Topiknyitó: Portfolio 2017. 04. 27. 10:28

Ijesztõen gyorsan terjedhetnek el az elektromos autók  

Ugrás a cikkhez
2030 körül a világszerte értékesített új autóknak már mintegy 30 százaléka elektromos hajtású lehet, ez pedig pár éven belül a fosszilis üzemanyagok keresletének érezhetõ csökkenését eredményezheti - véli a Total vezetõ
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 04. 27. 13:40
Előzmény: #17  Mecsek
#20
Nem a vas mint a periódusos rendszer eleme volt a lényeg, hanem vas, azaz hardware. A G. pedig SW-cég. HW terén nem volt sikeres (Nexus-ok). (Sztem erre gondolhatott Pali.) Amúgy a Google meg egy sereg techwiz még lehet sikeres a dologban, ha öreg rókákkal társulnak, pl. Audi, Merci, stb. Ez már elkezdődött, a QCOm is meg a többi tech cég társult már autógyártókkal. Ez ugyebár örvendetes, mert erősíti a versenyt. (Ezért sem veszek most TSLA részvényt...)
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 04. 27. 13:35
Előzmény: #18  elemes
#19
A közös autó a taxik logikus továbbgondolása. Persze nem mindenkinek jó az sem. Amúgy Kínában kénytelenek lesznek bevezetni a közös feleséget, ha így folytatják :) (THX 4 the bubi info)
elemes
elemes 2017. 04. 27. 13:31
Előzmény: #16  upgrayeddAKS
#18
25 kiló, de nem ez a baja, hanem rémesen nagy a gördülési ellenállása. a tömörgumi nagy kihívás, mert ha kemény akkor nem komfortos, ha lágy, akkor meg olyan érzés, mintha homokban tekernél. a bubi az utóbbi :) de szerintem hamarabb vezetik be a közös feleséget mint a közös autót.
Mecsek 2017. 04. 27. 13:28
Előzmény: #8  _Bekre_Pal_
#17
Igazad van,de az első motoros autók is fa vázra készültek ,ma meg már a szénszálas kompozitokat is megtaláljuk bennük.A fejlődés mindig az adott korszak technikai-technológiai szintjéhez igazodik.
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 04. 27. 13:14
Előzmény: #15  elemes
#16
állítólag nagyon nehéz bringák (20 kg-okról beszélnek) - igaz ez? (majd ha ráérek, letesztelem. régebben sokat bringáztam...)
elemes
elemes 2017. 04. 27. 13:09
Előzmény: #13  upgrayeddAKS
#15
érdemes kipróbáni, én mentem vele kétszer is, először meg utoljára.
elemes
elemes 2017. 04. 27. 13:07
Előzmény: #2  szarvasvadasz
#14
- 3d nyomtatóval egy nap alatt elkészült a ház - repülő autóval fogunk közlekedni - megingott orbán viktor széke - elveszik a munkánkat a robotok - az öngondoskodás a megfelelő eszköz az elöregedő társadalomban - önvezető autó lesz nemsokára - nemsokára mindenütt elektromos autó lesz - rövid idő alatt tíz százalék hozam kockázat nélkül - a napelemek kiszorítják a hagyományos erőműveket - fél óra alatt new yorkban lehetünk az új hiperszónikus repülővel - végetért a W alakzat, beindultak a rakéták, - hajlítható lesz az iphone n+1 - a kék az új piros ... tényleg alul kell múlni a ripost magazint....?
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 04. 27. 13:07
Előzmény: #11  elemes
#13
Kb. 0 az esélye, hogy Bp. lenne az első, amelyik ezt bevezeti. SF, LA, Tokió, stb. előbb be fogja vezetni, hozzánk már csak a kiforrott technológia kerül. Addig a városvezetés is megtalálja a módját, hogy "profitáljanak" belőle... :) A BUBI amúgy nem annyival rosszabb mondjuk a holland verziótól, amennyivel Mo. le van maradva a füvesektől :) Relatíve kisebb a BUBI lemaradása. (Lehet, hogy a MOL miatt, ami nem adta volna a nevét hozzá. Mondjuk én még személy szerint nem próbáltam ki, de azt láttam, hogy sok helyen van és sokan használják. Kellene valami kerékpáros jogsi, amit kb. uolyan "bonyolult" lenne beszerezni, mint amikor valaki neten rendel valamit, csak ennél neten kellene vizsgázni is. Ez javíthatna sokat az autós-bringás (v)iszonyon... )
elemes
elemes 2017. 04. 27. 12:59
Előzmény: #9  _Bekre_Pal_
#12
igen. Troli :)
elemes
elemes 2017. 04. 27. 12:59
Előzmény: #10  gambadoro
#11
a közösségi biciklikblől kiindulva sok jóra ne számítsunk :)
gambadoro 2017. 04. 27. 12:37
Előzmény: #2  szarvasvadasz
#10
sokkal inkább a közösségi használat berobbanására van nagyobb esély kombinálva az önvezetéssel épp, amit írsz az áramszolgáltatók, önkormányzatok, uber stb. és, ott van közben az üzemanyagcella, a hidrogén az elektromos autó nagyon rossz hatásfokú, tudom személyes tapasztalatból még a tesla is: ha kicsit gyorsabban mész, alig jutsz el a kalácsfaluba, ahol megint tölteni lehet 5 perces töltés kéne, utána intenzív használat mellett 500 km hatótáv országúton, autópályán nagyon sűrű töltés - vontatni tolni kissé nehézkes ugye na ezért írtam az elején, hogy tipikus közösségi jármű lesz szerintem
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 04. 27. 12:27
Előzmény: #2  szarvasvadasz
#9
milyen az a tankolásmentes megoldás? áramszedő?
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 04. 27. 12:26
Előzmény: #5  Mecsek
#8
a google és társai jobbára szoftverből vannak, a töltőhálózat meg vasból, nem mindegy
kukutyinbenko 2017. 04. 27. 12:21
Előzmény: #2  szarvasvadasz
#7
Szerintem az átlag privát autós igényeit már ma is ki tudják szolgálni az elektromos autók (kivéve az áruk) . Napi munkába járás, hétvégén bevásárlás, nagyi, telek, kirándulás, egy-egy hosszú hétvége országon belül, erre már ma is elég a hatótávjuk. Az évi néhány hosszabb útra pedig szerintem nem biztos hogy kifizetődő aránytalanul sokat áldozni. Szerintem ez a tudati átállás fog sokaknál a legnehezebben menni. Az 5-600 km feletti utaknál a vasút/repülő + helyben bérelni rövidtávra kis autót, esetleg tömegközlekedés a megoldás. Ez azonban olyan mértékben tér el a megszokottól, hogy ezt lesz nehéz átállítani a fejekben. Középkortól felfelé lehet hogy már nem is fog menni a többségnek. Az idő ezt is megoldja majd, pedig ha a többség elgondolkodna az elmúlt 10 évben hányszor autózott 500+ km-t egy szuszra, valószínűleg belátná hogy ezért tényleg nem biztos hogy érdemes aránytalanul többet áldoznia autóra. Hangsúlyozom a többség és nem mindenki. A töltést pedig nem kell túlagyalni, legegyszerűbben szerintem a villanyoszlopokat bevonva lehetne megoldani a dolgot. Ráadásul ott a legkönnyebb vezérelni, hogy minél zöldebb áramforrásból töltődjenek a járgányok. Ez a kulcsa az egésznek szerintem, főleg lokálisan használni a járműveket és minél nagyobb arányban zöldárammal tölteni. A technika fejlődésével majd kialakul a hosszútávú utakra alkalmas megoldás is, de a legégetőbb probléma nem ez szerintem, hanem a rövidtávú ingázást jelentő tömeges használat. Arra meg feleslegleges sok száz kilométert megtenni képes, versenyautó szintű menetteljesítményt nyújtó, méregdrága hombárokat gyártani. Kivéve persze ha státusszimbólumként tekint valaki az autójára, mert az nem logisztikai kérdés. Az önvezérlő technológia terjedésével pedig az ütközésbiztonsági okokból történő túlméretezés is elkerülhető lenne, ami az autók súlyára is áldásos hatást fejtene ki. Ez már önmagában növelni tudná a hatótávot jelzem.
Cosinusrider 2017. 04. 27. 11:51
#6
Az akkumulátorok szabványosítása és cserélhetővé tétele rögtön megoldaná a hatótávolság és a töltési idő problémáját. A baj az, hogy ezt nem akarják megoldani. Jól látható, hogy a belsőégés napjai meg vannak számlálva. Fosnak is tőle rendesen és emiatt csak immel-ámmal álnak a dologhoz. Kivéve Tesla. Egyszer minden dal véget ér. Emlékszem arra az időre, amikor azt állították, hogy a CD-re nem lehet házilag felvenni, csak gyárilag és csak egyszer. Mindezt azért, hogy a kazettás magnók piacát megőrízzék. Meg olyat is mondtak, hogy lapos tévét lehetetlen csinálni, mert a képcsőnek muszály helyet biztosítani. Hülye világ ez. Miközben az egyik oldalon hajkurásszák az ambíciózus, de eléggé nagyravágyó fejlesztéseket(pl facebook irányítása gondolatolvasással, emberi agy integrálása számítógéppel, marsi kolónia stb) azalatt egy ilyen bagatel műszaki problémán ennyit szarakodnak.
Mecsek 2017. 04. 27. 11:51
Előzmény: #4  Phylaxa
#5
A minap tesztevezettem egy BMV i3 kocsikát. Felemelő érzés 2millió km hagyományos gk vezetés után egy ilyen technikába beleülni.Nem vagyok mai gyerek,de keményen bízom benne,hogy a gyermekeimet 1000 km-re még meglátogatom elektromos autóval.A robbanásszerű elterjedése azonos lesz az internet terjedéséhez.Tech forradalomban vagyunk.Vissza kell gondolni a 70-80-as évek sci-fi irodalmára. Szó nem volt bennük mondjuk a google és társai jelenlétéről.Az emberi agy kapacitása végtelen.A mindennapos használat feltételei se perc alatt megteremthetők.Anyagi érdekeltség megvan hozzá.
Phylaxa 2017. 04. 27. 11:26
#4
Egyrészt nem nálunk, másrészt valóban nincs még meg a mindennapos, normál használat feltétele, még a fejlett országokban sem. Második autónak jó. Ez azért eléggé behatárolja a közönséget. :)
szarvasvadasz
szarvasvadasz 2017. 04. 27. 10:29
Előzmény: #2  szarvasvadasz
#3
ui.: a beszámítási akció mellett átalakítási akciót sem tartok elképzelhetetlennek.
szarvasvadasz
szarvasvadasz 2017. 04. 27. 10:28
Előzmény: #1  portfolio
#2
Csak a hülye nem látja, hogy gyorsan el fognak terjedni. Amint megoldódnak az alábbiak, hirtelen belobban, gyártani sem fognak tudni eleget: - legalább 500-700 km hatótáv - pár perces "tankolás" (mint a hagyományosnál) vagy forradalmian más tankolásmentes megoldás (szerintem ez a jövő) - normális töltőhálózat (a jelenlegiek átalakulnak) vagy teljesen megszűnnek (én az utóbbira szavazok, de ez lehet második lépcső, úgy 30-50 év) Az átállást a gyártók és a közműszolgáltatók brutális kedvezményes beszámítási akciókkal fogják együtt ösztönözni a hagyományos benzines/dízel modelljeik beszámításával, azért hogy az ő modelljük terjedjen. Teljesen más üzleti modell kapcsolódik a villanyautózáshoz, a szerviz üzletágat is beleértve.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek