Előrejelzés, visszatekintés, napi chartkövetés, hír, füles, megérzés, nyerő-vesztő... minden.
Jelen pillanatban a németeknél általános a vélemény, hogy a DAX kb. 600 ponttal van "alulértékelve" az amerikai indexekhez képest. Önerőből hogyan fogja tudni ezt ledolgozni? Le tudja egyáltalán?
Nagyon szívesen, de
1, ne feledd, én még bőven amatőr vagyok. amiket leírtam, azok olyan esetek tanulságai, amikkel én is megszívtam, de azért jobban jársz, ha inkább profiktól kérsz tanácsot - vannak itt olyanok is, adott esetben sok évtizedes tőzsdei múlttal.
2, jobban jársz, ha a trenddel mész, első körben ne ellene akarj menni.
nézz meg engem: a gatyám ráment arra, hogy végig shortoltam egy long trendet, pedig csak annyit kellett volna tennem, hogy egy esés után beleveszek az sp-be longra, hátradőlök, és nézem, ahogy termeli a profitot.
erős trendnél pláne igaz ez. az a kis nyerő, amit esetleg el tudsz hozni, nincs arányban a kockázattal.
otp-ről lövésem nincs per pillanat, de nagyjából sávban mozog hosszú ideje- 3800 alatt vétel, 4800 fölött eladás.
daytrade szinten nem tudom, merre megy, de ha kint elromlik a hangulat - amire minden esély megvan - akkor nemigen felfelé indul el.
jó eséllyel megnézi a legutóbbi -asszem 3600- körüli mélypontot.
Pontosan ez történt tegnap nálam az olajjal. Az egy hónap alatt gyűjtögetett hasznot meg az aprót pár óra alatt vitte el.
Augusztusban a dax tette ugyanezt velem mikor 9700-ról longoltam 89xx-ig majd végre felment 9400 fölé. Állítottam rá sl-t majd egy leszúrással 800 usd-vel távozott. Azóta kerüljük egymást, en csak távolból nézegetem. Lehet az olaj is hasonló sorsra jut nálam.
most már egyre kevesebbet, ahogy fogy a lóvém.
CFD-ben valszeg sokat fogok majd, mert szeretek kereskedni - aztán ha az újdonság varázsa elmúlik, lesznek hosszabb pozijaim is.
a stratim csak a támaszon -ellenálláson alapulna, szoros stoppal - ha letöri a trendvonalat vagy vmi vízszintes támaszt, gyorsan kivágom, ha pattan, futtatom.