ahogy az ember természetes korlátja a (számottevő) galaktikus helyváltoztatásra a fénysebesség (tömeg-energia ekvivalencia), úgy a gép természetes korlátja az emberré válás útján a kognitív megkülönböztetésre való képtelensége... (intelligencia hiánya).
kb. semmit nem ért meg belőle, pedig ma már vannak olyan számítógépek, melyek egy üstökösre is képesek volnának landoltatni egy műholdat... mivel az "gyerekjáték" egy buta, de erős számológép számára.
Igazad van. Jó lenne, ha írnál már valami izgalmasat a saját oldaladra, vagy csinálnál egy pár jó elemzést monjuk az olajra, vagy a transoceanra vagy a teslára. Már előre is köszönöm
ha az önvezető autót a mai utakra meg lehetne csinálni, akkor a mesterséges intelligenciát is meg lehetne csinálni... de nem lehet, mert a gép sohasem lesz emberré.
A közúti forgalom a maga extrém komplex helyzeteivel maga a pokol a számítógép és programozója számára.
Egy sakkprogramnak elegendő megadni a sakkjáték szabályait, aztán onnan a nyers processzorteljesítmény simán "túlszámolja" a legerősebb emberi játékost is. A sakkprogramok korábbi korlátja egyedül a számolási kapacitás relatìv fejletlensége volt. A számítógép éppen ebben erősebb az embernél. Átlátható paraméterkörnyezetben kurva gyorsan számolni... ez nagyon megy neki.
Ahol viszont nem (egyértelműen) paraméterezhető szituációk várható kimeneteléről kellene döntenie, ott felettébb gyengén teljesít, mivel ehhez hiányzik nála az alapvető előfeltétel, az intelligencia.
Rögös és hullahegyekkel szegélyezett út lesz az önvezető autóval való kísérletezgetés... hacsak nem változtatják meg a közutak építésének szabályait olyanra, ahol egy buta számítógép is elboldogul az autóvezetéssel.
'Jol sakkozni sokkal nehezebb, mint jol autot vezetni' , hát..., ja. Biztosan nehezebb elveszteni egy partit, mint meghalni, hiszen, ha meghaltál, akkor mér nem sopánkodsz azon, hogy vesztettél.
1)Nem kellene lebecsulni az eddigi autopilot eredmenyeket.
A 2 legnagyobb informatika ceg, Google es Apple kulon fejleszti. A programjuk a sok szazmillios penzzel a hataban, sikeres volt, az autot teszteltek varosban, Philadelphiaban. Obama szeptemberben kulon udvozolte az onvezeto autos technologiat, es allami tamogatast kapnak.
Az Uber is, Detroit is, Tesla is fejleszti. A kinai kormany kiemelt programkent finanszirozza. A ket nemet, Daimler es BMW egyesitettek a ber-flottajukat, es egyutt probalnak versenyezni az amerikaiakkal; igaz, toluk meg semmit nem latni.
Jol sakkozni sokkal nehezebb, mint jol autot vezetni. Megis, mar 10 eve van olyan sakkprogram, ami megver minden sakkozot, talan a 100 legjobb kepes vele paritasban jatszani. Autovezeteseben ez olyan, mintha a Forma-1 leszamitasaval mindenkinel jobban vezetne a szoftver autot.
Lehet hogy ma meg nem; de par ev, es peldaul nalad, meg nalam mar sokkal jobb sofor computer kapni majd opciokent, 250 USD felar. Es sokkal tobbet er, mint a futott tukor.
Na es ha kapni? Nekem pl. nem ambiciom jobbnak lenni a kanyarban sem.
2)Ennel izgalmasabb a lithium piac most.
LACDF attorte az eso csatorna vonalat, es ketszer felette zart. Jo esellyel itt konszolidal meg par napig, es utana megindul fel; de nem konnyu a 0.65-0.70 ellenallasi savon atmenni. Hacsak egy jo hir nagyon megloki.
SQM nagyon ment egesz 2016ban, es duplazott. Most 3 eves inverz H-S forma van. Annak a jobb vegere kell meg egy konszolidacio, de a potencia a kovetkezo 2 evre maradt egy ujabb duplazas.
ALB az uj lithium csillag, es 1 eves lithium-erofeszitse alatt duplazott. Talan tulertekelt is; es ott par honapig egy korrekcios oldalazas a valoszinubb.
LIT 2016 elso feleben ment +50%-ot, azota oldalazo korrekcioban volt. De novemberben befejezte. Es ujra felfele latszik indulni, (i-ii) van keszen, johet (iii). Nem lennek meglepve, ha egy eros uj rally kialakulna.
Részemről befejeztem, ha szerinted a Tesla reklámvideója a mérvadó, és az általam linkelt valós körülmények közötti teljes csőd nem számít akkor nincs miről beszélnünk. A személyeskedést meg kéretik mellőzni, csak azért írtam le, hogy informatikus vagyok, hogy vedd észre, nem zöldségesként mondom azt, hogy kamu. Persze erre lehet azt mondani, hogy milyen infromatikus az ilyen, de ez már messze nem kulturált vita, hanem személyeskedés, amivel azok szoktak élni akiknek elfogyott az érvük, de azért csak nem engednek az igazukból. Részemről vita veled lezárva, nem látom értelmét.
"frissen felfestett kristálytiszta útburkolati jelek között közlekedik, nézd meg ezt a friss magyar videót, a Tesla ennyit tud valós körülmények között"
Ismered azt a szót, hogy relatív?
Kinek mi a valós körülmény és elvárás?
Egyébként meg "informatikus": Jobb oldalt NINCS FELFESTÉSE AZ ÚTNAK, nincs "frissen felfestett kristálytiszta útburkolati jelek KÖZÖTT" való közlekedés.
Illetve 0:50-től nincs még baloldalt sin a dupla sárga záró jó ideig:
Figyelj, rendre csak kötekedsz, és érvként hülyeségeket hozol fel. Ne a Tesla saját demó videóját tedd fel, ahol frissen felfestett kristálytiszta útburkolati jelek között közlekedik, nézd meg ezt a friss magyar videót, a Tesla ennyit tud valós körülmények között (és ez még mindig messze jobb körülmények között mint a magyar utak, na itt vége lenne pár méter után):
Lithium Americas