Megbénította az Audi ingolstadti üzemében a gyártást a vállalat gyõri motorgyárában napok óta tartó sztrájk. Megbénult az ingolstadti gyártás Hétfõn és kedden teljesen leállnak a szalagok - mondta el a vállalat
Ezek után semmit. A régi projektek kifutnak, az újak meg mennek máshova. Az aranykornak Győrben vége. Jövőre már létszámleépítésről beszélünk majd, nem 18%-ról. Túl messzire mentek, túl nagy kárt okoztak. Kiszámíthatalanná váltak.
azt kell nagyon figyelni, hogy az elektromos autó gyártásban milyen szerepet kap győr ez a mercedesre is igaz bmw-re ha csak a karosszéria összeszerelést, az édeskevés
jelen voltam, amikor az ottani szakszervezet kilátásba helyezte a sztrájkot mert az ukránok többet kerestek a magyaroknál azt mondták nekik ha nem tetszik még több ukránt hoznak ennyi történt
egy halom pénzt kapnak h idejönnek embert meg már most is ukrajnában, szerbiában toboroznak dolgoztam egy autóipari beszállító multinak évekkel ezelőtt elkezdte hozni az ukránokat de vannak PAKISZTÁNI munkásai is nem vicc mármint magyarországon
A javaslat értelmében a multinacionális vállalatok többet nem mozgathatnák a profitjukat aszerint, hogy hol kedvezőbb számukra a társasági adó mértéke. A tervezet nemcsak a techcégeket, hanem minden multit érintene. A tervezettől azt várnák, hogy a multinacionális cégek bevételei nem adóparadicsomokban és néhány exportálóországban csapódnának le adó formájában, hanem ott, ahol sok fogyasztó él. Az OECD javaslatát kedden 127 ország támogatta, de akadtak európai országok melyek csak a digitális cégekre akarnak hasonló reformot kivetni. Ugyanakkor az OECD szerint a javaslat szoros összhangban van azokkal a javaslatokkal, melyeket az Európai Bizottság közölt tavaly. Kedden a bejelentést méltatta a francia gazdasági miniszter, Bruno Le Maire is. A jelenlegi tervek szerint a javaslatról 2020 végére születhetne megállapodás. Egy ilyen formálódó adóreform érinthetné Magyarországot is: a G7 épp nemrég írt egy kutatás alapján arról, hogy hazánk tényleg lassan tényleg adóparadicsom lesz: nálunk csak 7,5 százaléknyi adót fizettek a multik, ami az egész EU-ban a legalacsonyabb érték.
működtem együtt olyan magyarországon is jelen lévő multival, ami konkrétan sehol sem adózott néha sok tízmilliárd megjelent a magyar számlán pár napra aztán elutalták és így utazott a pénz
Manipulatívak. Az sem igaz amit kérdeznek, de ha magadnak dolgozol, sőt ha tőzsdézel akkor ezt kb tudod. A világ söpredékével van dolgunk, ha pénzügyi téren nézzük ezeket a nagyvállalatokat. (Nem az Audi egyedül, hanem en bloc) Az a fontos, hogy a menedzsment és a nem állami nagytulajok jól legyenek lakatva. Ha ez megvan, az sem baj ha évente néhányan megdöglenek a cég termékei miatt, csak ne legyen bizonyítható ill ha mégis, kevesebb legyen a kártérítés mint a profit, de ha mégis több lenne, akkor ne tudják azt érvényesíteni. Tehát egy profitérdekelt multi szavára, szerződésére, stb nem érdemes túl sokat adni, arra támaszkodni. . Ugyanakkor a másik oldal (munka) mára kb ugyanilyen hozzáállást alakított ki, csak - egyelőre még - hülye és erőtlen hozzá, hogy az eltúlzott érdekeinek érvényt szerezzen. . Láthattuk milyen az, ha a munka irányít, most látjuk milyen, ha a tőke. Én azt mondom, nyírják egymást.
persze, nyilván csak te tudsz gondolkodni itt, más nem :) azzal egyébként mindig egyetértettem, hogy kellettek volna magyar cégek, csak az h mi "kellett volna", a jelenben már nem túl releváns
Úgy látszik az AUDI lemegy kutyába ! Akkor egy normális országban az ilyen számok alapján kaphatna egy kis adóellenőrzést . Egy nemzetközi konszern ide-oda tologatja a költséget nyereséget .
az igaz ti arra nem gondoltok, hogy a tőkének nemcsak profitot kell hoznia, hanem vissza is kell termelnie magát ha nem teszi, akkor érdektelenné válik beruháztak egy vagon pénzt nem azért, hogy majd 45 év múlva visszakapják ezért kellettek volna magyar cégek, amik itt termelnek, itt költik el a profitot akkor nő a gdp és lehet emelni a jövedelemszintet
"Az Audi anyagában végezetül összefoglalóan megjegyzi, hogy a
szakszervezet által közzétett számok alkalmatlanok konszern-telephelyek
bárminemű összehasonlítására. Ahhoz, hogy "almát almával" hasonlítsunk
össze, az egyes elemeket közös nevezőre kell hozni, ami csak a
vállalatok szakértőinek bevonásával lehetséges." . Azaz: kuss legyen, majd mi a nagytőkés multi megmondjuk mennyi az annyi, majd mi ítéletet mondunk saját magunkról. . (Egyébként meg a dolgozó általában hülye mint a segg, kevés kivétellel, rálátása a dolgokra közel a nullához, kockázattűrő képessége szintén nulla, ha elront valamit ami csökkenti vagy lenullázza az előállított értéket, neki akkor is jár a bér, másodpercre pontosan. Remélem a válság helyreteszi majd ezt is, sok mással együtt.) . Meg is érdemli a két oldal egymást, remélem a végletekig megy a harc.
nyilván ha eléri ugyan azt a szintet, sőt magasabbat, akkor megérheti már visszatelepülni, azt senki nem vitatta.. szerintem azon vitázunk, hogy mi lehet a jelenlegi szint (illetve amit követelnek) a némethez képest. Te azt mondod, hogy már a német szinten vagyunk, ezért nem megengedhető gazdaságilag az emelés, más meg (én is)úgy látja, hogy még jócskán alatta vagyunk.. eldönteni ezt itt nem fogjuk, mert nem látunk bele a controllingjukba
Elérte Németországot az Audi-sztrájk - Megbénult a termelés Ingolstadtban
Ugrás a cikkhez