Nagyvárosban nagyon jó, de nem alkalmas arra hogy minden autózási célt kiváltson. A taxisok is hibrideznek többnyire, pedig őket nem a Toyota-fanatizmus mozgatja. Nekem 3 német autóm van itthon, 2 dízel, 1 benzines, összesen 8.300ccm. :)
Az elektromos Auto egy halott dolog, Hasznaltauto.hu nézd meg az Elado elektromosok 80% 10.000 de nem egy 2-3000 km közötti is van, megvették milyen szuper és valójában mégsem, mi hozunk be Kínából Vw-t akkora akkuval ami Európában nincs is 95 kw ami feltöltve 760-800 km közötti megtehető távot ír ki, de pályán 120 tempomat 320 km után imádkoztam, hogy guruljon el a töltőig! A Szomszéd 21 millióért vett Tesla 3 49 kw akkuval, de ha Pestre kell menni az apja kocsiját kéri el mert nem megy fel egy töltéssel! 21 millióért! Egy halott dolognak tartom ezt az elektromos műanyag szarokat!
Alapvetően az OMV-t akkor venném, ha az olaj nagyon leszakadna, és az OMV is. Vagy egy 10-20%-al beleállnék 37 körül, és figyelnén, mi lesz. Egyszer még fel fog menni az olaj, de lehet hogy csak 2025 elején (novemberben USA választások). Alapvetően a nyersanyagok sokat estek 2023-ban, és az infláció a 70-es években is akkor pörgött fel igazán, miután elsőre gyorsan leverték. Wizz-t tartanám, és nem cserélném OMV-re, ha az 50 napi mozgóátlag megtarja.
Mi most a fantázia az Omv-ben ? A Vörös tengeri feszültség ? Vagy az alacsony ára ? Én Wizz Air -rel vagyok kb 0-ban. Múlt héten +10 %,-kal ki tudtam volna szállni, de nem követtem az eseményeket, és leestem kb 0 -ra. Melyik most a jobb, a Wizz Air vagy az Omv ? A nyári Varadirol szóló cikkben, miszerint bónuszt kap ha 5 éven belül 100-120 fontra viszi az árfolyamot, már nincs fantázia ? A múlt héten el kellett volna adnom a Wizzairt és esetleg Omv-t venni. Vajon mit jelent Jan 25en a Wizzair ? Utoljára esett a jelentésre
Szeribtem az EU visszakotni fog ebből a zöld dologból autók esetén. Már az elektromos rendszer se bírná, ilyen rövid idő alatt meg nem lehet ennyit fejleszteni. Ráadásul, politikai-gazdasági kérdés, hogy mi lesz az olajból élő országokkal.
Hogy csődbe megy, és egy centet fog érni :) Az osztalék annyi, mint az Euros állampapír, lehet tartogatni, aztán ha az olaj valaha felmegy, el lehet adni drágán és nézelődni tovább.
Én az Omv pakkom szeretném még böviteni van benne kockázat de az osztalék nagyon jó.Természetesen a Raiffeisen-be is visszaszállnék egy korrekció után. Autógyártókból viszont kiszálltam,nem tetszik a Kinai autók terjedése.Valamiért egyre népszerűbbek(bár én biztosan nem vennék):)
Szerintem ha a Raiffeisent felvásárolnák, ez a topic akkor is élne, mert hasonló részvényeket nézegetünk (VOW3, P911). Német autóipar: Ez a zöldítés valóban nem halad jól, már csak azért sem, mert erőltetett. Amikor lovaskocsiról robbanómotorra álltak át, akkor se kényszerítettek senkit. Az a valódi probléma, hogy a német gyártók a robbanómotorokban erősek, főleg dízelben. Lehet hibrid irányba nyitni, de a Toyota jóval előrébb jár, lehet elektromos irányba nyitni, de a kínaiak az akkutechnológiával előrébb vannak (persze ezeknek minden más komponense lehet gyengébb, kevésbé tartós, mint egy német autónak). Jelenleg mintha az lenne, hogy itt Európában megvesszük a Kiát, Toyotát, Ázsiában és Indiában meg vegyék meg a BMW-t, Audit, Porschét, és akkor nincs baj. Lehet, hogy a deglobalizáció hozza el a megoldást? Védővámok? Persze nem kifejezetten az autógyártók miatt, de beállhat mosolyszünet. 3 éve azt se gondoltuk volna, hogy Oroszország embargó alá kerül, igaz nem is került, csak olyan újságcikkek szintjén. Én inkább technikai alapon nézegetem ezeket, a Porsche már pattant egyet, de 60-ra várom, VOW3-at 90-re. Lehet, hogy sose jön össze, és kimaradok.
Nem, mert nagyobbat adtam meg. Ráadásul többet is megadtam és egyik sincs. Meg érdekes, hogy el van csúszva napközben azzal, amit küldtem. Az tuti jót mutat árra. A megkötött ügyletek viszont stimmelnek.
Hát nem tudom :-( Ha jól értelmezem, a Xetra tízes könyvet mutatja késleltetéssel. Az ajánlatok nem egyenként, hanem limit-áranként összeadva jelennek meg. Biztos, hogy nincs közötte a Tied is beleösszegezve?
Volkswagen, Porsche: off-topic, de még erről is szeretnék picit okoskodni, ha már felvetődött :-) Szigorúan saját vélemény, és lehet, hogy teljesen téves. De én úgy látom, hogy a német és EU vezetés talán a legfőbb küldetésének tartja a világnak törvények, szabályozások útján való kizöldítését. Extrém szoros előírásokkal szorították bele a saját autóiparukat abba, hogy vagyonokat öljön bele az elektromos hajtásba. Most már szinte eljutottak oda, hogy ezt széles körben piacra tudják teríteni, erre jönnek a kínaiak, és jelentősen alákínálnak az áraikkal. A beleölt gigászi német fejlesztési pénzek eléggé kuka-gyanúsak. Mi lehet a kiút? A legendás német autógyártást szerintem a politika nem fogja hagyni a süllyesztőben eltűnni, ez a németeknél talán az ipar legfőbb húzóágazata volt évtizedeken át, nem nagyon lehet helyette hirtelen másik nyuszit elővarázsolni a cilinderből. Úgy gondolom, két csapásirány egyidejű alkalmazása segíthetne. Egyrészt Kínával szemben dömpingvád és erre épülően védővámok, de ez a csapásirány a magyarországi kínai autógyártás gyors felfuttatásával hamar lehetetlenné fog válni, hiszen unión belüli gyártás. A másik csapásirány, hogy a német politika felismeri, hogy az EV naiv erőltetése tönkreteszi az eddig virágzó ipari ágazatukat, ezért a fosszilis hajtást egyelőre továbbra is hagyni kell élni. Ez pedig szerintem már azon megbukik, hogy nincs az a politikus, aki valaha is beismerné, hogy tévedett. Szóval én mindkét csapásirányt megvalósíthatatlannak látom, és ezért én a német autóipari részvényeket mostanában valszeg el is fogom nagy ívben kerülni, akármilyen olcsók is.
A Raiffeisen tárgyalásai az oroszokkal, az a számomra egy teljesen transzparenciamentes dolog, egy fekete doboz. Azt látjuk belőle, amit láttatni szeretnének. A Strabag-részvényes elgondolást elmondták, szép, a piac hisz is benne, emelkedett is jelentősen a Rafi részvény. De én úgy értettem - persze nem biztos, hogy igazam van - hogy ez a pénzkimentés elvileg működhetne ugyan, de egyelőre nem az orosz vezetéssel, hanem egy kvázi kebelbéli orosz oligarchával, Oleg Vlagyimirovics Gyeripaszkával folyik a tárgyalás. Márpedig egy ilyennek az érdekérvényesítő képessége az oroszországi történésekben nem biztos, hogy elég. Ha én a putyini vezetés helyében lennék, egy fillért sem engednék kivinni a Raiffeisennek, minden eszközzel igyekeznék benn tartani Oroszországban. A Raiffeisen Oroszország által egyrészt túszként tartható, másrészt a háború után ugródeszkaként működhet a nemzetközi pénzügyi rendszerbe történő gyors visszatéréshez. Szóval szerintem az orosz vezetésnek nem érdeke, hogy elengedje a Raiffeisent, még részben sem. Viszont azt gondolom, hogy a háború után a Raiffeisen Oroszországban fantasztikusan erős pozícióban lesz a visszaáramló nyugati bankokkal szemben. De mindez csak gondolatkísérlet, tessék eszerint fogyasztani :-)
Raiffeisen Bank International részvényesek