kukutyinbenko

Regisztráció: 2008-01-21 17:38:38

Hozzászólások száma: 3 147

Utolsó hozzászólás: 2019-10-15 16:11


Tapasztalat: 4
Aktivitás: 4
Népszerűség: 4

felfüggesztés(ek):

Moderáció:
Felfüggesztés a teljes fórumból - 2018-04-01 15:32-ig (9 nap, 23 óra, 0 perc)
A moderátor indoklása:
személyeskedés

utolsó 20 hozzászólás

OPUS Global Nyrt. 2019. 10. 15. 16:11
Nem kell aggódni, ha nehézség támad idehaza, lesz majd 3-5-800.000 levélszavazat határon túlról. Azt még a Borkai félék sem tudják elbaltázni ráadásul...
OPUS Global Nyrt. 2019. 10. 15. 14:51
Hagyd csak, a stílus maga az ember.
OPUS Global Nyrt. 2019. 10. 15. 14:45

Ez a helyzet kizárólag a zseniális OV saját választási törvényéből fakad.
De mi a helyzet a vidéki közepes vagy nagyvárosokkal, ahol szintén nem kérnek a vezér menüjéből?
Amúgy elég jellemző hogy az állítólagos "polgári párt" igazi szilárd bázisa a falvakban, kisvárosokban van. Jellemzően az értelmiség fészkel arrafelé...
Elég beszédes, hogy a narancshorda prominensei szinte kivétel nélkül ebből a körből származnak (Lázár, Kövér már nagyvárosi ficsúrnak számít közöttük), mégis mind a Várba és a budai hegyvidékre törekszik nem a szülőföldjére. Azt meghagyják a híveiknek, kivéve a szántókat mert az viszont begyűjtötték maguknak. 
OPUS Global Nyrt. 2019. 10. 15. 14:30

valahogy így szól egy régi bölcsesség a témában:
A pénz nem változtatja meg az embert, csak felnagyítja a jellemvonásait.
Világi Oszkár: nem az elektromos autó hozza majd az áttörést 2019. 05. 31. 11:22
#14
1,  Nem az összes autót kellene lecserélni egyből. Szennyezés szempontjából a kritikus a városi közlekedésben résztvevő autók tömege. Ennek kiváltására már a mai technológia is bőven alkalmas, főleg ha megosztásban és önvezetésben is előrelépnénk. Ezek pedig nem kis részben pszichés gátak miatt késlekednek.
2, Az olajmultikat nem kell félteni, példaként elég megnézni milyen felelősen gondolkodtak a múltban is.
_
https://index.hu/techtud/2019/05/16/az_exxon_mar_1982-ben_kimutatta_hogy_mara_minden_rekordot_megdont_a_levego_szendioxid-tartalma./
Túl nagy az üzlet és a hatalom amiről le kellene mondaniuk. Nem fognak önként elsomfordálni. Ráadásul mindig akad szolgálatkész tudós is aki segít leleplezni a "sötétzöldek" ármánykodását. 
OPUS Global Nyrt. 2019. 05. 03. 18:20
Ebben a stílusban azzal aki nem nevelt meg!
OPUS Global Nyrt. 2019. 05. 03. 18:16

Nem, megtartják életük végéig, nehogy sérüljenek a kisbüfik álmai.
Ha csak egy kicsit is adnának a látszatra, nem a BÉT leghírhedtebb tolvajrészvényeire építették volna a "birodalmat". Mondjuk a szerzéshez képest az maga a szeplőtelen fogantatás volt... Vajon miért nem egy tiszta, új bevezetést csináltak? Biztos nem telt ügyvédekre meg tanácsadókra, a bevezetési költségekről nem is beszélve.
Kellett kutyafodrászra...
OPUS Global Nyrt. 2019. 05. 03. 17:57

"Bevezetett mennyiség (db)536 384 476"
_
https://bet.hu/oldalak/ceg_adatlap/$security/OPUS
_" Erre a pénzre nem fájhat a foguk, mert a kutyáikra több megy el a fodrászatban."
Mégse a részvényesek közé szórják, vajh miért?
_
" Akkor elvettek a kisemberektől 5,2 milliárdot."
Annál már eddig többet.
OPUS Global Nyrt. 2019. 05. 03. 17:19
a pénzetekért, vagy ez még mindig nem egyértelmű?
OPUS Global Nyrt. 2019. 05. 03. 17:17

" Övék a fél ország, mi az, hogy nincs pénz mindezekre! "
Szerinted azért "szerezték" meg hogy megosszák a sok pórral?  De édes, ....te komolyan azt hitted?!
4-es metró: óriási lopásról beszéltek, mégsem találtak bűncselekményt 2019. 05. 03. 11:24
#35

Közel jársz.
A kétkedőknek pedig megemlíteném, hogy a kormányváltás idején, az alagút és az állomások még csak szerkezetkész közeli állapotban voltak, az állomások közül volt amelyik úgy sem.
Ezután jött a gépészet (mozgólépcsők, komoly légtechnika, vezérléstechnika, villanyszerelés) és a belső munkálatok + szerelvények. Teljes költségvetést tekintve megkockáztatom a felénél több még hátravolt.
Vajon miért kezdődött úgy az egész, hogy a beruházó cég gyorsan gazdát cserélt, majd kisvártatva még erősebb kutyákhoz került?
Azon is érdemes elfilozofálni, hogyan lehetséges az, hogy egy "miniszterközeli"  ügyvédi iroda még mostanában is tízmilliárdos nagyságrendben nyeri a kártérítési pereket az állammal/önkormányzattal szemben az ex kivitelezőknek?
_
Mindezek ellenére ez még a hasznos beruházások közé tartozik szerintem, ami százezrek életét könnyíti naponta. Persze sokkal jobb lett volna ha takarékosan építve ugyanennyiből Újpalotáig ért volna, de ez nem az az ország sajnos...
Ellenpéldaként megemlíteném a már papíron is ennek a duplájára tervezett Bp-Belgrád vasút magyar szakaszát, amire konkrétan semmi szükség és agyament összegbe fog kerülni, ha megépül. Vagy az  M4 feléből épülő Puskás stadiont amiben évente fog annyi ember megfordulni mint az M4-n 1-2 nap alatt.
OPUS Global Nyrt. 2019. 03. 18. 16:50
" Lassan el kéne hinni hogy itt vagyunk mi is Európába meg hogy képesek vagyunk elérni nagy dolgokat együtt..."
Mondjuk ehhez nem ártana egy új üzleti modellt összetákolnia az uralkodó elitnek az 1100 éves helyett. Jó manapság már nem kirabolják a nyugatiakat, hanem csak megtartják a felzárkóztatásunkra önként idetolt pénzük jelentős részét. Van azért fejlődés a módszerekben nem vitatom, de hogy ez meddig fog még működni azt nem tudom...
OPUS Global Nyrt. 2019. 03. 18. 16:05
Még lehetnek. Elég méretes csorda lett bekerítve, akik az elmúlt majd másfél évben szálltak be, mind bukóban ülnek. Ha pedig a csorda pánikolni kezd, eldurvulhat a helyzet. Az eddigi eladások még nem pánik eladások, akkor sokkal magasabb lenne a forgalom.
Rendkívüli lépésre készül az Orbán-kormány az egészségügyben 2019. 02. 28. 18:18
#21
Az agglomeráció ellátása jelenleg elég kaotikus tudtommal. Szakiránytól függően ide-oda tartozhatnak, adott településről akár több bp-i kórház lehet a területileg illetékes. De ez most mellékes, mivel a Jánost emlékeim szerint súlyponti kórházzá akarják fejleszteni (észak-Buda és gyaníthatóan Pest-megye északi-nyugati része is oda tartozna majd), az pedig mindenképp több ellátottat jelent majd és az azzal járó forgalomnövekedést is.
" sokkal olcsóbban át lehet alakítani a régi pavilon rendszerű kórházakat"
Pont nem, főleg ha azt is figyelembe vesszük mekkora és milyen értékű területen vannak szétszórva az egyes épületek. Ráadásul minek egy sok épületre tagolt, nem túl betegbarát rendszert bebetonozni további évtizedekre?
Én akárhányszor fordultam meg ott, a gutaütés kerülgetett, ki találta ki ezt az elrendezést. 
 
Tízezrek halnak meg, akik élhetnének - Kásler Miklós programot hirdetett 2019. 02. 28. 15:07
#2
Érdekes, hogy a fő halálokok között nem került említésre az influenza, pedig a KSH szerint az a népességfogyás egyik fő oka évek óta. Minden évben megemlítik a népesedési statisztikák magyarázatában, hogy a szokásosnál erősebb influenza járvány miatt nőtt az elhalálozások száma... Mert akkor az influenza ellen kellene küzdeni tiszta erőből nem?
Rendkívüli lépésre készül az Orbán-kormány az egészségügyben 2019. 02. 28. 13:36
#16
Már a hely is problémás. A nagyvárosi dugók nem kis hányadát pont az okozza, hogy az intézményeket a city-be vagy a köré helyezik el az okos döntéshozók. A teljes agglomerációból és a külvárosokból szükségtelenül odavonzva a forgalmat. Egy kórház sokkal jobb helyen lenne egy kevésbé frekventált helyen. Mivel az agglomeráció lakossága is ott kap ellátást, érdemes lenne a városhatár közelébe, jól megközelíthető helyre telepíteni. Alkalmas terület pedig lenne bőven. A mai árak mellett, lehet hogy a telek árából megépülhetne egy sokkal korszerűbb, használhatóbb intézmény.
A János kórház bő százéves koncepció és annak megfelelő építészeti megoldások jellemzik, ráadásul iszonyúan leromlott állag mellett. Rég elavult 5 méteres belmagasságú, 3 méter magas, minősíthetetlenül energiapazarló kazettás ablakokkal, 60 nm-es sokágyas kórtermekkel, öntöttvas radiátorokkal, jórészt lift nélküli zegzugos lépcsőházakkal megközelíthető, szétszabdalt osztályokkal. Ennek a felújítására pénzt költeni dupla baromság. Egyrészt többe kerül felújítani mint építeni egy újat, másrészt lehetetlen hőtechnikailag, gépészetileg olyan szintre hozni, tehát az üzemeltetése akkor is jóval többe fog kerülni. Csak egy apróság, de szinte lehetetlen úgy hőszigetelni, hogy az épület látványra emlékeztessen a maira, főleg ha kicserélnék a szintén teljesen elavult nyílászárókat. Az épület szerkezetén pedig alig lehetne változtatni, tehát ideje lenne belátni, hogy értelmetlen ragaszkodni az eredeti funkciójához.
Értem én, hogy a kerület ragaszkodik hozzá, mert csak...,  értem én hogy az orvosok egy részének könnyebb legurulni a közeli lankákról, mint távolabbra járni dolgozni, értem én hogy a felújítás csillagászait költségein néhányan nagyon meg fognak gazdagodni, de egy kórháznak nem ez volna a rendeltetése. Azt viszont már régóta nem tudja normálisan ellátni.
Rendkívüli lépésre készül az Orbán-kormány az egészségügyben 2019. 02. 28. 12:19
#13
" minden normális nyugati országban a magánszektort társadalombiztosítással is használhatod egy keret erejéig"
Nem mindegy mi fér bele a keretbe. Ausztrália pl. nem egy fejletlen csóró ország, de ott ha elvisz a mentő, az már nem fér bele, kiszámlázzák és drágább mint a taxi.
Az sem mindegy ezért a TB ellátásért mennyit kell fizetni, illetve mennyit kell még ezen felül magánbiztosításra költeni, ha valóban normális ellátást szeretnél. Egy ilyen sebességgel öregedő, lepusztult egészségű országban mint a miénk, nagyon nem mindegy.
Hangsúlyozom, nem a racionalizálás ellen vagyok, de érdekes racionalizálás ami úgy kezdődik pl., hogy a minden téren alkalmatlan János kórház felújítására öntik a pénzt, ahelyett hogy egy kevésbé központi helyen lévő modern kórházat építenének belőle. Tehát lobbiérdekek mentén áterőltetnek egy irracionális marhaságot, de a lakosságtól elvárás a személyes áldozatvállalás hogy olcsóbb legyen a rendszer.
 
OPUS Global Nyrt. 2019. 02. 22. 18:38
" Sok itt a beteg ember..."
Főleg amikor eluralkodik a csordaszellem. Na akkor próbálj érvelni.
OPUS Global Nyrt. 2019. 02. 22. 18:34
Ha az a szabály akkor nem is fog...
Lehangoló véleményt tett közzé Zsiday Viktor a falusi CSOK-ról 2019. 02. 22. 18:25
#11
Meg kell nézni a terveket. Ha az egyikben van tervezve lakosztály helikopter leszállóval meg arany WC-vel, kilátással a stadionra akkor sanszos :)

friss hírek További hírek