a tegnapi falbontó események is végképp feltették bennem a kérdést, hogy mi lesz az országgal?, mert véleményeket hallani a FIDESZ-ről, Gyurcsányról, holott a kérdés az, hogy mi lesz veled Magyarország?, erre kell a választ keresni!
Semmi sem biztos, ezért növeljük az elkötelezettséget az edigi egyetlen beszerzési forrás felé. Nekem ez se nem logikus, se nem taktikus.
Egyedül az Ukránok és Fehérorszok cirkuszától véd, de szerintem az Oroszokkal ők sem mernek keményen alkudozni.
Ez a vezeték a hazai ellátás biztonsága szempontjából önmagában semmit nem jelent.
"De Iránt egyébként sem értem. Neki miért nem fontos? Elszakadhatna jobban USA-tól, zsarolhatóvá tehetné az EU-t. Tök hülyék. Nekik teljes gőzzel és pénzzel bele kellene szállniuk az ügybe!
Vagy van valami amiről nem tudunk, de akkor igaza van GyF-nek, a Nabuco egy álom."
talán magyarázat lehet a különleges iráni-orosz kapcsolat is, esetleg paktum / ? /, pl. a nukleáris program miatt ?
"Nyilván a vevők vannak szar helyzetben, az ő érdekük, hogy növeljék a lehetőségeiket, a versenyt, hogy ezzel teremtsék meg az esetleg olcsóbb gáz lehetőségét."
És az oroszok? Ők miért akarnak elébe menni ennek?
Én magánemberként azzal alkudnék aki el akar adni, a másikat meg hagynám a fenébe, abból nekem olcsó portéka ugyse lenne soha.
De Iránt egyébként sem értem. Neki miért nem fontos? Elszakadhatna jobban USA-tól, zsarolhatóvá tehetné az EU-t. Tök hülyék. Nekik teljes gőzzel és pénzzel bele kellene szállniuk az ügybe!
Vagy van valami amiről nem tudunk, de akkor igaza van GyF-nek, a Nabuco egy álom.
"Az is érdekes, hogy a magas gázárak ellenére nem az eladók törekszenek a Nabuco megépítésére, hanem a vevők. Pedig ilyen gázárakba már tuti belefér a szállítás beruházása, vajon miért van ez így?"
Talán pont mert ilyen áraknál az eladó helyzete rohadt kényelmes, csak a profitot kell számolgatnia. A gázt meg így is úgy is megveszik, mert kell. Nyilván a vevők vannak szar helyzetben, az ő érdekük, hogy növeljék a lehetőségeiket, a versenyt, hogy ezzel teremtsék meg az esetleg olcsóbb gáz lehetőségét.
A Nabuco már legalább 10 éve napirenden van, kiváncsi leszek a tanulmányokból lesz-e valaha valami.
Ami meg minket és europát illeti: Nekünk is, europának is az az érdeke, hogy mindkét vezeték megvalósuljon. Végre legyen kapacitás fölösleg.
Egyébként megnéztétek a Nabuco térképet?
Csupa nem biztonságos hely az elmúlt évtized alapján (pl. szerbia, bosznia).
Az is érdekes, hogy a magas gázárak ellenére nem az eladók törekszenek a Nabuco megépítésére, hanem a vevők. Pedig ilyen gázárakba már tuti belefér a szállítás beruházása, vajon miért van ez így?
Nem azt mondom, hogy máshonnan kell vásárolni, hanem a lehetőségét kell megtermeteni, hogy szükség esetén képesek legyünk rá. Nem csak a tranzitról, hanem a hazai ellátás biztonságáról is kell szólnia. Ez nem valaki ellen van.
"arról van szó, hogy tranzitország vagyunk és ennek végre az előnyét ki tudnánk használni, a kölcsönös üzleti érdekek alapján!"
szerintem a nyugat azért ugrál a tervezet ellen, mert ő szeretné a nagy gáz business hasznát lefölözni és furcsának tekinti, hogy ebből mi is szeretnénk részt venni;
pl. maga Schröder ex-kancellár is ezen dolgozik;
és az miért lenne baj, ha több száz év után végre normalizálódna a magyar-orosz kapcsolat?
Mi lesz veled Magyarország?