Bármilyen gazdasági elemzés, gondolat, kereskedési és befektetési ötlet megosztható személyeskedés nélkül. Az alternatív megközelítések is helyet kapnak.
Ha nagyon eltökélt vagy, miért ne? :-) Ráadásul gondolom, hogy az oktatás itt egy kicsit modernebb, mint amibe mi jártunk, valami más, valami érdekes, ha tényleg ez az "életed álma". :-)
Köszi. Igen, nincs túl sok számozgatás, itt-ott felismerek momentum karakter alapján egy hullámot és akkor az elég, hogy a következő lépést tudjam és/vagy eldöntsem, melyik idősíkra kalibráljak... A közösségi élő piacos videóba betettem neked egy horgony pontot https://youtu.be/jmd-ePoZ5wU?t=583 itt látható, hogy mennyire keveset számozok. Az RSI viselkedéséből két idősíkról összeállítom, hogy ott lehet egy b hullám és belövöm, hogy a felfelé az indulóban lévő c mekkora nagyságrend lehet. De a 20 percből szerintem ha 30 másodperc szól Elliottról. Mégis az ő modelljéből indulunk ki - ha ő nincs ó, akkor nem fedezem fel a módszerem.
Két szakma találkozása: kereskedés és felnőttoktatás. Ehhez a kettőhöz értek máshoz nem 🎈 vagy legfeljebb még a data sience-hez szeretnék jobban. Mindkettőt tanulni kellett, volt szerencsém dr. Barlai Robi trénerképző iskolájába járni. Nagyon hiányzik, amióta nincs...
Offshort, az emberekkel van a gond, nem az EW-vel. Előrejelzésre használják és kereskedésre. 📌 Kereskedésre nem jó, mert nincs benne definiálva setup, vagy szignál. Az EW a trend állapotáról szól, arról, hogy milyen stratégiával nyúljunk bele, nem kell ismernünk ehhez, hogy épp pontosan melyik hullámban vagyunk. 📌 Másrészt a kereskedés nem előrejelzés, mert a piacokat nem lehet előrejelezni. Inkább arra törekedjünk, hogy ha egy irány valószínűségét magasnak tudjuk mérni és az elmozdulás már épp csak folyamatban van és van egy olyan pont az árfolyamon, ahol minimalizálni tudjuk a kockázat oldalt, akkor cselekszünk. Na ezt nem csinálják így ahogy elmondtam a hullámok alapelvét használók túlnyomó többségben. Helyette a szubjektív véleményük alátámasztására csűrik-csavarják a szerencsétlen felfedezést, ami szerintem óriási, ha valaki megérti a fraktálszerkezetet és átlátja, hogy az idősíkok miként fonódnak egymásba. Totál olvasni lehet a grafikont és érzékelni a bikák és medvék törekvéseit, a csomópontokat, a csatákat, a kapkodást, hibás döntéseket, mindent. 🎞 Végül egy példa: az EW pontosítja a klasszikus TA-t. Például a támasz fogalmát. Klasszikus TA-val találgatnak, minden idősíkon minden kis korábbi megtorpanást, hogy majd ez , vagy majd ez lesz a támasz, amíg el nem fogy a pénzük. Azért választottam, hogy közzéteszem a 12-es lecke https://youtu.be/04uvK80T2ok elvi (absztrakt modell) kiadását, mert az épp arról szól, hogy Elliott egy egymondatos vezérlőelvével meg lehet mondani, hogy melyik támasz kitartására "érdemes" számítani és hol nyílik meg tér a grafikonon egy jelentősebb elmozdulásra. És íme a párhuzamba állítás 😉 TA vs. EW
EW kiesik az érdeklődési körömből és amugy a 22 csapdájának látom! Ha valaki nem ismeri a TA alapjait, akkor nem tudja majd párhuzamba vonni az EW-vel! Ha meg valaki alaposan megismeri a TA alapjait akkor hamar rájöhet, hogy minek bonyolítani a viszonylag egzaktot egy szubjektív elemmel! :)) . "Doki: A 22-es csapdája. Mert aki nem akar felszállni bevetésre, az nem lehet őrült, tehát nem szerelhetem le. Yossarian: Na várjunk! Nézzük, hogy megértettem-e! Ahhoz, hogy leszerelj, őrültnek kell lennem. Ha felszállok bevetésre, őrült vagyok. De ha nem akarok bevetésre menni, akkor mégse vagyok őrült, tehát újból föl kell szállnom. Doki: Ez a 22-es csapdája." :))
Szegénykém, egy kicsit elragadta a hév járat. Ugye ugye, amikor az érzelmeid irányítanak, nem a józan ész. Nem baj, mire visszajön, már 6500 lesz a nasdaq :))
Befordultak hogy az oroszok még mindig nem győztek, pedig Placi mennyiszer kifejtette hogy a hős orosz nép a honvédő háborúban Terminátorrá válik és semmi sem állítja meg... hát úgy néz ki a koldusszegény Ukrajna is a torkukon akad.
Köszönöm, hogy ilyen részletesen válaszoltál. Megnézem a videókat - igaz időközben egyébként már többet meg néztem a csatornádról - és még agyalok a dolgon. Egyébként a kiindulási alap szimpatikus, hogy nem a számozások útvesztőire, és ezzel az elméletre, hanem a kereskedhetőségre fókuszálsz, amennyire az eddigiekből leszűrtem.
Amiben nagyon egyetértek, hogy nincs a kivetítőről felolvasás. Nagyon sok előadáson részt vettem, de a legtöbb arról szól, hogy amit kivetít, azt valaki felolvassa. Nagyon idegesítő tud lenni, főleg mikor ezt vontatottan teszi. Legutóbb akkor álltam fel, mikor az előadó azon nyöszörgött legalább 5 percig, hogy az ő anyaga legalább 4 órás és neki csak 1 órája van. Aztán elkezdte felolvasni azt az anyagot, amit úgyis megkap(t)unk. Mikor valaki belekérdezett, jött a válasz, majd a végén, ha lesz rá időnk. Mondom PÁ. :-) és nagy zörejjel, morgások közepette leléptem. Többen követtek, az előadás végéig csak a fele meghívott bírta. A hab a tortán, hogy már az elején bejelentette, hogy még lehetnek változások. Ez egy gazda gyűlésen volt, mikor ismertették a támogatásokért cserébe kért feladatokat, amit az EU a következő ötéves tervben ráerőltet a parasztra.
Hová jutunk... Végül egy videóban a program után a Cimballi közösség keretein belül dolgozunk élő piacokon, valós időben. Megmutatja, hogy mi a reális kép a piacok olvasása és helyzetek szintetizálása közben (meghökkentő lehet, tessék az öveket becsatolni) 😉 Megmutatja hová lehet eljutni a majdnem három hónapon át tartó program végén. (Nem tréning anyag, hanem korábbi résztvevőkkel követjük a piacot, csak elétettem egy kívülállóknak szóló felvezetőt): https://youtu.be/jmd-ePoZ5wU
Ha szeretnél betekintés, akkor ez egy minta az 55 videóleckéből. Éppen Elliott, ám ez a lecke is rávilágít, hogy csak azt használjuk, ami praktikus belőle. https://youtu.be/04uvK80T2ok A program megalkotásához az indulás óta eltelt 14 év tapasztalata kellett, valamint számtalan olyan tudományos kutatás eredménye nyomán kialakított elv, amivel a felnőtt ember tanulási hatékonyságát megsokszorozzuk. Észre sem veszed, annyira apróságok, de például nincs feleslegesen beszélő fej, csak akkor jelenek meg, ha valamit ismételten hangsúlyozni szeretnék – a beszélő fej az egyik legnagyobb felesleges kognitív terhelés, amit előadók jellemzően a hallgatókra tolnak. A képernyőn megjelenő anyag nem ugyanaz, amit mondok, végképp nem felolvasás, hanem a hangsúlyozás, a könnyebb átlátás szolgálatában áll. A visszautalások sűrűsége és helye, példák mennyisége és sorrendje sem esetleges, nem öncélú választás. Mind azt szolgálja, hogy a tananyag a legjobb eséllyel jusson be a hallgatók hosszú távú memóriájába... Hogy nemcsak az én példáim és megoldásaim szerepelnek, hanem hallgatóké is motivációt, inspirációt ad, mert láthatod, hogy milyen nehézségek árán jut el egy korábbi résztvevő a megoldásig.
-F-J-06 Nem bújjuk az Elliott-szakirodalmat. Azt előre elolvasod 64 oldalban, utána a program első 10%-a segít a feldolgozásban, de az anyag 90%-a arról szól, hogy ebből stratégiát építünk, de nem jelölgetünk grafikonokat, hanem egy olyan módszert alkalmazunk, amivel ha egy nevezetes tájékozódási pontot 10-25 másodperc alatt nem tudunk találni és kibontani, akkor megyünk is tovább. Április első napjaira már a részvevők maguk kútfőjéből, menet közben befolyó adatból egészen rövid gondolkodási idővel kötik, amit én kötök. Konkrétan abban a gyertyában, ahol az ideális. Modern, flipped classroom, azaz fordított tanterem megoldással dolgozunk, vidd el haza a tananyagot, dolgozd fel és gyere vissza, hogy kérdezz-feleleket tartsunk és problémákat oldjunk meg közösen, vagy oldjatok meg ti magatok a társakkal szakmai felügyelet mellett egy kockázatmentes tanulási környezetben. Február 21-ig lehet becsatlakozni, jelenleg 3 hely van még szabadon. https://youtu.be/dkNQWWnhFT0
Fától az erdőt - gazdaságról vegyesen