LIACF részvényt tart valaki? Tegnap leállították a kereskedést és ma sincs kereskedés a német piacon. Ilyet még nem láttam, OTC-marketon lehet így leállítani a kereskedést?
Az LAC tranzakcio alkalmat ad egy kalkulaciora. Akkor mennyit er GANFENG es LAC menedzsment szerint az LAC-ban 1 reszveny? ha tudjuk, hogy a bennfentesek az EXAR-ban 1% ara 16m USD arban egyeztek meg? . Akkor az egesz EXAR erteke 16m*100=1600m USD Ebbol 49% az LAC tulajdona, szoval a 49% tulajdonresz erteke 784m USD. Mivel LAC-ben van 89m db reszveny, egy reszveny erteke 784m/89m= 8.8 USD. A mai arfolyam 4.2 USD, szoval L:AC most 50% diszkonton veheto ahhoz kepest, amit Ganfeng adott erte. Az mas kerdes, hogy a kinaiak nem szoktak elhamarkodottan es rossz uzletet kotni, es evekig targyalnak, ezerszer meggondoljak, es dragan venni vegkeppen utalnak.
Ganfeng Lithium has agreed to subscribe for new shares of Minera Exar for cash consideration of US$16 million increasing its interest from 50% to 51%, with Lithium Americas owning the remaining 49%.
Both parties have agreed to the 2020 funding schedule, including investment of up to US$400 million, in accordance with the 2019 approved construction plan.
Caucharí-Olaroz remains on budget and schedule to commence production in early 2021.
Joint venture and related agreements will be amended as a result of the new ownership structure to preserve joint approval for substantive matters involving Minera Exar and to maintain the existing construction plan and management team.
In addition, Lithium Americas will receive US$40 million in cash from the proceeds of non-interest-bearing loans from Ganfeng Lithium (additional details below).
Én sajnos ALB-ről és SQM-ről lemaradtam, mert filléreztem és olcsóbban akartam venni. Szerintem nagyon szépen kitört mind a kettő, ezért ha lesz egy kis visszateszt akkor 30 alatt már vennék SQM-et is és 76 alatt ALB-t is. Igazából ha félnék tőle, hogy kimaradok a buliból akkor rávennék akár piacon is, de csak azért nem teszem mert LAC-om van bőven és az is nagyon szépen alakul. Nyilván LAC-ban a potenciál azért jóval nagyobb, de ezzel arányosan a kockázat is. Elfogult vagyok, de simán belelátok egy 7 usd körüli árfolyamot még a tavaszig. SQM szerintem sima ügy 37-40 sávig, ALB pedig 90-ig gyalog galopp. Közép/hosszú távon mindkettő dupla. Azt gondolom mindegyik remekül fog menni a következő időszakban.
Last month, Nemaska filed for protection against its lenders, after
falling prices for lithium hydroxide, a key component in electric
vehicle batteries. Shares, having fallen by 93% since the peak, have
stopped trading, and the company is going to be removed from the stock
exchange in Toronto.
Az en szamozasom szerint ALB wave 3 om ban van, es veget ert a korrekcio, innen a kovetkezo evekben nagyon sokat mehet fel. Nem tudom ti hogy latjatok?
Igen: egyreszt azt gondolom, itt johet egy kisebb (ii) korrekcio, ami nem less mely, annak aljan kellene a legjobb pillanatban venni. A LIT ETF peldaul alig esett vissza, pedig ennek melyebb korrekcionak kellene Lennie. De, altalanossagban, en itt jonak latom tartani ami van, es keszulok meg venni. Most van osszesen 40e db lithiumbanyasz reszvenyem, Es amint kitor az LAC ujra a 4.10 fole, vagy ALB esese megfordul (szerintem meg kell par nap) ott beallitva var egy ujabb csomag vetel.
Az igény oldalról talán éppen ebben az évben már lehet számolni egy duplázódó elektromos autó gyártásra, igy a lithium iránti igény jelentős növekedésére. (Ezért gondolkodom, hogy be kellene ujra szállni.)
Kösz! Ha jól értettelek, akkor a jelenlegi árfolyamán egyik lithium bányász céget sem vennéd, hanem csak egy 20-40%-os piaci korrekcióban. Azért vagy óvatos, mert tartasz a lithium ár csökkenésétől, vagy cégspecifikus az ok?
Rendben, köszönöm, akkor így marad. Valóban, ha a kínaiak nem akarják a vezetést átvenni, akkor egy nagy piaci lehetőséghez juthatnak. Az ALB nekem egy kicsit veszélyes, mert nagy benne a további árcsökkenési lehetőség.
Igen, nagyon jo osszefoglalas. A Junior blithium banyasz kategoriaban ez most a legnagyobb project. A kinai Ganfeng 50% tulajdonresze egyreszt tehertetel, masreszt viszont a hozzaferes a legnagyobb Li piachoz. A lithium portfolioban ALB es SQM mellett talan LAC-nak van leginkabb helye, olyan 20% nagysagrendben. Egyutt kisebb a kockazat, mint barmelyik e-auto gyarto cegben, mert a Li egyelore mindnek megkerulhetetlen.
A Föld becsült készlete alapján sokkal nagyobb kéne legyen a hiány már középtávon mint olaj piacon Persze az árfolyam nem fog éveket előre árazni egy nyersanyag piacon Ez igaz, ezt nem vettem figyelembe.
Nezd meg a szokasos, kozel exponencialis lithium kereslet felfutast, es hozza a valos felfutas szokasos S-gorbe alakjat. A kereslet.kinalat kozott szeles ollo alakulhat ki. Most a tartalek kapacitasokat mar mozgositettak, a nagy termelok, uj kapacitasok meg nem leptek be. Viszont a kereslet lassabban nott, mint a varakozas mutatta az e-auto irant. . Most igy nez ki a folyamat szerintem: http://keptarhely.eu/view.php?file=20191127v00raaoh2.jpeg . Most, 2020 elejeen a konnyen felfuttathato kapacitasok mar csucsra jarnak, de a kereslet pedig eddig nem nott a vart mertekben. Ennel szelesebbre valoszinuleg mar nem nyilik az ollo, talan nem no tovabb a tulkinalat lithiumbol. Az uj banyakba igen keves penz aramlott, es neg nem is nyilt annyi, amennyire szukseg volna a kovetkezo 5 evben. A hiany meglepoen nagy lehet par ev mulva.
ALBEMARLE mint 2. legnagyobb lithium termelo, annak ellenre jot jelentett, hogy a lithium ara meg mindig nem tudodtt Q3-ben magahoz terni. (Tovabbra is 9.5USD/kb szinten van) . https://investors.albemarle.com/node/21656/pdf . A rovid lenyeg: Net sales of $879.7 million increased 14%, excluding foreign exchange impact of 1%, largely driven by strong volume and favorable pricing Earnings were $1.46 per diluted share, an increase of 22% Adjusted EPS were $1.53 per diluted share, an increase of 17% Adjusted EBITDA was $254.4 million, an increase of 8%. . A kimondottan le-felezodott lithium arak ellenere ALB profitabilis maradt. . 2)A ceg ertekere ebbol durvan lehet becslest csinalni. Az. ALB utolso 4 EPS szama 1.23, 1.26. 1.45, 1.65, akkor evesen tehat EPS=5.47. Ez kb. 1.0 USD-vel gyengebb, mint amit egy eve vartak tole. . Ha az EPS trend, ami lassu emelkedes, folytatodik (ami kerdeses, ha a lithium ara nem fordul meg) akkor 2020evre EPS=6.20-6.50 savba emelkedhet. Az arbevtel pedig 3.6Mrd--->3.9 Mrdra nohet. A ceg normalis PE mutatoja 17 korul szokott lenni; igaz, hevesen hullamzik 13-29 kozott. Igy nezve, fundasan 2020 evre EPS*PE=5.4*17=109 USD szint realis varakozas. . 3) Az ALB most egeszen jo diszkonton veheto. Megjegyzem, SQM es LAC is. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20191127v00rto56t.jpeg
Igen, de ez konyvelesi tetel, es nem mukodesbol van. Viszont a jelenets lenyegeben pozitiv, bemasolom a fo pontokat: . Highlights
Cauchari-Olaroz lithium project (“Cauchari-Olaroz”):
Construction activities are on schedule to support the start of production by early 2021.
Overall the project is 25% complete with 42% of construction capital costs committed including 24% spent.
13 of the 40 production wells are complete with a further seven under execution.
Earthworks for the ponds is 70% complete with five ponds lined, three more in progress and four filled with brine.
Erection of a warehouse and a soda ash storage building is well advanced.
Process plant construction continues on schedule to support mechanical completion by the end of 2020.
Currently 730 people are working on Cauchari-Olaroz, including 265 employees and 465 contractors.
In August, Ganfeng Lithium Co. Ltd. completed a $160.0 million investment (“Project Investment”) in Cauchari-Olaroz increasing its interest to 50% from 37.5% and reducing the Company’s interest from 62.5% to 50%.
Lithium Americas’ 50% share of Cauchari-Olaroz’s construction costs is expected to be fully-funded with $221.0 million still available under the Company’s credit and loan facilities.
Completed and filed on SEDAR a definitive feasibility study for production capacity of 40,000 tonnes per annum of battery-quality lithium carbonate.
Corporate:
Following the closing of the Project Investment, the Company’s investment in Cauchari-Olaroz is accounted for as a joint operation and the Company now recognizes its share of any assets, liabilities and results of the joint operation rather than equity
accounting for the investment.
As at September 30, 2019, the Company had $108.1 million in cash and cash equivalents, including $73.7 million representing the Company’s 50% share of Cauchari-Olaroz’s cash and cash equivalents and $34.4 million held by Lithium Americas and subsidiaries.
As at September 30, 2019, the Company has total available credit of $221.0 million.
The Company has drawn $83.8 million of the $205.0 million senior credit facility available to fund the Company’s share of Cauchari-Olaroz project construction. An additional $100.0 million unsecured, limited recourse, subordinated loan facility, remains
undrawn and available for the Company’s general corporate purposes.
On October 20, 2019, the Board of Directors appointed Dr. Yuan Gao as an independent director of the Company.
Lithium 104 usd felett , október 8-i alj óta több mint 10%-os emelkedés. LAC az október 8-i záróár alatt tartózkodik és kezd meglehetősen abnormálisan viselkedni. ALB +6,4% azóta, SQM +10,1%. Gondolom az érdektelenség, ezáltal pedig a nagyon alacsony forgalom miatt nem követi LAC a szektor mozgását és sajnos csúnyán kezd odaragadni 3 dollárhoz. Ennek ellenére 100 felett kitörés közeli helyzetben van a lithium.
1)A projektrol megjelent okt. elejen az uj prezentacio https://www.lithiumamericas.com/_resources/presentations/LAC-Cauchari-DFS-and-Thacker-Pass.pdf . 2)Ket dolgot latok ujnak benne. a)Az elore haladas erzekelheto. -a 40 tervezett kutbol 13 keszen van, es mukodnek. -a 12km2 nagysagu, osszesen 16 derito medencebol keszen van 60%, es mukodnek b)Az eddigi 25.000t /ev kapacitasrol megnoveltek 40.000 t/evre. EZ koltsegnovekedesben 425--->565m USD,szoval +33%, de termeles novekedesben +60%. . b)A jovedelmezosegi kalkulacioban a 10.000USD/t LiCo eladasi ar eseten az jon ki, hogy a NPV=935m USD, az EBITDA 235m USD/ev lehet. Ha marad a 88m db reszveny, akkor egy reszvenyre az NPV=935/88=11USD,es ha az EBITDA 50% korul lesz a net profit, akkor egy reszvenyre 50%*(235/88)=13.4 USD. Ha netan a LiCo ara magasabb lesz, az EBITDA jelentosen megnohet. Pl. 14.000 arnal EBITDA 380M lehet. . 3)A LiCo arfolyama 2 ev alatt 16.000--->9.000 esett, de elkezdett stabilizalodni. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20191024v00q1rqr1.jpeg
Sajna: Slump in lithium prices hammers profits at China's Ganfeng BEIJING (Reuters) - China’s biggest lithium producer, Ganfeng Lithium Co (002460.SZ) (1772.HK),
saw its first-half profits plunge 59% as rising supply of the material
used in batteries for electric cars caused a slump in prices. Ganfeng, which supplies lithium used in rechargeable batteries to electric vehicle (EV) maker Tesla (TSLA.O),
had flagged last month that it expected a sharp decline in first-half
earnings. On Wednesday, it said its net income totaled 295.8 million
yuan ($41.70 million) for January to June, versus a restated figure of
725.3 million yuan a year earlier. Revenues rose 21% to 2.82
billion yuan thanks to bigger sales volumes, Jiangxi-based Ganfeng said,
but slumping lithium prices meant the company was unable to cash in. Prices
of lithium carbonate, a chemical used in EV batteries, have dropped
nearly 20% this year to around $9.25 per kg amid an “avalanche” of
supply, consultancy CRU said last week. Last week Ganfeng’s rival Tianqi Lithium (002466.SZ) reported an 85% plunge in net profits for the first half. Still,
Ganfeng said abundant supply and falling prices of spodumene, a mineral
mined for its lithium content, “can greatly reduce raw material costs”
for the company, which converts the spodumene into lithium chemicals,
and “buffer the impact” of low lithium prices. Ganfeng has
interests in mines in Australia, Argentina and Canada and around 70,000
tonnes of lithium carbonate equivalent of annual conversion capacity in
China. It said last month that it expected first-half
profits to fall by 45-65%, saying it would record losses of 119.14
million yuan from changes in fair value as a result of fluctuations in
shares it holds. In the second quarter alone, Ganfeng’s net
profit totaled 43.1 million yuan, according to Reuters calculations.
That marks Ganfeng’s worst quarterly result since the fourth quarter of
2016, when it made a 21.4 million yuan loss, Refinitiv Eikon data shows.
Ezzel a számozással már nem nagyon tudna hová esni, mert akkor beesne a piros2 alá, akkor meg ez már nem lenne érvényes, ugyhogy remélem jó lesz a chart. . Közben ma ALB +8%, SQM +6%, Livent +16% Nem semmi a Livent 2 nap alatt közel 40%-ot emelkedett.
Ma újra beléptem LAC-ba 3.51-nél, egyrészt sokat esett az utobbi 1-2 héten, rsi elég tuladott volt, másrészt a 3.5 erős támasz, ha valahol fordulhat rövidtávra, akkor az pont itt lehet, ráadásul most jött ki a Livent és ALB jó jelentéssel, ugyhogy a litiumosok most mehetnek egy pár napig.
Úgy látom a LAC csinált egy szép elliott hullámot és talán az abc korrekció is megvan úgyhogy innen látok esélyt arra hogy elinduljon felfelé az alábbiak szerint: . https://invst.ly/b84ur
Gangfeng kilövés abszolválva LAC-ban is. Szép! Ha sikerül áttörni a 4,32-4,40 zónát akkor már csak a 4,9-es ellenállás állíthatja meg 6,9 előtt. Jól néz ki! . https://www.tradingview.com/x/gfdjF9YX/
A lithium araban meeg tart az oldalazo mozgas, ez a junius vegi allapot Li araban: . http://keptarhely.eu/view.php?file=20190702v00qksul.jpeg . De az LAC project 1 ev mulvan, 2020H2-ben termelni fog. Es mi a realitas, ha minden marad igy? . 1) Akkor 10.000 USD/t arbevetel, es kb. 2500USD/t operativ koltseg lesz. Az osszesen 7500*20.000 tonna= 150m USD EBITDA/ev. A ceg- befektetes LAC resze 50%, tehat abbol 50% jut LAC-ra, ami 75m USD/ev EBITDA arbevetel. . 2)Akkor mennyi lehet a net profit? A bejovo penz LAC-ra juto net resze tehat kb. 75 m USD/ev lehet. Ebbol kell finanszirozni az LAC mukodeset es a hiteleket. Ez a ket fo kiadasi tetel. (de a hitelek visszafizetese konyszerinti erteket novelo tetel, az a cegben marado ertek) a)LAC mukodesi koltsege most 5.0 m/negyedev, szoval 20m/ev koltseggel kell szamolni. b)A banya project koltsege 425m Initial Capital plusz operating capital kb. 70m, szoval 500 m. Ennek 50% resze LAC finanszirozasu, az 250m USD befektetes. Ebbol kb. 80m USD az LAC alaptoke, plusz 170m USD a hitelek osszege. Annak terhei 10 evre 8% mellett, arra kell kb. 35m USD evente. Tehat? A net, hitelfizetes utani profit tulajdonkeppen 75-(20+35)=20m USD, szoval a penz nagy resze elmegy az elso 10 evben a finanszirozasra, de a vegen LAC vagyona kb. 500m USD lesz. . Ha a ceg evente 55 m vagyon erteket novel, akkor PE=15 szammal ez 825m USD ceg erteket jelent. Van 88m db LAC reszveny, akkor 1 reszveny erteke 9-10 USD/rv korul van. Tehat a mostani nyomott lithium arak mellett is a reszveny a mostani arszintje megduplazodhat 2020H2-re. . 3)Mi tortenik, ha a lithium ara ujra 20.000 USD/t arszintre emelkedik? A net profit ekkor kb. 3x nagysagu lesz a fenti szamolashoz kepest, es a cegertek (es arfolyam) ennek 3x-szorosa lehet, Az arfolyam 20-30 USD/rv szintre emelkedhet.
Meglepő számomra, hogy esni tudott LAC, de talán a nagyon alacsony forgalom indokolta. SQM és ALB is korrigált egyet, valószínűleg szerepük volt LAC gyengélkedésében. Ami viszont jól látható, hogy a lithium árának esése megállt és stabilizálódni látszik 100 dollár felett. Sőt ha mérsékelten is, de emelkedik. Mi több, a legnagyobb kínai termelők Gangfeng és Tianqi ma is élesen emelkedik már 2. napja. Laza 20-25% felfutás simán lehet bennük, ami LAC-ban is remélhetőleg megnyilvánul. . https://www.tradingview.com/x/P9v14IYn/
Lithium ara a 2011 evi melypontrol, 3.700 USD/t szintrol 2018 ban 16.500 szintig emelkedett. Ennek 62% fibo korrekcioja 7.500 + 3.700=11.200, es valoban, lithium vissza is tesztelte, 2019 majusban benezett 10.000 szint ala is. Ezzel a korrekcio keszen lehet. Es innen megindulhat ujra fel. . LAC elkezdett mutatni elenkebb kilatasokat http://keptarhely.eu/view.php?file=20190620v00qbfvp.jpeg
Alakul a lithium ára is. Ma újabb 1,7%-kal került feljebb, és 103 dollár fölé tudott kapaszkodni. Tegnap ALB és SQM szépet emelkedett, és várhatóan ma is hasonló lesz. LAC most kicsit lemaradónak tűnik, úgyhogy szerintem bármikor robbanhat és kiléphet ebből a 3,8-4,3 sávból. . https://www.tradingview.com/x/8UkUtfl9/ . LIT-ben is látok potenciált még igazán rövid távon is. 6-7% lehet benne. . https://www.tradingview.com/x/PelI8Kh3/
Igen, az első kérdés az, hogy azok az ambiciózus tervek, amelyeket neves autógyártók megfogalmaztak, azokat meg lehet-e valósitani. Ha igen, akkor előfordulhat, hogy 10 év múlva 100 millió elektromos autót (beleértve a plug in hybrideket is) fognak gyártani. (Egyedül Tesla le akar addig évente addigra 5 millió autót.) Miután tavaly összesen 1 millió db-ot gyártottak, (ha jók a számaim,) ez 100szoros autó mennyiség és minimum 30 szoros akkuteljesitmény növekedés. De én hasonlóan nagy lehetőséget látok az elosztott elektromos energia termelésben a helyi energia tárolóknál. Szerintem 10 év múlva európában minden kisebb nagyobb épület tetején napelemes rendszerek lesznek, amelyek teljesen felboritanák a hálózatot, ha nem történik a nappali feleslegeben termelt energia éjszakai helyi tárolása. (Ez ráadásul hosszú időre megoldaná a 8-15 éves lecserélt akkumulátor telepek ujrahasznositását, mert egy tesla S75 akár 60%-ra csökkent telepe még 20 éven át alkalmas lesz egy társasház tetején működő fotovoltaikus rendszer energiatárolására. Ha ezt a plusz igényt is figyelembe vesszük, akkor végkép nem értem azokat a becsléseket amelyek csak a lithium igény töbszöröződéséről beszélnek. Nagyobb lehet a veszély inkább a kisérleti stádiumban lévő szilárdelektrolitos akkumulátorok áttörésében lehet, amennyiben a nyertes technológia lithium nélküli lesz. Azt hiszem az lesz ezen a területen a sikeres spekuláns, aki ma meg tudja selyteni, hogy merre veszi az irányt az akkutechnológia, mi valósul meg 5-10 éves távlatban. Önmagában az hogy a kompakt kategóriás elektromos autók dupla annyiba kerülnek mint benzines társaik én nem vonnék le nagy következtetést. Jó példa rá Dánia. 1995-ben ott a luxus adó miatt egy Ford Mondeo kb. 70 ezer német márkába került. Miközben ugyanaz az autó Németországban 32 ezer márkába került. (A példa pontos, mert én akkor egy Mondeot "importáltam Berlinbe netto 19 ezer márkáért.) Ennek az adóztatásnak meg volt az oka és a következménye, ami szerint Dániában akkor nagyon jól karbantartott és hosszú kort megélt autóállomány volt. De egy másik példa: Németországban egy BMW 3-as alaptipus 18 ezer márkába került. Ma egy hasonló BMW-t (BMW 1-es széria, mert a 3-asok nagyobbak lettek) több mint háromszorosáért lehet megvenni.
Igen, ez a jo kerdes: miert esnek az arak? VAN 2 kritikus temakor a valaszhoz. . 1)Az e-autoban a battery a fontos. A technologia nem erett elegge, javitani kellene. a) 1 KWh tarolasra kepes battery ara 140 USD. Le kellene vinni 50 USD-re. Akkor egy kozepkategorias, 70-100kWh battery ara kb. annyi volna, mint egy mai automotor ara. Hatotavolsagot 300 ---> 500km kell emelni. Akkor elerheto volna amit a vevo elvar:: ne legyen dragabb az e-auto mint a mai autok. . b)A battery sulya sok. Abban is 50% koruli technologia javulas kellene. Akkor a battery sulya nagyjabol az automotor sulyra csokken le. Most az energiasuruseg 0.4 kWh/kg, szoval most meg 100kWh tarolashoz 250-300 kg a battery. . 2)A piacon rengeteg uj lithium projektet jelentettek be. A kereslet most inkabb becsult jellegu, a kinalat felfutasa viszont mar kezzelfoghatonak latszik. a)A Kereslet a projekciok szerint a mai 260.000t/ev szintrol 680.000t/ev felfutas lehet 2025 evben. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20190610v00qvx39m.jpeg . b)A Kinalatban a fo beruhazasi tervek igy neznek ki: LAC: 2020 +25.000t, 2025re 40.000t ACI Systems+YLB: 2022 +40.000t Olaroz: 2020 +42.000t Galaxy+Posco: 2022 +30.000t Es meg 6 kisebb project, egyenkent kb. + 5000-10.000t. Nem tudni sokat SQM es ALB terveirol, de ok is targyalnak, es kepesek +40.000t termelesre. Ez osszesen kb. +200-260.000t temeles novekmeny terv, felenel mar el is kezdodott beruhazas. . Szoval, 3 eves tavlatban fedezve latszik a Kereslet felfutasi igeny. Rengeteg tenyezo kepes felboritani. Pl. Chile, Bolivia nagyobb reszet akar a haszonbol: vamok,adok, licencek. Valamelyik nagy project meghiusul, es maris atfordul az egyensuly.
Kösz az értékes összehasonlitást! Magam is szemezgetek az iparággal. 2017-ben vettem GLB X FUNDS/GLB X LITHIUM ETF -et 27 dollár körül és adtam el 40 alatt szép nyereséggel vonakodva, (csak azért mert a közel 50%-os nyereség realizálásért kiáltott.) Hiszen akkor is látszott, hogy az elektromos autók robbanásszerűen növekvő gyártása és az alternativ (napenergia, szélenergia) elektromos áram termeléshez szerintem szükséges helyi tárolók elszaporodása hatalmas keresletet kellene hogy támasszon már most az alapanyagszállitóknál. De mégis jól tettem az eladást, és a mai napig nem értem, hogy miért esnek a lithium árak és ezért az érintett részvények? Hogy eleht az, hogy a kiszámitható kereslet pár éven belül 10-szerese lesz a mainak és ennek ellenére az árak esnek? Mi erre a magyarázat?
Mekkora az LAC potencialja a kovetkezo evekben? Egy osszehasonlitas egy olyan, most 1 eve mukodo ceggel, amilyen LAC lesz 2 ev mulva? VAN most ilyen, az FMC-bol kivalt lithium business, Livent, LTHM. Ennek osszehasonlitasa LAC-vel ad nehany kozelito tampontot LAC valoszinu jovojerol. . 1)Milyen LIvent? Lithium vegyuleteket arul, foleg energia-tarolasi celokra, vegyi uzemek nyersanyagakent, es muanyagok gyartasahoz. Lithium hidroxid, lithium karbonat a termek, amik 5-20 kg-os muanyag zsakokban mennek ki a raktarbol. Ahogy LAC-nel is tortenni fog. Livent majdnem 1 eve letezik. A lithium termeles Argentinaban, az Andok szaraz oldalan van, kb. 100km tavolsagra LAC lithium banyajatol. A viszonyok es varhato koltsegek nagyon hasonlok. . 2)Livent arfolyama 12-13 USD korul van, 146m db reszveny, adossaga nincs. Tozsdei kapitalizacioja 1.75-2.1Mrd USD savban ingadozott egy ev ota. Az utolso honapban beszakadt az arfolyam 50%ot, most 6.7 korul van. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20190609v00qj9mmw.jpeg . Eves arbevetel terve 2019 evre 400-450m, hozza az EBITDA 100-120m USD, es net profit 70-90 m, vagyis EPS=060-0.90 USD savba varhato. A Valueline becsles 2019-re EPS= 0.94-1.15 USD savban van. Igy nezve a 12 USD arfolyammal az ertekelesi mutato PE=12/0.90= 13 korul van. Ez joval az SPY =18 szintje alatti, tehat Livent value kategoria. De, a mostani lezuhant arfolyammal PE=8 alatti a szam. Livent feldolgozott lithium termekeket arul. Az arbevetel es volumen hanyadosa 450m/40.000t=11.000USD/t, es ez megfelel az utolso ev lithiumkarbonat atlag-aranak. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20190609v00qgp5qs.jpeg . 3)Livent nagyjabol 40.000t lithiumot termel, azonos helyen es modszereel (Andok, derites) mint LAC fog termelni 2 ev mulva. Az LAC vart 2020 eves termelese 25.000t. Szoval a realtiv nagysagrend iss azonos, a szamolasoknal 1.6 osztoval vesszuk figyelembe. . Igy nezve, a 12 USD livent arfolyamnal LVHM piaci kapitalizacioja 1.75Mrd.Akkor LAC varhato kapitalizacioja aranyosan 1.75/1.6=1.1 Mrd koruli lehet majd, de ebbol 50% LAC tulajdona, (masik fele Ganfeng tulajdon) tehat 550m USD. Tekintve hogy LAC-ben az ertek 88m db reszvenyre oszlik szet, LAC "livent-aranyos" arfolyama 6.25 USD. . A mai arfolyamot aranyositva, LTHM=6.7, kapitalizacioja 558m, es igy LAC aranyos arfolyam 3.5 uSD. ez egyebkent eppen most tenylegesen is 3.80, szoval a szamolas valoszinuleg jo. . 4)Kovetkeztetesek? Livent most alul ertekeltnek tunik. Az SP500-hoz kepest 50-60% koruli a diszkont. Valoszinuleg LAC mostanai ara is ekkora diszkontban van. Igy nezve LAC "normalis arfolyama 6-8 USD savban kell legyen. Ha a most erosen nyomott lithium arak 20%ot javulnak, a 2 ceg visszamegy a normalis arfolyamara, es LAC "normalis arfolyama" 6-8 USD savban lehet majd.
Igen, es ALB is szepen felpattant. Ott eleg nagy eses volt, kozel 50% zuhanas, es jo nagy short pozicio cover is van hatra. A 60min charton gyonyoruszep 5 hullamos emelkedst latni. Szoval most ALB is kitort, es talan meeg nagyobb potencial 4 hetre mint LIT. . LAC most meg kinlodik valami (b) hullamban, es kesve fog megindulni? Hosszutavon nem baj, de rovidtavon most ALB es SQM nekem jobbnak latszik.
Tegnap LIT alaposan felpattant. Messze menő következtetést azért nem vonnék le belőle, de régóta nem volt már korrekció. 26,4 körülre minimum várnám. A tegnapi emelkedés erősen összhangban van Tesla kilövésével, ahol elég szépen működött a 180-as támasz, 230-ig szerintem simán visszajöhet. Remélhetőleg húzza magával egy kicsit a lithiumos cégeket. . https://www.tradingview.com/x/fC5xojl5/ . Lithium is mozgolódik, tegnap: 98.92 1.64 1.69%
Igen, de kb. 40-50 ev alatt. Az eves mennyiseg varhato indulasi szama 25.000t/ev, ami felfuthat 36.000t/evre 3 ev mulva. De 10 ev mulva mar 250.000t lehet a kitermeles evente. Ajanlom, olvasd ujra az egesz topicot. Talan 1 ora, de ha gondolkodsz a teman, sokat megtudhatsz.
Érdemes védeni a lithiumos pozíciókat. Ha LIT 25,72 alá esik, akkor szerintem egyre valószínűbb, hogy 21-17 sávig esni fog, a szektor képviselői meg követni fogják. ALB mintha élen járna az esésben és gyanús hogy 43 felé tart.
Az április végi chart-ra visszatérve eddig LAC hozza a vártat és szépen indította a hónapot. A 2 nappal ezelőtti mélyponthoz képest 8%-ot emelkedett. Két lehetőséggel számolok: 1, bár nem a legszebb, de kész az ABC korrekció, és elindult felfelé a 3-as szakasz, ami komoly emelkedést hozhat; 2, nincs még kész a korrekciós szakasz, hanem most közelítünk a B pont felé, ahonnan lesz még egy esés kb. 3,5-ig, ahonnan elindul a fent említett 3-as hullám. Bármelyik is valósulna meg 3,7-3,5 sávban érdemes gyűjtögetni. . 1, verzió: https://www.tradingview.com/x/AT102V6f/ . 2, verzió: https://www.tradingview.com/x/cHL79SaG/ . https://www.tradingview.com/x/jgqfRYb7/ . A legfontosabb persze az volna, ha a rövid időn belül elfelejthetnénk a 4 alatti árfolyamot. Ami a híreket illeti, régen hallottunk LAC felől, hiszen az utolsó állapotjelentés február közepén érkezett. Mindeközben Kínából olyan hírek érkeznek, hogy komoly gondot kezd okozni a e-autók battery ellátottsága. Az értékesítésben BYD nem régen jelentett (04.28) és óriási eladási számokat publikáltak. Több mint 6-szoros! profit keletkezett. Nem lennék meglepve, ha szépen lassan rá kellene kapcsolni a lithium bányászatban. Ha pedig ez nem történik meg, akkor a növekvő kereslet végre elindítja a lithium árát is felfelé. . https://finance.yahoo.com/news/chinese-electric-car-maker-byds-102852338.html
Lithium Demand worry . (Bloomberg) -- The impact from a Belgian materials company’s profit warning has now spread from the European car market to the Western hemisphere. The top three lithium producers lost almost a billion dollars in combined market-value after Umicore SA, a producer of metal products and catalysts used in vehicles, among other uses, warned that it will miss analysts’ profit estimates due to slowing slowing demand for electric vehicles in China and South Korea.Lithium giant Albemarle Corp.’s shares took the largest hit, down as much as 5.5 percent as it counts Umicore among its top three customers. Peer Livent Corp. declined 3.8 percent and Sociedad Quimica y Minera de Chile SA’s ADRs tumbled as much as 3.6 percent. The combined loss at its worst reached nearly $900 million in New York trading. Given the size and reach of Umicore, the outlook offers a reliable read-through to the broader electric-vehicles and lithium sectors, Vertical Research Group analyst James Bardowski wrote in a note. He reiterated his negative bias on Albemarle, Sociedad Quimica y Minera and the greater lithium sector. News concerning lower Chinese electric-car demand should not come as a surprise, as China said on March 26 that it was cutting electric-car subsidies, prompting investors concerns over future demand in the country. But heading into first quarter results, this latest warning will serve to bolster the risk and put earnings for lithium companies under greater scrutiny. Livent will be among the first companies to report on May 7, Albemarle will report on May 8 and Sociedad Quimica y Minera on May 22. . 2)AZ ALB es SQM chartja kezd letisztulni. Meg egyszer tesztelheti a 72 es 32 szinteket. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20190424v00pscac.jpeg
Ez logikai hülyeség. Mármint nem az, amit te írsz, hanem az újrahasznosítása miatti többlet lithium. Nem vagyok vegyész de olyan nincs, hogy valamibe bepakolok X anyagot, itt történik valami az anyag által majd kinyerhetem a rendszerből az X anyagot újra abban a mennyiségben és minőségben, amit ott akkor beletettem. Ez hülyeség, a használt motorolajat is újrahasznosítják, mégsem lesz egy első osztályú ugyan olyan motorolaj belőle, amit újra eladhatnak. De szinte minden dotálva van államilag a hulladk anyagok újrahasznosításában, mert veszteség mindenhol jelen van, nem lesz semmi olyan, mint a kezdeteknél, itt is jelen van a fizika és a realitás. Perpetum mobile semmilyen szegmensben nem létezik, itt sem. Ez itt bukó. Másrészt: Nem hiszem, hogy ha még a fenti egyenlet mégis működne - ami nincs így - lenne évente X tonna elhasznált akkumulátor, amiből ugyan annyi autó máris legyártható lenne. Ez meg itt bukó, továbbgondolva azt az elméletet, ami egyébként meg alapjaiban nem adja ki már a matekot. Elmondom ez mi lehet: nullára kijövő, esetleg egy minimálisan még nyereséget is hozható lehet, de nem lesz ugyan az az anyagminőség és mennyiség semmiből, ez abszurd és átlépi a fizikát.
Mindössze 400 darabos mennyiséggel pakolták oda, ez nem számottevő tétel. Rendszeresen ezt látni a marketwatchon is. Valaki ráadott after hoursban, de ha mínuszos is lesz ma, az nem ettől lesz.
Nem talaltam semmit, a website-on sem es a finvizen sem. Eddig nem is lattam de tenyleg after hoursban 4.01-ig esett, ez már igy meglepő, hogy a semmire esett ekkorát ilyen rovid ido alatt vagy mi nem tudunk valamirol.
Ez a recycling tema fontos. De egy dolog valamit megcsinalni laborban, es szabadalmaztatni, megpedig minel elobb. Es egesz mas ipari meretekben, mondjuk 1000t/ev feletti nagysagrendben csinalni. . Azt pedig nem tudjuk, hogy a koltsege mekkora lesz? Most 1 tonna Lithiumcarbonat 11500 USD. Es ebbol kb. 30 autora valo battery gyarthato. Szoval, lehet-e egy tonkrement auto--battery maradekabol kiszedni kb. 30 kg-ot, ugy hogy ne keruljon tobbe mint 300 dollar? Ha igen, akkor a lithium banyaszoknak problemajuk lehet. Ha nem, akkor erdekes elmeleti lehetoseg marad.
Jó kérdés, én eleve úgy kalkulaltam, hogy azt a multkori 12 szazalek emelkedest visszadhatják. . De ha megtudnák hatékonyan oldani a lithium ujrahasznositasat, az elég nagy problemat jelentene a bányászoknak. . Ha a Lac emiatt esett, akkor a többinek is esnie kellett volna, de az ALB, SQM, Ganfeng, Tianqi is emelkedett.
Nem csak hogy attört 4.6-on, de 4.79-en zárt. Nem semmi! Pedig még gondoltam is rá, hogy bövithetnék, mert a tegnapi nap végere latszodott, hogy a korrekció a vege felé járhat, de ennnek ellenére nem bovitetten. . Ez a wave(iii) meddig tarthat? Van becslésed?
Köszi! Tehat akkor valami ilyesmire szamitasz: . https://invst.ly/agp6i . A kékkel csak annyi a problemam h rovidnek tunik, ebben az esetben nem lenne meg az abc korrekció. . Mellette viszont az szól, hogy a hetfoi megindulast nem egy korrekciónak tunt, nyilvan bezavar a képbe a legutobbi hir
Igen, pontosan igy gondolom. Vagy egy fokozattal kisebb 1-2 parosok alakulnak, denagy valoszinuseggel 2019-2010 oriasi lithium rally lesz. Es persze, tevedhetunk, meg meglehet az ALT. is, hogy a mostani emelkedes egy (b) hullam. Es utana meg egy teszt lefele az aljara.De kevesbe valoszinu. . Miert? Ha jovore e-autot akar kihozni VW, Honda, Toyota, Volvo, Renault, Nissan, BMW+Benz, Audi ? es minden kinai gyarto? Ezzel van tele minden autos lap ? . Akkor nagyon sok lithiumot kell 5-10 eves szerzodesekkel lefoglalni iden, a most meeg nehezen atlathato lithium piacon. Kulonben honnan lesz gigafactory-jukban lithium? Ugy tudom, 39 db (!!) epul, szerte a vilagon. . Akkor most a lithium termelok diktalnak. Pillanatnyilag a LiCo arak igy neznek ki. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20190404v00p9y4n.jpeg . Szoval igen, ha a lithium arak igy mozognak, es varhatoan elerik a 2018.Q1 arakat, nos, akkor elvarhatjuk, hogy LAC legalabb olyan arakon legyen, mint 2018.Q1-ben volt. Az nagyjabol LAC=11. ALB=150, SQM=60.
Kobalt témára keress rá, mert a Tesla gőzerővel dolgozik azon, hogy teljesen szamuzze az akkumulátorban a kobalt tartalmát, pedig már most is jelentősen le csökkent a mennyiség, amit ők használnak az akksihoz.
Sajnos igen. A tan legnagyobb cobalt banya a Kongoi Kibali, amit Barrick uzemeltet ott. Dehat az nem igazan Cobalt mufaj hanem Aranya cobalt, mellektermek, az nekik mellek-uzemag, de persze azert jol keresnek vele. Egyebkent a Cobalt ara nagyjabol eppugy mozog, mint a lithium...amiben persez nincs semi meglepo.
Mar nezegettem Cobalt temat, de semmire nem jutottam.Ugy tudom, a nagyobb cobalt banyak Kongo-ban vannak, de oda megse tennek penzt, es onnan komoly banya nincs tozsden. Az Orosz banyak sincsnek tozsden. Van par apro Canadai, de azok icipicik, venture-capital szintuek.Ha talalsz valamit ird meg ide nekunk is.
Kedves Pompi! . Azt szeretném kérdezni, hogy Kobaltba bogyan tudok befektetni hosszabb távra? Bár nem vagyok randomos , de mondjuk ott ez lehetséges lenne?
Bizony gondolok. A kínaiak óvatos duhajok, nem mindig birodalmi lépegetőként jelennek meg. Úgy üzletelnek, mint az oroszok. Először egy kisebbségi részesedést vesznek, hogy megvizsgálják a könyveket. Embert adnak az igazgatóságba, FB-be. Aztán a segítő kezet nyújtják, persze, hogy rendelkezésre állnak, és mikor látják, hogy pénzügyileg eljött az idő, mert a kiszemelt célpont valamilyen oknál fogva elgyengül, akkor elúhúzzák a nyulat a kalapból. Biztos vagyok abban is, hogy a többit már piacon is felszívják. Egy napon meg átveszik a vezetést és lenyelik a LAC-ot. Mondom, ne így legyen. De ilyet láttam már néhányat az életemben és mindig a 4-5x zseton helyet 30-100% volt a profit. Ami persze nem rossz, de a pozíciót évekig tartottam.
Een remelem, hogy az anyagban ez a bemasolt passzus azt mondja, hogy LAC-nak megvan a penze arra, hogy a banya-epites projektet ugy fejezze be es viszi el a 2020H2 termeles megkezdeseig, hogy megtartja az 50% reszesedest. +++++++++++++++++++ Lithium Americas is expected to remain fully-funded to advance Caucharí-Olaroz to production. Following the completion of the Project Investment, LAC expects to remain fully-funded to production under the current 25,000 tpa development plan with US$250 million in undrawn debt facilities ($287.5 million as of December 31, 2018) to fund its 50% share of the aggregate US$425 million in capital costs (on a 100% basis before VAT). +++++++++++++++++++ https://finance.yahoo.com/news/lithium-americas-announces-us-160-112742558.html
Emlékszel arra, amikor írtam arról, hogyan fordulhat majd elő, hogy 16-20 USD részvényárból nem lesz semmi, csak egy konzervatív nyerő, mert a LAC-ot majd kivásárolja a kínai cég? Lassan erre haladunk, már 50%-nál járnak. Kíváncsi leszek, hogy legközelebb mivel szerzik meg a cég többségi részesedését. A LAC nem fog tudni ellenállni, és 7,5 USD környékén majd megint vásárolnak egy adagot. Végül a kínai cég része lesz, főleg, ha valóban ilyen jó adottságai vannak a bányának. Ne legyen így!
Köszönöm válaszaitokat. János: ezt a momentum kérdést nekem még meg kell tanulnom. Hogy mi az amikor tényleg elindul vmi és mi az ami csak egy felszúrás. Nyilván nem adom most amim van. De filózom, hogy vegyek-e még. Alapvetően eredeti szándékaim szerint nem lett volna ellenemre, ha amim CADban van (tőkém cca 4-5%a), mind LACba tolom. Azt érzem, ha már nem is 4,95ért, de érezhetően 5,70 alatt még tudok venni a napokban.
Ha ra kene vagnom, akkor nalam is azonnali vetel, majd jo sokaig tartas. En ket-harom even belul e-autot akarol venni, szivesen megnyernem lithiumon a kocsi arat :) Viccet felreteve, Janos mint oly sokszor maskor most is patika modon vezette hogy zsakolni kell. A ptencialt figyelembe veve, hogy itt vagy 5%- kal lejjebbrol, az inkabb mar hiusagi kerdes :) felre ne erts, magambol indulok ki. Oriasira dagadna a mellem, ha penteken 3,75-on odacsavarom neki, de lassuk be, maknal nem lett volna tobb. Ugyanakkor en ketto tenyezo miatt nem veszek ma piacon, sot harom: 1, portfoliom tobb mint 10%a LAC; 2, az atlagaram szinte semmit nem mozdulna, es inkabb szeretek lefele atlagolni; 3, jobban esett volna hiusagbol elkapni lejjebbrol :). A legfontosabb erv ezek kozul az 1, pont, es felelotlen lenne meg venni 10% feletti aranynal. Tudom elteroek vagyunk, de a szigoru trading szabalyokat betarto csoporttagok 5% fole sem emeltek volna. Amit fontolgatok es ami miatt meg mindezek ellenere sem vetem el tovabbi vetelt, az pedig hogy le akarom csererni a torok fos TUR-omat es kivagom meretes zakoban es veszek belole LAC-ot. Ennel a lepesnel viszont extrem fontos a csere idozitese, ezert en most kicsit varok most. De mindez semmit nem von le abbol, hogy baromi bullish Lac, ugyhogy amid van fogd erosen ! :)
Ma szerintem egy nagy momentum erosodes indult LAC-ben. . Legyen egeszen egyszeuen megfogalmazva. Az evidens, hogy a kinai Ganfeng nagybefekteto mindannyiunknal sokkal jobban informalt. Mindent tud a lithium piacrol is, es az LAC banyajanak helyzeterol es kilatasairol is. Szakertok , mernoki es penzugyi oldalrol is megvizsgalt mindent. Es mit csinalt? a)Megvette a banya egy ujabb tulajdonrszet, 160m Dollarert. Kiszamoltam, hogy ezzel nagyjabol 7.30 USD dollart fizetett minden reszvenyert. HA neki igy ennyiert megeri, akkor nekem megeri-e 4.20 korul megvenni? a mai atlag-aron? b)Plusz azt akarja, hogy a banya kitermeleset a tervezettnel +60%-al magasabb szintre allitsak be? Lehet ennel erosebb pozitiv erv? . A valasz vilagos. Igen, ha most felaron vehetem meg, mint ahogy Ganfeng megvette? akkor nem hagyom ki. Ilyen alkalom extrem ritkan adodik egy kisbefektetonek. . Es mit csinalt a piac? Masok is kiszamoltak ugyanezt. Es rendesen ramozdultak. Most 3 oraja van nyitva a paic, es a mai forgalom eddig duplaja a szokasos teljes napinak. Szoval, nap vegere 4x veteli volumen lesz, vagy tobb.Ttehat pllanatnyi;lag nagyjabol 4 invesztor optimista ahhoz kepest, ami 1 nappal ezelott volt. Es mind veszi. Megy is fel az ara. . Melyik oldalra alljak? A szamolas is, a piac is egyertelmuen a long oldalt preferalja. Nem adom egy aprocska +12% nyeresegert, ha jo eselyem van kozel 80-100% nyeresegre. Es csak tartanom kell, es varni a magasabb arfolyamra. En raerek, az e-autok tomegesen csak 1-2 ev mulva jonnek: jon VW, es jon a Benz-BMW kozos e-auto is. Meg minden mas szamottevo autogyarto is ezen dogozik. . Magad is gondold at a szamolast is, es a piaci reakciot is.
Megkérdezhetem, hogy így +12%-ban te ilyenkor veszel még vagy elengeded? János, téged is kérdezlek! Minden a papír mellett szól, van is tér felfelé, én mégis behúzom a féket. Fordítva vagyok bekötve: ha még esik egy keveset tuti veszek. Most miért nem? (A pénteki megbízásom fele teljesült csak...)
Frankó lesz ez. Sajnálom, hogy pénteken nem voltam figyelmesebb a jelentés időpontját illetően. Ez most 12%-ba került, de hát ez már csak ilyen. Reméljük maradandó lesz a kitörés. :)
Ugy nezem, a "normal" forgalom 7x szerese van benne eddig ma. Jo sokan veszik, de azert en is kivettem a magamet belole ;-) De a lenyeg persze az, hogy ez fel fog tunni a tobbi lithium-tema figyelonel is. Es erre a volume+ar ugrasra a breakout-figyelo screen programok mind felfigyelnek, reszben ma es holnap is. Remelem, jon a "follow-thru" vasarlas a nagyobb fiuktol is. Egy honapon belul 7.0 arfolyam kornyeken volna, az araanyos reakcio lenne. . Mi meg koszonjuk a gyors hirt, amit feltettel.
Elkeseredve azért nem vagyok. Van jópár darab belőle, de kétségtelenül sajnálom, hogy nem vettem még pénteken. De ettől még baromi jól néz ki, hogy ekkorát emelkedik :)
Lithium Americas