7.01$-ért , kizárólag a mögöttes érték miatt vásároltam belőle, és szerintem is megér 20$-t, ehhez viszont kellene olyan olajár, hogy mondjuk 8% saját tőke arányos megtérülést érjen el.
Kedvelném a 150$-os olajat, kaszálnék a mostani papírjaimmal. Mindenekelőtt óvatos vagyok, és a 30$ árra is fel vagyok készülve. :)
1)Szerintem amit PBR-nel lattunk 10-->5-->10 godor-formaban, December-Marciusban,
az a negyedeves riport hianya/ keslekedese miatt volt.
Nekik kotelezo jogi eloiras, hogy nem birtokolhatnak olyan ceget, amelyik nem riportol (mint PBR). Szoval kotelezoen eladtak. Ettol esett 5-re, evtizedes melypont volt, talan soha tobbe nem lesz hasonlo.
A visszaemelkedes 10 szintig leginkabb a rizikovallalo hedge-fundok bevasarlasanak nez ki.
2)Es PBR innen indul majd tovabb fel: elkezdenek a regios Fund-ok vasarolni, meg EEM, stb., reszben a hedge-fundoktol
reszben az eladni hajlando kisbefektetoktol.
Technikailag szepen azonosithato az 5 kis hullam felfele. Itt egy par hetes oldalazas johet, de megeshet hogy inkabb Leading Diagonal lesz, vagy par napnyi hullamzas. Es szerintem a korrekcio vegig 8.00 szint folott marad.
3)A minimalis target, majdnem riziko nelkul mondhatoan, 20 szint. Ott van eloszor komolyabb rezisztencia. De 3-4 eves tavlatban ez 40-50 USD-t ero papir.
Azt gondolom, hogy 3-4 honap mulva 20 korul fog jarni. Utkozben megallhat 11 es 13.5 szinteken is kis idore, de siman atvagtathat rajta.
Brazil nem nagy suly az EEM indexben (mert regen csinaltak, es pl. Korea is nagyobb sulyu benne), de azert megis lesz ott vevo.
A Rio Olympia elokeszulet jol halad (a polgarmester okos es jo szervezo ember), a brazil real vissza fog erosodni
(az USD mar erezhetoen gyengul es meg honapokig fog), szoval deviza translacios hatszel is van.
Ne add el 20 elott, az nekem nagyon remegokezu dolognak latszik. En tartom, sot meg venni akarok ha visszaesne egy kicsit.
4)Olaj? Igen, vissza is eshet, (taktikailag akkor erdemes lehet kiszallni 1-2 honapra az olaj szektorbol, de nem PBR-bol),
de mar nem lesz olajban ujabb melypont. ES, 2 ev mulva 90-100 savban fog jarni. Sot, uj csucsot fog utni 150 felett 6 even belul.
Véleményedet szeretném kérdezni Pbr-ről.Mit gondolsz meddig mehet első körben?És a távolabbi kilátásai?Most,hogy az utolsó pakkom is lassan plusszos (jókora mínuszban is volt ),ha már kiültem nem szeretném korán levágni az "aranytojó tyúkot ".
Azt olvastam,hogy lassan kiszálsz az olajos cégekből.Ebből is?
U.i.Azért nem a másik topicba írtam,mert fárasztó ami ott folyik.
Előre is köszi.
A ketelyek persze jogosak: az mind riziko.
Es a WL tema igazi inveszticio a jovo egyik technologiajaba, nem orias cegek reszvenye es osztalek szamolgatas.
De, ma LIT kitort a 12 szint fole, a lithium ara vegre emelkedesben van. Es viszi magaval WL-t. Tesla is egesz jol tartja magat, pedig nem volt sok progress Q1-ben.
Bennem azért vannak kételyek rendesen.
A WL palaolaj fúrókhoz szállítja az iszapot.
A palaolajos cégek az USA-ban sorra mennek csődbe.
-Kinek fogja így eladni az általa gyártott iszapot?
-Mennyi a hitel vagy kötvénytartozása a cégnek?
-Csőbde mehet-e mielőtt elkezdenék gyártani a lítiumot(mert ez még 2 év)
A Chinese ‘Gigafactory’? BYD Says It Could Have Battery Production Capacity Roughly Equal To Tesla Motors In 2020
......
"We have demonstrated that BYD is capable of adding 6 GWh every year with strong market demand," Matthew Jurjevich, spokesman for BYD's U.S. unit, said in an interview with Reuters published on Friday. At that pace of expansion, BYD could have 34 GWh of capacity by 2020 from its factories the same year Tesla’s $5 billion Nevada factory is scheduled to be churning out 35 GWh.
Ez nekünk nagyon jó, még nagyobb igény lesz lithiumra.
Speaking during an earnings conference call on Wednesday, Musk said that the design of the battery is complete, and production would begin in about six months. Although the company did not provide any date for the product's launch, Musk said that he was pleased with the result.
1)Mert technikailag, szoval TA alapokon, amit eddig lattunk Wl-tol, a WL kepes 6-24 honap alatt felmenni 2.0-4.0 szintre.
Miert?
Mert eddig az (1) ciklushullamban, ami kesz volt 2014.szeptemberben, nos, az emelkedes leggyorsabb idoszaka 2014 Febr1-Majus1 kozotti 2 honap, mint (iii) hullam idejen volt.
Es az alatt 0.26-rol felment 0.70 szintig.
Szoval, az emelkedes egy (iii) hullamban tenyleg volt 0.22/honap
(amire most szamitunk az is 3.hullam, csak nagyobb leptekben mint akkor),
mert ha tud menni 2 honap alatt 0.44 pontot, az 0.22/ho.
Es ha fel kell menni mondjuk mostantol a 0.40-rol mondjuk 3.0 ig, akkor ahhoz kell kb. 12 honap. (0.44+12*0.22=3)
Szoval, Ta alapon ennyi a potencial, ami realis emelkedesi sebessenek elkepzelheto az eddigiek alapjan.
2)A fo kerdes a fenti szamitas megvalosulashoz lenyegeben az, hogy mennyi ido alatt lehet a nemet gyartasi kiserleteket meg tovabb javitani, es a gyarat athozni Nevadaba.
Meg az is lehet, hogy nem Kings Vallyben kell felallitani a vegyi uzemet, hanem valahol a Gigafactory mellett, mondjuk 5 km-es korben.
3)Gigafactory 2017-ben akar legkesobb indulni. Az mostantol 2 ev.
De mindent megtesznek, hogy elobb legyen meg: mert ha BMW es GM es Toyota mind e-autot akar csinalni (es akar !), akkor nincs mese: igyekezni kell. Ez nem csak a mi kis remenykedesunk: ez a Siliciumvolgy egeszenek jovoje is.
4)Ha Gigafactory tenyleg indul akkor, ahhoz elobb a nyersanyag szerzodeseknek, hosszu tavra kesz kell lenni. Tehat WL valoszinuleg mgkapja a rendelest 12 honappal az indulas elott. Az matol 12 honap, 2016 elso fele.
5)Szoval, fundamentalisan, ha WL kap mondjuk evi 1 Mrd USD osszegu Li szallitasi megrendelest kb. 1 ev mulva, akkor mennyi lehet WL ara, ha feltetelezzuk a szokasos Price/Sales=1 aranyt?
Nekem az a szam nagyon tetszik. Valahol az 5-7 USD/ reszveny tartomanyban.
6)Egy dolog nem vilagos nekem. A Li "nem battery" tisztasagu anyag ara 6500 USD, ha viszont 99.97% tisztasau "battery" minoseg, akor 50-55000 USD.
A WL kozlemeyben a kiserlet szerint a tisztasag 99% korul volt. Szoval, kell meg egy tisztitasi technologa, amivel az elerheto lesz. Az a technologia ismert, nem kell feltalalni. De arrol meg nem ovastam semmit.
1) Lithiuk ara Februarban megcsinalta a melypontot, lasd LIT chart, a blogban.
Innen szep ciklikus bull piac indulhat LI araban.
2)A WL chartja is, az SQM chartja is NAGYON bull.
Ha jol szamozom az Elliott modelt, olyan eros bull ciklus elott allunk, amit ritkan latni.
3)A fundamentumok NAGYON erosek. A kereslet az E-auto, a hazi napelem, az eromu napelem es rengeteg mobil funkciohoz: mind battery kell. Ahhoz meg lithium.
4)WL cel ara nalam:
leven az I. ciklusmeretu impulzus 0.8 koruli meretu volt, es legalabb 2.62 a III, hullam szorzoja, ( de inkabb ennek negyzerevel szamolnek, yehat 7 korul), szoval, 2-5.6 USD savban van.
Eddig pusztan remenykedes volt, hogy a banyabol lesz lithium mint termek. Aami a vilag legkeresettebb nyersanyaga lesz a kovetkezo 20-50 evben. Minden elektromos autohoz kell belole 20 kg, es az adja az auto aranak a felet.
Most kiderult, mi es masok tudjak, hogy WL kepes szallitani a Gigafactory alapanyagat.
Pillanatokon belul felvasarlasi ajanlatok sokasaga jon. Nyilvan Panasonic, Tesla, Toyota, es minden banyaszceg meg akarja venni.
Ha egy pillanatra elgyengul, azonnal venni kell hozza.
Western Lithium
Egy hónap alatt 40%-ot ment.