Az adaptív tempomat átlát a ködön, , ha valami elém kerül, automatikusan fékez, illetve lassít. Szerencsére ritkán van annyira sűrű köd , de akkor sem használom, mert annyira nem bízom benne :)
Azért azt valljuk be, hogy a rosszabb viszonyok között sokkal több baleset van. Így látni, hogy az ember is hibázik, még az ideális körülmények között is. Nekem a 2008-ban gyártott Fordomban már adaptív tempomat van, még most sincs minden kocsiban. A fejlesztések lassan haladnak, van, amit elsőre úgy eltalálnak, hogy nem is nagyon lehet fejleszteni tovább. Ilyen a visszagurulás gátló is, de az esőérzékelő sem változott 2008 óta.
Bár talán nem a legjobb példa, nekem egyik ilyen kedvencem a comma.ai. Limitáltak a képességei (ACC és sávtartás), de azt viszont stabilan tudja, és nem is kell hozzá erős hardver. Nagyon jól megtervezték.
Egy ember minden gond nélkül elközlekedik rossz látási viszonyok között, éjszaka, ködben, esőben, hóban, mert képes a látható, érzékelhető valóságot intelligensen kiterjeszteni a meglévő tapasztalata alapján. Ezek a rendszerek erre nem képesek, érzékelniük kell, abból dolgoznak, és ezt ezer dolog akaszthatja meg. Ez a MobilEye demo sem véletlenül tökéletesen felfestett utakon, tökéletes fényviszonyok között futott. Szerintem akkor lehet majd reménykedni, hogy a közeli jövőben lesz valami előrelépés, ha olyan demókat kezdenek nyomni, ami azt demonstrálja, hogy az ő rendszerük akár este, akár ködben, vagy utat takaró hóban, és felfestetlen utakon is hibátlanul teljesít. Én nem hiszek ebben, nem látok előrelépést az utóbbi tíz évben, mert az, hogy megtanulok 100 millió szituációt, nem ér semmit, hiszen a szituációk száma végtelen. Mindig lesznek újak, amiket csak olyan intelligens rendszer tud kezelni, ami emberi szinten gondolkodik, projektál, következtet. Egy ember se tanult meg 100 millió szituációt, mégis tud vezetni, nem ez vezet a sikerre, hanem a valódi intelligencia, ami egyelőre elérhetetlen távolságra van ezektől a rendszerektől.
Egyben biztosak lehettek: az IT és adat alapú megoldásokban sokkal nagyobb a verseny, mint a hagyományos iparágakban. A versenyelőny itt igen gyorsan erodálódik, bármit állít egy-egy cég. Emlékezzetek csak a Nokiára... Másrészt megjósolhatatlan, hogy mi történik egy komplex, turbulens iparágban. Az előrejelzés nehéz műfaj, kiváltképp ha a jövőre vonatkozik :).
Én hibrid megoldásokat is el tudok képzelni: az autót legyártja a Ford, de az ezen futó szoftvert mondjuk a Google adja. Mindenki marad a kaptafánál. Szerintem látni fogunk majd ehhez hasonló közös projecteket. Ki emlékszik még a Nokiákon futó Symbian OS-re? Most meg Android van rajtuk, ha jól tudom.
Naja, de mondjuk a Mobileye a hagyományos értelemben véve nem kis startup az Intel áll mögöttük. Az Nvidia is nyomul ezen a területen másik project-ben. Itt az a trükk, hogy lehet a Tesla az autógyártók közt nagyon jól áll, de nem csak velük fog versenyezni, mert a Telecom cégek, a chipgyártók és a bigtech-től is többen rámennek a témára szal azért itt azért óriási a verseny és nem biztos közel sem, hogy a Tesla lesz a befutó.
CPE kifejezetten gyenge ma, lássuk mi következik. 47-42? Wti-ben is van egy napos divergencia. János is írt egy mélyebb korrekcióról az olajban mielőtt tovább megy..
Sokszor van olyan, hogy egy nagy góliát próbálkozik, de nem jut előre, aztán jön egy kis startup, ami meg megold mindent, olcsóbban és jobban. Nemrég láttuk a NASA kínlódását, alázkodniuk kellett az oroszoknak, hogy feljussanak az űrbe. Korlátlan költségvetéssel rendelkezve. Musk meg 2 év alatt megoldotta.
Nálam az első támasz szint az 52, a következő 47. Még az 52 is megfoghatja, nálam a napos trend nem sérült. Viszont naposon van egy rsi divergencia ami nem jó.
Érdemes megnézni a MobilEye demoját a 2021es CESen. Jeruzsálemben vezettek városi körülmények között kb 30 percet emberi beavatkozás nélkül. A Tesla sehol sincs hozzájuk képest. A MobileEye a legnagyobb autóipari computer vision beszállitó jelenleg a világon, a Teslán kivül kb övék a piac 90%a. Egyébként meg miért ne tudná a többi autógyártó is gyűjteni az adatot? Fedélzeti kamera egyre több autóban van.
"1)Gazban most egy (4) korrekciot varok, 3.5-4.5$ savba. Ez eltarthat tobb hetig, sot 3-9 honapig" 3-9 hónap akár? Ennek a téli gázigény növekedés nem mond kicsit ellen?! Vagy ne keressünk ilyen relációt?!
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.