Sztem nem nagyon érdemes a töltési sebesség növelésére számitani. Megawattos töltési teljesitményt nem hiszem jó ötlet átlaguser kezébe adni. Racionálisan az itt felhozott korlátokra számitani kell:
1. Akksigyártási kapacitást (litium) fel kell pörgetni
2. töltőkapacitást fel kell pörgetni, ugye pont az EV célpiac városlakóknak nincs jellemzően garázsa, ahol tölthetnek éjszaka
3. Megmaradnak a korlátok, hosszú távú utazás, autó fűtése, légkondizása. Hidegben kisebb a hatótáv. Emiatt az autó kevesebbet ér
4. ennek ellenére az azonos kategóriájú EV drágább, mint az ICE, és ha az ICE fejlesztéseket leállitják, akkor az ICE még olcsóbb lesz
Sokváltozós az egyenlet és nagy kérdés, hogy tényleg 8 éven belül az EVk dominálják e az autóipart. Ha igen, akkor nem érdemes fúrni, nem érdemes olajba invesztálni. De ha ez az elektromos átállás elnyúlik 8 helyett 18 évre, akkor az olajipar nettó jelenértéke brutálisan átárazódik.
Ezért én arra számitok, hogy amikor a piac szembesül azzal, hogy a Teslákra elfogyott a kereslet, akkor lesz egy nagy átarazódás az olajos cégeknél 2-3 PE helyett 6-7esek lesznek. És vannak ráutaló jelek, hogy a Tesla idén Q4ben kikoppanthatja a keresleti korlátját.
1. Akksigyártási kapacitást (litium) fel kell pörgetni
2. töltőkapacitást fel kell pörgetni, ugye pont az EV célpiac városlakóknak nincs jellemzően garázsa, ahol tölthetnek éjszaka
3. Megmaradnak a korlátok, hosszú távú utazás, autó fűtése, légkondizása. Hidegben kisebb a hatótáv. Emiatt az autó kevesebbet ér
4. ennek ellenére az azonos kategóriájú EV drágább, mint az ICE, és ha az ICE fejlesztéseket leállitják, akkor az ICE még olcsóbb lesz
Sokváltozós az egyenlet és nagy kérdés, hogy tényleg 8 éven belül az EVk dominálják e az autóipart. Ha igen, akkor nem érdemes fúrni, nem érdemes olajba invesztálni. De ha ez az elektromos átállás elnyúlik 8 helyett 18 évre, akkor az olajipar nettó jelenértéke brutálisan átárazódik.
Ezért én arra számitok, hogy amikor a piac szembesül azzal, hogy a Teslákra elfogyott a kereslet, akkor lesz egy nagy átarazódás az olajos cégeknél 2-3 PE helyett 6-7esek lesznek. És vannak ráutaló jelek, hogy a Tesla idén Q4ben kikoppanthatja a keresleti korlátját.
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.