Megbénította az Audi ingolstadti üzemében a gyártást a vállalat gyõri motorgyárában napok óta tartó sztrájk. Megbénult az ingolstadti gyártás Hétfõn és kedden teljesen leállnak a szalagok - mondta el a vállalat
Innen vannak az adatok: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_European_countries_by_average_wageEgy bolti eladó 1100 körül nettóban az 350e nettó. https://index.hu/gazdasag/2019/01/29/sztrajk_idejere_nem_kapsz_bert/ Na most nézd meg ezt. Villamosmérnök 10 év tapasztalattal, mindennel együtt kap 850e-et bruttó ami 560 nettó és ha jobban megnézed ennek kb. a fele az alapbér tehát kézhez annyi kap mint egy olasz bolti eladó és ugye kettőt nem lehet összehasonlítani. Mondjuk a VBK nem tudom mi a listában, de ha vörös boros kóla akkor megértem, hogy minden villanymérnök ott akar dolgozni :)
én is ilyesmire próbáltam utalni azzal, hogy majd tanul belőle
most saját vállalkozásom van, és kövezzen meg az összes szakszerezet, én bizony minden produktivitásnövelő megtérülő dologra nyitott vagyok. ilyen produktivitásnövelő az audi számára a robotizálás, automatizálás további fokozása.
"látom te mindent jobban tudsz" - jól látod :) Viccet félre téve részben szakmabeli vagyok. Az, hogy a rövidáru gyárban ugrottak hirtelen előre az időben 30 évet még nem jelent semmit. Szerinted az Audiban nem a top robotokat használják? Ott nem tudsz egyik napról a másik hirtelen fele annyi embert alkalmazni, mert nincs akkora technológiai lépés. Sokkal inkább minden évben lefaragnak 1-2%-ot és kész. Mellesleg az itteni Audi dolgozók egy jó része motorfejlesztő. Azt meg nem tudod semmire se kicserélni.
összesen jó húsz évet és hazai szinten bejártam az összes lépcsőfokát, a legtetejét beleértve. erősen ismerem azt a világot, és nagy általánosságban tartózkodni szoktam attól, hogy fingtalanul alkossak véleményt.
Ez így nem igaz németek csúnyán elvannak maradva E-AUTO terén Ázsia márkákkal szemben kb 10 év lemaradásuk van. Dieselt fejlesztették míg a konkurencia már a villanyautót gyártótt. Motor gyártásban majd kevesebb ember kell de a többi dolgot nem érinti sem a beszállítókat. Autógyártás nem változik .
látom te mindent jobban tudsz akkor mesélek valamit amit viszont láttam rövidárú gyár egyik évben 350 alkalmazott a következőben megvették az automatákat 40 ember maradt köszönettel
Dolgoztál már valaha multinál? Egy kibaszott tégla vagy akit kétszer értékelnek fel. Egyszer amikor kell az ember, egyszer meg amikor ki akarsz lépni és látják, hogy valakinek el kéne végezni az illető munkáját csak nincs vagy ha van akkor lényegesen többért tudjuk felvenni. Sok-sok ilyen geciséget láttam rengeteg vernyákolással, hogy szarul megy a cégnek. Konkrétan nem egy olyan volt aki mondogatta, hogy szarul keres éveken keresztül és rendezzék már a bérét. Nem. Aztán amikor le akart lépni akkor hirtelen kinyílt a pénzeszsák és 40-50%-os béremelés került elő. De volt olyan srác aki 85%-ot kapott mert kezdőként ment a céghez és valahogy neki sem emelték az évek során. Ő maradt, az előzőek meg léptek már csak azért is. Ez minden csak nem win-win szituáció. Ugyanez, hogy bejön az új ember és 20-30%-al többet keres a bent lévőknél mert az ember kell és csak ilyen áron tudja megszerezni az adott cég de a meglévőknek nem emeli a bérét mert ők jól el vannak. Nem véletlenül van a legtöbb cégnél, hogy a fizetések azok erősen titkos adatok. Most az Audi dolgozók vannak helyzeti előnyben és igeni perkáljon a cég ahogy perkált a többi gyárban dolgozónak is.
Azért mert látod az önvezető autót? Az egy folyamat része ami már tart vagy 10-15 éve csak Musk durrantotta be a hülye marketing szövegével, hogy auto pilot. De mitől robbanna? Nincs olyan technológiai újítás amitől robbanna. Nem lesznek a gépek hirtelen sokkal gyorsabbak számítási kapacitásban. Számítási kapacitásban pl. már a növekedés lassulása van évek óta. Ez egy folyamat és ne úgy képzeld el, hogy felkelsz 2025 január elsején és akkor "berobbantak" a robotok és már nem kell több munkás az Audiba.
Dehogy, végre rájöttek, hogy nem csak a munkáltatónak van hatalma hanem a másik oldalnak is. Nem tudja elvinni a termelés mert nincs hová és ha már költöztetni akar akkor előbb költözteti el bármelyik másik gyárát mert ott drágább termelni. 20 éve itt vannak, benőttek az egyetemre stb. Ezt nem lehet csak úgy dobni. Meg fognak állapodni mondjuk egy 15+10%-ban és boldog lesz mindenki. A szép az egészben, hogy blokkolják az egész VW konszernt szóval itt az Audi az aki lépéskényszerben van.
"és jönnek a robotok
" - ezt mondogatják már 30 éve és valahogy mégis munkaerőhiány van egész Európában. A Robotok már rég itt vannak csak épp még mindig jelentős számú állás van ami igényel kétkezi munkát. Vegyük észre, hogy nem tudnak olyan mértékben robotizálni mint ahogy állnak át az emberek a magasabb hozzáadott értékű állásokra illetve mennek át a szolgáltató szektorokba ahol még nem lehet robotizálni. Hány informatikus kellett mondjuk 30 éve? Most meg egy egész iparág több 10e emberrel és folyamatosan hiány van belőle.
Elérte Németországot az Audi-sztrájk - Megbénult a termelés Ingolstadtban
Ugrás a cikkhez