Topiknyitó: werkaz 2016. 04. 04. 08:16

Lithium Americas  

Mivel a WL neve megváltozott, hogy az újak is tudják majd miről szól a topic, legyen az új név a topic neve is. Ha egyetértetek
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
tberki 2016. 12. 26. 19:20
Előzmény: #117  Cipolla22
#120
"panaszkodott, hogy az akkumlátorokat egyre drágábban tudják csak beszerezni" ez jo info. Vajon adott teljesítményre viszonyítva mondja, vagy ott is valtoznak az igenyek is?
Törölt felhasználó 2016. 12. 25. 14:20
Előzmény: #118  Törölt felhasználó
#119
Hogy itt is mennyire piárkodik a hatótávval a VW, az azért elképesztő:

BMW - 108-at becsült a fedélzeti, 102,6 valós, 95%-os pontosság és megtett táv a becsültből, minden ment, nem kapcsolt le a fűtés
VW - 150-et becsült a fedélzeti, 108,4 a valós, 72%-ot tudott a becsült távból úgy, hogy a vége felé lekapcsolt kényelmi funkciókat.
Nissan - 127-et becsült a fedélzeti, 115,7 a valós ez 91%-os becslés és ennyi a valós megtett. És minden ment.
Törölt felhasználó 2016. 12. 25. 14:15
Előzmény: #117  Cipolla22
#118
"@Pomperj: azt azért fontos tudni, hogy Karácsony előtt voltam 3-4 plázában Stuttgart környékén, Berlinben lehet, hogy egy sem volt kiállítva. A nagy kérdés számomra, hogy jövőre mekkorát fog ütni az egolf, bár az nem a Tesla Modell-S kategória. "

Chevy Bolt/Opel Ampera-e miért is marad ki, amikor az a Tesla "ellenfél" pont a Model 3 kategória és már itt is van a márkakereskedésekben?
30ezer euró és 2017 tavaszától megvásárolható. 400-500 km hatótáv.

link

E-golf.
Felejtős.
Ott is megy a kamuzás, itt egy összehasonlító videó hatótávval, I3/Leaf/E-Golf.

link

Cipolla22 2016. 12. 25. 11:47
Előzmény: #113  tberki
#117
@Tberki: Köszönöm a válaszod! A kérdésedre sajnos nem tudom a választ. Az viszont érdekesen hatott, hogy távolabbi ismerősünk - aki egy miskolci kéziszerszámgyárban beszerző - panaszkodott, hogy az akkumlátorokat egyre drágábban tudják csak beszerezni és év eleje óta jelentősen nőtt az áruk. Sajnos pontos számokat nem tudok ez csak amolyan pletyka szint.

@Pomperj: azt azért fontos tudni, hogy Karácsony előtt voltam 3-4 plázában Stuttgart környékén, Berlinben lehet, hogy egy sem volt kiállítva. A nagy kérdés számomra, hogy jövőre mekkorát fog ütni az egolf, bár az nem a Tesla Modell-S kategória. Lítium viszont abba is kelleni fog...
tberki 2016. 12. 25. 09:55
Előzmény: #114  Törölt felhasználó
#116
Hat pont ez az. Ket eve onvezetesrol hantazik az ember, es a reklam is errol szol.

Nem tudok mashogy fogalmazni idiota vagy. Minden vita meddo mar jo ideje nem is ertem minek olvasom egyaltalan amit idehanysz.
pomperj
pomperj 2016. 12. 25. 09:28
Előzmény: #112  Cipolla22
#115
nemet plazak tele Teslaval?

Ehhez kepest az eheti Spiegel azt irja, hogy a 2 ev alatt a legsikeresebb europai e-auto, i8 BMW-bol eladtak 8800 db-ot. A Tesla 2 ev alatt 50.000 db korul. A 2 auto minosege nem is azonos kategoria; es i8 nem is e-auto, hanem hybrid.

Azokat a Teslakat veszik.
Törölt felhasználó 2016. 12. 25. 09:26
Előzmény: #113  tberki
#114
"Egyebkent a nagyon bonyolult tervezesi jovahagyasi majd tesztelesi folyamatot en tisztelem es becsulom, megiscsak olyan termeket gyartunk amivel ha el van bacva embert lehet olni. Ez az amit a Tesla nem tisztel. Es ezert huzza at az autopilot az autot a potkocsi alatt. Ugy gondolom ilyet nem lehet felvallrol venni"

Mivel - és ezzel te is tisztában vagy - a sofőr felügyeletét megköveteli a BETA KISEGÍTŐ szoftver használata - ezt az EULA is tartalmazza - itt kizárólag a sofőr volt a felelős.

Egyébként itt ebben a szegmensben nem egy teszt volt és egy kiforrott minden nap használt technológia, mégis:
"Egy ötven év körüli nő a tizenegyedik amerikai halálos áldozata hibás gyújtószerkezettel szerelt Takata légzsákoknak."

Lassan be lehetne fejezni a finom trollkodást és inkorrektséget.
Te meg dolgozhatsz a autóiparban, de nem az autóiparért és a technológiai fejlődésért, mert akkor drukkolnál az olyan kezdeményezéseknek, mint a Tesla, és nem kárognál csak folyamatosan minden egyes hozzászólásodban, amit ide írsz.

Ellenszenves vagy számomra borzasztóan.
A szépen és intelligensnek előadott degradáló és lenézőek a kommentjeid, de számomra tökéletesen látszik ez a gusztustalan stílus, engem nem etetsz meg azzal, hogy te érdemi és korrekt vitát folytatnál, lásd ezzel a balesettel is az inkorrektség, amit leírsz.

tberki 2016. 12. 25. 08:17
Előzmény: #112  Cipolla22
#113
Korabban irtam hogy a tesla gyarat a kollegaim terveztek. (Nemetorszagbol). Szoval egyelore sajat mernoki kapacitas nem sok van.
En is autoiparban dolgozom sok eve, volt szerencsem amerikainal kezdeni majd nemethez kerulni. Amerikai gyakorlatiasabb es a hatterfolyamatok jobban szervezettebbek (pl a ford WERS ugyan meg dosos volt amikor en ismertem de 5x jobban mukodott mint a vw barmely rendszere).

Tarifvertrag a gyartasra ertendo, egyetertunk guzsba kot mindent, raadasul az uzemi tanacsok sem igazan mindenki boldogulasara vegzik aldasos tevekenyseguket. Talan a fejleszteseknek nem ez hatarozza meg a sebesseget. Sokkal nagyobb gond ha mondjuk egy modellmix valtoztatashoz is honapokat kell egyeztetni a fenti csodaszervezetekkel ( nem tudom tartunk e mar itt, de ez az irany sajnos).
Egyebkent a nagyon bonyolult tervezesi jovahagyasi majd tesztelesi folyamatot en tisztelem es becsulom, megiscsak olyan termeket gyartunk amivel ha el van bacva embert lehet olni. Ez az amit a Tesla nem tisztel. Es ezert huzza at az autopilot az autot a potkocsi alatt. Ugy gondolom ilyet nem lehet felvallrol venni (majd "felpatcheljuk") ha mi (daimler) jottunk volna ki ilyen fossal mar milliardos birsagot fizethetnenk. Valamiert ezt senki se piszkalja.

Litiummal kapcsolatos kerdesre (telefon, tablet stb) tudja valaki a valaszt?
Cipolla22 2016. 12. 25. 01:36
Előzmény: #111  tberki
#112
Na de Uraim! Szerintem mindkettőtöknek igaza van! Tberki örök realistának képzellek, Pomperj téged pedig optimistának.

Elon valóban túlzó, viszont e-autóból nekik van eddig használható termékük a németek csak loholnak utánuk (múltkor pl a sok kórusos egolf reklám hatására rákerestem az árára, de még azt se nagyon lehet kapni úgy láttam).

Teslanal nagy rizikónak látom az autopilot funkciót, amit szerintem komolyabb tesztek nélkül releaselhettek, ez viszont nagyon sokat dob a hype-on. Persze ebbe bele is lehet bukni... De ha megkérdezed az embereket az önvezető autóról nagy részük rávágja, hogy a Teslaban már van, igaz messze nem az a funkció amit az emberek emögé gondolnak. Majd 15 év múlva az is lesz. Reklámnak viszont tökéletes. Emellett a német és osztrák plázák tele vannak Teslakkal (a magyart most nem tudom), miközben BMW-t Daimlert nem nagyon láttam. Marketingből 5-ös és ez is sokat számít, gondolj csak az Apple-re (kb. ugyanazt a terméket adják, mint a többiek jócskán túlárazva mégis mindenki azt akar)! Ha bejön nekik az ami az okostelókkal bejött az Apple-nek és a Samsungnak akkor nagyot fognak tarolni: az első android és ios verziók nagyon felejtősek voltak, az emberek mégis imádták, mert új és tele volt vakítással. Még a németek is panaszkodtak, hogy bezzeg Daimlernél nincs ingyenkör, míg a Tesla-kereskedésbe bemész és már viheted is ingyen próbakörre a Model-St, utána meg nézegetheted a grafikonokat hogyan mentél.

Ami érdekelne, hogy milyen tempóval dolgoznak a Teslas fejlesztőfiúk ott az USA-ban. Nincs ismerősötök, aki ott dolgozik, vagy van infója első kézből? A német autóipartól nem vagyok elájulva (ott dolgozom). Szerintem nagyon lassú a tempo nem felxibilisek és drágák Tarfi-vertragostul (~13,4 havi bér, 30 nap szabi évente, stb.). Ettől persze még az USA-ban lehet ennél is lazább, ezért érdekelne, hogy megy máshol. Az viszont sokat elmondott, hogy VW és Toyota is évi 10 millió új kocsit ad el, csak a japánok fele annyi emberi erőforrásból oldják ezt meg...

Mindent összevetve ahogy írtam szerintem mindkettőtöknek igaza van, ahogy Tberki írja elég sok a Teslahanta és azért a németek se estek a fejükre. Kiegészítésnek írnám, hogy nehezen képzelek el egy Stuttgart-Budapestet e-autóval, hogy megállok 40 percre töltögetni, de előbb kivárom az előttem lévő 100 kocsit... És a töltéshez komoly elektromos infrastruktúra kell és azt se holnaputánra fogják kiépíteni. De ahogy János is írja a blogján, ha nem tetszik a Tesla vegyél lítiumot, ezt én is biztos pontnak látom az elkövetkezendő 4-5 évben, addig nem látok más felfutó technológiát és a bányászok ott figyelnek a portfóliómban. Szóval szépen gyűjtögetem a lítiumot, 5-10 év múlva szerintem ezek szépen fognak kinézni, még akkor is ha csak a kocsik 5-10%-a lesz elektromos addigra. Ha Tesla korrigál a kockázati tőkéből azt is veszek.
tberki 2016. 12. 24. 20:11
Előzmény: #109  pomperj
#111
Ha neked a rosszindulatu cinizmus a targyi tevedeseid javitasa akkor igen az mindig lesz. (legalabb egyszer ismerd el ha marhasagot beszelsz, csak egyszer...)

Mivel a daimlerben erdekelt vagyok olvasom a jelenteseket. Mindegyik suv eladasi szamai 50-100%kal nottek yoy alapon. Ez nem azt mutatja amit te irsz.

Igen vannak szegmensek ahol most kotelezo teslaval jarni. En tobbszor elmondtam miert nem hiszek a teslaban es miert vagyok nagyon szkeptikus a vezer kijelenteseivel kapcsolatban. Ez a velemenyem nem valtozott. Persze tevedhetek, mint ahogy mindenki 2-3 even belul kiderul.

Litiummal kapcsolatban: litium araban kovetheto a lapotopok/okostelefonok/tabletek ternyerese? Az is uj igeny volt, igaz nem szamoltam mekkora.
Törölt felhasználó 2016. 12. 24. 13:16
Előzmény: #109  pomperj
#110
Ez van az emberbe gyárilag, nem érdemes foglalkozni vele:

link
pomperj
pomperj 2016. 12. 24. 13:04
Előzmény: #106  tberki
#109
Maradtal a rosszindulatu cinizmusnal. Eddig tobbre tartottalak, tevedtem.
Törölt felhasználó 2016. 12. 24. 12:24
Előzmény: #107  Törölt felhasználó
#108
második hullámban meg jönnek a franciák, D-koreaiak, talán még a kínai copyfactory-k is :)
Törölt felhasználó 2016. 12. 24. 12:19
Előzmény: #104  pomperj
#107
a német-japán autós tengelyhatalmak rövidesen kiskanállal megeszik a teslát frühstück-re...

)
tberki 2016. 12. 24. 12:15
Előzmény: #104  pomperj
#106
jaj.

1. "Nagy fekete balna automodellek ideje lejart": a daimler legnagyobb huzomodelljei jelenleg glc, gle, gle coupe, gls, glc coupe. Mind akkora mint egy hegyomlas, nem megyek bele melyik a legnepszerubb szin. (nyilvan viccelek)

2. Csak a tenyek kedveert: a CLS ket generaciot elt mev eleddig, 15 eve van a piacon.

3. Onvezetes: mar ket eve azt mondja a tesla o tud ilyet. Oszt megse. De majd jovore. Na persze. Ha a daimler ilyen hibas fos termeket adna a piacra ezzel lenne tele az ujsag

Az is lehet hogy tesla elobb megy csodbe mint hogy elkezdodne a model 3 gyartasa.

Tovabbra is tartom hogy meg nem erkeztunk el a megfelelo technologiahoz az elektromos autozas tenyleges komoly versenykepesseget biztositando.
Törölt felhasználó 2016. 12. 24. 12:02
Előzmény: #104  pomperj
#105
"A felesegem CLS-ekkel jar 25 eve, abszolut antitalentum. Es nezegeti a Tesla-szalonban a model-3 formajat. Azt kerdezte, hogy "tenyleg, csak beadom, hogy hova akarok menni, es oda visz? Es be is parkol?"
Es a valasz az volt:....igen, 2018tol. "

A technológia már most megvan a teljes automatizálásra.
Járművek kommunikációja a környezettel, egymással.

Az szinte egyedüli és legsúlyosabb hibaszázalék az emberi vezetők, azok behatárolt képessége, beszámíthatatlansága.


pomperj
pomperj 2016. 12. 24. 11:29
Előzmény: #93  pomperj
#104
1)Vannak itt olyanok is, akik a rosszidulatu cinizmuson kivuli vilagra is kivancsiak. Es szivesen olvasnak Tesla befektetesi ertekeleseket is.

Nekik itt megnezheto a ValueLine 2016 novemeberi velemenye. Kicsit tobbet er a megelozoeknel.

link

A sajat velemenyem egyebkent az, hogy mielott megjelenik az uj Model 3 az utakon 2017 vege elott, nos, Tesla kozel lesz a VL altal targetkent irt 295 szinthez. Ha meg a "nagyok" addig semmit nem mutatnak hozza kepest ebben a mufajban, akkor 2018-ban TSLA siman 3-4x is lehet. Igen, akar 1000 lehet az arfolyama. Meg tudja nezni valaki, mennyit ment FORD a T-modell kihozasakor?

2)Ami meg a lithiumot illeti.
Ha jol kalkulalom, akkor egy Teslahoz 25Kg koruli lithium kell; az nagyjabol 0.5M db/ev kibocsatashoz 12500 tonna TISZTA lithium UJ, igen, UJ kereslet.

Az nagyjabol az LACDF tervezett teljes eves kibocsatasa 2018-tol. Es csak Europaban, 10 ev mulva, kell 10M db/ev elektromos auto. Ehhez, egyedul ehhez, 20x-ennyi lithium kell (!)

Azsia+America+EU egyutt a szam kozel 50M/ev e-autogyartas, ahhoz meg XXXXL lithium vevo lesz.

Szoval, ideje a gyatyat felkotni, kedves Daimler; mert a nagy fekete balna automodellek ideje lejaroban van.

A felesegem CLS-ekkel jar 25 eve, abszolut antitalentum. Es nezegeti a Tesla-szalonban a model-3 formajat. Azt kerdezte, hogy "tenyleg, csak beadom, hogy hova akarok menni, es oda visz? Es be is parkol?"
Es a valasz az volt:....igen, 2018tol.

Szoval a lithiumbanyaszok kilatasat tovabbra is, meg TSLA-nal is jobbnak, dot 2017-18 evekre a legnagyobb novekedesi palyanak gondolom. Es utana meg gyorsulni fog a kereslet.

Törölt felhasználó 2016. 12. 24. 09:12
Előzmény: #102  Törölt felhasználó
#103
mármint tesla.

)
Törölt felhasználó 2016. 12. 24. 09:11
Előzmény: #101  tberki
#102
irány az 1 dollár... majd az alá.

))
tberki 2016. 12. 24. 08:47
Előzmény: #100  pomperj
#101
kicsit megnéztem a honlapot, faq-t a model 3mal kapcsolatban.

Meg mindig nem tudom hogy ez a Musk egy zseni vagy a legnagyobb ipari szemfenyveszto aki valaha elt a foldon.

2017vegen kezdi a gyartast. Nyilvan egy IT-s csak 0-1ben tud gondolkodni, de azert nem ugy indul az el. Kell legalabb fel ev mire teljes kapacitással megy. Állítólag az elso heten 400.000 rendeles jott be (tobbszor hangoztattam azóta egy kurva szo sincs errol). Viszont az uj rendelések leszallitasat 2018 elejere irja, ami a fentieket összeszámolva nem biztos hogy megallja a helyet.

Topik gazda

werkaz
4 3 4

aktív fórumozók