Topiknyitó: Portfolio 2017. 04. 27. 10:28

Ijesztõen gyorsan terjedhetnek el az elektromos autók  

Ugrás a cikkhez
2030 körül a világszerte értékesített új autóknak már mintegy 30 százaléka elektromos hajtású lehet, ez pedig pár éven belül a fosszilis üzemanyagok keresletének érezhetõ csökkenését eredményezheti - véli a Total vezetõ
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
pitcairn2 2017. 04. 28. 12:54
Előzmény: #58  Törölt felhasználó
#60
fajlagosan nézve az ősembernek volt a legnagyobb "ökológiai lábnyoma" és remekül elvolt ezzel:)
pitcairn2 2017. 04. 28. 12:53
Előzmény: #56  Törölt felhasználó
#59
nem hinném, mivel az online megoldások is szembe mennek ezzel + az autós közönség nem szereti a szűk és túlterhelt belvárosi utakat megjegyzem nem csak negatív hatása van a területi koncentráció csökkenésének, számomra kifejezetten vonzó a "policentrikus Budapest" vízió a mostani monocentrikus rendszerrel szemben
Törölt felhasználó 2017. 04. 28. 12:53
Előzmény: #53  pitcairn2
#58
Ha kerékpár helyett áttérek elektromos kerékpárra, akkor eleve nő az ökológiai lábnyom, kivéve ha elkezdek emiatt kevesebbet enni, de ugye nem ez a jellemző akkor, amikor az emberek nagyobb kényelmet szoknak meg. Lásd aksi, elektromosság.
pitcairn2 2017. 04. 28. 12:50
Előzmény: #54  Törölt felhasználó
#57
"az eddigi villamosozók egy része ia átülne a környezetbarátnak mondott és önvezető kocsikba" az önvezető autóra inkább a szuburbán és a "dezurbán" (vidéki, város közeli) közönség lenne vevő... és valószínűleg sokkal népszerűbb lenne ez az életforma mint manapság... sokan különben olyan forradalmi átalakulást vizionálnak ennek kapcsán mint ami anno a személygépkocsi használat elterjedéséhez kötődött...
Törölt felhasználó 2017. 04. 28. 12:49
Előzmény: #50  pitcairn2
#56
Vagy erősödni fog, mert a belvárosban esne a légszennyezettség, így a jó lokációval szemben egyel kevesebb hátulütő.
pitcairn2 2017. 04. 28. 12:45
Előzmény: #34  kukutyinbenko
#55
a napelemek és a szélkerekek mögött . mivel nem tudnak állandóan energiát szolgáltatni - mindig alul-hasznosított és ezért rossz hatásfokkal működő tradicionális erőművek (leginkább gázerőművek) bújnak meg...
Törölt felhasználó 2017. 04. 28. 12:43
Előzmény: #47  kukutyinbenko
#54
A csúcsidőszakok miatt nem lenne elég a fele, hanem legalább 3/4-re szükség lenne, főleg ha még a hatótavolsag probléma leküzdése előtt épül ki a rendszer, és külön autó lenne nagy és kicsi távolságokra. A dugókat meg nem csökkentené semmivel, hiszen nem az a lényeg, hogy tied a kocsi, vagy bérled, hanem az, hogy ott vagy egy autóval a forgalomban. Attól a csúcsidőszakok nem szűnnek meg, ha meg a shared car szolgáltatásokkal még vonzóbbá tesszük az autózást, akkor akár nőhetne is a forgalom, mert az eddigi villamosozók egy része ia átülne a környezetbarátnak mondott és önvezető kocsikba (nem neki kell a dugóban küzdenie a barmokkal). Akkor lehet csökkenteni a forgalmat, és jelentősen javítani a hatékonyságot, ha egy járműben többen ülnek, ennek a leghatékonyabb módja, ha a jármű sok személyes, és máris eljutottunk a tömegközlekedéshez. Gyérebb övezetekben meg a teleautóhoz, ami viszont tényleg működhetne elektronikus, shared economy alapon. A példádban meg ne a jelen tömegközlekedésével gyere, mert ha a tágabb értelemben vett belvárosban komolyan korlatoznánk az autó forgalmat, akkor a tömegközlekedést nagyon nagy mértékben fejleszteni lehetne. Lásd felszabaduló sávok, nagyobb igények miatt nagyobb mérethatékonyság, stb., stb. Miért menne 30 autó 3-4 utcányi területről a Normafára, ha ugyanezt 1 busz is elviszi (ezt ne szó szerint értsd, meet nyilván nem így valósul meg a gyakorlatban, de a lényeg ez). Autó meg arra való, hogy ha egy sokkal kevésbé népszerű kiranduló helyet választanak.
pitcairn2 2017. 04. 28. 12:40
Előzmény: #45  Törölt felhasználó
#53
"ha tömegesen megjelennek az elektromos kerékpárok a hagyományosak helyett, az a környezetvédelem tökönszúrása." ezt nem igazán értem... speciel szerintem a segway is fantasztikus találmány
Dehogynincs
Dehogynincs 2017. 04. 28. 12:38
Előzmény: #36  elemes
#52
El tudok képzelni olyan napelemet, ami a Bogár utcai lakás ablaküvegei helyén van és még egy kis fényt is átenged a szobába.
pitcairn2 2017. 04. 28. 12:38
Előzmény: #50  pitcairn2
#51
jav.: az önvezető sutozás = az önvezető Autozás
pitcairn2 2017. 04. 28. 12:37
Előzmény: #48  Törölt felhasználó
#50
az önvezető sutozás általánossá válásával párhuzamosan valószínűleg a belvárosi "iroda lokáció" jelentősége is radikálisan le fog csökkenni...
pitcairn2 2017. 04. 28. 12:35
Előzmény: #47  kukutyinbenko
#49
"Az önvezető autómegosztásnak lenne egy áldásos hatása. A mai autópark fele/harmada elég lenne, csökkennének a dugók is. " a fene tudja, hogy pontosan mi lenne, pl. valószínűleg radikálisan felértékelődne (újra) a szuburbán életforma, ami nem feltétlenül vezetne az autóállomány összeomlásához
Törölt felhasználó 2017. 04. 28. 12:33
Előzmény: #46  kukutyinbenko
#48
De nem az a baj vele, hogy most drága, hanem az, hogy ha a közlekedés gerincét is vele oldjuk meg, akkor a tömegközlekedésnél drágább lesz mindenképpen, míg az egyéni autózást közelíti. Ha komoly költségcsökkentést akarunk, akkor nem engedhetjük meg, hogy egy autópályan vagy Budapest belvárosában 1000 ember 800 darab bádogdobozban üljön.
kukutyinbenko 2017. 04. 28. 12:23
Előzmény: #44  Törölt felhasználó
#47
Az önvezető autómegosztásnak lenne egy áldásos hatása. A mai autópark fele/harmada elég lenne, csökkennének a dugók is. A tömegközlekedésre mondok egy gyakorlati problémát. Mondjuk egy pesti külvárosi kerületből szeretnél 2 gyerekkel a Normafához kirándulni. Minimum 3 átszállás irányonként és 1.5-2 óra utazás, jó esetben oda vissza, de inkább irányonként. Mindezt mennyiért is? Kényelemről, klíma/fűtés hiányáról nem is beszéltem még. Hát tényleg tök jó...marad az autó. És sorolhatnék ilyen relációkat (bevásárlóközpontok, kórházak, kalandparkok, mozik stb. stb)
kukutyinbenko 2017. 04. 28. 12:14
Előzmény: #42  Törölt felhasználó
#46
Persze, ma még drágák, de jellemzően ha elindul valami és sikeres, jönnek a versenytársak, az meg erodálni szokta az árakat. De ezen az alapon a tömegközlekedést is el kellene vetni. Egy nem csupa nyugdíjasból álló 3-4 fős család a sokszorosát fizetheti ha tömegközlekedésre szál. Van ahol ezt is másképp csinálják, mi még nem tartunk ott...
Törölt felhasználó 2017. 04. 28. 12:13
Előzmény: #43  kukutyinbenko
#45
A városi buszoknak idővel jó alternatívája lesz az elektromos busz. Csak akkor nem, ha arra hivatkozva, hogy úgysem szennyeznek, elárasztjuk elektromos autókkal a belvárost. Valójaban a belvarosi autó korlátozás akkor is szükségszerű marad, ha nulla lesz a légszennyezés. Azokban az országokban sokkal elterjedtebb a hagyományos kerékpár közlekedés. Őszintén szólva én nem engedném rá az elektromos kerékpárokat a kerékpár utakra, hacsak nem tudsz egy rokkant igazolványt felmutatni, mert ha tömegesen megjelennek az elektromos kerékpárok a hagyományosak helyett, az a környezetvédelem tökönszúrása.
Törölt felhasználó 2017. 04. 28. 12:09
Előzmény: #40  kukutyinbenko
#44
De épp az az, hogy a fő viszonylatokban a tömegközlekedés is eleve jó, vagy lehetne jóvá fejleszteni, ha az autó közlekedést korlátoznánk, az ésszerű autó használat meg éppen az, amikor nem ilyen viszonylatban utazol. Az általad felvetett rendszer épp a felesleges autóhasználatot konzerválná, de nem hiszem, hogy épp a wc-re is autóval járó réteg lenne vevő az ilyesmire.
kukutyinbenko 2017. 04. 28. 12:08
Előzmény: #39  Törölt felhasználó
#43
Az nem teljesen az amiről én írtam, de ha van rá valós igény, szolgáltató is lesz rá valószínűleg. Az e-bicikli százezres tételekben megy már a halódó nyugaton, az sem utópia. Fura módon a sokkal kellemesebb klímájú Hollandiában, Norvégiában, Dániában elég népszerű közlekedési eszköz az is. A németek konkrétan kerékpár sztrádát építenek tán Hannover térségében (keress rá ha érdekel) több mint 100 km hosszan, világítva, takarítva stb. Szerintem bőven van/lenne alternatíva, mindenki megtalálhatná a neki megfelelőt. Jelzem a buszok sem éppen tiszta üzeműek, én spec egyelőre ezért hanyagolom a belvárosi bringázást. A paraszt sofőrök (autósok is) sokszor szándékosan húzatják a bringás orra elé a füstöt.
Törölt felhasználó 2017. 04. 28. 12:04
Előzmény: #39  Törölt felhasználó
#42
Ja, amúgy van 2 carsharing szolgáltató Budapesten, az egyik hagyományos, a másik elektromos autókkal. Én kiszámoltam, hogy nekünk alkalmi autó használóként megérné-e saját helyett. Az elektromost ki kellett zárni, mert az 0%-át fedi le az igényeinknek ebben a formájában. A másik pedig egy új prémium autó 3 évente cseréjénél is drágábbra jönne ki...
kukutyinbenko 2017. 04. 28. 11:59
Előzmény: #36  elemes
#41
A büdös nyugatiak már erre is megoldást találtak. Akinek nincs annyi pénze, de lát benne fantáziát, vagy van pénze de nincs tető hozzá, de lát benne fantáziát, azok összeállnak és közösen finanszíroznak egy zöldáram termelő projektet. Csak Bécsben emlékeim szerint a harmadik ilyen indult már el és több ezren vettek benne részt összesen. Igaz ott nem ellehetetlenítik az ilyeneket, hanem pártolják, továbbá nem az az első gondolatuk miért nem lehet megcsinálni valamit...

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek