A motorgyár részben már csaknem annyit keresnek a szakmunkások, mint Németországban. De, ha nem lennének kedvezőbbek a feltételek, nem jöttek volna ide. Nekünk pedig ugye még mindig nincs magasabb hozzáadott értékű termékeket gyártó vállalatunk, de ha lenne, az alacsonyabb bérek miatt keletebbre menne. Wallerstein: félperiféria és periféria jelenség.
A bér és termelékenység szempontjából lényegtelen a tulajdon. A győri Audi fő profilja éppen a motorgyártás. Eddig 30 milliónál is többet gyártottak. Emellett az Audit konkrétan fejlesztőközpontja is van Győrben. Ha pedig azt akartad mondani, hogy a legutolsó csavart nem a gyárban gyártják, az igaz. Ahogy ez igaz a német üzemekre is. Az viszont már elképzelhető, hogy a győri Audiban olyan motor kerül le a gyártósorról, amelyhez az összes alkatrész Magyarországon készül az alapanyagból. Tehát az alpanyagon kívül a teljes hozzáadott érték itthon termelődött meg. Sok német üzem egyébként meg azt csinálja, hogy az itthoni leánnyal legyártatja, otthon meg eladja úgy, mintha Németországban készült volna. És ez bizony autóalkatrész-beszállítókra is igaz. Egyébként van magyar tulajdonú gépjármű-gyártó, amelyik a megvásárolt acélból maga gyárt le komplett járműveket: a RÁBA. És meg lehet nézni a RÁBA termelékenyságát és a béreket...
Rosszul írtam, utánanéztem, rákérdeztem. R4 Otto-motor; R4 TDI; R5
Otto-motor; V6 Otto-motor; V6 TDI; V8 Otto-motor; V8 TDI; V10
Otto-motor; V12 TDI-motor gyártása is történik. De a motorgyárban már
600-800 ezer forint között van egy szakképzett munkás bére, a mérnökök
pedig jóval egymillió forint felett keresnek.
Rosszul írtam, utánanéztem, rákérdeztem. R4 Otto-motor; R4 TDI; R5 Otto-motor; V6 Otto-motor; V6 TDI; V8 Otto-motor; V8 TDI; V10 Otto-motor; V12 TDI-motor gyártása is történik. De a motorgyárban már 600-800 ezer forint között van egy szakképzett munkás bére, a mérnökök pedig jóval egymillió forint felett keresnek.
Ha azt akartad írni, hogy nem lesz hiány minden kúton, akkor miért nem azt írtad? Vagy azt, hogy Általában nem lesz hiány? Az, hogy "nem lesz hiány a kutakon" egyáltalán nem jelenti azt, hogy "egyes kutakon lehet hiány, de általában nem lesz." Inkább azt jelenti, hogy elmegyek tankolni bármelyik kútra, és ott lesz üzemanyag.
Én nem gyakran tankolok, mivel csak ritkábban megyek nagyobb távolságra, de akkor - ahogyan már írtam - 100-ast, azonban amikor azt tankoltam eddig a MOL kutakon, mindig volt mellette 95-ös is. Persze ezzel nem vitatom, hogy lehetnek olyan, kivételes esetek, amikor nincs ott sem 10-es.
No, akkor fussunk neki! Az "a kutakon" kifejezés az "a" határozott névelővel azt jelenti, hogy "minden kúton" hiány lesz. Az "egyes kutakon" pedig annyit, hogy lesznek olyan kutak, ahol hiány lesz.
Azért nem gondolom, hogy a magyar Audi ne termelne olyan hatékonyan, mint az ingolstatdi. Vagy bármleyik olyan itthon is termelő cég, amelynek Németországban is van termelőüzeme. És azért százszámra vannak ilyenek. Ezekben az üzemekben indokolatlan a 3-4-szeres bérkülönbség.
"még mindig 23 USD felett van az árkülönbözet" - igen, de a 40%-át viszi az állam, tehát valójában 14 USD spreadet realizál. Viszont úgy számolom, hogy már így is veszteséges neki a 480 Ft-os átadási át. 550 körül lenne urali árral számolva is.
Szervusz, jó reggelt! Ki mondta, hogy Putyin félreértette Ukrajna NATO-csatlakozási törekvéseit? Én csak annyit állítottam, hogy 2008 óta, lánykori nevén Grúzia meghívásának visszavonása után már senki nem gondolta komolyan, hogy Ukrajna NATO-tag lehet. Ha 2008-ban egy kicsit gyorsabbak, és felveszik Grúziát/Georgiát, akkor a dél-oszétiai háború miatt az. 5. cikk alapján a NATO hadviselő lett volna.
ORBÁN TAKARODJ !!!
- gazdasági barkácsolását
- a kormány / FIDESZ folyamatos hazugságait
- a magyarok, európaiak, EU, IMF, befektetők folyamatos lekezelő HÜLYÉNEK nézését
- gazdasági visszaesést
- korlátozott szólásszabadságát
- magyaroknak fél-ázsiainak minősítését
- az ellenség nélküli szabadságharcát
- Orbán Viktor magyarok nevében történő nyilatkozatait
- stb......
magyarul ma már nyíltan ki meri mondani, hogy
ORBÁN TAKARODJ!!!!!