Robosztus idei tervnek tűnik most az az idei 230 mrd Ft-os árbevétel.... Reméljük hamarosan kiderül, hogy mi történt az Opel szekcióval, hogy ilyen gyászos első negyedévet produkáltak. Bár lehet, hogy csak itthon ilyen lett ilyen sz@r....
kedvezőtlenül, ugyanakkor a gépjárműkölcsönzést negatívan érintette a turizmus és üzleti célú utazások jelentős visszaesése.2020-ban az AutoWallis eredményessége többek között az üzletfejlesztésekhez (áprilisban indult új, belföldi Jaguar Land Rover kiskereskedelem indulása, a decemberben négy országban elindult Opel disztribúció indulási költségei) kapcsolódó egyszeri költségek (87 millió forint), valamint a járvány kedvezőtlen gazdasági hatásai (leginkább a gépjárműkölcsönzés területén) miatt átmenetileg jelentősen romlott. A költségeken belül az eladott áruk beszerzési értéke (ELÁBÉ) az árbevételnél nagyobb mértékben, 20 százalékkal 77,2 milliárd forintra nőtt. Az anyagköltség 6 százalékkal, míg az igénybe vett szolgáltatások értéke 14 százalékkal bővült. A személyi jellegű ráfordítások 52 százalékos emelkedése (a csoport átlagos statisztikai létszáma 309-ről 662 főre nőtt) 90százalékban a társaság növekedési stratégiájához kapcsolódó fejlesztésekhez és akvizíciókhoz kapcsolható. A pénzügyi bevételek és ráfordítások értéke 2020-ban 1,1 milliárd forint veszteség,aminek egy része (226 millió forint) az időszak végi nyitott devizás készletfinanszírozási hitelállományoknak a kiugróan magas euró árfolyamon történő átértékeléséből adódó nem realizált árfolyamveszteség. Mindezek alapján a menedzsment megítélése szerint az eredményességet legjobban bemutató pénzügyi tételektől tisztított, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény, az EBITDA 28 százalékkal 2,1 milliárd forintra csökkent (míg a teljes átfogó eredmény 658 millió forint veszteség lett).A 2021-es tervekkel kapcsolatban Ormosy Gábor elmondta, hogy a tavaly év végi sikeres tőkepiaci, 1,4 milliárd forint összegű zártkörű intézményi tőkeemelés után az AutoWallis jelenleg is vizsgálja a terveiben szereplő robosztus növekedés és az esetleges további akvizíciók finanszírozásának lehetőségeit. Hozzátette, hogy ennek kapcsán a társaság egyrészt újabb kötvénykibocsátást, másrészt – megfelelő piaci körülmények esetén – nyilvános forrásbevonást is elképzelhetőnek tart intézményi és lakossági befektetők körében.
SAJTÓKÖZLEMÉNYRekordárbevétellel és hat sikeres tranzakcióval zárta a 2020-as évet az AutoWallis1Budapest, 2021. március 30. – Újabb rekordévet tudhat maga mögött az AutoWallis, miután árbevétele 17 százalékos bővüléssel 88 milliárd forintra nőtt 2020-ban. A társaság várakozása szerint ugyanakkor még ez a bővülés is csak egy kisebb lépés volt a 2021-es ugrás előtt. Idén ugyanis a 2020-as közel háromszorosára, akár 230 milliárd forint fölé bővülhet a tőzsde autós vállalatának árbevétele az organikus növekedésnek és a tavaly lezárt hat tranzakciónak köszönhetően. A vállalati szektor jelentős részéhez hasonlóan az AutoWalliseredményességét sem hagyta érintetlenül a koronavírus-járvány kirobbanása: a pandémiaelsősorban az autókölcsönzői tevékenységre hatott kedvezőtlenül, emellett egyszeri költségek is terhelték az üzletfejlesztésekhez kapcsolódó új kis- és nagykereskedelmi tevékenység indulását. Mindezek hatására az AutoWallis EBITDA-ja 2,1 milliárd forint volt, mely 28 százalékos csökkentést jelent az előző évhez képest.Történetének legaktívabb évét zárta akvizíciós és tranzakciós szempontból az AutoWallis Nyrt., mely jelentős mértékben hozzájárult a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett társaság 2019-ben bemutatott növekedési stratégiájának megvalósításához – jelentette ki Müllner Zsolt, a társaság elnöke a 2020-as év értékelése kapcsán. Hozzátette, hogy a tavaly végrehajtott hat akvizíció, illetve üzletfejlesztés pozitív hatása teljes egészében 2021-ben jelentkezhet, és várhatóana 2020-as közel háromszorosára, akár 230 milliárd forint fölé ugorhat a 14 országban jelenlévő csoport árbevétele. Az Igazgatóság az osztalékdöntés alapjául szolgáló különálló (egyedi) IFRS pénzügyi kimutatás szerint képződött 910 millió forint teljes átfogó éves nyereségből és eredménytartalékból, valamint a leánycégektől kapott osztalékokból 2020-ban képződött 1,2 milliárdforintos osztalékalapból a növekedési stratégia finanszírozása érdekében nem javasolja osztalék kifizetését. Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója kifejtette, hogy a tranzakciók közül a legnagyobb az Opel márka importőri jogainak megszerzése négy országban (Bosznia-Hercegovina, Horvátország, Magyarország, Szlovénia), mely 2021-ben 100 milliárd forintot meghaladó mértékben növelheti az AutoWallis árbevételét. A második legnagyobb tranzakció a Nyugat-Magyarországon meghatározó pozícióval rendelkező, hét autómárka értékesítésével és márkaszervizelésével foglalkozó Iniciál Autóház többségi tulajdonrészének megszerzése volt, mely 2021-ben több mint 18 milliárd forinttal járulhat hozzá a növekedéséhez. A tervek szerint nagyjából24 milliárd forintos árbevételt hozhat a legnagyobb szlovén BMW márkakereskedésnek, valamint a Jaguar és Land Rover járművek és alkatrészek exkluzív importőri jogának megszerzése, és a kereskedés megkezdése Magyarországon. 8 milliárd forintnál nagyobb mértékben járulhat hozzá az AutoWallis idei árbevételéhez az egyik legnagyobb magyar Opel és KIA kereskedést üzemeltető Wallis Kerepesi akvizíciója. Részben már ezen tranzakciók hatására az AutoWallis 2020-as árbevétele újabb rekordot döntött meg, így 17 százalékkal 88,4 milliárd forintra ugrott, miközben a koronavírus kirobbanása miatt bevezetett korlátozó intézkedések a vállalati szektor jelentős részéhez hasonlóan a vállalatot is több területen kedvezőtlenül érintették. Mindemellett az AutoWallis Nagykereskedelmi üzletágának árbevétele 7 százalékkal 38,5 milliárd forintra, míg a Kiskereskedelmi üzletágáé 27 százalékkal, 49,9 milliárd forintra bővült. A Kiskereskedelmi üzletágon belül a járvány miatt bevezetett intézkedések a szervizszolgáltatásokat kevésbé érintetté
Azért írtam is, hogy óriási a visszaesés, kíváncsi leszek a magyarázatra, ha lesz egyáltalán. Luxuskocsik mindenképpen sokkal jobban fogytak, - legalábbis ahhoz képest, hogy egyesek teljes összeomlást vizionáltak a pandémia miatt.
2019-ben mennyi Opelt helyeztek Magyarországon forgalomba? 10 ezer körül.... Luxuskocsik tarolásáról annyit, hogy BMW adatait nem nagyon látom csak néhány nagyon drága kategóriában tartozó BMW-ből soroltak fel 5-6 eladott darabot... Land Rover "tarolása": Valóban növekedtek a számok DE! Annak idején levelet írtam Székely úrnak, hogy mire alapozzák a közleményükben leírtakat, miszerint évente, Magyarországon 1500 darab Land Rover és Jaguár gépjárművet fognak értékesíteni? Helyreigazítást kértem mert túlzónak találtam az optimizmus ilyen mértékű elharapózását :-) és azt a választ kaptam(amit annak idején meg is osztottam itt a nagyérdeművel) hogy aggodalomra semmi ok mert elérik a célkitűzést. Javultak ugyan a Land Rover eladási számai de lófaxt adnak el 1500 darabot évente. Nyilvánvaló, hogy hülyeséget állítottak.
Ha igazak a számok, akkor valóban óriási a visszaesés. Ugyanakkor itt a Magyarországon forgalomba helyezett autókról van szó, az importőr számai lehetnek teljesen mások. Luxuskocsik taroltak....Várunk a válaszra, egy hónap múlva tudni fogjuk....vagy nem....
https://www.autoszektor.hu/hu/content/top-30-ezek-magyarok-kedvenc-autoi , "Jól megy a Ssangyongnak (190 autó, 100 százalékos plusz), a Land Rovernek (91 autó, 237,04 százalék megugrás), a Mininek (74 autó, 37,04 százalék javulás)," A fekete leves: "Szinte eltűnt a piacról az importőrt váltó Opel (-82,97 százalék, 178 személyautó)" Tisztán emlékszem mikor Prest úr burkoltan fikázta az előző Opel importőr tevékenységét.... már akkor megjegyeztem, hogy kíváncsi vagyok hogyan is csinálják majd ők. Egyelőre így. "Gratulálok". Talán némi magyarázatra szorulna hogyan sikerült olyan bravúrt összehozniuk, hogy majdnem 83%-al csökkentek az Opel értékesítési száma!? Lehetséges, hogy ez a visszaesés nem valós de a cikkben ez szerepel. Cáfolják meg ha a cikkben szereplő adat nem felel meg a valóságnak.
AutoWallis Nyrt+topic