Topiknyitó: werkaz 2016. 04. 04. 08:16

Lithium Americas  

Mivel a WL neve megváltozott, hogy az újak is tudják majd miről szól a topic, legyen az új név a topic neve is. Ha egyetértetek
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Boole 2019. 11. 28. 09:40
Előzmény: #813  pomperj
#814
Rendben, köszönöm, akkor így marad. Valóban, ha a kínaiak nem akarják a vezetést átvenni, akkor egy nagy piaci lehetőséghez juthatnak. Az ALB nekem egy kicsit veszélyes, mert nagy benne a további árcsökkenési lehetőség.
pomperj 2019. 11. 28. 09:18
Előzmény: #811  Boole
#813

Igen, nagyon jo osszefoglalas.
A Junior blithium banyasz kategoriaban ez most a legnagyobb project. A kinai Ganfeng 50% tulajdonresze egyreszt  tehertetel, masreszt viszont a hozzaferes a legnagyobb Li piachoz. A lithium portfolioban  ALB es SQM mellett talan LAC-nak van leginkabb helye, olyan 20% nagysagrendben. Egyutt kisebb a kockazat, mint barmelyik  e-auto gyarto cegben, mert a Li egyelore mindnek megkerulhetetlen.
rbbj11
rbbj11 2019. 11. 28. 08:44
Előzmény: #808  pomperj
#812
A Föld becsült készlete alapján sokkal nagyobb kéne legyen a hiány már középtávon mint olaj piacon Persze az árfolyam nem fog éveket előre árazni egy nyersanyag piacon Ez igaz, ezt nem vettem figyelembe.
Boole 2019. 11. 28. 00:36
Előzmény: #810  Boole
#811

János, ha így neked megfelel, akkor így marad a cikk. Jó ez így?
https://boole3.webnode.hu/lac-lithium-america/
pomperj 2019. 11. 27. 10:08
Előzmény: #804  rbbj11
#808
Nezd meg a szokasos, kozel exponencialis lithium kereslet felfutast,
 es hozza a valos felfutas  szokasos S-gorbe alakjat. 
A kereslet.kinalat kozott szeles ollo alakulhat ki. 
Most a tartalek kapacitasokat mar mozgositettak, a nagy termelok, uj kapacitasok meg nem leptek be.
Viszont a  kereslet lassabban nott, mint a varakozas mutatta az e-auto irant.
.
Most igy nez ki a folyamat szerintem:
http://keptarhely.eu/view.php?file=20191127v00raaoh2.jpeg
.
Most, 2020 elejeen a konnyen felfuttathato kapacitasok mar csucsra jarnak, 
de a kereslet pedig eddig nem nott a vart mertekben. 
Ennel szelesebbre valoszinuleg mar nem nyilik az ollo, talan nem no tovabb a tulkinalat lithiumbol.
Az uj banyakba igen keves penz aramlott, es neg nem is nyilt annyi, 
amennyire szukseg volna a kovetkezo 5 evben. A hiany meglepoen nagy lehet par ev mulva.
tipci007
tipci007 2019. 11. 27. 08:48
Előzmény: #805  Boole
#807
Konkrétan milyen árfolyamra gondolsz?
tipci007
tipci007 2019. 11. 27. 08:35
Előzmény: #804  rbbj11
#806
Nem ez a szűk keresztmetszet, van elég litium. 
Boole 2019. 11. 27. 08:33
Előzmény: #803  pomperj
#805
LAC-ban is az "v" pont hiányzik és szerintem készen lesz a teljes eső trend. Ott bővítek.
rbbj11
rbbj11 2019. 11. 27. 08:01
Előzmény: #803  pomperj
#804
Tesla egyre növekvö felhasználása mellett miért nem szárnyal a lítium?
pomperj 2019. 11. 27. 07:34
#803
ALBEMARLE  mint 2. legnagyobb lithium termelo,   annak ellenre jot jelentett, hogy a lithium ara meg mindig nem tudodtt Q3-ben magahoz terni. (Tovabbra is 9.5USD/kb szinten van)
.
https://investors.albemarle.com/node/21656/pdf
.
A rovid lenyeg:
Net sales of $879.7 million increased 14%, excluding foreign exchange impact of 1%, largely driven by strong volume and favorable pricing 
Earnings were $1.46 per diluted share, an increase of 22% 
Adjusted EPS were $1.53 per diluted share, an increase of 17% 
Adjusted EBITDA was $254.4 million, an increase of 8%.
.
A kimondottan le-felezodott lithium arak ellenere ALB profitabilis  maradt.
.
2)A ceg ertekere ebbol durvan lehet becslest csinalni.
Az. ALB utolso 4 EPS szama 1.23,   1.26. 1.45, 1.65,  akkor evesen tehat EPS=5.47.
Ez kb. 1.0 USD-vel gyengebb, mint amit egy eve vartak tole.
.
Ha az EPS trend, ami lassu emelkedes, folytatodik (ami kerdeses, ha a lithium ara nem fordul meg)
akkor 2020evre EPS=6.20-6.50 savba emelkedhet.  Az arbevtel pedig 3.6Mrd--->3.9 Mrdra nohet.
A ceg normalis PE mutatoja 17 korul szokott lenni; igaz, hevesen hullamzik 13-29 kozott.
Igy nezve, fundasan 2020 evre EPS*PE=5.4*17=109 USD szint realis varakozas.
.
3) Az ALB most egeszen jo diszkonton veheto. Megjegyzem, SQM es LAC is.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20191127v00rto56t.jpeg

pomperj 2019. 11. 12. 14:39
Előzmény: #801  bluefrog
#802
Igen, de ez konyvelesi tetel, es nem mukodesbol van.
Viszont a jelenets lenyegeben pozitiv, bemasolom a fo pontokat:
.
Highlights
Cauchari-Olaroz lithium project (“Cauchari-Olaroz”):
  • Construction activities are on schedule to support the start of production by early 2021. 
  • Overall the project is 25% complete with 42% of construction capital costs committed including 24% spent.
  • 13 of the 40 production wells are complete with a further seven under execution.
  • Earthworks for the ponds is 70% complete with five ponds lined, three more in progress and four filled with brine.
  • Erection of a warehouse and a soda ash storage building is well advanced.
  • Process plant construction continues on schedule to support mechanical completion by the end of 2020.
  • Currently 730 people are working on Cauchari-Olaroz, including 265 employees and 465 contractors.
  • In August, Ganfeng Lithium Co. Ltd. completed a $160.0 million investment (“Project Investment”) in Cauchari-Olaroz increasing its interest to 50% from 37.5% and reducing the Company’s interest from 62.5% to 50%.
  • Lithium Americas’ 50% share of Cauchari-Olaroz’s construction costs is expected to be fully-funded with $221.0 million still available under the Company’s credit and loan facilities.
  • Completed and filed on SEDAR a definitive feasibility study for production capacity of 40,000 tonnes per annum of battery-quality lithium carbonate. 
Corporate:
  • Following the closing of the Project Investment, the Company’s investment in Cauchari-Olaroz is accounted for as a joint operation and the Company now recognizes its share of any assets, liabilities and results of the joint operation rather than equity accounting for the investment. 
  • As at September 30, 2019, the Company had $108.1 million in cash and cash equivalents, including $73.7 million representing the Company’s 50% share of Cauchari-Olaroz’s cash and cash equivalents and $34.4 million held by Lithium Americas and subsidiaries.  
  • As at September 30, 2019, the Company has total available credit of $221.0 million. 
  • The Company has drawn $83.8 million of the $205.0 million senior credit facility available to fund the Company’s share of Cauchari-Olaroz project construction. An additional $100.0 million unsecured, limited recourse, subordinated loan facility, remains undrawn and available for the Company’s general corporate purposes.
  • On October 20, 2019, the Board of Directors appointed Dr. Yuan Gao as an independent director of the Company.

bluefrog
bluefrog 2019. 11. 12. 13:33
#801
eps: 0.77 vs. -0.13$ forecast
kozi723
kozi723 2019. 11. 05. 09:58
#800
Lithium 104 usd felett , október 8-i alj óta több mint 10%-os emelkedés. LAC az október 8-i záróár alatt tartózkodik és kezd meglehetősen abnormálisan viselkedni. ALB +6,4% azóta, SQM +10,1%. Gondolom az érdektelenség, ezáltal pedig a nagyon alacsony forgalom miatt nem követi LAC a szektor mozgását és sajnos csúnyán kezd odaragadni 3 dollárhoz. Ennek ellenére 100 felett kitörés közeli helyzetben van a lithium. 
pomperj 2019. 10. 24. 10:23
Előzmény: #796  pomperj
#799
1)A projektrol megjelent okt. elejen az uj prezentacio
https://www.lithiumamericas.com/_resources/presentations/LAC-Cauchari-DFS-and-Thacker-Pass.pdf
.
2)Ket dolgot latok  ujnak  benne.
a)Az elore haladas erzekelheto.  
-a 40 tervezett kutbol 13 keszen van, es mukodnek.
-a 12km2 nagysagu, osszesen 16 derito medencebol keszen van 60%, es mukodnek
b)Az eddigi 25.000t /ev kapacitasrol megnoveltek 40.000 t/evre. EZ koltsegnovekedesben 425--->565m USD,szoval +33%, de termeles novekedesben +60%.
.
b)A jovedelmezosegi kalkulacioban a  10.000USD/t LiCo eladasi ar eseten az jon ki, hogy a NPV=935m USD, az EBITDA 235m USD/ev lehet.
Ha marad a 88m db reszveny, akkor egy reszvenyre az NPV=935/88=11USD,es ha az EBITDA 50% korul lesz a net profit, akkor egy reszvenyre   50%*(235/88)=13.4 USD.
Ha netan a LiCo ara magasabb lesz, az EBITDA  jelentosen megnohet. 
Pl. 14.000 arnal EBITDA 380M lehet. 
.
3)A LiCo arfolyama 2 ev alatt 16.000--->9.000 esett, de elkezdett stabilizalodni.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20191024v00q1rqr1.jpeg
tipci007
tipci007 2019. 10. 24. 09:34
Előzmény: #797  kukker
#798
Esetleg a perpetum mobilet nem találta fel az illető? 
Félek, nem ilyen egyszerű a dolog. 
kukker 2019. 10. 24. 09:23
#797

Vélemény?
Ex-Navy officer turned inventor signs a multi-million deal to produce his electric car battery that will take drivers 1,500 miles without needing to charge
https://www.dailymail.co.uk/news/article-7592485/Father-eight-invents-electric-car-battery-drivers-1-500-miles-without-charging-it.html
pomperj 2019. 09. 25. 10:53
#796
1)A szept.19 LAC uj videon 2 uj dolog latszik: 
egyreszt, ujabb medencek foldmunkaja keszen van, es elkezdtek a 3. derito medence szigetelest.
masreszt, elkezdodott az uzemcsarnok felepitese
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20190925v00qf7leg.jpeg
http://keptarhely.eu/view.php?file=20190925v00qw2jiv.jpeg
http://keptarhely.eu/view.php?file=20190925v00qh3c88.jpeg
.
2)Viszont a Lithium ara egyelore kinlodik tovabb, meg nem tort ki 100 fole, es nem tort ki az eso ek formaciobol sem.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20190925v00q5l6nm.jpeg
.
3)Igy aztan LAC arfolyama sem birt erdemben megindulni, pedig mar jo ideje arra varunk.
A keresletrol sorban erkeznek jo hirek. Egyes orias autogyartok egyenesen azt mondjak hogy nem fejlesztik tovabb  benzines modelleket, hanem cask az e-autokat. Ehhez kepest a LiCo3 aran ez nem latszik, pedig eppen a heten a Volvo kotott Ganfeng-el hosszutavu szallitasi szerzodest.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20190925v00qdcooy.jpeg
kozi723
kozi723 2019. 09. 25. 10:08
#795
Ganfeng +6,28%, Tianqi +9,97%. Valami kis hátszelecske megérkezhetne végre LAC-ba is. 
kukker 2019. 09. 03. 16:08
Előzmény: #792  gugig
#793
Sajna:
Slump in lithium prices hammers profits at China's Ganfeng
BEIJING (Reuters) - China’s biggest lithium producer, Ganfeng Lithium Co (002460.SZ) (1772.HK), saw its first-half profits plunge 59% as rising supply of the material used in batteries for electric cars caused a slump in prices. Ganfeng, which supplies lithium used in rechargeable batteries to electric vehicle (EV) maker Tesla (TSLA.O), had flagged last month that it expected a sharp decline in first-half earnings. On Wednesday, it said its net income totaled 295.8 million yuan ($41.70 million) for January to June, versus a restated figure of 725.3 million yuan a year earlier. Revenues rose 21% to 2.82 billion yuan thanks to bigger sales volumes, Jiangxi-based Ganfeng said, but slumping lithium prices meant the company was unable to cash in. Prices of lithium carbonate, a chemical used in EV batteries, have dropped nearly 20% this year to around $9.25 per kg amid an “avalanche” of supply, consultancy CRU said last week.
Last week Ganfeng’s rival Tianqi Lithium (002466.SZ) reported an 85% plunge in net profits for the first half. Still, Ganfeng said abundant supply and falling prices of spodumene, a mineral mined for its lithium content, “can greatly reduce raw material costs” for the company, which converts the spodumene into lithium chemicals, and “buffer the impact” of low lithium prices. Ganfeng has interests in mines in Australia, Argentina and Canada and around 70,000 tonnes of lithium carbonate equivalent of annual conversion capacity in China. It said last month that it expected first-half profits to fall by 45-65%, saying it would record losses of 119.14 million yuan from changes in fair value as a result of fluctuations in shares it holds. In the second quarter alone, Ganfeng’s net profit totaled 43.1 million yuan, according to Reuters calculations. That marks Ganfeng’s worst quarterly result since the fourth quarter of 2016, when it made a 21.4 million yuan loss, Refinitiv Eikon data shows.
gugig 2019. 08. 08. 19:50
Előzmény: #791  pomperj
#792
Ezzel a számozással már nem nagyon tudna hová esni, mert akkor beesne a piros2 alá, akkor meg ez már nem lenne érvényes, ugyhogy remélem jó lesz a chart. 
.
Közben ma ALB +8%,  SQM +6%,  Livent +16%  Nem semmi a Livent 2 nap alatt közel 40%-ot emelkedett.
pomperj 2019. 08. 08. 17:48
Előzmény: #788  gugig
#791

Igen, jo esely van, hogy ma kesz (ii of 3) hullam,  es remelem megindul fel. 
Nekem tovabbra is jo sok LAC poziciom van, es amint 4.40 fole kitor, megduplazom.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20190808v00qkhlcq.jpeg
bimborablo
bimborablo 2019. 08. 08. 17:25
Előzmény: #789  gugig
#790
Szintén zenész!
gugig 2019. 08. 08. 16:30
#789
Ma újra beléptem LAC-ba 3.51-nél, egyrészt sokat esett az utobbi 1-2 héten, rsi elég tuladott volt, másrészt a 3.5 erős támasz, ha valahol fordulhat rövidtávra, akkor az pont itt lehet, ráadásul most jött ki a Livent és ALB jó jelentéssel, ugyhogy a litiumosok most mehetnek egy pár napig.
gugig 2019. 07. 10. 19:12
#788
Úgy látom a LAC csinált egy szép elliott hullámot és talán az abc korrekció is megvan úgyhogy innen látok esélyt arra hogy elinduljon felfelé az alábbiak szerint:
.
https://invst.ly/b84ur
kozi723
kozi723 2019. 07. 02. 22:14
Előzmény: #785  pomperj
#787
Gangfeng kilövés abszolválva LAC-ban is. Szép! Ha sikerül áttörni a 4,32-4,40 zónát akkor már csak a 4,9-es ellenállás állíthatja meg 6,9 előtt. Jól néz ki!
.
https://www.tradingview.com/x/gfdjF9YX/
Boole 2019. 07. 02. 11:40
Előzmény: #785  pomperj
#786
Kérdés, hogy miként alakul a LAC működési költsége, ha nő a kitermelési mennyiség is? Gondolom, hogy nem fog csökkenni.
pomperj 2019. 07. 02. 10:55
Előzmény: #784  kozi723
#785

A lithium araban meeg tart az oldalazo mozgas, ez a junius vegi allapot Li araban:
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20190702v00qksul.jpeg
.
De az LAC project 1 ev mulvan, 2020H2-ben termelni fog. 
Es mi a  realitas, ha minden marad igy?
.
1) Akkor 10.000 USD/t arbevetel, es kb. 2500USD/t operativ koltseg lesz.
Az osszesen 7500*20.000 tonna= 150m USD EBITDA/ev.
A ceg- befektetes LAC resze 50%, tehat abbol 50% jut LAC-ra,  ami 75m USD/ev  EBITDA arbevetel.
.
2)Akkor mennyi lehet a net profit?
A bejovo penz LAC-ra juto net resze tehat kb. 75 m USD/ev lehet.
Ebbol kell finanszirozni  az LAC mukodeset es a hiteleket. Ez  a ket fo kiadasi tetel.
(de a hitelek visszafizetese konyszerinti erteket novelo tetel, az a cegben marado ertek)
a)LAC mukodesi koltsege most 5.0 m/negyedev, szoval 20m/ev koltseggel kell szamolni.
b)A banya project koltsege  425m Initial Capital plusz operating capital kb. 70m, szoval 500 m.
Ennek 50% resze LAC finanszirozasu, az 250m  USD befektetes. Ebbol kb. 80m USD az LAC alaptoke, plusz 170m USD a hitelek osszege. Annak terhei 10 evre 8% mellett,  arra kell kb. 35m USD evente.
Tehat? A net, hitelfizetes utani profit tulajdonkeppen  75-(20+35)=20m USD, szoval a penz nagy resze  elmegy az  elso 10 evben a finanszirozasra, de a vegen LAC vagyona  kb. 500m USD lesz.
.
Ha a ceg evente 55 m vagyon erteket novel, akkor  PE=15 szammal ez 825m USD ceg erteket jelent. 
Van 88m db LAC reszveny, akkor 1 reszveny erteke 9-10  USD/rv korul van. 
Tehat a mostani nyomott lithium arak mellett is a reszveny a mostani arszintje megduplazodhat 2020H2-re.
.
3)Mi tortenik, ha a lithium ara ujra 20.000 USD/t arszintre emelkedik? 
A net profit ekkor kb. 3x nagysagu lesz a fenti szamolashoz kepest, es a cegertek (es arfolyam)  ennek 3x-szorosa lehet, 
Az arfolyam 20-30 USD/rv szintre emelkedhet.
kozi723
kozi723 2019. 07. 02. 08:49
#784
Meglepő számomra, hogy esni tudott LAC, de talán a nagyon alacsony forgalom indokolta. SQM és ALB is korrigált egyet, valószínűleg szerepük volt LAC gyengélkedésében. Ami viszont jól látható, hogy a lithium árának esése megállt és stabilizálódni látszik 100 dollár felett. Sőt ha mérsékelten is, de emelkedik. Mi több, a legnagyobb kínai termelők Gangfeng és Tianqi ma is élesen emelkedik már 2. napja. Laza 20-25% felfutás simán lehet bennük, ami LAC-ban is remélhetőleg megnyilvánul.
.
https://www.tradingview.com/x/P9v14IYn/
pomperj 2019. 06. 20. 21:02
#783

Lithium ara a  2011 evi melypontrol, 3.700 USD/t szintrol 2018 ban 16.500 szintig emelkedett.
Ennek 62% fibo korrekcioja 7.500 + 3.700=11.200, es  valoban, lithium vissza is tesztelte, 2019 majusban benezett 10.000 szint ala is.
Ezzel a korrekcio keszen lehet. Es innen megindulhat ujra fel.
.
LAC elkezdett  mutatni  elenkebb kilatasokat
http://keptarhely.eu/view.php?file=20190620v00qbfvp.jpeg
joepappa
joepappa 2019. 06. 18. 01:01
#782
Sziasztok!
Úgy látom nagyon belemásztatok ebbe a témába.
Esetleg erről a projektről vélemény:
PLL (NASD) még anynira sem likvid a papír mint a LAC
https://www.piedmontlithium.com/operations/mineral-resources-exploration
kozi723
kozi723 2019. 06. 12. 11:53
Előzmény: #775  pomperj
#781
Alakul a lithium ára is. Ma újabb 1,7%-kal került feljebb, és 103 dollár fölé tudott kapaszkodni. Tegnap ALB és SQM szépet emelkedett, és várhatóan ma is hasonló lesz. LAC most kicsit lemaradónak tűnik, úgyhogy szerintem bármikor robbanhat és kiléphet ebből a 3,8-4,3 sávból.
.
https://www.tradingview.com/x/8UkUtfl9/
.
LIT-ben is látok potenciált még igazán rövid távon is. 6-7% lehet benne.
.
https://www.tradingview.com/x/PelI8Kh3/
Niki10 2019. 06. 11. 10:49
Törölt hozzászólás
#780
berlini 2019. 06. 10. 21:41
Előzmény: #778  pomperj
#779
Igen, az első kérdés az, hogy azok az ambiciózus tervek, amelyeket neves autógyártók megfogalmaztak, azokat meg lehet-e valósitani.
Ha igen, akkor előfordulhat, hogy 10 év múlva 100 millió elektromos autót (beleértve a plug in hybrideket is)  fognak gyártani. (Egyedül Tesla le akar addig évente addigra 5 millió autót.) Miután tavaly összesen 1 millió db-ot gyártottak, (ha jók a számaim,) ez 100szoros autó mennyiség és minimum 30 szoros akkuteljesitmény növekedés.
De én hasonlóan nagy lehetőséget látok az elosztott elektromos energia termelésben a helyi energia tárolóknál. Szerintem 10 év múlva európában minden kisebb nagyobb épület tetején napelemes rendszerek lesznek, amelyek teljesen felboritanák a hálózatot, ha nem történik a nappali feleslegeben termelt energia éjszakai helyi tárolása. (Ez ráadásul hosszú időre megoldaná a 8-15 éves lecserélt akkumulátor telepek ujrahasznositását, mert egy tesla S75 akár 60%-ra csökkent telepe még 20 éven át alkalmas lesz egy társasház tetején működő fotovoltaikus rendszer energiatárolására. Ha ezt a plusz igényt is figyelembe vesszük, akkor végkép nem értem azokat a becsléseket amelyek csak a lithium igény töbszöröződéséről beszélnek.
Nagyobb lehet a veszély inkább a kisérleti stádiumban lévő szilárdelektrolitos akkumulátorok áttörésében lehet, amennyiben a nyertes technológia lithium nélküli lesz.
Azt hiszem az lesz ezen a területen a sikeres spekuláns, aki ma meg tudja selyteni, hogy merre veszi az irányt az akkutechnológia, mi valósul meg 5-10 éves távlatban.
Önmagában az hogy a kompakt kategóriás elektromos autók dupla annyiba kerülnek mint benzines társaik én nem vonnék le nagy következtetést. 
Jó példa rá Dánia. 1995-ben ott a luxus adó miatt egy Ford Mondeo kb. 70 ezer német márkába került. Miközben ugyanaz az autó Németországban 32 ezer márkába került. (A példa pontos, mert én akkor egy Mondeot "importáltam Berlinbe netto 19 ezer márkáért.) Ennek az adóztatásnak meg volt az oka és a következménye, ami szerint Dániában akkor nagyon jól karbantartott és hosszú kort megélt autóállomány volt.
De egy másik példa:
Németországban egy BMW 3-as alaptipus 18 ezer márkába került. Ma egy hasonló BMW-t (BMW 1-es széria, mert a 3-asok nagyobbak lettek) több mint háromszorosáért lehet megvenni.
pomperj 2019. 06. 10. 09:57
Előzmény: #777  berlini
#778

Igen, ez a jo kerdes: miert esnek az arak?
VAN 2 kritikus temakor a valaszhoz.
.
1)Az e-autoban a battery a fontos. A technologia nem erett elegge, javitani kellene.
a) 1 KWh tarolasra kepes battery ara 140 USD. Le kellene vinni 50 USD-re. Akkor egy kozepkategorias, 70-100kWh battery ara kb. annyi volna, mint egy mai automotor ara. Hatotavolsagot 300 ---> 500km kell emelni.  Akkor elerheto volna amit a vevo elvar:: ne legyen dragabb az e-auto mint a mai autok.
.
b)A battery sulya sok. Abban is 50% koruli technologia javulas kellene. Akkor a battery sulya nagyjabol az automotor sulyra csokken le. Most az energiasuruseg 0.4 kWh/kg, szoval most meg 100kWh tarolashoz  250-300 kg a battery.
.
2)A piacon rengeteg uj lithium projektet jelentettek be. A kereslet most inkabb becsult jellegu, a kinalat felfutasa viszont mar kezzelfoghatonak latszik.
a)A Kereslet a projekciok szerint a mai 260.000t/ev szintrol 680.000t/ev felfutas lehet  2025 evben. 
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20190610v00qvx39m.jpeg
.
b)A Kinalatban a fo beruhazasi tervek igy neznek ki:
LAC: 2020 +25.000t, 2025re 40.000t
ACI Systems+YLB: 2022 +40.000t
Olaroz:  2020 +42.000t
Galaxy+Posco: 2022 +30.000t
Es meg 6 kisebb project, egyenkent kb. + 5000-10.000t. 
Nem tudni sokat SQM es ALB terveirol, de ok is targyalnak, es kepesek +40.000t termelesre.
Ez osszesen kb. +200-260.000t temeles novekmeny terv, felenel mar el is kezdodott beruhazas.
.
Szoval, 3 eves tavlatban fedezve latszik a Kereslet felfutasi igeny.
Rengeteg tenyezo kepes felboritani. Pl.  Chile, Bolivia nagyobb reszet akar a haszonbol: vamok,adok, licencek. Valamelyik nagy project meghiusul, es maris atfordul az egyensuly.
berlini 2019. 06. 09. 19:56
Előzmény: #776  pomperj
#777
Kösz az értékes összehasonlitást!
Magam is szemezgetek az iparággal. 2017-ben vettem GLB X FUNDS/GLB X LITHIUM ETF -et 27 dollár körül és adtam el 40 alatt szép nyereséggel vonakodva, (csak azért mert a közel 50%-os nyereség realizálásért kiáltott.)
Hiszen akkor is látszott, hogy az elektromos autók robbanásszerűen növekvő gyártása és az alternativ (napenergia, szélenergia) elektromos áram termeléshez szerintem szükséges helyi tárolók elszaporodása hatalmas keresletet kellene hogy támasszon már most az alapanyagszállitóknál. 
De mégis jól tettem az eladást, és a mai napig nem értem, hogy miért esnek a lithium árak és ezért az érintett részvények?
Hogy eleht az, hogy a kiszámitható kereslet pár éven belül 10-szerese lesz  a mainak és ennek ellenére az árak esnek?
Mi erre a magyarázat?
pomperj 2019. 06. 09. 11:46
#776

Mekkora az LAC potencialja a kovetkezo evekben?
Egy osszehasonlitas egy olyan, most 1 eve mukodo ceggel, amilyen LAC lesz 2 ev mulva? VAN most ilyen, az FMC-bol kivalt lithium business, Livent, LTHM. Ennek  osszehasonlitasa LAC-vel ad nehany kozelito tampontot LAC valoszinu jovojerol.
.
1)Milyen LIvent? Lithium vegyuleteket arul, foleg energia-tarolasi celokra, vegyi uzemek nyersanyagakent, es muanyagok gyartasahoz. Lithium hidroxid, lithium karbonat a termek, amik 5-20 kg-os muanyag zsakokban mennek ki a raktarbol. Ahogy LAC-nel is tortenni fog. Livent majdnem 1 eve letezik.
A lithium termeles Argentinaban, az Andok szaraz oldalan van, kb. 100km tavolsagra LAC lithium banyajatol. A viszonyok es varhato koltsegek nagyon hasonlok.
.
2)Livent arfolyama 12-13 USD korul van, 146m db reszveny, adossaga nincs. Tozsdei kapitalizacioja 1.75-2.1Mrd USD savban ingadozott egy  ev ota. Az utolso honapban beszakadt az arfolyam 50%ot, most 6.7 korul van.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20190609v00qj9mmw.jpeg
.
Eves arbevetel terve 2019 evre 400-450m, hozza az EBITDA 100-120m USD, es net profit 70-90 m, vagyis EPS=060-0.90 USD  savba varhato.  A Valueline becsles 2019-re EPS= 0.94-1.15 USD savban van.
Igy nezve a 12 USD arfolyammal az ertekelesi mutato PE=12/0.90= 13 korul van. Ez joval az SPY =18 szintje alatti, tehat Livent value kategoria. 
De, a  mostani lezuhant arfolyammal PE=8 alatti a szam.
Livent feldolgozott lithium termekeket arul. Az arbevetel es volumen hanyadosa 450m/40.000t=11.000USD/t, es ez megfelel az utolso ev lithiumkarbonat atlag-aranak.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20190609v00qgp5qs.jpeg
.
3)Livent nagyjabol 40.000t lithiumot termel, azonos helyen es modszereel (Andok, derites) mint LAC fog termelni 2 ev mulva. Az LAC vart 2020 eves termelese 25.000t. Szoval a realtiv nagysagrend iss azonos, a szamolasoknal 1.6 osztoval vesszuk figyelembe.
.
Igy nezve,  a 12 USD livent  arfolyamnal LVHM  piaci kapitalizacioja 1.75Mrd.Akkor LAC varhato kapitalizacioja aranyosan 1.75/1.6=1.1 Mrd koruli lehet majd, de ebbol 50% LAC tulajdona, (masik fele Ganfeng tulajdon) tehat 550m USD. 
Tekintve hogy LAC-ben az ertek  88m db reszvenyre oszlik szet, LAC "livent-aranyos" arfolyama 6.25 USD.
.
A mai arfolyamot aranyositva, LTHM=6.7,  kapitalizacioja 558m, es igy LAC aranyos arfolyam 3.5 uSD. ez egyebkent eppen most tenylegesen is 3.80, szoval a szamolas valoszinuleg jo.
.
4)Kovetkeztetesek?
Livent most alul ertekeltnek tunik. Az SP500-hoz kepest 50-60% koruli a diszkont. Valoszinuleg LAC mostanai ara is ekkora diszkontban van. 
Igy nezve LAC "normalis arfolyama 6-8 USD savban kell legyen. Ha a most erosen nyomott lithium arak 20%ot javulnak, a 2 ceg visszamegy a normalis arfolyamara, es LAC  "normalis arfolyama"  6-8 USD savban lehet majd.
pomperj 2019. 06. 05. 11:28
Előzmény: #774  kozi723
#775

Igen, es ALB is szepen felpattant.
Ott eleg nagy eses volt, kozel 50% zuhanas, es jo nagy short pozicio cover is van hatra.
A 60min charton gyonyoruszep 5 hullamos emelkedst latni.
Szoval most ALB is kitort, es talan meeg nagyobb potencial 4 hetre mint LIT.
.
LAC most meg kinlodik valami (b) hullamban, es kesve fog megindulni? Hosszutavon nem baj, de rovidtavon most ALB es SQM nekem jobbnak latszik.
kozi723
kozi723 2019. 06. 05. 11:19
#774
Tegnap LIT alaposan felpattant. Messze menő következtetést azért nem vonnék le belőle, de régóta nem volt már korrekció. 26,4 körülre minimum várnám. A tegnapi emelkedés erősen összhangban van Tesla kilövésével, ahol elég szépen működött a 180-as támasz, 230-ig szerintem simán visszajöhet. Remélhetőleg húzza magával egy kicsit a lithiumos cégeket.
.
https://www.tradingview.com/x/fC5xojl5/
.
Lithium is mozgolódik, tegnap: 98.92 1.64 1.69%
pomperj 2019. 05. 15. 16:46
Előzmény: #772  enexke
#773

Igen, de kb. 40-50 ev alatt. Az eves mennyiseg  varhato indulasi szama 25.000t/ev, ami felfuthat 36.000t/evre 3 ev mulva. De 10 ev mulva mar 250.000t lehet a kitermeles evente.
Ajanlom, olvasd ujra az egesz topicot. Talan 1 ora, de ha gondolkodsz a teman, sokat megtudhatsz.
enexke 2019. 05. 15. 16:36
#772

Ha jól értelmezem, akkor kb 18 000 000 tonna LCE termelhető ki, aminek tonnája most kb 10 000 USD  akkor 180 000 Milla USD értékű a Cauchari-Olaroz bánya?!
https://www.lithiumamericas.com/news/lithium-americas-reports-q1-2019-financial-and-operating-results
eurocent 2019. 05. 14. 17:47
#771
Érdemes védeni a lithiumos pozíciókat. Ha LIT 25,72 alá esik, akkor szerintem egyre valószínűbb, hogy 21-17 sávig esni fog, a szektor képviselői meg követni fogják. ALB mintha élen járna az esésben és gyanús hogy 43 felé tart.
kozi723
kozi723 2019. 05. 05. 10:32
#770
Az április végi chart-ra visszatérve eddig LAC hozza a vártat és szépen indította a hónapot. A 2 nappal ezelőtti mélyponthoz képest 8%-ot emelkedett. Két lehetőséggel számolok: 1, bár nem a legszebb, de kész az ABC korrekció, és elindult felfelé a 3-as szakasz, ami komoly emelkedést hozhat; 2, nincs még kész a korrekciós szakasz, hanem most közelítünk a B pont felé, ahonnan lesz még egy esés kb. 3,5-ig, ahonnan elindul a fent említett 3-as hullám. Bármelyik is valósulna meg 3,7-3,5 sávban érdemes gyűjtögetni.
.
1, verzió:
https://www.tradingview.com/x/AT102V6f/
.
2, verzió:
https://www.tradingview.com/x/cHL79SaG/
.
https://www.tradingview.com/x/jgqfRYb7/
.
A legfontosabb persze az volna, ha a rövid időn belül elfelejthetnénk a 4 alatti árfolyamot. Ami a híreket illeti, régen hallottunk LAC felől, hiszen az utolsó állapotjelentés február közepén érkezett. Mindeközben Kínából olyan hírek érkeznek, hogy komoly gondot kezd okozni a e-autók battery ellátottsága. Az értékesítésben BYD nem régen jelentett (04.28) és óriási eladási számokat publikáltak. Több mint 6-szoros! profit keletkezett. Nem lennék meglepve, ha szépen lassan rá kellene kapcsolni a lithium bányászatban. Ha pedig ez nem történik meg, akkor a növekvő kereslet végre elindítja a lithium árát is felfelé.
.
https://finance.yahoo.com/news/chinese-electric-car-maker-byds-102852338.html
enexke 2019. 04. 24. 14:03
Előzmény: #768  pomperj
#769

SQM szerint pont, hogy 20%kal nő a Li igénynek tavalyhoz képest
https://seekingalpha.com/news/3453174-sqm-sees-lithium-demand-rising-year-prices-falling
pomperj 2019. 04. 24. 07:39
Előzmény: #767  bimborablo
#768
Lithium Demand worry
.
(Bloomberg) -- The impact from a Belgian materials company’s profit warning has now spread from the European car market to the Western hemisphere.
The top three lithium producers lost almost a billion dollars in combined market-value after Umicore SA, a producer of metal products and catalysts used in vehicles, among other uses, warned that it will miss analysts’ profit estimates due to slowing slowing demand for electric vehicles in China and South Korea.Lithium giant Albemarle Corp.’s shares took the largest hit, down as much as 5.5 percent as it counts Umicore among its top three customers. 
Peer Livent Corp. declined 3.8 percent and Sociedad Quimica y Minera de Chile SA’s ADRs tumbled as much as 3.6 percent. The combined loss at its worst reached nearly $900 million in New York trading.
Given the size and reach of Umicore, the outlook offers a reliable read-through to the broader electric-vehicles and lithium sectors, Vertical Research Group analyst James Bardowski wrote in a note. He reiterated his negative bias on Albemarle, Sociedad Quimica y Minera and the greater lithium sector.
News concerning lower Chinese electric-car demand should not come as a surprise, as China said on March 26 that it was cutting electric-car subsidies, prompting investors concerns over future demand in the country. 
But heading into first quarter results, this latest warning will serve to bolster the risk and put earnings for lithium companies under greater scrutiny. Livent will be among the first companies to report on May 7, Albemarle will report on May 8 and Sociedad Quimica y Minera on May 22.
.
2)AZ ALB es  SQM chartja kezd letisztulni. Meg egyszer tesztelheti a 72 es 32 szinteket. 
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20190424v00pscac.jpeg

bimborablo
bimborablo 2019. 04. 23. 15:55
#767
K nagyot esik alb és sqm is... valaki tud konkrét okot?
kukker 2019. 04. 17. 15:06
Előzmény: #761  pomperj
#766

Ez logikai hülyeség.
Mármint nem az, amit te írsz, hanem az újrahasznosítása miatti többlet lithium.
Nem vagyok vegyész de olyan nincs, hogy valamibe bepakolok X anyagot, itt történik valami az anyag által majd kinyerhetem a rendszerből az X anyagot újra abban a mennyiségben és minőségben, amit ott akkor beletettem.
Ez hülyeség, a használt motorolajat is újrahasznosítják, mégsem lesz egy első osztályú ugyan olyan motorolaj belőle, amit újra eladhatnak.
De szinte minden dotálva van államilag a hulladk anyagok újrahasznosításában, mert veszteség mindenhol jelen van, nem lesz semmi olyan, mint a kezdeteknél, itt is jelen van a fizika és a realitás.
Perpetum mobile semmilyen szegmensben nem létezik, itt sem.
Ez itt bukó.
Másrészt:
Nem hiszem, hogy ha még a fenti egyenlet mégis működne - ami nincs így - lenne évente X tonna elhasznált akkumulátor, amiből ugyan annyi autó máris legyártható lenne.
Ez meg itt bukó, továbbgondolva azt az elméletet, ami egyébként meg alapjaiban nem adja ki már a matekot.
Elmondom ez mi lehet: nullára kijövő, esetleg egy minimálisan még nyereséget is hozható lehet, de nem lesz ugyan az az anyagminőség és mennyiség semmiből, ez abszurd és átlépi a fizikát.
Boole 2019. 04. 17. 13:17
Előzmény: #764  kozi723
#765
Nálam az indikatív ár 4,271 USD-n van.
kozi723
kozi723 2019. 04. 17. 12:11
Előzmény: #763  gugig
#764
Mindössze 400 darabos mennyiséggel pakolták oda, ez nem számottevő tétel. Rendszeresen ezt látni a marketwatchon is. Valaki ráadott after hoursban, de ha mínuszos is lesz ma, az nem ettől lesz. 
gugig 2019. 04. 17. 12:05
Előzmény: #762  bitKain
#763
Nem talaltam semmit, a website-on sem es a finvizen sem. Eddig nem is lattam de tenyleg after hoursban 4.01-ig esett, ez már igy meglepő, hogy a semmire esett ekkorát ilyen rovid ido alatt vagy mi nem tudunk valamirol.
bitKain
bitKain 2019. 04. 17. 11:15
#762
Van valami LAC-ba vágó negatív hír?
(Normál kereskedési szakasz -5%-os esése után, még a kereskedés utáni szakaszban is kapott -6%-ot.)
pomperj 2019. 04. 17. 09:41
Előzmény: #759  rolpic
#761

Ez a recycling tema fontos.
De egy dolog valamit megcsinalni laborban, es szabadalmaztatni, megpedig minel elobb. 
Es egesz mas ipari meretekben, mondjuk 1000t/ev feletti nagysagrendben csinalni.

Azt pedig nem tudjuk, hogy a koltsege mekkora lesz? 
Most 1 tonna Lithiumcarbonat 11500 USD. Es ebbol kb. 30 autora valo battery gyarthato. Szoval, lehet-e egy  tonkrement auto--battery maradekabol kiszedni kb. 30 kg-ot, ugy hogy ne keruljon tobbe mint 300 dollar?
Ha igen,  akkor a lithium banyaszoknak problemajuk lehet. Ha nem, akkor erdekes elmeleti lehetoseg marad.

Topik gazda

werkaz
4 4 4

aktív fórumozók


  • BÉT
  • Indexek
  • Deviza
      • Forgalom
      • Nyertesek
      • Vesztesek