A Tőzsde vezérigazgatójának 413/2015. számú határozata a WABERER'S INTERNATIONAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság törzsrészvényeinek 2015. október 6. napjával történő tőzsdei bevezetéséről
Ezt nem lehet tudni, de szerintem a feltárt "kár" nagyságához mérten próbáltak megállapodni a kártérítésről. Ha jóval nagyobb összeget el lehetett volna érni, akkor nyilván mentek volna a bíróságra. Azt persze nem tudjuk, hogy a Link megvételekor eltitkolt információk mennyire befolyásolták a vételárat. De a most kialkudott összegből látszik, hogy ez sacc 10% lehetett max. Nyilván jobb volt mindkét félnek a közös megegyezés mint a bíróság.
Azért látszik nem sok közöd van a fuvarozásról mert hülyeségeket írsz. A kis, pár autós családi cégeknek már rég vége. Ők maximum arra jók, hogy kisebb forgalmú (1-2millió euros) vállakozások fuvarozását elvégezzék. Komoly nagy cégek (több tizen milló euros forgalom felett) pár autós vállakozásokkal szóba sem állnál. Nekik az kell, hogy ha ma pl 16h-kor szólnak, hogy reggel 6 órára álljon 5 ponyvás, 3 silós, meg 4 nyerges szerelvény a porta előtt akkor az ott kell hogy álljon. Ilyet egy családi vállakozás képtelen biztosítani. Ezért diktálnak a piacon az olyan nagy cégek mint a DANZAS, Schenker, Rhenus, Dachser, DHL, DPD stb. A nagy termelő cégek legtöbbször egy- kettő fuvarozócéggel, speditőrrel akarnak kapcsolatba lenni és kész. A kis családi vállakozások meg beállnak a nagyok (korábban felsoroltak) alvállakozójának. Erről szól a piac már jó ideje. A jó (magas) fuvardíjat ezért többnyire a fent felsorolt nagy speditörök, fuvarozók teszik zsebre majd a konkrét munkát odaadják valamelyik velük szerződött alvállalkozónak, vagy feldobják egy online fuvarbörzére. Ezért ha valaki nem direkt kapja a fuvarmegbízást a gyártó cégtől hanem alvállakozóként kapja vagy fuvarbözéről szerzi akkor általában 2-3%-nál nagyobb haszonkulcsról nem lehet beszélni. A tözsdei jelentésből is lehetett látni, a Waberers üzleti modellje amit még Gyuri bácsi idején lett kidolgozva, az volt, hogy a fuvarozás hozza azt a 0-1-2-3%-os hasznot de nem is ez a lényeg, hanem a kapcsolt szolgáltatások (raktározás, logisztika, komissiózás, biztosító, használt járműeladás) hozzák a nyereséget. Főleg a használt járműeladás. Itt a modell ugye az, hogy nagy flottavásárlóként évi 700-800 vontatót és pótkocsit vesz és mivel ez már a nagy járműgyártóknál is tétel hiszen 1-2 hétre leköti a gyártó kapacítását már jelentős kedvezmény is el lehet érni. (tippem szerint 7-8-9ezer euró/db). 3-4 év után amikor használtpiaci áron eladják az autókat akkor tudják ezt a 7-8-9 ezer eurót profitot realizálni. (olcsón szerezték be az autókat, de piaci áron adják el). Ez volt az üzleti modell. És arról volt szó, erre a modellre akarnak a lengyeleknél is felépíteni egy hasonló nagyságú fuvarozócéget. Ennek volt az első állomása a LINK, hogy meglegyen a bázis a további fejlesztésre (telep, fuvarszervezők, jármű, sofőrök) Kérdés persze, hogy a lengyel MID mennyire akarja követni Gyuri bácsi modelljét. Mert korábban ugye többnyire premium járműveket vásároltak DAF, VOLVO, volt MAN, MB, meg Schmitz, de amióta kiszált Waberer Gy. azóta vettek Renault, szó van Iveco vásárlásról, meg jöttek Kögel pótok, ami már minőségben egy-két fokkal lentebb van. Azaz a használt piacon nem annyira keresett és árban is lentebb lesz. Nehezebben és olcsóbban lesz eladható azaz könnyen lehet, hogy használt eladás már nem fogja ugyanazt a profitot hozni mint korábban. Ami a nyereségre és így a részvény árfolyamra is hatással lehet. Az, hogy meg a sofőr zsebre dolgozik (azok az idők már elmultak). A waberers-nél elég szigorúak az üzemanyag normák, de ha jól tudom a megtakarítás ki fizetik a cégnél. De ha nem, manapság vannak olyan online rendszerek ami azonnal jeleznek ha akar 1L üzemanyag eltűnik a tankból. Ettől már nem kell félni. Én ugyan nem dolgoztam a Waberers-nél így az ő online felügyeletükről nem tudok beszélni, de a mi irányítonk ránézett a számítógépére és megmondta, hogy a kamionban az üzemanyagtank 65%-ban van tele, de még azt is látja, hogy mennyi volt az átlagfogyasztásom, percre pontosan a napi vezetési időm, munkaidőm, pihenőidőm, sőt cenitire pontosan, hogy hol parkoltam le stb. A Waberers stratégiája nagyon is jó volt addig amig Waberers Gy. volt a karmester. Nem véletlenül lett egy 60 autós Volán Tefuból egy 3300db-os fuvarozócég. Amióta a MID van azóta van gond. A MID egy befektetőcég. Célja, hogy előbb-utóbb találjon valakit akinek haszonal tovább tudja adni a céget (ugye tavaly az első komolyabb bezuhanás az árfolyamon azután volt miután kiderült, hogy a MID megprobált a részvények egy részét egy nagyfektetőt találni, de nem sikerült). Az IPO nekik jól sült el 5100Ft-ért adták a részvényt most ha akarják vissza tudják venni 1775-ért vagy még lehet hogy kevesebbért is. Már nyertek részvényenként több mint 3000Ft-ot. Lehet, hogy már van is valaki akivel tárgyalnak, csak ő nem akar nyafogó kisbefektetőkkel bohockodni ezért van most ez a zuhanás (ki tudja). Waberers Gy, annak idején úgy kommentálta a kiszállását, hogy a nem értett egyet a másik befektető (MID) jövőbeni terveivel. Nyilván a MID minél hamarabb profittal ki akar szállni, és a startégiáját ennek megfelelően alakítja.
A Waberers-nél mindig nagy volt a fluktuáció. Nem fizet sokat a sofőröknek ezért gyakorlott soförők nem nagyon mennek a céghez. Ezért föleg kezdő soförök mennek a céghez akik miután megszereztek egy gyakorlatot (rutint) hamar továbbállnak vagy más magyar céghez vagy mennek külföldre. Szakmán belül ez közismert tény.
Nem értem. Visszakapnak 2.5 millió€ ot, nem? Aztán ezzel kuss, nincs több rinyálás a vétel miatt. Míg hosszú pereskedés után bármi lehetett volna. Gondolom sürgősen kell a pénz, ezért jobb most 2.5 millió.
Fenét: "Míg aztán a szállítmányozási vállalat két héttel ezelőtti szűkszavú
közleménye szerint a menedzsmentjük 2018. július 11-én igazgatósági
felhatalmazást kapott szavatossági követelés érvényesítésére Aleksandra
Ellerttel, a Link eladójával szemben. Az ok, hogy az adásvételi
szerződés megkötése során nem tárt fel minden információt." Ez a szavatossági követelés kialkudott összege. Gondolom mindkét fél jobbnak látta elkerülni az évekig elhúzódó jogvitát. Ettől még nyilván vesztesége keletkezett a cégnek bizonyos eltitkolt információk miatt, de a Link-et beolvasztották.
Ezt en tudom, de a hetfoi öntés tegnapig mesterien ki volt tervelve ezt te is tudod... És amit még észrevettem, hogy Pentekig le volt tilvta randomnal a tdt funkcio mint short.. érdekes módon Hétfőn már engedélyezett lett. (Direkt nem oda irom ezt mert most epp jo hangulat van ott :D )
Mivan ha a Wallis is erre a sorsa jut arfolyamiailag ? Engem anno probaltak rávenni az ertes brokerek, higy erdemes venni Waberers a bevezetesnel, mert jjo lehet. Mondtsm nekik, hogy koszi de maradok az ML fele opusnal.. akkor meg 110 huf korul volt. Most a wallison csunyan beszoptam sajna es itt is kuldtek nekem az erstes brokerek a tajekoztatot.. csak most esett le igy utolag h csak vevőket csalogattak.
Úristen :D Mindig van lejjebb.. Hogy a picsbe mehet egy ilyen át a vezetőségen?? Barhol mashol egy ilyen húzásért a teljes vezetoseget cserelik :)) Lehet itt is ez jon majd a tisztogatás jegyében :)
Waberers
2015. okt. 05. 18:00 BÉT határozat - értékpapír bevezetése
A Tőzsde vezérigazgatójának 413/2015. számú határozata a WABERER'S INTERNATIONAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság törzsrészvényeinek 2015. október 6. napjával történő tőzsdei bevezetéséről
link