a säffle-i üzemben is megkezdődik majd az új típus összeszerelése.

Felépítésében is a tavaly bemutatott 8900 példáját követi a 7900, a karosszéria főként alumínium, üvegszál és műanyag elemekből épül fel
Törölt felhasználó 2012. 11. 04. 12:14
Előzmény: #61241  pancserlama.
#61242
Úgy emlékszem,hogy 14-én tőzsdenyitás előtt.
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 04. 09:42
Előzmény: #61240  pancserlama.
#61241
Mikor jelent a Rába ?

Topik gazda

pancserlama
4 3 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek