Topiknyitó: pampa 2015. 09. 13. 07:52

MIGRÁCIÓ, EU-ból való kilépés ,napi hírek, Magyarország  

Lassan el kell kezdeni elemezni ezt a lehetőséget is,hiszen teremthet az EU olyan új feltételrendszert ami miatt már egy olyan ország amelyik nemzetállamként képzeli a jövőjét nem maradhat a közösségen belül.

A migráns kérdés nagyon időszerűvé teszi ezt a lehetőséget,hogy számolni keljen vele.


Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
novotrade 2019. 11. 16. 09:15
Előzmény: #31199  novotrade
#31200
Az október 13-i önkormányzati választást a Fidesz–KDNP fölényesen megnyerte, a kormánypártok 1,8 millió szavazatot kaptak, míg a katyvaszkoalícióba összeálló ellenzék összesen csak 1,3 milliót – hangsúlyozta a lapunknak adott interjúban a Miniszterelnöki Kabinetiroda parlamenti államtitkára. Dömötör Csaba úgy véli, Budapesten olyan emberek kerültek fontos pozíciókba, akikről az egykor volt Napkelte című műsor vendéglistája jut eszünkbe. Újra itt vannak, és jól emlékszünk, mit tettek Budapesttel..
– Bő egy hónap telt el az önkormányzati választások óta, és sokan most is úgy látják, hogy az ellenzék tematizálja a közbeszédet, a kormánypártok mintha lefagytak volna. Mi lehet ennek az oka?– Lehet, hogy sokan tematizálási kísérletnek tekintik Hadházy Ákos obszcén tábláját, de mi ilyen akciókban nem szeretnénk részt venni. Ettől függetlenül az igaz, hogy bár a kormánypártok győztek, nem mindenhol győzött a fideszes jelölt. Október 13-án több ellenzéki politikus kapott lehetőséget arra, hogy bizonyítson. A választási eredmény egyfajta emlékeztető oltás azzal kapcsolatban, hogy milyen is az, amikor a baloldal kormányoz egyes településeken. 2010 előtt nem sok köszönet volt benne."
.
..
"A választási eredmény egyfajta emlékeztető oltás azzal kapcsolatban, hogy milyen is az, amikor a baloldal kormányoz egyes településeken. 2010 előtt nem sok köszönet volt benne."
.
 Ez a lényeg!
novotrade 2019. 11. 16. 07:55
Előzmény: #31198  novotrade
#31199
"Donald Trump az amerikai hadsereg két olyan katonájának adott kegyelmet, akiket Afganisztánban elkövetett háborús bűnökkel vádoltak, és visszaadta a katonai rangját egy harmadiknak, aki ellen azért folyt hadbírósági per, mert az Iszlám Állam nevű terrorszervezet egyik dzsihadistájának holtteste mellett pózolva készíttetett fotót Irakban.
A Fehér Ház péntek este közleményben tudatta, hogy az elnök teljes körű kegyelemben részesítette Mathew L. Goldteyn őrnagyot és Clint Lorance főhadnagyot, és elrendelte, hogy állítsák vissza Edward Gallagher haditengerészeti kommandós katonai rangját, amelytől az idén tartott hadbírósági tárgyalásán megfosztották."
novotrade 2019. 11. 15. 13:13
Előzmény: #31197  Shortelek
#31198
Pontosan ez volt a célja az SZDSZ-nek amikor elkezdte ellehetetleníteni a vidéket!   :((((
Az iskolabezárás volt ami elkezdte a fiatalokat a városok irányába terelni!   :(((
.
Én meg azt mondom, hogy ha építünk "METRÓ"-t Budapesten akkor építsünk "minden" településen.... legyen minden településen helyi KV-!  !
.
Mert most a Budapeseten élő magyar ÁLLAMPOLGÁR KIVÉTELEZETT helyzetben van egy VIDÉKIHEZ képest!
.
A pesti használhatja a BKV-t a vidéki meg GYALOGOLHAT.
És a GYALOGLÓ adójából fizetik a pesti ÁLLÁSKERESŐ BKV utazást!    :((((
Shortelek 2019. 11. 15. 13:04
Előzmény: #31196  novotrade
#31197
Bp-re kell költözni!
novotrade 2019. 11. 15. 12:25
Előzmény: #31195  Peterbond
#31196
És te úgy próbálod beállítani mintha szegény vidék finanszírozná a pesti közlekedést nem fordítva."
.
 eleve NINCSEN helyi közlekedés a vidéki települések zömében!
Nekik GYALOGOLNI kell a faluban!
Akkor ott mit finanszíroz a Kormány?????
.
Budapesten meg háborognak, ha nincsen minden "sarkon"  megálló!
.
Hiába próbálod összemosni a dolgokat attól még nem lesz úgy!
Nem a MÁV-ról és nem a VOLÁN-ról beszélünk!
Írod, hogy a VIDÉK nem fizet a BKV-ba.
Akkor a Kormány miből támogatja? 
Nem a KÖZÖS bevételből?
.
Ahogyan egy falu működtetése is többe kerül mint egy városi 10 emeletes 4 lépcsőházas tömbé!
pedig kb. annyian lakják mindkettőt!
.
 ezért értelmetlen ez az összehasonlítás!
Peterbond 2019. 11. 15. 12:03
Előzmény: #31181  novotrade
#31195
"de, pontosan a finanszírozáshoz van köze az ígéretnek!
Most is KÖZÖSEN állják!
Budapest és a többi akár vidéken élő !!!  adófizető!
.
 és erre a támogatásra szoruló szolgáltatásra ígért még nagyobb HIÁNYT Karácsony a kampány során!
.
Erre írtam én , ahogyan a Kormány is mondta, hogy a HIPA bevételből meg lehet oldani a BKV finanszírozást.
.
erre pedig az ellenzék és itt a fórumon  a haladók egyből úgy reagáltak:
.
 A KORMÁNY BÜNTETNÉ BUDAPESTET!
.
Karácsony ígért, hogy NYERJEN a számlát meg fizesse megint a VIDÉK is!!!!!!
,
.
A gyalogló Mari néni ha még adófizető miért állja a pesti álláskereső buszjegyét?

Tudnál erre válaszolni?"
Az egész tele hazugsággal, nem tudom hogy azlért mert ennyire nem érted vagy direkt csinálod.
A vidék kb semmit se tesz bele a bkv ba. Az állam a nagy közösből ad 15 milliárdot. Ennyi. A Mávnak 90-et, a volánnak 90-et ad. Budapest messze felül finanszírozza a vidéi közlekedést miközben a vidék csak a  nagy közösből fizet egy részt bele. Budapest közbe fizeti a saját tömegközlekedését közvetlenül és a 15 milliárdon át a nagy közösből is részben.
És te úgy próbálod beállítani mintha szegény vidék finanszírozná a pesti közlekedést nem fordítva.
A hipa bevételből finanszírozzák akkor a vidkiek is a helyközi közlekedést. Tessék bedobni azt a nagy közösbe és abból fizetni a Mávot és a Volánt és akkor ugyanott leszünk minnt a bkv-nál.
Karácsony amúgy pont ugyanazt kéri mint anno Tarlós csak Tarlósnak se sikerült ellérnie. A 7 évesek ingyen utazása kb semmi ebben. 1 milliárdot se jelent miközben az állam évi kb 30-40 milliárddal alulfinanszírozza a bkv-t a vidékhez képest.
De mondom rendben az állam NE finanszírozzon egy fillérrel se a BKV-t. Ezt akarod. De akkor a Mávot se. Fizessen az aki használja. De ez már nem tetszik neked. A közös fizesse a vidéket a Pesti meg fizesse maga a saját közlekedését, de közbe fizessen be a nagy közösbe serényen ahogy eddig. Ezért vagy képmutató. Nincs semmi elv amögött amit mondasz csak az hogy lehessen kibaszni a fővárossal mert azok a fujpestiek nem a Fideszre szavaztak.
Ez a gyalogló Marinéni meg haggyjuk. Mari néni ingyen utazik Mávon Buszon és a BKV-n is ha akar. Nulla adót fizet nyugdíjasként szóval csak ne demagógoskodj itt. Vidéki Béla meg ha 100 forintot ad a BKV-ba akkor arányában 600 forintot a Mávba és 600-at a volánba is. Miközben Budapesti Józsi szintén 100-at ad a BKV-ba és 600-600-at a másik kettőbe. Első azt használja amibe 1200 forintot tettek a közösből és 100 megy arra amit nem használ. Utóbbi 1200-at valamibe amit nem használ és 100-at abba amit használ. És most azt a 100-at is el akarják venni és azt mondják nem a BKV-ra költjük de nem is maradhat nálad.
Tudom úgyse fogod megérteni. Nálad ebben is Vidéki Béla az áldozat.
novotrade 2019. 11. 15. 12:01
Előzmény: #31193  novotrade
#31194
A sok-sok hónapra elzárt családok kétségbeesése érthető, hiszen a szülők tehetetlen tanúi annak, hogy a gyerekeiket megfosztják mindattól a jótól, iskolától, játéktól, szabadságtól, vidámságtól, amely kijár minden más gyereknek. Nem értik, ha már sokszor éveket várva legálisan léptek be a tranzitzónába, és semmiféle bűncselekményt nem követtek el, miért tartják őket mégis fogva, mégpedig határozatlan ideig. Mint írják, „a szülők súlyos lelki problémákkal küszködnek a gyerekeik sorsa miatt, és azért, mert a jövő kiszámíthatatlan.”
.
.
 Nincsenek BEZÁRVA!
NEM TARTJÁK FOGVA ŐKET.
Bármikor távozhatnak a területről, abba az irányba ahonnan érkeztek, ha számukra nem elég gyors az ügyintézés.
novotrade 2019. 11. 15. 11:28
Előzmény: #31192  novotrade
#31193
15%-os béremelést követelnek a BKV dolgozói - egyelőre hiába"
.
 miért nem teljesíti Karácsony?
Hiszen van pénz a kasszában, a kampányban még ingyenes utazást is ígért!   :)
Arra telik, fizetésemelésre meg nem?   :)
novotrade 2019. 11. 15. 10:59
Előzmény: #31191  Törölt felhasználó
#31192
csúsztatsz.

bemegy busszal a hivatalba majd ott átül a szolgálati autójába és megy dolgára.
.
látod, látod.....
 egyből jöttök és "MEGMAGYARÁZZÁTOK".......
.
 semmi értelme.....
Törölt felhasználó 2019. 11. 15. 10:12
Előzmény: #31190  novotrade
#31191

" látod, ezek azok a bizonyos KÖTEKEDÉSEK!"
.
Értem, nem tudom hogy mi történt, hova utazott, de hevesen tiltakozol ellene.
Ez nem kötekedés:)))
novotrade 2019. 11. 15. 10:03
Előzmény: #31189  Törölt felhasználó
#31190
nem.
.
most akkor kérjék ki közadatigénylés címén a polgi az nap hová ment hivatali ügyet intézni?  :))))

 látod, ezek azok a bizonyos KÖTEKEDÉSEK!

nem sok értemét látom....
Törölt felhasználó 2019. 11. 15. 09:46
Előzmény: #31188  novotrade
#31189

"ő nem vesz igénybe szolgálati autót, BK-val és biciklivel jár majd munkahelyére."
.
Ugye a hírben nem volt benne hogy munkába járáshoz használta?
novotrade 2019. 11. 15. 09:44
Előzmény: #31186  Törölt felhasználó
#31188
Értem.
.
 A kampányban még lehetett.....
de amint megválasztották már nem....
a lakás és a munkahely közöttiről írnak.
.
:)
novotrade 2019. 11. 15. 09:42
Előzmény: #31185  novotrade
#31187
"Az indítvány szerint a kormány azoknak a szülőknek, akiknek a gyereke 16 éves kor után elhagyja közoktatást, új kötelezettséget ír elő: a szülőknek a tankötelezettség teljesítését követő tovább taníttatást is vállalniuk kell „a tanuló tizennyolc éves koráig, de legalább egy részszakma megszerzéséig”. Vagyis: bár az iskola semmilyen vonzó alternatívát nem jelent a gyereknek, hiszen inkább szabadulna tőlük; a legtöbb intézményben már alig várják, hogy betöltsék a tanulók a 16. életévüket és „eleresszék” őket. Ennek ellenére a szülőnek mégis bent kéne tartania az intézményben a gyerekét. Tehát a módosító indítvány a szülőre nyomja a tankötelezettségi korhatár kiterjesztésének összes felelősségét és terhét. "
.
.
 Na , végre itt is lesz némi előrelépés! 
Érje el a szülő, hogy a gyermeke valamilyen képesítést szerezzen!
Amennyiben ezt az iskolában nem tudták 16 éves koráig elérni, akkor jöhet a szülő!
.
Minden gyermeknek biztosítja  a többségi társadalom a tanulást!
.
 Így nem a KORMÁNY a felelős azért, ha egy gyermeknek 18 éves korára nem lesz PIACKÉPES szaktudása!
.
Törölt felhasználó 2019. 11. 15. 09:41
Előzmény: #31185  novotrade
#31186

" A REKLÁM és a VALÓSÁG!   :))))"
.
Ha egy picit is gondolkodnál hamar rájönnél, hogy lehetnek olyan utak, amiket sem biciklivel, sem busszal nem lehet megtenni.
Akik dolgoznak azok tisztában vannak az ilyen dolgokkal, csak azoknak jelent a megértése gondot, akik naphosszat csak fórumoznak.
novotrade 2019. 11. 15. 09:34
Előzmény: #31184  novotrade
#31185
Pikó Andrásnak nem hozott szerencsét a 888-as rendszámEgy szemfüles olvasónk videózta le, ahogy Pikó András beül a szolgálati autójába egy sofőrrel és elmegy, annak ellenére, hogy korábban azt hangoztatta, hogy ő nem vesz igénybe szolgálati autót, BK-val és biciklivel jár majd munkahelyére.
Pikó András szerdán még pofátlanul lenyilatkozta a 24.hu-nak, hogy ő bizony nem fog szolgálati autóval járkálni. A balliberális portál propagandisztikus jelleggel a következőt írja Pikóról mámorosan, könnyes szemmel: „Polgármesteri szobája még az elődje ízlését tükrözi koloniál bútorokkal, de az üres szekrény, a leszedett festmények helye is jelzi, hogy még nem melegedett meg a hivatalban. Ahova nem szolgálati kocsival jár, hanem a 99-es busszal.”
.
Pikó az interjúban pedig a következő állításokat teszi:
.
Ragaszkodom az életmódomhoz, a bringához meg a buszhoz.(...)
.
Az egyik alpolgármester rollerrel jár, a másik gyalog. A harmadik ugyanúgy bringás, mint én. A stábból, akit megkérdeztem, igényel-e szolgálati autót, az mind körberöhögött.(...)
.
De ez nem imidzs. A csapatomban mindenki ilyen. Hat autója van a polgármesteri hivatalnak – gondolkodunk, hogy mi legyen ezekkel.(...)
.
Azért nem Audi, de Skoda van. Ford Mondeo is. Jó autók, tényleg. Itt lent szoktak állni, melléjük kötöm a bicómat. Szólt is már az őr, hogy vigyem be az épületbe, ne ázzon már kinn. A választók viszont erről tudják, hogy bent dolgozom. Az nekem nem jön össze alkatilag, hogy a verdával meg a sofőrrel hazacsapassak a Vajda Péter utcába. Az önkormányzatnak vannak éves BKV-bérletei, mi inkább azokat használjuk.
.
Akkor most hogy is van ez Pikó úr?Ahogy Karácsonynál, úgy Pikónál is színjáték az egész. Játsszák itt a nagy „zöldpolgármestert”, villognak a biciklis „emberarcú” imiddzsel, amiből egy szó, egy mozdulat sem igaz.
Aljas hazugságaikkal alávaló módon próbálják megtéveszteni az embereket, és közben még a férfimosdót sem találják. Nekik minden csak önmagukról szól, nem az emberekről. Nekik az a fontos, hogy a ballib média örömködve táncolja őket körbe, hogy „hú, ezek bringával járnak, milyen laza, őszinte, modern csávók”. De közben egyik jelző sem igaz rájuk, hiszen nem mások, mint piti hazudozók, akik emellett óriási balfékek is, hiszen Karácsony Gergely egy hét alatt lebukott, és azóta is minden egyes nap szolgálati autó megy a „minden nap biciklivel munkába járó” ellenzéki főpolgármesterért.
Pikó András két hétig bírta lebukás nélkül. Gondoljunk csak bele, ha ilyen hétköznapi ügyekben is kényszeresen hazudnak a választópolgároknak, akkor az igazán fajsúlyos kérdésekben vajon mit várhatunk tőlük? "
.
.
 A REKLÁM és a VALÓSÁG!   :))))
.
a nemigazmondó ember és a bicegő eb története.....
novotrade 2019. 11. 15. 09:20
Előzmény: #31183  novotrade
#31184
A botrány oka az, hogy a város színdarabjában évek óta Szent Márton alakító férfi keresztény ünnepnek nevezte a Márton-napot. Ezzel megsértett egy helyi muszlim nőt, aki elérte, hogy a jövőben ne rendezzenek hasonló ünnepségeket.
Mivel Németországról van szó, nem túl meglepő módon minden érintett bocsánatot kért a muszlimoktól, és kihangsúlyozták, hogy a Márton-napi ünnepségek minden vallási felekezetnek szólnak, és amúgy is milyen jó, hogy ilyen színes a város lakossága."
.

Szépen lassan integrálódunk!   :((((
novotrade 2019. 11. 15. 08:42
Előzmény: #31182  novotrade
#31183
Szolnokon, ahol az ellenzék 10-8-as többséget szerzett a közgyűlésben, szerdán volt az alakuló ülés. Szalay Ferenc Fidesz–KDNP-s polgármester lapunknak elmondta: bár az ülésen a munka normális mederben folyt, az előrevetít bizonyos problémákat, hogy a baloldali többség a 39 bizottsági helyből 28-at megtartott magának, és csak tizenegyet engedett át a Fidesz–KDNP-nek, amit abszurdnak tart.
– A balliberális oldal régi egyezséget rúgott fel azzal is, hogy az ellenőrzési bizottság vezetését magához vonta, saját magát akarja ellenőrizni, ahol többséget is alakított ki. A tíz képviselő közül mindenki elnök vagy alelnök, mely pozíciók magasabb tiszteletdíjjal járnak. Egy biztos, mindenki elismeri, hogy Szolnok sokat fejlődött, a város jó irányba halad, és ezt nem szabad veszélyeztetni – hangsúlyozta Szolnok első embere."
.
.
 kb. ez lenne várható egy közös ellenzéki győzelem után 2022-ben országosan is.
.
Igaz az a népi mondás, hogy minden rosszban van valami jó......
kicsiben megmutatja az ÖSSZEFOGÁS, hogy mit csinálna ha hatalomra kerülne!
.
ŐK NEM OLYANOK... kampányoltak ezzel!   
.
 Igen, tényleg nem olyanok mint a FIDESZ!   
.
ROSSZABBAK!   :(((((
novotrade 2019. 11. 15. 08:33
Előzmény: #31181  novotrade
#31182
Miközben már itthon is egyre jobban megfizetik a kétkezi munkát, nem csendesedik a nyugat felől érkező munkaerő-éhség: százával találkouhatunk olyan állásajánlatokkal, melyekben magyar szakembereket keresnek külföldi munkavégzésre. Több százezres, milliós fizetéseket, ingyen szállást, bónuszokat kínálnak, sőt, sok esetben még a kiutazás költségét is kifizetik: csak menjen a magyar."
.
.
 ezzel kellene versenyeznie a hazai munkaadóknak!  :(((((
novotrade 2019. 11. 15. 08:01
Előzmény: #31178  Peterbond
#31181
Te behoztad karacsony igeretet de az alap elvhez semmi koze a finanszirozashoz amirol beszeltunk."
.
.
 de, pontosan a finanszírozáshoz van köze az ígéretnek!
Most is KÖZÖSEN állják!
Budapest és a többi akár vidéken élő !!!  adófizető!
.
 és erre a támogatásra szoruló szolgáltatásra ígért még nagyobb HIÁNYT Karácsony a kampány során!
.
Erre írtam én , ahogyan a Kormány is mondta, hogy a HIPA bevételből meg lehet oldani a BKV finanszírozást.
.
erre pedig az ellenzék és itt a fórumon  a haladók egyből úgy reagáltak:
.
 A KORMÁNY BÜNTETNÉ BUDAPESTET!
.
Karácsony ígért, hogy NYERJEN a számlát meg fizesse megint a VIDÉK is!!!!!!
,
.
A gyalogló Mari néni ha még adófizető miért állja a pesti álláskereső buszjegyét?

Tudnál erre válaszolni?
novotrade 2019. 11. 15. 07:52
Előzmény: #31177  Peterbond
#31180
A mavba egy telepules se fizet. A bkv ba budapest egy valag penzt ( 50-75 kozott milliardban )."
.
 Itt pedig a HELYI járatot kevered a HELYKÖZI járattal!
.
Ne tegyen egy fillért se Budapest a BKV-ba.
.
Mari néni ha pletykálni megy a falú másik végében 3 km-re lakó barátnőjéhez gyalog megy.
Neki NEM ÉPÍTETT METRÓ-t a kormány! 
.
 tudom, hogy nem fogod ezt a különbséget sem érteni... ahogyan a többit sem értetted meg....
novotrade 2019. 11. 15. 07:47
Előzmény: #31176  Peterbond
#31179
Es igen az orszag alja. Ez is egy tamogatas a videknek pl hisz mukodtetunk veszteseges vonalakat is pl itt Nogradban is."
.
 miért lenne támogatás?
nem a LAKÓK érdeke miatt működik a vonal hanem az ORSZÁG érdeke miatt!
te pedig már az itt keletkező VESZTESÉGET beleszámolnád a többibe!
Peterbond 2019. 11. 14. 16:31
Előzmény: #31173  novotrade
#31178
"egy kampány ígérte hátteréről beszéltünk."
Rohadtul nem. Te behoztad karacsony igeretet de az alap elvhez semmi koze a finanszirozashoz amirol beszeltunk. Es pont hogy a mav es a volan ugye sokkal inkabb ide tartozik. Ha a bkvba is ugyanugy menne az allami finanszirozas a bkv nal gond nem lenne beremelesre vagy kedvezmenyekre hisz budapest igy is 50 milliard felett tesz bele mig allam megsporolja a sajat reszet amit a mavtol volantol persze nem sajnal.
Peterbond 2019. 11. 14. 16:28
Előzmény: #31175  novotrade
#31177
En szerintem bonyolult. Te csinalsz mindenbol egyszerut de ha azt egy ugyanolyanra rahuzzuk ami mar neked fajna egybol bonyolult lesz.
Mondom TE erveltel a bkv megvonas logikaja mellett. En csak azt mondtam rendben akkor ugysnez legyen igaz minden tonegkozlekedesre.
Ha engem kerdel en azt mobdom hogy nem kell se a volan se a mavon faragni sokat. Viszont egysegesen ugyanigy kell akkor a bkvra is kolteni. Azaz nem elvenni 15 milliardot hanem kb 30 al meg tobbet beletenni.
A mavba egy telepules se fizet. A bkv ba budapest egy valag penzt ( 50-75 kozott milliardban ). Es meg azt mondod az az igazsagos hogy mindet fizesse. A videk meg csak a kozosbol kapja a dellat.
Peterbond 2019. 11. 14. 16:24
Előzmény: #31175  novotrade
#31176
Akkor az nem nemzetbiztonsagi hanem szocialis juttatas. Es igen az orszag alja. Ez is egy tamogatas a videknek pl hisz mukodtetunk veszteseges vonalakat is pl itt Nogradban is.
novotrade 2019. 11. 14. 15:37
Előzmény: #31172  Peterbond
#31175
pl:
Amennyiben nemzetbiztonsági okból működtetnek egy vonalat amit igazából nem kellene hiszen alig használják utasok.... akkor az ott keletkező veszteséget ki állja?
Az utas?
.
 ha szerinted nem bonyolult akkor biztosan tudod a megoldó képletet......
novotrade 2019. 11. 14. 15:34
Előzmény: #31173  novotrade
#31174
Találkozás egy régi harcostárssal. Schiffer András véd majd a bíróságon abban a perben, amit Tiborcz István indított ellenem, mert sértésnek vette, hogy róla neveztem el a Tiborcz-adót. Andrásssal sok közéleti kérdésben ma már valószínűleg nem értünk egyet, de megtisztelő számomra, hogy a – véleményszabadságért elkötelezett ügyvédként – vállalta az ügyemet. Egyébként jelzem, a Tiborcz-adó bevezetéséről nem mondtunk le, készül az erről szóló javaslat."
.
.
Akkor várjuk az ítéletet, végre lesz egy per a másik oldalról is.
Bizonyíthat a független bíróság.
novotrade 2019. 11. 14. 15:33
Előzmény: #31171  Peterbond
#31173
ok.
 látom nem válaszolsz.....
részemről ennyi.
.
nem a máv-ról és nem a volnán-ról beszéltünk.
.
 egy kampány ígérte hátteréről beszéltünk.
Peterbond 2019. 11. 14. 15:32
Előzmény: #31168  novotrade
#31172
"Ez azért ettől bonyolultabb kérdés."
Erdekes mindig akkor bonyolult csak ha neked kedvezotlen lenne. Amugy a migracio nalad egy egyszerilu kerdes amit megoldunk ugy hogy nem engedunk be senkit a hataron meg lovetunk es kesz. Szarni bele a bonyolult dolgokba. A bkv is egyszeru dolog a mav bonyolult. A lemyeg hogy szivjon aki nem fideszes. Szivjon pest usa eu mindenki akit nem birsz.
Peterbond 2019. 11. 14. 15:29
Előzmény: #31169  novotrade
#31171
"igen, lehetne CSÖKKENTENI a járatokat és egyből nem lenne veszteség!
várakozni kellene egy kicsivel többet. esetleg gyalogolni."
Mondom oke. Csokkentsuk. De akkor ne tamogassuk a Volant se. Oszt gyalogolhat a vidrki 60 kilometert mert busz jegyar 20.000 forint lenne oda vissza. Biztos jo buli lesz. A pesti meg fizet majd 450 es jegyarat vagy 25.000 es havi berletet.
Peterbond 2019. 11. 14. 15:28
Előzmény: #31169  novotrade
#31170
"az a bizonyos AGYONTÁMOGATOTT vidéki kap napi 4 !!!!!  járatot.... a pesti meg kiveri a balhét ha 5 p. ként nem érkezik egy KLIÍMÁS busz ( troli,villamos,METRÓ) !  "
Eloszor is nem veri ki. Masodik hogy nem az a tamogatas hogy milyen surure epited a halozatot. Komolyan a logikadal valami baj van vagy direkt nem akarod erteni?
A tamogatas ott van hogy 100 milliardok mentek el pl egy Kecskemeti Mercedesre az autopalyaval es egyeb infrastrukturaval es kedvezmennyel mig kb semmi ara hogy 1000 fos bsc kozpontot hozzon ide a BP budapestre.
De ez mellekag volt.
A szemelyszalitasban meg ott a tamogatas hogy a Mav kap 100 milliardot es szallit toredek annyi utast kb ugyanakkora ossztavra mint a 15 milliardot kapo bkv.
De mondom legyen minden ugyanugy es egyikbe se adjon az allam es nezzuk melyiknel mennyi jegyarra lesz szukseg es hol lesz jaratszukites. Ide a rozsdas bokot hogy kb a kistelepulesek harmadara egy busz se jarna mert olyan draga lenne hogy senki se venne igenybe.
novotrade 2019. 11. 14. 15:18
Előzmény: #31166  Peterbond
#31169
mig a masik a hazafi videket koti ossze ezert annak allami agyontamogatasa nem hogy nem gond hanem szukseges."

az a bizonyos AGYONTÁMOGATOTT vidéki kap napi 4 !!!!!  járatot.... a pesti meg kiveri a balhét ha 5 p. ként nem érkezik egy KLIÍMÁS busz ( troli,villamos,METRÓ) !  

igen, lehetne CSÖKKENTENI a járatokat és egyből nem lenne veszteség!
várakozni kellene egy kicsivel többet. esetleg gyalogolni.
.
 helyette Karácsony INGYENESSÉGGEL kampányolt!
novotrade 2019. 11. 14. 15:12
Előzmény: #31165  signal2
#31168
Ez azért ettől bonyolultabb kérdés.
novotrade 2019. 11. 14. 15:11
Előzmény: #31164  Peterbond
#31167
 Mondom csak a szemelyszallitas legyen egyenlo mindegyiknel. Ha a BKV t ne akkor tessek kiallni az elv mellett es mavra volamra is alkalmazni."
.
 Budapesten A és B pont közt a távolság és vidéken nem ugyanannyi.
lehet ezt km-re levetíteni... de értelmetlen!
Pályaszakaszokat kell működőképesen tartani, ott vonatokat üzemeltetni mert az az ország biztonságának az érdeke.
Ott veszteség termelődik és azt áthárítanád  az utasokra?
.
 Folyamatosan csúsztatsz, nem összevethető adatokat próbálsz egybemosni.
.
 Pedig egyértelműen leírtam, a kampányban Karácsony egy veszteséggel működő cég terhére még több veszteséggel kampányolt.
Ingyenességet ígért rétegeknek.
Ki fizesse meg Karácsony ígéretét?
Ki állja a számlát?
.
 ez érdekelne, szerinted ki?
Peterbond 2019. 11. 14. 15:11
Előzmény: #31148  novotrade
#31166
"a volán esetén van jármű költség és úthasználati költség is."
Ez meg szinten kimaradt. Miert a bkv nem buszokat is hasznal? Komolyan be akarod adni hogy a tomegkozlekedesben mas a videki buszok ( mav ) mint a pesti buszok koltsegszerkezete?
Telepuleseket kot ossze... igen eljutatt A bol B be. Szemelyszallitas. Ugyanazon alapja van. Csak az egyik a fujpestit szallitja akiket utalsz ezert jatszod azt hogy az o szivatasuk logikus mig a masik a hazafi videket koti ossze ezert annak allami agyontamogatasa nem hogy nem gond hanem szukseges. Ott teljesen logikatlan lenne ugyanaz az intezkedes.
signal2
signal2 2019. 11. 14. 14:32
Előzmény: #31154  novotrade
#31165
Nem kell kitalálni a megosztás módját, mert külön cégeken keresztül futnak.
Peterbond 2019. 11. 14. 14:17
Előzmény: #31159  novotrade
#31164
"ezt próbálta megint mint látom teljesen fölöslegesen elmagyarázni.
nem hasonlíthatók össze."
Mar hogy a feneben nem? Pont hogy ott van az utasok altal megtett kilometer. Mert ha utasonkent nezned tenyleg csalhatna a bkv javara hisz sok kis utazas. De megvan.
A tamogatas meg mint irtam CSAK a szemelyszallitas. Nincs benne semmi nemzetbiztonsag aruszallitas. Azok mennek piavi alapon. Mondom csak a szemelyszallitas legyen egyenlo mindegyiknel. Ha a BKV t ne akkor tessek kiallni az elv mellett es mavra volamra is alkalmazni. Vagy tessek bevallani hogy ez amugy csak kicsinyes bosszu es a nem fideszes onkormanyzatok ellehetetlenitese.
Peterbond 2019. 11. 14. 14:13
Előzmény: #31155  novotrade
#31163
"Még annyit a MÁV-hoz, hogy annak NEMZETBIZTONSÁGI vonatkozásai, feladatai is vannak!"
Sorolnad kerlek? Amugy csupan arrol van szo hogy a mukodest ne tamogassuk ahogy a bkv nal se szeretne a kormany es te. Nem mondta senki hogy szantsuk be es hintsuk be soval.
Ja es a metronak is meg a villamosnak is van nemzetbiztonsagi feladata ennyi erovel. Ovohely meg katonai szallitas szinten. A volantol biztos tobb.
novotrade 2019. 11. 14. 13:50
Előzmény: #31161  euler
#31162
látom nem érted a felvetést.

egy Biztosnak ki "parancsolhat" ?
mert ez volt a lényeg!
.
 a BKV esetén pedig az, hogy ha Karácsony a  kampányban INGYENES BKV-t ígért rétegeknek azt kinek kell állnia?
mert mint tudjuk a jegyárakból nem lehet működtetni, kiegészítésre, támogatásra szorul a cég.
Ezt nem tudta Karácsony a kampány során amikor ingyenességet ígért?
.
lehet ez lepropagandázni... de  attól még nem lesz az!
.
euler 2019. 11. 14. 13:35
Előzmény: #31160  novotrade
#31161

Bizony érdekes kérdések ezek is.
El is fogsz jutni oda, hogy az uniónak úgy kellene táncolnia ahogy orbán fütyül, de mivel ez szemmel láthatóan épp fordítva van, nincs más megoldás mint kilépnünk az unióból. :)
.
A másik mai napra rendelt propagandafeladat, hogy mivel "az államnak nincs pénze", piaci alapra meg nem akaródzik hozni a bkv jegyárakat, "életszerű, hogy a HIPA jó erre a célra". Bravó! :)
Innentől kezdve olvasni se fogom a propaganda topikodad.
novotrade 2019. 11. 14. 12:36
Előzmény: #31159  novotrade
#31160
Nem lennék azonban meglepődve, ha Orbán jelöltje további nehézségek elé nézne még. A portfólió jelentősége és az őt jelölő kormány EU-ellenes magatartása miatt fokozott figyelem követi megválasztását és követi majd biztosi munkáját, ezért Várhelyi személyes érdeke is, hogy minden esetben a szerződések őreként lépjen fel és kizárólag az európai közösség - benne a magyarok - érdekeit, nem pedig az őt jelölő EU-ellenes kormány üzleti elvárásait tartsa szem előtt. Mai meghallgatásán többek között azt mondta: nem fog elfogadni semmilyen utasítást egyetlen kormánytól, így a magyartól sem. Biztos lehet benne, hogy nyilvános ígéreteire - ha szükség lesz rá - minden pillanatban emlékeztetni fogom.”
.
" kizárólag az európai közösség - benne a magyarok - érdekeit, nem pedig az őt jelölő EU-ellenes kormány üzleti elvárásait tartsa szem előtt"

és azt ki határozza meg, hogy mi ez az érdek?
Kap UTASÍTÁST fentről, hogy mit kell támogatnia?
Fentről utasíthatják, a jelölő országból nem?

Lehet saját véleménye, saját döntése a területén?

érdekes kérdések ezek is....
novotrade 2019. 11. 14. 11:25
Előzmény: #31158  Peterbond
#31159
Mégis, egy utaskm-re lebontva a fővárosi közösségi közlekedésre tizedannyi állami támogatás jut, mint a vasútira és ötödannyi, mint a helyközi buszos közlekedésre."

ezt próbálta megint mint látom teljesen fölöslegesen elmagyarázni.
nem hasonlíthatók össze.
.
nézd pl. a legegyszerűbb részt.
 az egyik mennyi nKM-re  van elosztva és mennyire a másik?
.
ahogyan a MÁV esetén is írtam, hogy több feladatot lát el.
te pedig magára az utasforgalomra vetíted a támogatás
Peterbond 2019. 11. 14. 11:04
Előzmény: #31157  Peterbond
#31158
"Miközben a MÁV és a volánok támogatására 2018-ban 243,7 milliárd forintot költött a magyar kormány, addig a BKK csak 15,1 milliárd forintnyi szociálpolitikai menetjegy-kiegészítést kapott tavaly. Bár utasból jóval több van Budapesten, mint a teljes vasúti és buszos tömegközlekedésen, az utasok által megtett távolság, azaz az utaskilométer igen hasonló mind a három típusnál. Mégis, egy utaskm-re lebontva a fővárosi közösségi közlekedésre tizedannyi állami támogatás jut, mint a vasútira és ötödannyi, mint a helyközi buszos közlekedésre."
Peterbond 2019. 11. 14. 11:03
Előzmény: #31152  Peterbond
#31157
https://g7.hu/kozelet/20190904/a-bkk-dragabb-potdijakkal-ellensulyozta-hogy-kormany-megvagta-a-forrasokat/
Erdemes elolvasni illetve megnezni a grafikobt. Utas sokkal tobb kozlekedik a BKV val. De ha meg kilometerre is nezzuk ( hisz pl egy maval utazhat valaki 120 kilometert is ) akkor is max egalra jonnek ki. Ekozben a mav es Volan 200 milliardos tamogatast kap a BKV meg 15 korul. Most a 15t vennek el. Es pampa szerint ez igy igazsagos. De ha felvetem hogy akkor a MAV eseteben is ez az erve akkor mar nem jo otlet.
novotrade 2019. 11. 14. 10:55
Előzmény: #31155  novotrade
#31156
A levegőszennyezés sokkal súlyosabb annál, mint amit a hivatalos adatok mutatnak.
Erről számolt be a Levegő Munkacsoport és a Greenpeace képviselője az Országgyűlés Fenntartható fejlődés bizottságának ülésén. A zöld szervezetek szerint azonnali lépésekre van szükség: korlátozni kell a szennyező gépjármű-forgalmat, támogatásokkal kell ösztönözni a fenntartható fűtési szokások elterjedését, határozottan fel kell lépni a lakossági hulladékégetés ellen, továbbá be kell tiltani a lignit árusítását a háztartásoknak, valamint az avarégetést. Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke friss légszennyezettségi mérési eredményeikről számolt be. "
.
.
.
 Karácsony az első intézkedései között valami klíma vészhelyzetet hirdetett ki.
Az erre az esetre nem vonatkozik?
novotrade 2019. 11. 14. 10:52
Előzmény: #31152  Peterbond
#31155
Még annyit a MÁV-hoz, hogy annak NEMZETBIZTONSÁGI vonatkozásai, feladatai is vannak!
.
 azt megint hogyan áraznád be?
.
novotrade 2019. 11. 14. 10:50
Előzmény: #31152  Peterbond
#31154
hogyan osztod meg a MÁV esetén a járulékos költséget az árú és a személy között?
.
novotrade 2019. 11. 14. 10:48
Előzmény: #31149  Peterbond
#31153
MOST MÁR!

látod ezért értelmetlen ez az egész.....

azt ne nézzük, hogyan jutott idáig Budapest!

az első METRÓ vonalat is a pestiek építették a spórolt pénzükből!
meg az M1-et...M7-t.. és az M3-at is!
.
 mert eladhatod, hogy az a VIDÉKNEK segített.....talán egy újszülöttnek!  :)))
Peterbond 2019. 11. 14. 10:46
Előzmény: #31150  Peterbond
#31152
Amugy meg mirol beszelunk koltsegmegosutasrol. Hisz elobb mobdtad legyen piaci alapu es fizessek a jegyben az utasok. Az lenne az "igazsagos" nem?
Megnezem a 90 milliard a mavnal mekkora jegyarnovekedest okoz. A 12 milliard a BKV nal ugy erzem joval kevesebbet hisz utasra lehet a bkv nagyobb is a mavnal.
novotrade 2019. 11. 14. 10:45
Előzmény: #31147  Peterbond
#31151
Látod, máris GAZDASÁGOSSÁG alapján értékelsz!
.
 aki kis településen él, az úgy járt!   :(
költözzön Budapestre és máris hozzájut a napi 3x friss árúhoz!
pár percenként utazhat....
.
közben a probléma lényegéről terelsz.....

kinek a feladata fizetni a budapesti helyi közlekedést?
.
Budapestnek?
A Kormánynak?
Az utazóknak?
.
mert ebből indultunk.
a Kormány azt szeretné, ha a HIPA erre a célra lenne fordítva.
Karácsony pedig tiltakozik ellene.
.
 ez volt a kiindulás.
Peterbond 2019. 11. 14. 10:44
Előzmény: #31148  novotrade
#31150
A szemelyszallitast kell. Az aruszallitast most se fizeti az allam. Az elvileg versenypiacin mukodik.
Az meg legyen a kormany baja hogyan osztja meg egy vonal koltseget. Pestnel se erdekli hogy a metro pl nem fut Csepelen. Ha mar csak bosszu tirvenykezes megy.
De mondom NEKED tetszik ez az elkepzeles. En csak azt mobdtam hogy jo de akkor legyen a mavnal is. Na az mar nem tetszene. Mert az nem a fuj pestieket sulytana.
Peterbond 2019. 11. 14. 10:41
Előzmény: #31143  novotrade
#31149
"Az állam ezt támogatta, ahogyan minden más fejlesztést is.
Mivel az ÁLLAMNAK nincsen pénze.... ezért a VIDÉKEN élők adóbefizetéséből  IS valósultak meg ezek a fejlesztések."
A legtobb fejlesztest videken tamogatta. Pont pestre jo jonnie egy multinak ezert kissebb tamogatas kell. Mig kecskemethez meg Gyorhoz autopalya kiepites es egyeb infrastruktira epites kellett a multinak. Plusz nehezebb eleg megfelelo munkaerot talalnia. Ezert kell tobb tamogatas hogy odamenjen. Pesten ez minden keznel van alapbol. Se nem kell kiepiteni se nem kell annyi tamogatas.
Az egyetlen ervetek a kozpontok kialakitasa lenne de a Hipa alapja nem az hogy hol mutatod ki a nyereseged hanem hol vannak a mukodesi kozpobtjaid. A cegek jivedelemadojabol semmit se kap a telepules.
novotrade 2019. 11. 14. 10:39
Előzmény: #31145  Peterbond
#31148
Akkor legyen igy a mav es Volan eseten is. "

a máv és a volán településeket köt össze. a máv árút is szállít.
a volán esetén van jármű költség és úthasználati költség is.
,
hogyan osztanád szét a költséget?
 érdekelne  erről a véleményed.
Peterbond 2019. 11. 14. 10:38
Előzmény: #31144  novotrade
#31147
Ez nem szerencse kerdese amugy. Ahol sokan vannak sokan kozlekednek. Egy 4 fos kocsi gaudasagosabb 4 fovel menve mibt 4 kocsi 1-1 fovel menve. Pesten nem joindulatbol van suru jarat hanem mert akkora a forgalom. A varosi boltba se azert jar naponta 3 szor az aruval a nagykereskedo mert szerencses a bolt hanem mert annyi ido alatt fogy ki az aru mig a a falusi boltba hetente jar feltolteni.
Peterbond 2019. 11. 14. 10:34
Előzmény: #31144  novotrade
#31146
"látod ez a csúsztatás!
akik kistelepülésen élnek..... úgy jártak!  :("
Nem ervelek a gazdasagos mukodes mellett hanem te. En csak atirtam a videkire ugyanazt amit te Budapest eseten helyesnek latsz. Amugy kozlekedtel te metroval vagy busszal? Mar az elso metro megalloban se csak lezengenek az emberek. Amugy ugyanez igaz buszokra is videken csak ott 4 emberrel nyitsz es a csucs 20 fo a buszon. Pesten meg az 5 perces jaraton is 20 fovel indulsz. De mondom rendben. Mindenki fizesse ugyanugy a kozlekedest ahogy akarjatok. BKV MAV VOLAN is.
Peterbond 2019. 11. 14. 10:31
Előzmény: #31140  novotrade
#31145
"A sűrített járatnak költsége van.
 Ezért teljesen jogos, hogy azok ÁLLJÁK akik használják!
Van másik lehetőség is, PIACI alapra kell tenni a jegyárakat.
Mivel azt úgy látom nem akarják.....
.
Így életszerű, hogy a HIPA jó erre a célra."
Akkor legyen igy a mav es Volan eseten is. Mellesleg ugye tudod hogy a tomott busz es metro gazdasagosabb mibt a videki mav vonalak? Lasd alabbi belinkelt szovegem vege.
novotrade 2019. 11. 14. 10:26
Előzmény: #31142  Peterbond
#31144
Videki buszokon ha tomve volnanak suritenek. A napi 4 jarat is veszteseges mert 10-15 ember ul a buszon."

látod ez a csúsztatás!
akik kistelepülésen élnek..... úgy jártak!  :(

de aki egy vonal végállomásánál él,  de az első megállóig csak 4-en szoktak utazni.... értük ugyanúgy kimegy minden járat mert ott a végállomása! igaz utána már megtelik....  így annak a pár embernek SZERENCSÉJE van.... hiába élnek nagyon kevesen  arra felé.....
.
 ez a szokásos kötekedés részedről....
 nem akarod magát a problémát látni....
novotrade 2019. 11. 14. 10:21
Előzmény: #31139  Peterbond
#31143
erről is beszéltünk már.

Budapest kivételes helyzetben van Magyarország más településeivel szemben.
Minden út itt vezet keresztül, mivel minden ügyet csak itt lehetett intézni ezért a multik központjai és minden más meghatározó sok bevételt termelő cégek ide települtek.
Az állam ezt támogatta, ahogyan minden más fejlesztést is.
Mivel az ÁLLAMNAK nincsen pénze.... ezért a VIDÉKEN élők adóbefizetéséből  IS valósultak meg ezek a fejlesztések.
.
 Ezért etikátlan most azzal előállni, hogy ami pénz Budapesten termelődik az maradjon is itt!   :(
.
Peterbond 2019. 11. 14. 10:21
Előzmény: #31140  novotrade
#31142
"kevered a feladatokat.
HELYI közlekedésről beszélünk.
miért kell 5 p.-két indulnia egy járatnak?
na, látod ez a lényeg!
 Budapesten élők perceken belül tudnak "tömegközlekedni" de egy vidéken , zsák faluban élő csak naponta 3-4 szer!"
Azeet mert 5 percenkent megtelik a busz vagy a metro. A Puskas mecsre is suritett jarattal keszulnek. Mert akkora lesz a forgalom. Ha a metro lerobban a metropotlo busz 2 percenkent jarva se tudja elhordani a sok embert. Ezert van suru jarat.
Videki buszokon ha tomve volnanak suritenek. A napi 4 jarat is veszteseges mert 10-15 ember ul a buszon.
Peterbond 2019. 11. 14. 10:19
#31141
"A MÁV Rt. évi 80 milliárd forint körüli állami támogatása mellett bevett szokássá vált, hogy a kormány rendre átvállalja a társaság mintegy 25-30 milliárd forintos, állami garanciával felvett rövid lejáratú hitelének visszafizetését. E hiteleket a személyszállítási kötelezettség, azaz az állam által "megrendelt", közszolgálati feladat ellátására vette fel a MÁV. (A személyszállítás veszteséges; ha a társaság a menetdíjak árában érvényesítené költségeit, akkor azok olyan magasak volnának, hogy kevesen szállnának vonatra. Az állam ezért - szociális és egyéb megfontolásokból - alacsonyan tartja a tarifákat.)"
Mondjuk ezt szuntette volna meg a kormany a BKV ( amugy alig 12 milliardos) tamogatasa helyett. Erdekelne a velemenyed.
 Ezert gond az autokratikus kormanyzas. Mert egyeni bossu alapjan kepes donteshozatalra nem pedig az emberek erdekeben.

Topik gazda

pampa
3 5 4

aktív fórumozók