Hétfőn ismertette a 98 százalékos különadóról szóló új kormánypárti javaslatokat Lázár János, a Fidesz frakcióvezetője. Azt mondta, a nyugdíjba menőknek nem kell a különadót megfizetniük, a munkavállalók pedig a vezető beosztásban dolgozóknál 1,5...
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=141039
Ezt megértem, mert magam is adózok épp eleget. Csak közben azt gondolom, hogy ha ma talán nem is, de holnap ezt is mi fogjuk fizetni.
Pl: "Idén még érvényben marad a moratórium, de jövőre már drágulhat a gáz ára. Az új árképletet 2011. január 1-ig kell kidolgozni, amelyben a válságadóból eredő terheket is szükségszerű elismerni - idézi a HírTV portálja Völner Pált, az NFM államtitkárát." link
vagy ott van az ingatlan/vagyonadó/vizitdíj ha nem fúrták volna ellenzékben a narancsok.....ingatlanadó legyen egykulcsos 0,1%, egy ezrelék az 8 millás panelnél évi 8000ft 50millás házikó 50ezer ft.... és mindenre nem csak magánszemélyeknél....lehet nem kéne válságadó stb. a jó kérdés az mennyi lehet a magyar össz ingatlantulajdon értéke??? többezer-többtízeter milliárdnál jó kis bevétel lehetne...esetleg nem csak ingatlan, hanem termőföld, egyéb ...tehát totál vagyonadó lenne...kérdés a bevallás és kiszámítás módja...
teljesen jó és nem kéne az elbaszott 16% egykulcsos adó miatti többszázmilliárdos lyukat foltozni válságadóval bankadóval mnyp lovettával.... a kérdés az mekkora bevétel lenne ebből....egyszer olvastam egy tanulmányt, hogy 19% egykulcsos adó ua. bevételt hozna mint az elmúlt években...
Bár a mai fejlemények megint csak felülírták a tegnap még érdekes dolgokat, azért küldöm, ami eszembe jutott:
Progresszív adóhoz (amivel nem feltétlenül értek egyet, de elfogadhatónak tartom)
Lehetne úgy, hogy mindenki fizet, tehát a legalacsonyabb jövedelmű is. Mondjuk egy ilyen sávok alapján:
-1.2MFt: 10% (100eFt/hó)
-2.4MFt: 13%
-3.6MFt: 16%
...
-10.8MFt: 34%
...
-15.6MFt: 46%
-16.8MFt: 49%
Itt szimbolikusan meg is állnék: senki ne fizessen több, mint 50% adót.
Általános kedvezményeket (pl.: adójóváírás) nem tennék bele.
A skálázáson, a mértéken és a %-okon nyilván lehet hangolni (pl. -minimálbérig: 7%; minimálbér-1.2MFt: 10%, stb.)
Az egyéb kedvezmények (gyerekek után járó, előtakarékossági, stb.) független kérdésként.
Azért lehet jó, mert
1. mindenki adózik, részt vesz a közteherviselésben
2. kicsit növekszik csak a terhelés, ahogy nő a jövedelem, kevésbé ösztönöz arra, hogy a következő jövedelmi részt már eltitkolja, mint ha egy határon 16%->30%-ra ugrás van .
3. a sok sáv önmagában nem jelent bonyolultságot, azt a sokféle szabály, kivétel hozza magával.
Példák jövedelemre és adóra a fenti számokkal:
0.84 MFt: 84 eFt adó
1.2MFt: 120 eFt adó
2.4MFt: 276 eFt adó (dupla jövedelem, 2.3-szeres adó; terhelés: 11,5% ; kb. ez ma az átlagjövedelem!)
4.8MFt: 696 eFt adó (dupla / 2.5 / 14,5%)
9.6MFt: 1968 eFt adó (dupla / 2.8 / 20,5%)
19.2MFt: 6204 eFt adó (dupla / 3.15 / 32,3%)
...
50 MFt: 21224 eFt (terhelés: 42,45%)
...
500 MFt: 241724 eFt (terhelés: 48,35%)
1. OK. Ugyanakkor te ellenzed az MNYP intézkedéseket is. Ez a kettő üti egymást költségben. Vagyis a te forgatókönyvvel nem vagyunk előbbre.
2. Sokat ezzel nem lehet spórolni, szvsz ezért sincsen fókuszban a téma. De az elkövetkező 4 évben, amikor már nyugisabb lesz a helyzet, remélem előkerül ez a téma is, de csodavárás felesleges.
ezt írom én is ,de megint túlpörögtél és nem tudod értelmezni a leírtakat.
Vissza olvashatnád néha amit leírsz, némelyik nagyon személyeskedő és sértő.
Ha annyira hiányolod a reformot,hát legyen. Csökkentsék 50 %-al a segélyeket.
Kezdetnek jó lesz.
Amennyiben megszünteted az önkormányzatok jelentős részét megszünnek azok a települések szép lassan. Elértéktelenednek az ott lévő ingatlanok,földek.
Fillérekért fölvásárolják olyan befektetők akik korlátlan tőkével rendelkeznek és elkezdik "szorítani" a lakosságot a városokba. ha ezzel végeztek akkor beszélhetük a "tényleges bérrabszolgaságról".
89-től kezdődően az intézkedések mind ebbe az irányba mutatnak.
Posták,iskolák,szárny vonalak, kis vágóhidak, stb. ellehetetlenítése,bezárása mind csökkentette a vidék megtartó erejét. Indok volt, gazdaságtalan az üzemeltetése...
Miért a 4-es Metró gazdaságos lesz? vagy egy két más Állami beruházás? A Völgy-híd? Esetleg az M6-os alagútja? Arra jutott pénz....
Hiányolod a reformokat? Amennyiben a Fidesz nem tud eredményt elérni ezen a területen a Jobbik-tól (2014-ben ) megkapjuk....
ebből az ötévesből 500m-t kívánnak beszedni, ha jól emlékszem
Genesis Solar Magyarország kiemelt támogatás 2mrd
Rudagipsz-Mix, Pólus Kincs kb 800-900m
mondjuk ez csak a genya házatája és nem is tugták önrész hiányában lehívni
1. Pl. nem végrehajtani ezt a társadalmi igazságosság tekintetében és pozitív gazdasági hatásait tekintve is kérdéses jövedelemátcsoportosítást. Fedezet nélkül nem kell adót csökkenteni az átlagon felül jövedelmeknek. Erre most nincs pénz.
2. Meghozni a nagy rendszereink átalakításának lépéseit. Pl. önkormányzatok. Ezt már nyáron meg lehetett volna lépni.
Engem pedig a "sötét" jelzőért figyelmeztettek...
Más ezekszerint többet megengedhet magának....
Vissza kell venni a beírásokból,csak elvétve egy-kettőt. Ne generáljuk a forgalmat majd csak vissza esik a reklámbevételük a látogatottsági adat miatt.
Én azóta a tizedét sem írom az előtte beírt hozzászólásnak.
"De nem a 2800 millió feléléséről van szó, hanem az állandó évi 360 milliárd-os MNYP befizetés megszüntetéséről, aminek hatása nem szűnik meg 4 év múlva."
Akkor nem ismered a költségvetést. 360 mrd a befizetések átirányítása. De 530 mrd-ot a VAGYON-ból költünk már jövőre el. Enélkül a hiány magasabb lenne, mint idén.
"a különadó IDEIGLENES"
Egyelőre 4 évre szól. Aztán meglátjuk. Gondolom nem 10 éves tervet akarsz most elfogadtatni a parlamenttel.
"Az MNYP pénzek meg ELFOGYNAK."
De nem a 2800 millió feléléséről van szó, hanem az állandó évi 360 milliárd-os MNYP befizetés megszüntetéséről, aminek hatása nem szűnik meg 4 év múlva.
Szóval nem látom, mi az a nagyon fenntarthatatlan.
Az MNYP vagyonból biztosan költeni kell a BKV, MÁV konszolidációjára ill. államadósság csökkentésére. De mi mást lehetne tenni?
Nem egyszerű a helyzet, hiába akarod a fideszre ráhúzni a vizes-lepedőt.
3.8% helyett lehet, hogy 4.1% lett volna (nem tudhatjuk persze, hogy ők mit léptek volna még év közben). Ez nem olyan kirívóan durva, mint az, hogy jövőre, ha nem vennék el az MNYP-s pénzeket, akkor nemhogy csökkene, hanem NŐNE A HIÁNY.
Szerintem te ennél sokkal durvábbakért lettél kitiltva, de nem tudom, mert nem emlékszem rá. Ja és persze folyamatosan komcsi, országrabló, hazug, tolvaj, bértopicoló jelzőkkel illetsz. Olvasd már vissza magadat, mielőtt sírva szaladgálsz anyuci szoknyája alá miután leszóltál valakit, az meg visszaszól neked.
Az idézett szövegemben mi a csúnya? A "rövid távot néző"? A "szemellenzős"? Vagy a "gyűlölettől elvakult"?
Nos, akkor gondoljunk kicsit bele, hogy hol is tartunk most.
Az alsóházba bejutott valamennyi párt - kivétel nélkül - olyan javaslatot tett, hogy az általuk meghozandó törvény hatálya 3-8 évre visszamenőleges legyen és azt az Alkotmánybíróság se írhassa felül. Az LMP bizonyította, hogy Lehetetlen a Más Politika - ők 3 évet javasoltak. Legmesszebb az MSZP ment a 8 éves elképzelésével, amely nyilvánvaló politikai érdekből a fideszeseket is szeretné bevonni a törvény hatálya alá, azzal sem törődve, hogy ez meghaladja az adóelévülési 5 éves határt.
Ezzel most ismételten megmutatkozott a jelenlegi politikai berendezkedés természete, az alkotmányos, demokratikus jogállam díszletei között valójában működő önérdekű pártokrácia, amely a pártok lényegi természetéből fakadóan mindenen képes átgázolni a kizárólagos hatalom megszerzése érdekében, felrúgva az alkotmányosságot és akár még a végrehajthatóságot is (iratmegőrzési határidőn túli adóztatás).
Az elmúlt 20 év során megtapasztalt kudarcos berendezkedés újra megmutatta, hogy jelenlegi formájában alkalmatlan a magyar nemzet problémáinak eredményes megoldására és egy sikeresen működő társadalom kialakítására sőt még saját belső zavarainak konzisztens kiküszöbölésére is.
Mégegyszer: a jövő évi hiány MAGASABB lenne az MNYP-s pénzek nélkül. Azaz szeretett vezéred nem oldott meg semmit a strukturális bajokból, sőt, fokozta azokat és 2800 mrd lenyúlásával elfedi a problémát. Azaz feléljük a jövőt. Kvázi hitelből tartjuk fenn a jólétet Amolyan Kádári módon. (az állam jövőbeli tartozásai a nyugdíjak miatt jelentősen megnő ugyanis).
"A különadók 4 évre lesznek érvényesek, az MNYP-be nem fizet a kormány.
Vagyis nem gondolom, hogy ez idő alatt probléma lenne a 3%-os hiány elérésével.
Ha gond lenne, akkor az adócsökkentést elhalasztják."
Ezt pofázom én is. 2014-ig nem lesz gond. Nem hát, nem hülyék. Meg is nyerik majd az ostoba marikanéniknek és a hozzád hasonló gyűlölettől elvakult rövidtávot néző szemellenzősöknek köszönhetően a kövi választást is.
Csakhogy a különadó IDEIGLENES. Az MNYP pénzek meg ELFOGYNAK. Így az általuk kitalált rendszer FENNTARTHATATLAN. Ez nem hosszútávú gazdaságpolitika. Hanem 2800 mrd felélése. Ezt a szocik is megtehették volna. Ezzel csak eltakarjuk a szart egy ideig, de attól az még ott marad.
Igen. Bajnai személye, hozzáállása a pozíciójához és az általa elvégzett válságmenedzselés tetszett. Nem az ő iránya fenntarthatatlan és szakadék felé vivő, hanem a korábbi szoci kormányé (Megyó+Gyurcsány 1. ciklusa). És ugyancsak fenntarthatatlan a Fidesz jelenlegi gazdaságpolitikája is és csak azért nem visz a szakadék felé, mert az MNYP lenyúlásoktól megmenekülünk ettől kb. 4 évig. De utána mi lesz?
Az MSZP 8 éves terve nyilván azért fogalmazódott meg, hogy akkor a Fideszes végkielégítések is essenek bele. Ha már. Ez egy szimpla politikai játék. Ennyi.
Egyébként én már sokszor leírtam a véleményem: ez a visszamenőleges hatály, meg az AB kiiktatása, ez nagyon durva irányvonal. Ennek sokkal nagyobb lesz az ára, mint az a politikai nyerő és/vagy bevételi többlet, mint amit remél ettől az állam.
Illetve valljuk be, aki olyan nagyon alacsony jövedelmű, de ki tudja fizetni, az alighanem nem is olyan alacsony jövedelmű, nyugodtan fizethet magasabb TB járulékot.
semmilyen szektoriális adót nem támogatok. nem vezet sehova. a szabályozó rendszert kell megfelelően kialakítani. csak az több munkaórát igényel matolcsytól, mint kivetni az extra adót.
Egyetértek, ráadásul az utóbbi (banki adósokkal kapcsolatos) lépések végül teljesen piackonformok lettek (igaz, a hatásuk se olyan jelentős, de valóban szükségesek voltak). Még a banki adóval is egyetértek, sőt a szektorális adókat is tudnám támogatni, ha látnám, hogy a költségvetési kiadási oldalán is előrelépés történik. De nem történt.
tokos, mivel viktor összes eddigi intézkedése az alacsony jövedelmüeket sujtotta, a gazdagokat támogatta a kisebbek kárára, hát akkor most ennyit megérdemelnek, márha ki tudják fizetni.
ezzel pedig pont egyetértek. a szabad orvosválasztásnak legyen hivatalos ára. most is működik, de most zsebbe kell adnod. ezt például helyeslem. és ha már a pozitív dolgokról beszélek, akkor tetszik a banki adósokkal kapcsolatos megoldás is.
Mondjuk itt az, amit kilátásba helyeztek, pl. hogy fizethetsz, ha másik kórházba mész, mint ahova beutaltak, szerintem rossz irány, a verseny ellen hat.
Illetve legalább be kellene vezetni, hogy ez nem alapvető szolgáltatás, bizonyos havi befizetés felett jár csak, de továbbra sem tartom szerencsésnek, ha ezt plusszként kell fizetni, amikor épp szüksége van rá a minimálbér közelében bejelentett álrászorulónak, annak járhat, aki magasabb TB járulékot fizet, és kész. A többi kizárva. Menjen magánorvoshoz, vagy fizessen magasabb járulékot a pógár.
A KT elnöke elmondta: a 3 százalékos hiánycél tartása a magán-nyugdíjpénztári bevételek átterelésének köszönhető, ilyen szempontból középtávon nem óvatos a költségvetés, nem felel meg a fenntartahtósági kritériumoknak. Ennek kapcsán évi 530 milliárd forinttal számol, vagyis feltételezi, hogy mindenki átlép az állami rendszerbe. Ráadásul mindeközben csökken az államadósság, a befolyó bevételt pedig mindkét célra nem lehet fordítani - szögezte le a szakember.
ha jól tudom, megtörtént a helyhatósági választás is. most már nincs akadálya, hogy előhúzza hugo a kalapból a nyuszit. értem az alatt a kiadási oldal forradalmi reformját. ha most nem teszi meg, akkor lehet, hogy az új időpont (amikor megint előállhat a tuttival) az a 2014-es választások után lehet valamikor.
Lehet, de ha az mnyp-s befizetések nem az államiba mennek, az garantáltan nem javítja a helyzetet.
A megoldás számomra az lenne, hogy nem engedjük nyugdíjba őket, aztán elkopik a társaság, de sajnos ebben nem történt előre lépés.
Pl. itt vannak a rendőrök, akiknek emelni akarják a létszámát, de mennek nyugdíjba "teenager" korban. Milyen egyszerű lenne, ha nem engednénk őket nyugdíjba, a létszám emelkedne a frissen végzettekkel, és még pénzbe sem kerülne gyakorlatilag, hiszen annyi nyugdíjat kapnak, mint fizetést, az adó+munkavállalói járulékok meg gyakorlatilag fedeznék a munkáltatói járulékrészt.
Ráadásul több ember több helyen tudna sebességet mérni (:-)), és esetleg bűnüldözésre is több maradna belőlük...
Öt évre visszamenőleg vetnék ki a 98%-os különadót
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=141039