Topiknyitó: werkaz 2016. 04. 04. 08:16

Lithium Americas  

Mivel a WL neve megváltozott, hogy az újak is tudják majd miről szól a topic, legyen az új név a topic neve is. Ha egyetértetek
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
peggy01 2016. 12. 29. 20:11
Előzmény: #199  tberki
#200
Alaposan szétcsesztétek ezt a topicot, főleg te!
A Lithium Americas részvénynek indította werkas ezt a topicot.
A továbbiakban csak a részvénnyel szorosan kapcsolatos infókat írjatok. Köszönöm!
tberki 2016. 12. 29. 19:01
Előzmény: #197  kukker
#199
egyébként meg összekeversz valakivel akit egy hangyafasznyit is erdekel amit gondolsz rolam urambocsa hogyan "kezelsz"... muhaha ismet.
tberki 2016. 12. 29. 18:59
Előzmény: #197  kukker
#198
emberke... muhaha

el kell keserítselek kicsit sem faj nekem. sot...

kukker 2016. 12. 29. 18:53
Előzmény: #196  tberki
#197
Emberke.
Te a szemembe nem vagy más, mint egy troll, innentől úgy is kezellek.

Húzzál a búsba innen siránkozni meg károgni amiatt a frusztrációd miatt, hogy az elektromos autók - és köztük a Tesla - szép lassan átveszik a belsőégésűektől a piacot, gondolom ez neked nagyon fájó lehet, ha itt vergődsz folyamatosan.

És remélem még jobban fog "fájni"....
tberki 2016. 12. 29. 18:31
Előzmény: #195  kukker
#196
az a zöldséges hasonlat nagyon jó és találó volt a megnyilvánulásaidra. Erre gondoltál?

Tovébbra is marhaságot beszélsz. Annak hogy egy autó tudja hol van annak semmi de semmi köze az önvezetéshez. A mágnesekkel pedig semmi mást nem lehet elérni.

Lassan úgy érzem magam mintha galambbal sakkoznék. :)
kukker 2016. 12. 29. 18:15
Előzmény: #194  tberki
#195
" De ennek mi is a koze az onvezeteshez amirol eddig hadovaltal?"

Olvass vissza jó párat, értelmezz, aztán gyere vissza.
tberki 2016. 12. 29. 18:05
Előzmény: #192  kukker
#194
egy zart palyan tok jól mukodik. Ilyen elven mennek pl az arukosarakat mozgato robotok kulonbozo autogyarakban. De ennek mi is a koze az onvezeteshez amirol eddig hadovaltal?
kukker 2016. 12. 29. 17:53
Előzmény: #191  pomperj
#193
Persze, a különböző hurkok a keresztezősékben - forgalomszabályzási okokból - ami fölé be kell állni, hogy kapcsoljon a lámpa, feleslegesen ne korlátozza például a nagyobb forgalmú utat, már évek óta régen itt van.
kukker 2016. 12. 29. 17:47
Előzmény: #191  pomperj
#192
Nézd csak, a Volvo, 2014-es cikk!
Mágnesen érzékelők az aszfaltban:

link

Mert hát "informatikus" barátunk szerint, ez nincs meg nem is megy erre fejlesztés.
Meg más nem gondolkodik rajta.
pomperj
pomperj 2016. 12. 29. 16:32
Előzmény: #190  kukker
#191
Itt egy pelda arra, amit irsz.
Ez egy Californiai utca.

link

Ha megnezed, latsz kb. 1.5M-es karikakat, abban a vajatban vannak az erzekelok. Most meg csak a lampakat vezerlik, hogy minimalisat kelljen varni.
Az mar egesz konnyen megy innen, hogy vezereljek az autokat is.
kukker 2016. 12. 29. 11:10
Előzmény: #187  totoro
#190
Arról volt szó, hogy ha leesik a hó, akkor szerinted NINCS MEGOLDÁS arra, hogy a járművek ne lássák az utat.
De van, van rá technológia, van rá megoldás.
Én mindössze erre világítottam rá.

De ezt te kikerülöd - újfent - és jösz azzal, hogy nem erre megy a technológia.

Kérdésem, ettől még ez nem megoldható-e, igen avagy nem?
De igen. Pont.

Csak te egy kókler vagy igazából, ha informatikus is vagy, a legallja lehet, innováció és megoldási képesség illetve jelenkori technológiai tudás az elégséges szinten tanyázik.

De nesze neked egy google, miről beszélek, okosodj:

link
daxlisgyuszi
daxlisgyuszi 2016. 12. 29. 11:10
Előzmény: #184  tberki
#189
:) igen, ez épkézláb ötletnek tűnik... és nem is akar egyből "önvezetni".

Egyébként ismer valaki olyan (működő!) városi kötött pályás driverless rendszert, ami NEM védett pályás villamosnál van rendszerbe állítva?

Pedig ez fényévekkel egyszerűbb volna IT szempontból mint a közúti autós cucc.

)
daxlisgyuszi
daxlisgyuszi 2016. 12. 29. 10:57
Előzmény: #181  totoro
#188
ja, ilyesmik...

Nem is igazán értem, hogy mi ez az össznépi loholás az autógyártók körében önvezetés ügyben... illetve értem, 1 bolond százat csinál. :))

A kötött pályán mozgó, számítógépek számára elvileg kellően "ingerszegény" driverless rendszereknél is (metró, vasút) kismillió a köbön feltételnek kell megfelelni az engedélyezéshez.

A közútra szánt rendszereknél meg már a mai nevetséges színvonalon is győzelmi fanfárok zengenek.

))
totoro
totoro 2016. 12. 29. 10:53
Előzmény: #186  kukker
#187
Te meg ismételten bebizonyítottad, hogy zöldséges vagy. Az útfelületbe integrált rendszer ha meglenne, akkor nem is kellenének intelligens önvezető rendszerek, az már kis túlzással kötött pályás közlekedés. Valamiért senki nem ebbe az irányba fejleszt.
kukker 2016. 12. 29. 10:51
Előzmény: #181  totoro
#186
". Mert mi van pl. ha leesik az első hó? Rengeteg ponton elvérzik ez még."

Mert mondjuk az útfelületbe integrált rendszer - ami nem vizuálisan érzékelhető, hanem egyéb módokon - nem létezik.

Te tényleg informatikus vagy?
totoro
totoro 2016. 12. 29. 10:50
Előzmény: #183  totoro
#185
Ja, és állítom, hogy a Turing teszt sokkal, de sokkal egyszerűbb, mint a valós önvezetés képessége.
tberki 2016. 12. 29. 10:47
Előzmény: #180  daxlisgyuszi
#184
Szerintem sokkal izgalmasabb irany az amit a ford fejleszt nehany eve, az autok egymással kommunikálva kerülik el a veszelyhelyzeteket - ehhez azert nem olyan sok uj dolog kell mar. Ez sokmindent egyszerusitene, es ha a rendszer "elerheto aron" mukodik akkor mar csak egy szabalyzoi lepes kell hogy minden autoba kotelezo legyen egy szabvanyos kommmunikacios modul szabvanyos informaciohalmazzal.

Egyébként olyan egyszeru dolgokrol mar meg is feledkezik mindenki mint egy feluljaro. Ha a gps-en keresztul kell meghatarozni hol van az auto, a "z" irany nem olyan egyszeru, es azert nem biztos hogy Mo teruleten de lattunk mar egymas folotti tobb autopalyas keresztezodeseket a világban.
totoro
totoro 2016. 12. 29. 10:47
Előzmény: #182  daxlisgyuszi
#183
"Turing azt feltételezte, hogy legkésőbb 2000-re lehetségessé válik egy olyan program megalkotása, amelynél öt perc „beszélgetés” után az átlagos felhasználó már csak 70%-os eséllyel tehet különbséget ember és gép között. Az a tény, hogy ez az optimista jóslat nem vált valóra, a mesterséges intelligencia úttörőinek elbizakodottságát mutatja."

Ennyike a lényeg.
daxlisgyuszi
daxlisgyuszi 2016. 12. 29. 10:42
Előzmény: #180  daxlisgyuszi
#182
Szerencsére azért akadtak intelligens emberek, akik komolyabban is foglalkoztak ezzel az izgalmas témakörrel.

link

)
totoro
totoro 2016. 12. 29. 10:37
Előzmény: #180  daxlisgyuszi
#181
Így van, ezek is szükségesek, de nem elégségesek. Mert mi van pl. ha leesik az első hó? Rengeteg ponton elvérzik ez még.

Topik gazda

werkaz
4 4 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek