Topiknyitó: ________ 2012. 10. 18. 19:39

ORBÁN TAKARODJ !!!  

Ez a topik azoknak a jóérzésű, jóravaló, szorgalmas magyar embereknek jött létre, akik megunták az elmúlt két év:

- gazdasági barkácsolását

- a kormány / FIDESZ folyamatos hazugságait

- a magyarok, európaiak, EU, IMF, befektetők folyamatos lekezelő HÜLYÉNEK nézését

- gazdasági visszaesést

- korlátozott szólásszabadságát

- magyaroknak fél-ázsiainak minősítését

- az ellenség nélküli szabadságharcát

- Orbán Viktor magyarok nevében történő nyilatkozatait

- stb......



magyarul ma már nyíltan ki meri mondani, hogy



ORBÁN TAKARODJ!!!!!
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2022. 09. 19. 09:37
Előzmény: #84256  signal2
#84260
Nem hinném, hogy lenne olyan motor, ami teljesen itteni cuccokból van. Befecskendezőket, vezérlést meg az Audi is készen veszi.
Sehmet
Sehmet 2022. 09. 19. 09:37
Előzmény: #84256  signal2
#84259
A motorgyár részben már csaknem annyit keresnek a szakmunkások, mint Németországban. De, ha nem lennének kedvezőbbek a feltételek, nem jöttek volna ide. Nekünk pedig ugye még mindig nincs magasabb hozzáadott értékű termékeket gyártó vállalatunk, de ha lenne, az alacsonyabb bérek miatt keletebbre menne. Wallerstein: félperiféria és periféria jelenség.
signal2
signal2 2022. 09. 19. 09:35
Előzmény: #84255  Sehmet
#84258
Igen, a bruttó 6-800 ezer reális.
Sehmet
Sehmet 2022. 09. 19. 09:33
Előzmény: #84252  ________
#84257
Javítottam.
signal2
signal2 2022. 09. 19. 09:33
Előzmény: #84250  Sehmet
#84256
A bér és termelékenység szempontjából lényegtelen a tulajdon. A győri Audi fő profilja éppen a motorgyártás. Eddig 30 milliónál is többet gyártottak. Emellett az Audit konkrétan fejlesztőközpontja is van Győrben. 
Ha pedig azt akartad mondani, hogy a legutolsó csavart nem a gyárban gyártják, az igaz. Ahogy ez igaz a német üzemekre is. Az viszont már elképzelhető, hogy a győri Audiban olyan motor kerül le a gyártósorról, amelyhez az összes alkatrész Magyarországon készül az alapanyagból. Tehát az alpanyagon kívül a teljes hozzáadott érték itthon termelődött meg.
Sok német üzem egyébként meg azt csinálja, hogy az itthoni leánnyal legyártatja, otthon meg eladja úgy, mintha Németországban készült volna. És ez bizony  autóalkatrész-beszállítókra is igaz.
Egyébként van magyar tulajdonú gépjármű-gyártó, amelyik a megvásárolt acélból maga gyárt le komplett járműveket: a RÁBA. És meg lehet nézni a RÁBA termelékenyságát és a béreket...
Sehmet
Sehmet 2022. 09. 19. 09:32
Előzmény: #84253  Törölt felhasználó
#84255
Rosszul írtam, utánanéztem, rákérdeztem.  R4 Otto-motor; R4 TDI; R5 Otto-motor; V6 Otto-motor; V6 TDI; V8 Otto-motor; V8 TDI; V10 Otto-motor; V12 TDI-motor gyártása is történik. De a motorgyárban már 600-800 ezer forint között van egy szakképzett munkás bére, a mérnökök pedig jóval egymillió forint felett keresnek.
Sehmet
Sehmet 2022. 09. 19. 09:31
Előzmény: #84250  Sehmet
#84254
Rosszul írtam, utánanéztem, rákérdeztem.  R4 Otto-motor; R4 TDI; R5 Otto-motor; V6 Otto-motor; V6 TDI; V8 Otto-motor; V8 TDI; V10 Otto-motor; V12 TDI-motor gyártása is történik. De a motorgyárban már 600-800 ezer forint között van egy szakképzett munkás bére, a mérnökök pedig jóval egymillió forint felett keresnek.
Törölt felhasználó 2022. 09. 19. 09:27
Előzmény: #84252  ________
#84253
Itt van a legnagyobb motorgyáruk.
________
________ 2022. 09. 19. 09:26
Előzmény: #84250  Sehmet
#84252

rosszul tudod
komplett motorokat készítenek, amit müködöképes állapotban raknak a kocsikba
https://audi.hu/hu/profil/motorgyartas/
signal2
signal2 2022. 09. 19. 09:25
Előzmény: #84247  Sehmet
#84251
Ha azt akartad írni, hogy nem lesz hiány minden kúton, akkor miért nem azt írtad? Vagy azt, hogy Általában nem lesz hiány? Az, hogy "nem lesz hiány a kutakon" egyáltalán nem jelenti azt, hogy "egyes kutakon lehet hiány, de általában nem lesz." Inkább azt jelenti, hogy elmegyek tankolni bármelyik kútra, és ott lesz üzemanyag.
Sehmet
Sehmet 2022. 09. 19. 09:20
Előzmény: #84245  signal2
#84250
A magyar Audi gyárban nem készítenek komplett motorokat tudtommal, és az egyébként sincs magyar tulajdonban.
Sehmet
Sehmet 2022. 09. 19. 09:18
Előzmény: #84246  signal2
#84249
Én nem gyakran tankolok, mivel csak ritkábban megyek nagyobb távolságra, de akkor - ahogyan már írtam - 100-ast, azonban amikor azt tankoltam eddig a MOL kutakon, mindig volt mellette 95-ös is. Persze ezzel nem vitatom, hogy lehetnek olyan, kivételes esetek, amikor nincs ott sem 10-es.
Törölt felhasználó 2022. 09. 19. 09:17
Előzmény: #84246  signal2
#84248
Persze, a limitált kínálat az hiány. Ennyi erővel lehetne benzinjegy is, max 50 literre. És ez minden kúton így van.
Sehmet
Sehmet 2022. 09. 19. 09:15
Előzmény: #84241  signal2
#84247
No, akkor fussunk neki! Az "a kutakon" kifejezés az "a" határozott névelővel azt jelenti, hogy "minden kúton" hiány lesz. Az "egyes kutakon" pedig annyit, hogy lesznek olyan kutak, ahol hiány lesz.
signal2
signal2 2022. 09. 19. 09:14
Előzmény: #84244  Törölt felhasználó
#84246
Egyébként igen, a MOL kutakon is van hiány. Nekem kellett már azért 100-as benzint tankolnom, mert a 95-ös elfogyott. 
signal2
signal2 2022. 09. 19. 09:13
Előzmény: #84234  Sehmet
#84245
Azért nem gondolom, hogy a magyar Audi ne termelne olyan hatékonyan, mint az ingolstatdi. Vagy bármleyik olyan itthon is termelő cég, amelynek Németországban is van termelőüzeme. És azért százszámra vannak ilyenek. Ezekben az üzemekben indokolatlan a 3-4-szeres bérkülönbség. 
Törölt felhasználó 2022. 09. 19. 09:11
Előzmény: #84241  signal2
#84244
A MOL kutakon is hiány van, különben nem írják ki, hogy 50 liter a limit.
signal2
signal2 2022. 09. 19. 09:10
Előzmény: #84240  Sehmet
#84243
"még mindig 23 USD felett van az árkülönbözet" - igen, de a 40%-át viszi az állam, tehát valójában 14 USD spreadet realizál. Viszont úgy számolom, hogy már így is veszteséges neki a 480 Ft-os átadási át. 550 körül lenne urali árral számolva is.
Sehmet
Sehmet 2022. 09. 19. 09:10
Előzmény: #84238  Csakegyolvaso
#84242
Szervusz, jó reggelt! Ki mondta, hogy Putyin félreértette Ukrajna NATO-csatlakozási törekvéseit? Én csak annyit állítottam, hogy 2008 óta, lánykori nevén Grúzia meghívásának visszavonása után már senki nem gondolta komolyan, hogy Ukrajna NATO-tag lehet. Ha 2008-ban egy kicsit gyorsabbak, és felveszik Grúziát/Georgiát, akkor a dél-oszétiai háború miatt az. 5. cikk alapján a NATO hadviselő lett volna.
signal2
signal2 2022. 09. 19. 09:08
Előzmény: #84240  Sehmet
#84241
"Egyébként nem lesz hiány a kutakon, hanem egyes, nem MOL által üzemeltetett kutakon lehet esetleg hiány." Ellentmondás egy modaton belül. 

Topik gazda

________
________
3 4 4

aktív fórumozók